Goto page Previous 1, 2, 3
yabba
Guest
Mon May 13, 2019 8:44 am
W dniu 13-05-2019 o 09:06, Mateusz Viste pisze:
Quote:
On Sun, 12 May 2019 23:09:48 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
W latach osiemdziesiątych pewien rolnik pokazał mi swój sposób na pewne
i niezawodne odpalanie ciągnika w sensownie krótkim czasie. Zbudował na
gumnie pochylnię, na którą wjeżdżał tyłem po ukończeniu pracy w polu.
Mógł się obejść całkiem bez akumulatora, którego nie szło wtedy kupić w
żadnym okolicznym giesie.
O, to ja przez kilka miesięcy w identyczny sposób odpalałem swojego
malucha bez aku

Gorzej było, jak musiałem poza domem zaparkować
samochód - nie zawsze dało się znaleźć topologiczną kompatybilność w
zasięgu wzroku.
Coś kręcisz. Przecież Ziemia jest kulą i gdzie byś nie stanął to zawsze
przed samochodem jest pochylona w dół. Wystarczy lekko popchnąć.
https://pl.dreamstime.com/zdj%C4%99cie-stock-samoch%C3%B3d-na-kuli-ziemskiej-image70400079
yabba
Robert WaĹkowski
Guest
Mon May 13, 2019 9:14 am
W dniu 2019-05-13 o 10:44, yabba pisze:
Quote:
W dniu 13-05-2019 o 09:06, Mateusz Viste pisze:
On Sun, 12 May 2019 23:09:48 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
W latach osiemdziesiątych pewien rolnik pokazał mi swój sposób na pewne
i niezawodne odpalanie ciągnika w sensownie krótkim czasie. Zbudował na
gumnie pochylnię, na którą wjeżdżał tyłem po ukończeniu pracy w polu.
Mógł się obejść całkiem bez akumulatora, którego nie szło wtedy kupić w
żadnym okolicznym giesie.
O, to ja przez kilka miesięcy w identyczny sposób odpalałem swojego
malucha bez aku

Gorzej było, jak musiałem poza domem zaparkować
samochód - nie zawsze dało się znaleźć topologiczną kompatybilność w
zasięgu wzroku.
Coś kręcisz. Przecież Ziemia jest kulą i gdzie byś nie stanął to zawsze
przed samochodem jest pochylona w dół. Wystarczy lekko popchnąć.
https://pl.dreamstime.com/zdj%C4%99cie-stock-samoch%C3%B3d-na-kuli-ziemskiej-image70400079
Może jest płaskoziemcą?

I wtenczas trzeba pchać.
Robert
JaNus
Guest
Mon May 13, 2019 11:56 am
W dniu 13.05.2019 o 10:44, yabba pisze:
Quote:
Od siebie dodam, że wiara w zbawienną demokrację, jest jak przekonanie,
że Ziemia jest plaskata...
J.F.
Guest
Mon May 13, 2019 12:41 pm
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnqdh2ss.gv5.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
W latach osiemdziesiątych pewien rolnik pokazał mi swój sposób na
pewne
i niezawodne odpalanie ciągnika w sensownie krótkim czasie. Zbudował
na
gumnie pochylnię, na którą wjeżdżał tyłem po ukończeniu pracy w polu.
Mógł się obejść całkiem bez akumulatora, którego nie szło wtedy kupić
w żadnym okolicznym giesie.
Jest to jakis pomysl, ale:
-nie zawsze parkuje sie u siebie,
-jak pochylnia krotka, to moze nie zapalic,
-wspolczesny diesel wymaga podrzania swiec ...
J.
J.F.
Guest
Mon May 13, 2019 12:44 pm
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qba0et$inj$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 10-05-2019 o 13:38, J.F. pisze:
Quote:
Przetwornica nie jest wcale dużej mocy, jeśli to ta, to ma 8A.
https://gratka.pl/rolnictwo/przetwornica-napiecia-mtz-oryginal/oi/245678
Nawiasem mowiac - czy ta przetwornica wyglada na 220 W ?
a 110W ?
Porównując wymiary bezpiecznika do przetwornicy 24V/12V, którą kiedyś
stosowałem, to ta wygląda na maks. 50W. Chociaż dla porównania tu
jest przetwornica 12V/24V 15A i wygląda na jeszcze mniejszą.
https://allegro.pl/oferta/przetwornica-12v-11-16v-do-24v-15a-step-up-7907689279?fromVariant=7907687367
Czytając na szybko posty na forach rolniczych o ciągnikach Belarus
MTZ, to są problemy z tymi przetwornicami. Niektórzy nawet wymieniają
rozruszniki na 12V, żeby uchronić się przed częstymi awariami
przetwornicy.
Ciekawe dlaczego nie zastosowali prostszego systemu przełączania
akumulatorów szeregowo do zapalania i równolegle do ładowania, tylko
poszli w nowoczesne (i jak widać awaryjne) przetwornice?
IMO - przy tych 500A przelaczanie nie takie znow proste.
Prosta jest przetwornica ... ale trzeba dobrze zrobic :-)
Quote:
Bo 8A tam imo niepotrzebne.
500A nawet w czasie 30s, to 4Ah ... no, 1A moze byc troche za malo,
gdyby mial czesciej gasic silnik i zawsze tak ciezko zapalac ...
Czytam te fora agro i niektórzy mają po kilka ciągników, każdy
kupiony specjalnie pod jakieś maszyny/przyczepy. Więc taki ciągnik
może stać nieruszany i kilka tygodni tygodnie zanim przyjdzie
potrzeba jego użycia. Wtedy byłoby fajnie mieć sensownie krótki czas
doładowania akumulatora.
Ale tu jest kwestia ile potem bedzie pracowal - jesli godzine, to sie
IMO naladuje.
A jak maja takie przerwy, to sobie trzeba sprawic prostownik 24V i
doladowywac ...
J.
PeJot
Guest
Mon May 13, 2019 5:47 pm
W dniu 2019-05-13 o 11:14, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
Wg ostatnich doniesień Ziemia jest *wklęsła*. Wystarczy popatrzeć jak
zwykle zużywane są podeszwy butów.
--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Mon May 13, 2019 7:49 pm
PeJot pisze:
Quote:
To w zasadzie wiadomo już od bardzo dawna:
https://youtu.be/gKk-IkF36n8?t=126
--
Jarek
Adam
Guest
Tue May 14, 2019 8:06 pm
W dniu 2019-05-13 o 14:44, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qba0et$inj$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 10-05-2019 o 13:38, J.F. pisze:
Przetwornica nie jest wcale dużej mocy, jeśli to ta, to ma 8A.
https://gratka.pl/rolnictwo/przetwornica-napiecia-mtz-oryginal/oi/245678
Nawiasem mowiac - czy ta przetwornica wyglada na 220 W ?
a 110W ?
Porównując wymiary bezpiecznika do przetwornicy 24V/12V, którą kiedyś
stosowałem, to ta wygląda na maks. 50W. Chociaż dla porównania tu jest
przetwornica 12V/24V 15A i wygląda na jeszcze mniejszą.
https://allegro.pl/oferta/przetwornica-12v-11-16v-do-24v-15a-step-up-7907689279?fromVariant=7907687367
Czytając na szybko posty na forach rolniczych o ciągnikach Belarus
MTZ, to są problemy z tymi przetwornicami. Niektórzy nawet wymieniają
rozruszniki na 12V, żeby uchronić się przed częstymi awariami
przetwornicy.
Ciekawe dlaczego nie zastosowali prostszego systemu przełączania
akumulatorów szeregowo do zapalania i równolegle do ładowania, tylko
poszli w nowoczesne (i jak widać awaryjne) przetwornice?
IMO - przy tych 500A przelaczanie nie takie znow proste.
Prosta jest przetwornica ... ale trzeba dobrze zrobic :-)
Bo 8A tam imo niepotrzebne.
500A nawet w czasie 30s, to 4Ah ... no, 1A moze byc troche za malo,
gdyby mial czesciej gasic silnik i zawsze tak ciezko zapalac ...
Czytam te fora agro i niektórzy mają po kilka ciągników, każdy kupiony
specjalnie pod jakieś maszyny/przyczepy. Więc taki ciągnik może stać
nieruszany i kilka tygodni tygodnie zanim przyjdzie potrzeba jego
użycia. Wtedy byłoby fajnie mieć sensownie krótki czas doładowania
akumulatora.
Ale tu jest kwestia ile potem bedzie pracowal - jesli godzine, to sie
IMO naladuje.
A jak maja takie przerwy, to sobie trzeba sprawic prostownik 24V i
doladowywac ...
Dwa akumulatory. A więc prostownik 12V, jakiś czas zapięty na jednym, a
potem na drugim.
--
Pozdrawiam.
Adam
Roman Rogóş
Guest
Wed May 22, 2019 6:34 am
W dniu 2019-05-01 o 23:28, Zenek Kapelinder pisze:
Quote:
Widze ze uruchomiles wsrod talmudystow brandzlotechnike na najwyzszym poziomie. Urzadzenie nazywa sie przelacznik rozrusznika 12V/24V. Jak w sklepie powiedziec przelacznik dwanascie na dwadziescia cztery to tez beda wiedzieli co podac. Kosztuje takie cudo w detalu 100-150 zlotych brutto. A teraz mozecie sie dalej onanizowac durnymi pomyslami.
O ile mi wiadomo są do nabycia do starych Ursusów rozruszniki
"wysokoobrotowe" więc pewnie z jakąś przekładnią (planetarna ?) zasila
się je z normalnego napięcia 12 V za to mają większa skuteczność i nie
robią takiego prądu zwarciowego przy starcie.
Goto page Previous 1, 2, 3