RTV forum PL | NewsGroups PL

Opinie o żarówkach postojowych W5W LED Canbus 1.5W - montaż i trwałość

żarówki postojowe W5W ktoś je testował ?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Opinie o żarówkach postojowych W5W LED Canbus 1.5W - montaż i trwałość

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Piotr Gałka
Guest

Wed Feb 09, 2011 9:17 am   



Użytkownik "Michał Lankosz" <mike2001@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:iisioh$1i6$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Jeśli jest zwarcie, to ten test też potrafi to wykryć i niedopuścić do
spalenia bezpiecznika?

Trafiła mi się 2-włóknowa ze zwartymi włóknami (wsadziłem z lewej strony).
Komputer (S-Max) wykrył i przełączył w tryb awaryjny - wyłączył pozycyjne
lewe - w sumie logiczne, bo inaczej cały czas świeciły by się stopy i nie
byłoby widać jak hamuję, co jest ważniejsze od pozycyjnych.

Natomiast grandą jest to, że:
- nic mi nie napisał (zorientowałem się zauważywszy, że jak hamuję to zapala
mi się pozycyjne z przodu - odbicie w drugim samochodzie),
- wymiana na dobrą nie załatwiła problemu - trzeba było jeszcze podłączyć
komputer a 100 PLN (na moje praktyka monopolistyczna, bo przecież bez
problemu by wykrył, że już jest dobrze).

P.G.

Maciek
Guest

Wed Feb 09, 2011 10:03 pm   



Użytkownik Piotr Gałka napisał:
Quote:
trzeba było jeszcze
podłączyć komputer a 100 PLN (na moje praktyka monopolistyczna, bo
przecież bez problemu by wykrył, że już jest dobrze).


A co to za samochód? Coraz bardziej mnie przeraża taka nowoczesność...
Maciek

Waldemar Krzok
Guest

Wed Feb 09, 2011 10:12 pm   



Piotr Gałka wrote:

Quote:

Użytkownik "Michał Lankosz" <mike2001@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:iisioh$1i6$1@inews.gazeta.pl...
Jeśli jest zwarcie, to ten test też potrafi to wykryć i niedopuścić do
spalenia bezpiecznika?

Trafiła mi się 2-włóknowa ze zwartymi włóknami (wsadziłem z lewej strony).
Komputer (S-Max) wykrył i przełączył w tryb awaryjny - wyłączył pozycyjne
lewe - w sumie logiczne, bo inaczej cały czas świeciły by się stopy i nie
byłoby widać jak hamuję, co jest ważniejsze od pozycyjnych.

Natomiast grandą jest to, że:
- nic mi nie napisał (zorientowałem się zauważywszy, że jak hamuję to
zapala mi się pozycyjne z przodu - odbicie w drugim samochodzie),
- wymiana na dobrą nie załatwiła problemu - trzeba było jeszcze podłączyć
komputer a 100 PLN (na moje praktyka monopolistyczna, bo przecież bez
problemu by wykrył, że już jest dobrze).

Zaczynam lubieć amerykański system prawniczy. Za taki numer mógłbyś oddać
samochód ze zwrotem pieniędzy i 1M$ za uszczerbek na zdrowiu (z czego
prawnik zabierze 3/4, ale i tak zostanie dla ciebie).

Co to za dziwny samochód, gdzie nie można wymienić świateł pozycyjnych?

W moim przynajmniej nie ma problemów z żarówką dwuwłóknową. Są jednowłóknowe
dla pozycyjnych i stopu.

Waldek

--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

Michał Lankosz
Guest

Wed Feb 09, 2011 10:36 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:clj3l69j1cgcjiami38cr75tcmhgrap7q8@4ax.com...
Quote:
On Wed, 9 Feb 2011 00:13:19 +0100, Michał Lankosz wrote:
Przy ledowych zamiennikach testowanie np 5v daje błąd, bo tak niskie
napięcie nie powoduje przewodzenia ledów (które sa np połączone 3x 3v w

Ciekawi mnie teraz, dlaczego takim małym napięciem wykonywany jest test
rezystancji?

Zeby nie swiecilo ?

Ano tak, jeśli test jest wykonywany zawsze po włączeniu zapłonu, a nie tylko
świateł.

Michał

Piotr Gałka
Guest

Thu Feb 10, 2011 9:32 am   



Użytkownik "Maciek" <maciekgo@polobox.com> napisał w wiadomości
news:4d530106$0$2439$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik Piotr Gałka napisał:
trzeba było jeszcze
podłączyć komputer a 100 PLN (na moje praktyka monopolistyczna, bo
przecież bez problemu by wykrył, że już jest dobrze).


A co to za samochód? Coraz bardziej mnie przeraża taka nowoczesność...
Maciek

Wyciąłeś sobie odpowiedź.
Ford S-max.
P.G.

Piotr Gałka
Guest

Thu Feb 10, 2011 9:37 am   



Użytkownik "Waldemar Krzok" <waldemar@zedat.fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:8rgea8FtbaU1@mid.uni-berlin.de...
Quote:

Trafiła mi się 2-włóknowa ze zwartymi włóknami (wsadziłem z lewej
strony).
Komputer (S-Max) wykrył i przełączył w tryb awaryjny - wyłączył pozycyjne
lewe - w sumie logiczne, bo inaczej cały czas świeciły by się stopy i nie
byłoby widać jak hamuję, co jest ważniejsze od pozycyjnych.

Natomiast grandą jest to, że:
- nic mi nie napisał (zorientowałem się zauważywszy, że jak hamuję to
zapala mi się pozycyjne z przodu - odbicie w drugim samochodzie),
- wymiana na dobrą nie załatwiła problemu - trzeba było jeszcze podłączyć
komputer a 100 PLN (na moje praktyka monopolistyczna, bo przecież bez
problemu by wykrył, że już jest dobrze).

Zaczynam lubieć amerykański system prawniczy. Za taki numer mógłbyś oddać
samochód ze zwrotem pieniędzy i 1M$ za uszczerbek na zdrowiu (z czego
prawnik zabierze 3/4, ale i tak zostanie dla ciebie).

Co to za dziwny samochód, gdzie nie można wymienić świateł pozycyjnych?

Ford S-Max. Wydawało mi się, że samo S-Max już wystarczy dla identyfikacji.

Nie pisałem, że nie można.
Tylko nie można wymienić na żarówkę ze zwartymi ze sobą włóknami (mi się
taka trafiła pierwszy raz w życiu, a trochę już ich wymieniałem).
P.G.

Tomasz WĂłjtowicz
Guest

Thu Feb 10, 2011 4:44 pm   



W dniu 2011-02-09 09:17, Piotr Gałka pisze:

Quote:
- wymiana na dobrą nie załatwiła problemu - trzeba było jeszcze
podłączyć komputer a 100 PLN (na moje praktyka monopolistyczna, bo
przecież bez problemu by wykrył, że już jest dobrze).

A nie wystarczyłoby zdjąć klemy z akumulatora na kilka minut, żeby
skasować pamięć komputera?

Piotr Gałka
Guest

Thu Feb 10, 2011 6:41 pm   



Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <SPAMMERS_GO_AWAY@SPAMMERS.COM> napisał w
wiadomości news:ij114c$rjv$1@news.onet.pl...
Quote:
W dniu 2011-02-09 09:17, Piotr Gałka pisze:

- wymiana na dobrą nie załatwiła problemu - trzeba było jeszcze
podłączyć komputer a 100 PLN (na moje praktyka monopolistyczna, bo
przecież bez problemu by wykrył, że już jest dobrze).

A nie wystarczyłoby zdjąć klemy z akumulatora na kilka minut, żeby
skasować pamięć komputera?

Przypuszczam, że takie rzeczy nie są w RAMie tylko w EEPROMie.

P.G.

Maciek
Guest

Thu Feb 10, 2011 8:29 pm   



Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
Quote:
A nie wystarczyłoby zdjąć klemy z akumulatora na kilka minut, żeby
skasować pamięć komputera?
Najpierw musisz wiedzieć od której trzeba zacząć wymianę akumulatora, bo

znowu coś się zawiesi. Zmotoryzowani koledzy twierdzą, że to ważne. Ten
reset mógłbyś zrobić tylko tą klemą, od której należy zaczynać.
Potem mógłbyś pójść w ślady kolegi, posiadacza francuskiego cudu
techniki, który rozprogramował komputer, po wyjęciu po kolei wszystkich
bezpieczników. Wyjmował pojedynczo i zaraz wkładał. Pewnie trafił na
niewłaściwą kombinację.
Strach się bać Smile
Maciek

Maciek
Guest

Thu Feb 10, 2011 8:32 pm   



Użytkownik Piotr Gałka napisał:
Quote:
Wyciąłeś sobie odpowiedź.
Ford S-max.
P.G.

Jakbyś powiedział "Fabia", to bym wiedział co to za zwierzę Smile Reszta
jest dla mnie nieco tajemnicza.
Maciek

Wmak
Guest

Thu Feb 10, 2011 10:25 pm   



Maciek <maciekgo@polobox.com> napisał(a):

Quote:
A nie wystarczyłoby zdjąć klemy z akumulatora na kilka minut, żeby
skasować pamięć komputera?

Najpierw musisz wiedzieć od której trzeba zacząć wymianę akumulatora, bo
znowu coś się zawiesi. Zmotoryzowani koledzy twierdzą, że to ważne. Ten
reset mógłbyś zrobić tylko tą klemą, od której należy zaczynać.

Nie wiem, jak zareaguje komputer na odłączenia zasilania ale
na 100 a nawet 1000% nie ma różnicy dla elektroniki auta którą klemę najpierw
odłączysz.
Możesz plusową, możesz minusową a możesz przepiłować akumulator pośrodku.
Szeregowy obwód można przerwać w dowolnym miejscu - skutek dla obciążenia taki
sam.

Jest jedyna reguła spowodowana bezpieczeństwem tej operacji:
najpierw odłącza się (a na końcu podłącza) klemę połączoną z masą auta - w
dzisiejszych samochodach dodatnią, bo ewentualne zwarcie klucza z masą przy
luzowaniu nakrętki nie powoduje zwarcia - klema z blachami mają ten sam
potencjał.
Jeśli będzie się grzebać przy klemie plusowej wtedy gdy minusowa jest
połączona z masą to przypadkowe zetknięcia metalowego klucza z masą
spowodować może przepływ bardzo dużego prądu, czasem nawet przyspawanie klucza
co grozi wybuchem akumulatora, gotującego się od przepływu ogromnego prądu.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Tomasz WĂłjtowicz
Guest

Thu Feb 10, 2011 10:58 pm   



W dniu 2011-02-10 20:29, Maciek pisze:
Quote:
znowu coś się zawiesi. Zmotoryzowani koledzy twierdzą, że to ważne. Ten

To znaczy, że ty nie masz samochodu i coś tam sobie wymyślasz, tak? Bo
ja mam trochę doświadczenia i ci powiem, że każdy normalny mechanik
samochodowy wyciąga i wkłada akumulator nie przejmując się zasranym
komputerem.

Jeśli komputer się nie resetuje po podłączeniu zasilania, to znaczy, że
ma układ resetu zje**ny, co akurat zdarza się we francuskich autach.
Stąd ten taniec deszczu - kilkakrotne podłączanie i odłączanie, żeby
wymusić reset skokiem napięcia.

Piotr Gałka
Guest

Fri Feb 11, 2011 9:14 am   



Użytkownik " Wmak" <w.mak@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ij1hjm$1ac$1@inews.gazeta.pl...
Quote:

Jest jedyna reguła spowodowana bezpieczeństwem tej operacji:
najpierw odłącza się (a na końcu podłącza) klemę połączoną z masą auta - w
dzisiejszych samochodach dodatnią,

Zawsze myślałem, że z masą jest połączona ujemna.

Quote:
bo ewentualne zwarcie klucza z masą przy
luzowaniu nakrętki nie powoduje zwarcia - klema z blachami mają ten sam
potencjał.
Jeśli będzie się grzebać przy klemie plusowej wtedy gdy minusowa jest
połączona z masą

A teraz twierdzisz, że ujemna jest z masą.

Quote:
to przypadkowe zetknięcia metalowego klucza z masą
spowodować może przepływ bardzo dużego prądu, czasem nawet przyspawanie
klucza
co grozi wybuchem akumulatora, gotującego się od przepływu ogromnego
prądu.

W S-maxie w ogóle nie ma dojścia do klemy ujemnej. Do ewentualnego
podłączenia kabli rozruchowych jest specjalny zacisk na karoserii (też
nieźle ukryty) bo nie ma szansy sięgnąć klemy ujemnej (jest na głębokość
długości akumulatora schowana pod przednią szybę).
Więc jedyna metoda odłączenia polega na grzebaniu przy dodatniej, bez
odłączenia ujemnej (dotychczas nie próbowałem). No chyba że kable są tak
długie, że można odkręcić i wysunąć go, ale 1. Nie sądzę, 2. Chyba silnik
przeszkadza Wink.
P.G.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Feb 11, 2011 9:31 am   



Hello Piotr,

Friday, February 11, 2011, 9:14:24 AM, you wrote:

[...]

Quote:
W S-maxie w ogóle nie ma dojścia do klemy ujemnej. Do ewentualnego
podłączenia kabli rozruchowych jest specjalny zacisk na karoserii (też
nieźle ukryty) bo nie ma szansy sięgnąć klemy ujemnej (jest na głębokość
długości akumulatora schowana pod przednią szybę).
Więc jedyna metoda odłączenia polega na grzebaniu przy dodatniej, bez
odłączenia ujemnej (dotychczas nie próbowałem). No chyba że kable są tak
długie, że można odkręcić i wysunąć go, ale 1. Nie sądzę, 2. Chyba silnik
przeszkadza Wink.

Znaczy twierdzisz, że się nie da wyjąć akumulatora?

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Piotr Gałka
Guest

Fri Feb 11, 2011 10:08 am   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1147058347.20110211093154@pik-net.pl...
Quote:

W S-maxie w ogóle nie ma dojścia do klemy ujemnej. Do ewentualnego
podłączenia kabli rozruchowych jest specjalny zacisk na karoserii (też
nieźle ukryty) bo nie ma szansy sięgnąć klemy ujemnej (jest na głębokość
długości akumulatora schowana pod przednią szybę).
Więc jedyna metoda odłączenia polega na grzebaniu przy dodatniej, bez
odłączenia ujemnej (dotychczas nie próbowałem). No chyba że kable są tak
długie, że można odkręcić i wysunąć go, ale 1. Nie sądzę, 2. Chyba silnik
przeszkadza Wink.

Znaczy twierdzisz, że się nie da wyjąć akumulatora?

Nie zauważyłeś: " Wink" ?

Znaczy, że wyjęcie nie wydaje się trywialne.
P.G.

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Opinie o żarówkach postojowych W5W LED Canbus 1.5W - montaż i trwałość

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map