Goto page 1, 2, 3 Next
PeJot
Guest
Tue Apr 30, 2019 4:35 pm
Czołem. Oglądnąłem sobie reklamę pewnego współczesnego ciągnika
rolniczego, w którym instalacja elektryczna jest 24 V do rozrusznika,
zaś 12 V do całej reszty. Jest jakaś przetwornica, *zapewne* produkująca
12 V z 24 V. Mam rozumieć że alternator jest na 24 V. Co właściwie daje
takie pokomplikowanie elektryki ? Przecież osprzęt na 24 V, łącznie np.
z elektrozaworami do hydrauliki jest dostępny.
--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
cezar
Guest
Tue Apr 30, 2019 4:45 pm
On 30/04/2019 17:35, PeJot wrote:
Quote:
Czołem. Oglądnąłem sobie reklamę pewnego współczesnego ciągnika
rolniczego, w którym instalacja elektryczna jest 24 V do rozrusznika,
zaś 12 V do całej reszty. Jest jakaś przetwornica, *zapewne* produkująca
12 V z 24 V. Mam rozumieć że alternator jest na 24 V. Co właściwie daje
takie pokomplikowanie elektryki ? Przecież osprzęt na 24 V, łącznie np.
z elektrozaworami do hydrauliki jest dostępny.
byc moze ma 2 akumulatory w szeregu a zasilanie wszystkiego (oprócz
rozrusznika) brane jest ze środka?
J.F.
Guest
Tue Apr 30, 2019 5:02 pm
Użytkownik "cezar" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qa9u35$919$1$cezar91@news.chmurka.net...
On 30/04/2019 17:35, PeJot wrote:
Quote:
Czołem. Oglądnąłem sobie reklamę pewnego współczesnego ciągnika
rolniczego, w którym instalacja elektryczna jest 24 V do
rozrusznika, zaś 12 V do całej reszty. Jest jakaś przetwornica,
*zapewne* produkująca 12 V z 24 V. Mam rozumieć że alternator jest
na 24 V. Co właściwie daje takie pokomplikowanie elektryki ?
Przecież osprzęt na 24 V, łącznie np. z elektrozaworami do
hydrauliki jest dostępny.
byc moze ma 2 akumulatory w szeregu a zasilanie wszystkiego (oprócz
rozrusznika) brane jest ze środka?
To jest kiepski pomysl, bo akumulator to nie dzielnik na napiecia.
Ale jeszcze inne mozliwosci sa mozliwe:
-przelaczanie akumulatora tak, aby rozruch byl szeregowo, a potem
rownolegle sie ladowaly
tylko te styczniki na 500A sa dosc drogie.
- na stale szeregowo, i niewielka przetwornica ktora tylko ładuje
górny akumulator,
- wcale nie tak "cala reszta" jest na 12V, tylko sporo pracuje na 24V,
a przetwornica zasila to, co lubi 12V.
-jakis dwuuzwojeniowy alternator ... nie, to by chyba zbyt
skomplikowane bylo ...
W kazdym badz razie osprzet na 24V jest powszechny w ciezarowkach,
wiec IMO nie ma powodu, zeby schodzic do 12V.
Chociaz ... Ursusy mialy chyba 6V ? I jakos im w rozruchu nie
przeszkadzalo ?
A stary traktor czy nowy ? moze po prostu bardzo niewiele w nim
elektryki, a 12V to sie przyda np do telefonu.
Ale te nowe, to zdaje sie dosc wypasione ...
J.
PeJot
Guest
Tue Apr 30, 2019 6:22 pm
W dniu 2019-04-30 o 19:02, J.F. pisze:
Quote:
Ale jeszcze inne mozliwosci sa mozliwe:
-przelaczanie akumulatora tak, aby rozruch byl szeregowo, a potem
rownolegle sie ladowaly
tylko te styczniki na 500A sa dosc drogie.
- na stale szeregowo, i niewielka przetwornica ktora tylko ładuje górny
akumulator,
- wcale nie tak "cala reszta" jest na 12V, tylko sporo pracuje na 24V, a
przetwornica zasila to, co lubi 12V.
-jakis dwuuzwojeniowy alternator ... nie, to by chyba zbyt skomplikowane
bylo ...
Możliwe ale drogie.
Quote:
W kazdym badz razie osprzet na 24V jest powszechny w ciezarowkach, wiec
IMO nie ma powodu, zeby schodzic do 12V.
Chociaz ... Ursusy mialy chyba 6V ? I jakos im w rozruchu nie
przeszkadzalo ?
A stary traktor czy nowy ? moze po prostu bardzo niewiele w nim
elektryki, a 12V to sie przyda np do telefonu.
Traktor to Belarus MTZ 952.4 ale wiadomości o nim niewiele, nawet w
instrukcjach obsługi. Po zaprzedaniu danych osobowych dopadłem
instrukcję w lengłydżu a tam stoi że alt jest na 14 V/2 kW. No i:
"24V voltage is charging through voltage converter"
--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
RoMan Mandziejewicz
Guest
Tue Apr 30, 2019 10:08 pm
Hello PeJot,
Tuesday, April 30, 2019, 6:35:09 PM, you wrote:
Quote:
Czołem. Oglądnąłem sobie reklamę pewnego współczesnego ciągnika
rolniczego, w którym instalacja elektryczna jest 24 V do rozrusznika,
zaś 12 V do całej reszty. Jest jakaś przetwornica, *zapewne* produkująca
12 V z 24 V. Mam rozumieć że alternator jest na 24 V. Co właściwie daje
takie pokomplikowanie elektryki ? Przecież osprzęt na 24 V, łącznie np.
z elektrozaworami do hydrauliki jest dostępny.
Tam jest inaczej - dwa akumulatory, normalnie pracujące równolegle a
na czas rozruchu, do rozrusznika łączone szeregowe.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
RadoslawF
Guest
Wed May 01, 2019 12:27 am
W dniu 2019-04-30 o 18:35, PeJot pisze:
Quote:
Czołem. Oglądnąłem sobie reklamę pewnego współczesnego ciągnika
rolniczego, w którym instalacja elektryczna jest 24 V do rozrusznika,
zaś 12 V do całej reszty. Jest jakaś przetwornica, *zapewne* produkująca
12 V z 24 V. Mam rozumieć że alternator jest na 24 V. Co właściwie daje
takie pokomplikowanie elektryki ? Przecież osprzęt na 24 V, łącznie np.
z elektrozaworami do hydrauliki jest dostępny.
Tymczasowe rozwiązanie za Stara 28 jak żywe.
Tam cała instalacja była na 12V i tylko do alternatora
było 24 i drugi akumulator.
Tylko że u nas produkowali ten wynalazek między 68 a 89
a nie dzisiaj.
Pozdrawiam
RadoslawF
Guest
Wed May 01, 2019 1:25 am
W dniu 2019-05-01 o 02:27, RadoslawF pisze:
Quote:
Czołem. Oglądnąłem sobie reklamę pewnego współczesnego ciągnika
rolniczego, w którym instalacja elektryczna jest 24 V do rozrusznika,
zaś 12 V do całej reszty. Jest jakaś przetwornica, *zapewne*
produkująca 12 V z 24 V. Mam rozumieć że alternator jest na 24 V. Co
właściwie daje takie pokomplikowanie elektryki ? Przecież osprzęt na
24 V, łącznie np. z elektrozaworami do hydrauliki jest dostępny.
Tymczasowe rozwiązanie za Stara 28 jak żywe.
Tam cała instalacja była na 12V i tylko do alternatora
było 24 i drugi akumulator.
Tylko że u nas produkowali ten wynalazek między 68 a 89
a nie dzisiaj.
Miało być nie do alternatora tylko do rozrusznika.
Pozdrawiam
PeJot
Guest
Wed May 01, 2019 8:50 am
W dniu 2019-05-01 o 00:08, RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Hello PeJot,
Tuesday, April 30, 2019, 6:35:09 PM, you wrote:
Czołem. Oglądnąłem sobie reklamę pewnego współczesnego ciągnika
rolniczego, w którym instalacja elektryczna jest 24 V do rozrusznika,
zaś 12 V do całej reszty. Jest jakaś przetwornica, *zapewne* produkująca
12 V z 24 V. Mam rozumieć że alternator jest na 24 V. Co właściwie daje
takie pokomplikowanie elektryki ? Przecież osprzęt na 24 V, łącznie np.
z elektrozaworami do hydrauliki jest dostępny.
Tam jest inaczej - dwa akumulatory, normalnie pracujące równolegle a
na czas rozruchu, do rozrusznika łączone szeregowe.
A przetwornica, i to dosyć spora to po co ?
Quote:
--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
RoMan Mandziejewicz
Guest
Wed May 01, 2019 7:13 pm
Hello PeJot,
Wednesday, May 1, 2019, 10:50:36 AM, you wrote:
Quote:
Czołem. Oglądnąłem sobie reklamę pewnego współczesnego ciągnika
^^^^^^^^^^^^^
rolniczego, w którym instalacja elektryczna jest 24 V do rozrusznika,
zaś 12 V do całej reszty. Jest jakaś przetwornica, *zapewne* produkująca
12 V z 24 V. Mam rozumieć że alternator jest na 24 V. Co właściwie daje
takie pokomplikowanie elektryki ? Przecież osprzęt na 24 V, łącznie np.
z elektrozaworami do hydrauliki jest dostępny.
Tam jest inaczej - dwa akumulatory, normalnie pracujące równolegle a
na czas rozruchu, do rozrusznika łączone szeregowe.
A przetwornica, i to dosyć spora to po co ?
Nie doczytałem podkreślonego. Rozwiązanie z przełączaniem akumulatorów
było stare a nie współczesne.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Janusz
Guest
Wed May 01, 2019 7:44 pm
W dniu 2019-04-30 o 20:22, PeJot pisze:
Quote:
W dniu 2019-04-30 o 19:02, J.F. pisze:
Ale jeszcze inne mozliwosci sa mozliwe:
-przelaczanie akumulatora tak, aby rozruch byl szeregowo, a potem
rownolegle sie ladowaly
tylko te styczniki na 500A sa dosc drogie.
- na stale szeregowo, i niewielka przetwornica ktora tylko ładuje
górny akumulator,
- wcale nie tak "cala reszta" jest na 12V, tylko sporo pracuje na 24V,
a przetwornica zasila to, co lubi 12V.
-jakis dwuuzwojeniowy alternator ... nie, to by chyba zbyt
skomplikowane bylo ...
Możliwe ale drogie.
W kazdym badz razie osprzet na 24V jest powszechny w ciezarowkach,
wiec IMO nie ma powodu, zeby schodzic do 12V.
Chociaz ... Ursusy mialy chyba 6V ? I jakos im w rozruchu nie
przeszkadzalo ?
A stary traktor czy nowy ? moze po prostu bardzo niewiele w nim
elektryki, a 12V to sie przyda np do telefonu.
Traktor to Belarus MTZ 952.4 ale wiadomości o nim niewiele, nawet w
instrukcjach obsługi. Po zaprzedaniu danych osobowych dopadłem
instrukcję w lengłydżu a tam stoi że alt jest na 14 V/2 kW. No i:
"24V voltage is charging through voltage converter"
Czyli potrzebuje dużej mocy do rozruchu i rozrusznik jest na 24 a reszta
jest zasilana
z alternatora na 12, z kolei przetwornica 12 na 24 ładuje tylko aku.
--
Pozdr
Janusz
PeJot
Guest
Wed May 01, 2019 8:27 pm
W dniu 2019-05-01 o 21:44, Janusz pisze:
Quote:
Traktor to Belarus MTZ 952.4 ale wiadomości o nim niewiele, nawet w
instrukcjach obsługi. Po zaprzedaniu danych osobowych dopadłem
instrukcję w lengłydżu a tam stoi że alt jest na 14 V/2 kW. No i:
"24V voltage is charging through voltage converter"
Czyli potrzebuje dużej mocy do rozruchu i rozrusznik jest na 24 a reszta
jest zasilana
z alternatora na 12, z kolei przetwornica 12 na 24 ładuje tylko aku.
Zamiast kombinować z przetwornicą, nie prościej/taniej/cokolwiek użyć
alternatora 24 V ( na 2kW na pewno się znajdzie od jakiejś ciężarówki )
oraz całego pozostałego osprzętu na to napięcie ?
--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
PeJot
Guest
Wed May 01, 2019 8:29 pm
W dniu 2019-05-01 o 21:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Rozwiązanie z przełączaniem akumulatorów
było stare a nie współczesne.
ZTCW stosowane jest także i dziś w starych traktorach. Chodzi zapewne o
żwawszy rozruch starych diesli, ale nie o żywotność rozruszników.
--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Zenek Kapelinder
Guest
Wed May 01, 2019 11:28 pm
Widze ze uruchomiles wsrod talmudystow brandzlotechnike na najwyzszym poziomie. Urzadzenie nazywa sie przelacznik rozrusznika 12V/24V. Jak w sklepie powiedziec przelacznik dwanascie na dwadziescia cztery to tez beda wiedzieli co podac. Kosztuje takie cudo w detalu 100-150 zlotych brutto. A teraz mozecie sie dalej onanizowac durnymi pomyslami.
PeJot
Guest
Thu May 02, 2019 9:01 am
W dniu 2019-05-01 o 23:28, Zenek Kapelinder pisze:
Quote:
Widze ze uruchomiles wsrod talmudystow brandzlotechnike na najwyzszym poziomie. Urzadzenie nazywa sie przelacznik rozrusznika 12V/24V.
I niczego takiego nie ma w tym traktorze, za to jest przetwornica do
ładowania akumulatorów w trybie 24 V. Co dalej nie rozwiązuje
zagadnienia, dlaczego w urządzeniu za 90.000 nie zastosowano *całego*
osprzętu elektrycznego na 24 V.
--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
J.F.
Guest
Thu May 02, 2019 10:19 am
Dnia Thu, 2 May 2019 11:01:04 +0200, PeJot napisał(a):
Quote:
W dniu 2019-05-01 o 23:28, Zenek Kapelinder pisze:
Widze ze uruchomiles wsrod talmudystow brandzlotechnike na najwyzszym poziomie. Urzadzenie nazywa sie przelacznik rozrusznika 12V/24V.
I niczego takiego nie ma w tym traktorze, za to jest przetwornica do
ładowania akumulatorów w trybie 24 V. Co dalej nie rozwiązuje
zagadnienia, dlaczego w urządzeniu za 90.000 nie zastosowano *całego*
osprzętu elektrycznego na 24 V.
Rolnicy przyzwyczajeni do 12V ?
J.
Goto page 1, 2, 3 Next