Goto page Previous 1, 2, 3
ACMM-033
Guest
Wed Sep 16, 2015 11:21 pm
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:1v1t2kngxyla0$.6vhuf4sekb56.dlg@40tude.net...
Quote:
mi się niezbyt podoba, bo z windy żwawej, zrobiła się klucha, jedzie 7
pięter o ok. 5-8 sekund dłużej, niż poprzednio (najważniejsze, żeby
jeździła
i się nie psuła, że wolniejsza, to pikuś).
A mnie wk*. Nie wiem jak ta Twoja, ale tak ogolnie - nowe, fajne
windy, a wloka sie niemilosiernie.
Mnie też. Ale najbardziej mnie tyrpie, gdy winda, po prostu, stoi i nie
wstanie, tak będzie leżała.
Quote:
Ale mnie pompa interesuje. Niewatpliwie kreci nia silnik elektryczny,
ale czy nim steruja dokladnie, czy on zgrubnie pracuje a uklad ma
akumulator hydrauliczny, czy pracuje caly czas, a pompa jest zmiennej
wydajnosci ...
Raczej ma jakiś akumulator - nie za każdym razem słyszę start pompy, gdy
winda rusza, samo ruszenie też odbywa się jakby żwawiej, bo nie trzeba
czekać, az pompa poda odpowiednio wysokie ciśnienie.
Quote:
jest siłownik, popularny w windach metra, w 2 wersjach. Wersja 1, gdzie
kabina jest bezpośrednio na tłoczysku siłownika i nie ma olinowania poza
zabezpieczeniem, wada, że siłownik wykonuje dość duży ruch,
Ale tak sie nie bardzo da. Gdzies sie to tloczysko musi schowac przez
caly zakres ruchu kabiny. Czyli kabina na parterze, a tloczysko ... w
studni pod budynkiem ?
W wersji z tłokiem bezpośrednio - tak. W wersji z bloczkiem - opiera się
siłownik o dno szybu, nie trzeba robić studni i ma on połowę wysokości
szybu. Takowoż też ma zakres ruchów, powiększany przez bloczek dwukrotnie.
Quote:
Na niewielka wysokosc, z teleskopowym tlokiem - moze sie da.
Nie zwróciłem uwagi, czy są teleso kopy, sam siłownik, konstrukcyjnie, nie
różni się raczej, tylko proporcje ma inne. Zresztą, po pierwsze, w metrze
windy i tak wysoko nie chodzą, a napęd hydrauliczny, to krótkodystansowy
jest, tak do 5, max chyba 7 piętra. A tyle, to windy w metrze powinny
uradzić.
Quote:
Wersja druga, to siłownik osadzony z boku szybu,
wykonuje połowę zakresu ruchów kabiny, ale przez to musi być dwakroć
mocniejszy, aby unieść tyle samo, bo moment siły jest tu o połowę
słabszy.
Za to dobrze sie miesci w szybie windy.
Zgadza się, ułatwia to konstrukcję, bo nie trzeba siłownika zagłębiać. Ale
wymaga, zeby ten siłownik był dwakroć mocniejszy, żeby zrównoważyć moment
siły.
Quote:
Ale ... ciekaw jestem jak oni to montuja i przewoza. Cylinder lub
tloczysko powinny byc raczej w jednym kawalku, zeby nie bylo problemu
nierownosci na uszczelkach. A potem wstaw takie 15m ... jesli nie
wiecej.
Elementy Stadionu Narodowego więcej miały i jakoś dali radę przewieźć. A
samo tłoczysko - a choćby nawet skręcić w kilku kawałków, a następnie je
obspawać i bardzo dokładnie oszlifować, by nie puszczało czynnika pędnego
Quote:
Najbardziej podobają mi się windy na pl. Wilsona, tradycyjna maszyna z
przekładnią, malutka, jeździ wraz z kabiną, winda żwawa i bardzo
mięciutka w
ruchach (miękksza niż w szpitalu), aż przyjemnie jechać. Te na
siłownikach
to dla mnie, pardon maj fręcz, chujowizna, jakby chciały a nie mogły.
Sa chyba jeszcze windy na silnikach liniowych. Ale czy u nas w kraju ?
W dosłownym sensie, to nie, ale, namiastką tego był wspominany przeze mnie
układ Leonarda, w którym silnik wykonawczy często napędzał bęben z linami
bezpośrednio, bez przekładni, stosowane w windach szybkobieżnych, czyli
mocno kolokwialnie i po pijaku

mógłbym to potraktować, jako silnik
liniowy zwinięty w okrąg. Nie wiem, czy dało by się zastąpić w tym przypadku
układ Leonarda zestawem opartym o falownik, bo nie wiem, czy przekładnia
była by w stanie znieść takie obciążenia, gdy ci 100 i więcej KW, w PKiN
silniki miały hmm hmm chyba coś koło 90 kW z kawałkiem każdy, przynajmniej
taka moc widniała na tabliczce znamionowej tego, co ewidentnie było
silnikiem elektrycznym dużej mocy, a widzialem to akurat, kiedy robili
generalną modernizację wind i napędów ok. 20 lat temu. Wnętrze przypominało
coś pośredniego między silnikiem liniowym, a uzwojeniem prądnicy w
elektrowni... Gdy ci takie 100 kW ruszy z całym ładunkiem, nierzadko ponad
tonę, tam zdaje mi się udźwig jest 1200, czy 1300 kg, to marnie widzę
sytuację, gdyby nagle się przekładnia posypała. Są zabezpieczenia... Ale,
mało kto by chciał jechać windą 6 m/s, stającą w miejscu...
Wspominany przeze mnie, niezyjący już p. Jurek mówił mi, że układ Leonarda
daje się zastąpić odpowiednią elektroniką, co bardzo upraszcza pewne sprawy
(kilka elementów wylatuje, zostaje oczywiście silnik "wykonawczy"), choć
sama idea układu jest zachowana. O silnikach liniowych nie wspominam.
Jak zdybię konserwatorów, robiących windy u mnie na osiedlu, to o ile nie
zapomnę, podpytam, czy to się stosuje i jak wygląda sprawa fiksowania kabiny
na piętrze, bo to chyba jest problem, że nie bardzo jest jak utrzymać kabinę
w beazruchu - nominalnie, jest blokowany napęd, czasem w "dużych" windach
komputer, bądź inny automat uruchamia "mikroruchami" czy to silnik
zasadniczy, czy mały pomocniczy, gdy wskutek zmiany obciążenia (ruch
pasażerów), zmieni się położenie kabiny w szybie, dociąganie do położenia
normalnego. Ci, co jechali windami "długodystansowymi" zauważyli zapewne, że
winda, mimo otwartych drzwi, dojeżdża ten jeden, czy dwa centymetry, aby
podłoga była równo.
Tak się rozpisałem... chyba tu na grupie padło zagadnienie, jak jeden sąsiad
wytwarza energię elektryczną, w jaki sposób może ją sprzedać, czy nawet
podarować sąsiadowi, wyszło, że legalnie można to ominąć, stawiając na
granicy działki pierwszego sąsiada silnik, przez granicę przerzucić jakiś
łącznik mechaniczny, u drugiego sąsiada prądnica, z której odbierałby prąd.
Pierwszy sąsiad drugiemu daje tylko energię mechaniczną, której chyba nie
dotyczą obostrzenia? Taki transformator mechaniczny właśnie...
--
Telespamerzy:
814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048
222478125 222478457 814605444 717857100 222478205 616279900 222478190
J.F.
Guest
Thu Sep 17, 2015 10:11 am
Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Quote:
Ale mnie pompa interesuje. Niewatpliwie kreci nia silnik
elektryczny,
ale czy nim steruja dokladnie, czy on zgrubnie pracuje a uklad ma
akumulator hydrauliczny, czy pracuje caly czas, a pompa jest
zmiennej
wydajnosci ...
Raczej ma jakiś akumulator - nie za każdym razem słyszę start pompy,
gdy winda rusza, samo ruszenie też odbywa się jakby żwawiej, bo nie
trzeba czekać, az pompa poda odpowiednio wysokie ciśnienie.
Mi chodzilo bardziej o to, ze jakbym mial silnikiem sterowac pozycje
kabiny i wylaczac tak aby kabina dokladnie w pietro trafila, to chyba
klopotliwe by bylo.
A z kolei jak bede sterowal zaworami, to jakies uderzenia hydrauliczne
moga byc gdy silownik stanie, a pompa jeszcze nie.
Co prawda latwo kasowalne zaworem nadcisnieniowym.
Quote:
jest siłownik, popularny w windach metra, w 2 wersjach. Wersja 1,
gdzie
kabina jest bezpośrednio na tłoczysku siłownika i nie ma
olinowania poza
zabezpieczeniem, wada, że siłownik wykonuje dość duży ruch,
Ale tak sie nie bardzo da. Gdzies sie to tloczysko musi schowac
przez
caly zakres ruchu kabiny. Czyli kabina na parterze, a tloczysko ...
w
studni pod budynkiem ?
W wersji z tłokiem bezpośrednio - tak.
Na niewielka wysokosc, z teleskopowym tlokiem - moze sie da.
Nie zwróciłem uwagi, czy są teleso kopy, sam siłownik,
konstrukcyjnie, nie różni się raczej, tylko proporcje ma inne.
Zresztą, po pierwsze, w metrze windy i tak wysoko nie chodzą,
No i z wywierceniem studni nie ma problemu :-)
Quote:
a napęd hydrauliczny, to krótkodystansowy jest, tak do 5, max chyba 7
piętra. A tyle, to windy w metrze powinny uradzić.
7 pietro to juz jednak gleboko. Ale co to dla budowniczych metra :-)
Quote:
Wersja druga, to siłownik osadzony z boku szybu,
wykonuje połowę zakresu ruchów kabiny, ale przez to musi być
dwakroć
mocniejszy, aby unieść tyle samo, bo moment siły jest tu o połowę
słabszy.
Za to dobrze sie miesci w szybie windy.
Zgadza się, ułatwia to konstrukcję, bo nie trzeba siłownika
zagłębiać. Ale wymaga, zeby ten siłownik był dwakroć mocniejszy, żeby
zrównoważyć moment siły.
srednica 1.41 razy wieksza - zaden klopot.
Quote:
Ale ... ciekaw jestem jak oni to montuja i przewoza. Cylinder lub
tloczysko powinny byc raczej w jednym kawalku, zeby nie bylo
problemu
nierownosci na uszczelkach. A potem wstaw takie 15m ... jesli nie
wiecej.
Elementy Stadionu Narodowego więcej miały i jakoś dali radę
przewieźć.
Pusty teren.
A tu trzeba np w gesta zabudowe wjechac, a potem jeszcze jakos w
budynek wstawic.
Quote:
samo tłoczysko - a choćby nawet skręcić w kilku kawałków, a następnie
je obspawać i bardzo dokładnie oszlifować, by nie puszczało czynnika
pędnego
W warunkach polowych ? Kiepsko widze ..
Quote:
Sa chyba jeszcze windy na silnikach liniowych. Ale czy u nas w
kraju ?
W dosłownym sensie, to nie,
W doslownym,
http://www.drivesncontrols.com/news/fullstory.php/aid/4645/Linear_motors_replace_ropes_in_future_elevator_system.html
http://www.elevatorworld.com/magazine/synchronous/
Quote:
Tak się rozpisałem... chyba tu na grupie padło zagadnienie, jak jeden
sąsiad wytwarza energię elektryczną, w jaki sposób może ją sprzedać,
czy nawet podarować sąsiadowi, wyszło, że legalnie można to ominąć,
stawiając na granicy działki pierwszego sąsiada silnik, przez granicę
przerzucić jakiś łącznik mechaniczny, u drugiego sąsiada prądnica, z
której odbierałby prąd. Pierwszy sąsiad drugiemu daje tylko energię
mechaniczną, której chyba nie dotyczą obostrzenia? Taki transformator
mechaniczny właśnie...
Ale moze i legalnie prad, tylko papierow duzo.
J.
Piotr Wyderski
Guest
Thu Sep 17, 2015 2:26 pm
ACMM-033 wrote:
Quote:
Wg mnie to zwykłe, tradycyjne trafo, z 2 uzwojeniami.
A dla mnie najbliżej określenia "transformator mechaniczny"
jest filtr SAW, choć tu się go raczej nie spodziewam. :-)
Pozdrawiam, Piotr
Piotr Wyderski
Guest
Thu Sep 17, 2015 2:30 pm
ACMM-033 wrote:
Quote:
Mamy "transformator mechaniczny", czy nie?

))
Trochę to pewnie by było hałaśliwe i stratne, ale, ma szansę zatrybić?
I nawet zatrybiło, np. tutaj:
https://en.wikipedia.org/wiki/Homopolar_generator
Pan Oliphant sobie takim wynalazkiem wytwarzał drobne 2 miliony
amperów. Swoją drogą, to ciekawe, czy dzisiejsza elektronika by
pozwoliła to zrobić dużo lepiej.
Pozdrawiam, Piotr
ACMM-033
Guest
Fri Sep 18, 2015 5:29 pm
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:55fa91df$0$27515$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Raczej ma jakiś akumulator - nie za każdym razem słyszę start pompy, gdy
winda rusza, samo ruszenie też odbywa się jakby żwawiej, bo nie trzeba
czekać, az pompa poda odpowiednio wysokie ciśnienie.
Mi chodzilo bardziej o to, ze jakbym mial silnikiem sterowac pozycje
kabiny i wylaczac tak aby kabina dokladnie w pietro trafila, to chyba
klopotliwe by bylo.
A z kolei jak bede sterowal zaworami, to jakies uderzenia hydrauliczne
moga byc gdy silownik stanie, a pompa jeszcze nie.
To ciśnienie np. w jakimś zbiorniku, posobniku, dla zbicia uderzeń. Poza
tym, chyba nie jest nie-wiadomo-jakim wyzwaniem stworzyć zawór, łagodnie
zamykający przepływ?
Quote:
Co prawda latwo kasowalne zaworem nadcisnieniowym.
Może... i do zbiornika upust, jak BOV powietrze, aby turbiny nie hamowało.
Quote:
Zresztą, po pierwsze, w metrze windy i tak wysoko nie chodzą,
No i z wywierceniem studni nie ma problemu
A nawet jeśli, to nie jest to ch.. wie jaka dzika głębokość. Kilka metrów,
to pan Zdzisiek Majster z Jasiem Pomocnikiem (wężykiem, a jaak!!) dadzą radę
wykopać, osadzić, zabetonować...
Quote:
a napęd hydrauliczny, to krótkodystansowy jest, tak do 5, max chyba 7
piętra. A tyle, to windy w metrze powinny uradzić.
7 pietro to juz jednak gleboko. Ale co to dla budowniczych metra
Metro Centrum, czy Uniwersytet... Chyba najgłębsze. Choć jedna winda to od
kilku miesiecy nie wstaje, tak leży.
Quote:
Elementy Stadionu Narodowego więcej miały i jakoś dali radę przewieźć.
Pusty teren.
A tu trzeba np w gesta zabudowe wjechac, a potem jeszcze jakos w budynek
wstawic.
Nie ma łatwo, kraniki, dywaniki, kafelki, duperelki... Uroki miasta...
Wężykiem!
https://www.youtube.com/watch?v=gIC37RBq_8s
Quote:
samo tłoczysko - a choćby nawet skręcić w kilku kawałków, a następnie je
obspawać i bardzo dokładnie oszlifować, by nie puszczało czynnika pędnego
W warunkach polowych ? Kiepsko widze ..
Jasiu z Majstrem poradzili sobie z zegranytm śniegiem

)
Ale co my się martwić będziemy, grube miliony na to idą, to nie odpalą
promilka na koszty noł hał? (Hał, to mój pies na dzwonek do drzwi mówi) :)
Quote:
Nic o zabezpieczeniach...
Quote:
http://www.elevatorworld.com/magazine/synchronous/
Na szczęście tu napisali.
To fajna sprawa, acz nie wróżę, aby w najbliższym czasie to weszło
powszechnie. Hamulce, które klinują kabinę, to może szarpać i być hałasliwe.
Chyba, że używane przy dobieganiu, a na szybkości elektrodynamicznie, jak w
pojazdach elektrycznych. Ekranować magnetycznie, aby np. nie "zawstydzić"
rozrusznika serca, czy nie rozwalić gościom kart kredytowych, czy
czegokolwiek, gdzie jest zapis magnetyczny.
Cieszyć się należy, że technika pozwala na coraz więcej, ostrożny byłbym
wszakże wobec najnowszych nowości, gdyż jakoś tak jest, że bywają trapione
przez "choroby wieku dziecięcego".
Będę śledzić, jeśli gdzieś pojawią się nowości w sprawie. Choć traktuję to z
ostrożnością, ale i z nadzieją. Tylko, że raczej nie wszędzie da się to
zastosować, bo sama technologia z pewnością stawia dużo większe wymagania
materiałowe, jakościowe, obsługowe (konserwacja chociażby), więc z pewnością
nie zajmie się tym Pan Zdzisiu po 3-miesiecznym przeszkoleniu, chyba, że do
podstawowej kontroli parametrów podawanych przez komputer, czy do
sprzątania, mycia. Więc np. w .pl na osiedlach nie bardzo to widzę, bo
zaniedbanie takich spraw może się zemścić. Ale, ja to tak sceptycznie
traktuję, z może przesadną ostrożnością?
Quote:
której odbierałby prąd. Pierwszy sąsiad drugiemu daje tylko energię
mechaniczną, której chyba nie dotyczą obostrzenia? Taki transformator
mechaniczny właśnie...
Ale moze i legalnie prad, tylko papierow duzo.
To nie łatwiej jednak np. wał mechaniczny, lub tam pompa, powietrze, drugi
ma turbinę której wsadzi to powietrze, wyciągnie prąd... Lobby energetyczne,
czy tak bardzo to deficytowy towar, ta elektryka, że trzeba aż tak
restrykcyjnie regulować? Czy może skarbóweczka jest łasa na takie kąski?
--
Telespamerzy:
814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048
222478125 222478457 814605444 717857100 222478205 616279900 222478190
J.F.
Guest
Tue Sep 22, 2015 2:17 pm
Użytkownik "Jarek P." napisał w wiadomości grup
W dniu poniedziałek, 14 września 2015 22:11:32 UTC+2 użytkownik Jakub
Rakus napisał:
Quote:
Co tam w środku siedzi? Przetwornica dwumaszynowa?
Na ich stronie firmowej, w sklepie online wystawiają normalnie
"transformator elektroniczny". Jak podejrzewam jednak, treść opisu do
aukcji allegro przepisywała Pani Basia z sekretariatu, która o
rodzajach tipsów jest w stanie referat napisać, ale na tej całej
technice to ona się zupełnie nie zna, hihihihi.
Ale zauwaz, ze tego z allegro, to nie maja w ofercie.
Mozliwe ze teraz juz tylko elektroniczne maja, a jakies starocie
trafily na allegro ... i one sa "mechaniczne".
No co - ze stali, to mechanika.
J.
Jarek P.
Guest
Tue Sep 22, 2015 4:04 pm
W dniu poniedziałek, 14 września 2015 22:11:32 UTC+2 użytkownik Jakub Rakus napisał:
Quote:
Co tam w środku siedzi? Przetwornica dwumaszynowa?
Na ich stronie firmowej, w sklepie online wystawiają normalnie "transformator elektroniczny". Jak podejrzewam jednak, treść opisu do aukcji allegro przepisywała Pani Basia z sekretariatu, która o rodzajach tipsów jest w stanie referat napisać, ale na tej całej technice to ona się zupełnie nie zna, hihihihi.
Jarek P.
Guest
Tue Sep 22, 2015 4:29 pm
W dniu wtorek, 22 września 2015 16:17:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Ale zauwaz, ze tego z allegro, to nie maja w ofercie.
No i taką piękną teorię szlag trafił, echhhh....
mk
Guest
Sat Sep 26, 2015 9:10 pm
W dniu 2015-09-15 13:34, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
Hello J.F.,
No literówka jest, ale chyba nie w tym miejscu które wyróżniłeś.
Zobacz
różnicę pomiędzy "insulate"
(http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/insulate) i
"isolate"
(http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/isolate), a
także
"insulator" i "isolator".
Znikoma roznica.
Dla angielskojęzycznego elektryka/elektronika - bardzo istotna. My
mamy na to jedno słowo, oni dwa, o całkowicie różnych znaczeniach.
No, czy tak calkiem roznych .... no dobra, isolated wire to chyba dla
niego cos innego niz insulated wire :-)
Inflammable - o, tu sie moze czlowiek nadziac.
?
invisible - niewidzialny,
inaudible - nieslyszalny,
incapable - niezdolny,
incoherent - niekoherentny,
incorrect - nieprawidlowy,
ineffective - nieefektywny,
inevitable - nieunikniony
....
inflammable - latwopalny.
J.
ingenious, intoxicated, infamous, invaluable
pzdr
mk
Goto page Previous 1, 2, 3