Goto page 1, 2, 3, 4, 5 Next
arek
Guest
Tue Jun 23, 2015 5:25 pm
Potrzebny jest UPS dający na wyjściu czystą sinusoidę z długim czasem
podtrzymania. Zadaniem tego zasilacza awaryjnego będzie podtrzymanie
pracy dwóch pomp obiegowych w układzie centralnego ogrzewania. Problemem
jest to, że pojemność akumulatorów jest zbyt niska do uzyskania długiego
czasu podtrzymania. Zastanawiam się czy można "bezkarnie" podłączyć
(równolegle do wbudowanych żelowych) zewnętrzne akumulatory samochodowe
o dużej pojemności? Przypuszczam, że wybór UPS o znacznie większej mocy
będzie korzystny ze względu na ponadnormatywny czas pracy przewidziany
przez konstruktorów. Moje obawy dotyczą głównie sprawy ładowania tej
rozbudowanej baterii akumulatorów. Proszę o poradę w powyższej sprawie.
--
arek
janusz_k
Guest
Tue Jun 23, 2015 5:30 pm
W dniu 2015-06-23 o 19:25, arek pisze:
Quote:
Potrzebny jest UPS dający na wyjściu czystą sinusoidę z długim czasem
podtrzymania. Zadaniem tego zasilacza awaryjnego będzie podtrzymanie
Szukamy na znanym portalu używanego ups-a najlepiej apc bo są na pewno
sinus, do nich mozna odłączyć większe aku, aby ups to wytrzymał trzeba
kupić min 2* większy aby był odpowiedni zapas mocy na długą pracę.
Sam mam 2,2kw ups-a APC Smart-a i do niego 4 w dwóch szergach czyli
razem 8 aku 38Ah każdy.
--
Pozdr
Janusz_K
Grzegorz Brzeczyszczykiew
Guest
Tue Jun 23, 2015 6:11 pm
W dniu 23.06.2015 o 19:30, janusz_k pisze:
Quote:
W dniu 2015-06-23 o 19:25, arek pisze:
Potrzebny jest UPS dający na wyjściu czystą sinusoidę z długim czasem
podtrzymania. Zadaniem tego zasilacza awaryjnego będzie podtrzymanie
Szukamy na znanym portalu używanego ups-a najlepiej apc bo są na pewno
sinus, do nich mozna odłączyć większe aku, aby ups to wytrzymał trzeba
kupić min 2* większy aby był odpowiedni zapas mocy na długą pracę.
Sam mam 2,2kw ups-a APC Smart-a i do niego 4 w dwóch szergach czyli
razem 8 aku 38Ah każdy.
Z tym sinusem to niekoniecznie !
Zależy od modelu. W tej chwili nie pomnę, które są które.
Zdaje się że SMART-y dają sinus na wyjściu ale łba pod topór nie podłożę.
G.B.
arek
Guest
Tue Jun 23, 2015 6:15 pm
W dniu 2015-06-23 o 19:30, janusz_k pisze:
Quote:
Sam mam 2,2kw ups-a APC Smart-a i do niego 4 w dwóch szergach czyli
razem 8 aku 38Ah każdy.
Jak masz łączone te akumulatory i czy każdy UPS powinien poradzić sobie
z ładowaniem? Oczywiście bardzo długi czas ładowania nie stanowi
problemu. Obawiam się tego, czy automatyka ładowania UPS nie rozpozna
rozbudowanej baterii akumulatorów jako nadmiernego obciążenia lub wręcz
zwarcia i wyłączy proces ładowania.
--
pozdrawiam
arek
J.F.
Guest
Tue Jun 23, 2015 6:28 pm
Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mmc54b$icm$1@speranza.aioe.org...
W dniu 2015-06-23 o 19:25, arek pisze:
Quote:
Potrzebny jest UPS dający na wyjściu czystą sinusoidę z długim
czasem
podtrzymania. Zadaniem tego zasilacza awaryjnego będzie
podtrzymanie
Szukamy na znanym portalu używanego ups-a najlepiej apc bo są na
pewno sinus,
eee, imo - tylko niektore z nich sa sinus, ale moze sie myle i APC
zlikwidowal tanioche
Quote:
do nich mozna odłączyć większe aku, aby ups to wytrzymał trzeba
kupić min 2* większy aby był odpowiedni zapas mocy na długą pracę.
eee, imo - to niektore z nich sa przewidziane do
zewnetrznych/dodatkowych aku, a niektore nie, wtedy trzeba
kombinowac/myslec.
J.
PiteR
Guest
Tue Jun 23, 2015 6:58 pm
arek pisze tak:
Quote:
Potrzebny jest UPS dający na wyjściu czystą sinusoidę z długim
czasem podtrzymania. Zadaniem tego zasilacza awaryjnego będzie
podtrzymanie pracy dwóch pomp obiegowych w układzie centralnego
ogrzewania.
Jaka jest moc tych pomp? Nie może być podtrzymywana tylko jedna?
Na dwóch obiegach są zainstalowane?
Quote:
Problemem jest to, że pojemność akumulatorów jest zbyt
niska do uzyskania długiego czasu podtrzymania. Zastanawiam się
czy można "bezkarnie" podłączyć (równolegle do wbudowanych
żelowych) zewnętrzne akumulatory samochodowe o dużej pojemności?
Jak będzie to 100Ah do 12Ah to czy jest sens zostawiać żelowy?
Quote:
Przypuszczam, że wybór UPS o znacznie większej mocy będzie
korzystny ze względu na ponadnormatywny czas pracy przewidziany
przez konstruktorów. Moje obawy dotyczą głównie sprawy ładowania
tej rozbudowanej baterii akumulatorów. Proszę o poradę w powyższej
sprawie.
To nie ładuj ich z UPS tylko daj dużą diodę i zrób oddzielny duży
prostownik 14v.
--
Piter
Let me see your war face.
Sebastian Biały
Guest
Tue Jun 23, 2015 7:00 pm
On 2015-06-23 20:22, Zenek Kapelinder wrote:
Quote:
Bezkrnie samochodowych nie da się podłączyć. One do rozruchu projektowane i zrobione.
A jaka jest kara?
janusz_k
Guest
Tue Jun 23, 2015 7:41 pm
W dniu 2015-06-23 o 20:15, arek pisze:
Quote:
W dniu 2015-06-23 o 19:30, janusz_k pisze:
Sam mam 2,2kw ups-a APC Smart-a i do niego 4 w dwóch szergach czyli
razem 8 aku 38Ah każdy.
Jak masz łączone te akumulatory i czy każdy UPS powinien poradzić sobie
Wystarczy ci 4 połączyć szeregowo.
Quote:
z ładowaniem? Oczywiście bardzo długi czas ładowania nie stanowi
problemu. Obawiam się tego, czy automatyka ładowania UPS nie rozpozna
rozbudowanej baterii akumulatorów jako nadmiernego obciążenia lub wręcz
zwarcia i wyłączy proces ładowania.
Nie powinna, automatyka ładuje w miarę szybko, tak jest w apc,
potem przechodzi na ładowanie podtrzymujące.
--
Pozdr
Janusz_K
neelix
Guest
Tue Jun 23, 2015 8:08 pm
Użytkownik "arek" <anonim@berdyczow.pl> napisał w wiadomości
news:mmc4pt$n0r$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
Potrzebny jest UPS dający na wyjściu czystą sinusoidę z długim czasem
podtrzymania. Zadaniem tego zasilacza awaryjnego będzie podtrzymanie pracy
dwóch pomp obiegowych w układzie centralnego ogrzewania. Problemem jest
to, że pojemność akumulatorów jest zbyt niska do uzyskania długiego czasu
podtrzymania. Zastanawiam się czy można "bezkarnie" podłączyć (równolegle
do wbudowanych żelowych) zewnętrzne akumulatory samochodowe o dużej
pojemności? Przypuszczam, że wybór UPS o znacznie większej mocy będzie
korzystny ze względu na ponadnormatywny czas pracy przewidziany przez
konstruktorów. Moje obawy dotyczą głównie sprawy ładowania tej
rozbudowanej baterii akumulatorów. Proszę o poradę w powyższej sprawie.
Trochę strach. Małym prądem nie naładujesz dużego a jak pociągniesz, o ile
się da, duży prąd to coś może nie wytrzymać. Ja bym ładował duży aku
zewnętrznym prostownikiem i tylko naładowany podłączał.
--
Pozdrawiam
neelix .
Zenek Kapelinder
Guest
Tue Jun 23, 2015 8:22 pm
Bezkrnie samochodowych nie da się podłączyć. One do rozruchu projektowane i zrobione.
arek
Guest
Tue Jun 23, 2015 9:15 pm
W dniu 2015-06-23 o 20:58, PiteR pisze:
Quote:
Jaka jest moc tych pomp? Nie może być podtrzymywana tylko jedna?
Na dwóch obiegach są zainstalowane?
Mają po około 50W na najwyższym biegu. Muszą być dwie, ponieważ jedna
wymusza obieg w płaszczu kominka a druga jest za wymiennikiem ciepła
który dostarcza energię z kominka do instalacji w której jest piec
gazowy i wszystkie grzejniki
Quote:
Jak będzie to 100Ah do 12Ah to czy jest sens zostawiać żelowy?
Masz rację.
To nie ładuj ich z UPS tylko daj dużą diodę i zrób oddzielny duży
prostownik 14v.
To znacznie komplikuje sprawę, bo musiałby to być prostownik który nie
przeładuje akumulatorów i będzie je okresowo samoczynnie doładowywał.
--
arek
Adam
Guest
Tue Jun 23, 2015 9:43 pm
W dniu 2015-06-23 o 19:25, arek pisze:
Quote:
Potrzebny jest UPS dający na wyjściu czystą sinusoidę z długim czasem
podtrzymania. Zadaniem tego zasilacza awaryjnego będzie podtrzymanie
pracy dwóch pomp obiegowych w układzie centralnego ogrzewania. Problemem
jest to, że pojemność akumulatorów jest zbyt niska do uzyskania długiego
czasu podtrzymania. Zastanawiam się czy można "bezkarnie" podłączyć
(równolegle do wbudowanych żelowych) zewnętrzne akumulatory samochodowe
o dużej pojemności? Przypuszczam, że wybór UPS o znacznie większej mocy
będzie korzystny ze względu na ponadnormatywny czas pracy przewidziany
przez konstruktorów. Moje obawy dotyczą głównie sprawy ładowania tej
rozbudowanej baterii akumulatorów. Proszę o poradę w powyższej sprawie.
Przykladowo - Fideltronik Ares jest przystosowany do "ciągnięcia" dwóch
dodatkowych pakietów baterii. Ma dedykowane gniazdo do nich.
Spokojnie pociągnie w zasadzie dowolnie duże samochodowe - kwestia tylko
czasu ładowania. Zalecam pracę wyłącznie na samochodowych kwasówkach
(czyli bez żelowych), aby uniknąć przepływu prądów wyrównawczych.
Ares ma aproksymowaną sinusoidę, ale "wszystko" na nim chodzi. Jeśli
sunusoida musi być czysta - zadzwoń do Suchej Beskidzkiej, powiedzą Ci,
który model tak ma. Ja nie pamiętam.
--
Pozdrawiam.
Adam
Zenek Kapelinder
Guest
Tue Jun 23, 2015 11:30 pm
Taka jak przy tanio i dobrze.
ACMM-033
Guest
Wed Jun 24, 2015 9:32 am
Użytkownik "arek" <anonim@berdyczow.pl> napisał w wiadomości
news:5589A24A.4090400@berdyczow.pl...
Quote:
problemu. Obawiam się tego, czy automatyka ładowania UPS nie rozpozna
rozbudowanej baterii akumulatorów jako nadmiernego obciążenia lub wręcz
zwarcia i wyłączy proces ładowania.
Dlaczego zwarcia?
Jeśli ładowany akumulator będzie trzymać przewidziane przy ładowaniu
napięcie i prąd, to czemu nie ładować? Conajwyżej, może się zaniepokoić, że
ładowanie trwa trochę przydługo. Mądra ładowarka chyba sobie powinna
poradzić z tym?
--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048
J.F.
Guest
Wed Jun 24, 2015 2:07 pm
Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mmcad2$u53$1@node1.news.atman.pl...
On 2015-06-23 20:22, Zenek Kapelinder wrote:
Quote:
Bezkrnie samochodowych nie da się podłączyć. One do rozruchu
projektowane i zrobione.
A jaka jest kara?
250 zl czy ile tam kosztowal, brak podtrzymania, i ewentualne
uszkodzenie obwodow ladowania, czy maly wybuch, ale to juz naprawde
bardzo rzadko ...
J.
Goto page 1, 2, 3, 4, 5 Next