RTV forum PL | NewsGroups PL

Sprawdzenie schematu generatora iskier CDI z cewką zapłonową i tyrystorem

Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Sprawdzenie schematu generatora iskier CDI z cewką zapłonową i tyrystorem

Goto page Previous  1, 2, 3, 4

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue Jun 10, 2014 7:22 am   



Hello Piotr,

Tuesday, June 10, 2014, 8:59:23 AM, you wrote:

Quote:
Ale już w tamtych czasach, na tym jedynie słusznym tranzystorze mocy,
robiłem samodławne przetwornice flyback o mocy kilkudziesięciu watów.
Problemem była słaba dostępność rdzeni ferrytowych i zrozumienie, że
energia gromadzi się w szczelinie a nie rdzeniu. Co się nakombinowałem
wtedy...
Gdzieś był schemat świetlówki campingowej (może Re, może Nowoczesne
Zabawki).
Miałem rdzeń kubkowy o tych samych gabarytach zewnętrznych, ale większym F.
Jak większe to chyba lepiej. Nie Smile.

Cyferki po F to materiał, ważne było AL.

Quote:
Świetlówka jakoś tam się świeciła, ale sprawność miałem chyba w okolicy 10%.

Jak sobie przypomnę dostęp do wiedzy w tamtych czasach Sad
Ksero starego katalogu Polfera zdobyłem dopiero parę lat temu...

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue Jun 10, 2014 7:23 am   



Hello Adam,

Tuesday, June 10, 2014, 9:04:15 AM, you wrote:

Quote:
Masz tam do dyspozycji 12V DC?
Tak
To czemu nie zrobisz normalnej przetwornicy na UC3843? Transformator
do tego będzie Cię kosztował kilka PLN + przesyłka.
Chcę to zrobić jak najmniejszym nakładem pracy. W czym przetwornica będzie
lepsza od gotowego inwertera?

W tym, że została zaprojektowana właśnie do tego.

Quote:
Oczywiście musisz dorobić cykliczne wyzwalanie tyrystora na diaku,
przy okazji blokując za każdym razem przetwornicę. Ale to dość banalne
jest.
Czemu blokować przetwornicę - nie lepiej zrobić tak, żeby umiała pracować
na zwarciu (duża rezystancja wyjściowa)?

Jak będzie pracować, to tyrystor się nie wyłączy - sprawdzone.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Adam Wysocki
Guest

Tue Jun 10, 2014 9:04 am   



RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Quote:
Masz tam do dyspozycji 12V DC?
Tak

To czemu nie zrobisz normalnej przetwornicy na UC3843? Transformator
do tego będzie Cię kosztował kilka PLN + przesyłka.

Chcę to zrobić jak najmniejszym nakładem pracy. W czym przetwornica będzie
lepsza od gotowego inwertera?

Quote:
Oczywiście musisz dorobić cykliczne wyzwalanie tyrystora na diaku,
przy okazji blokując za każdym razem przetwornicę. Ale to dość banalne
jest.

Czemu blokować przetwornicę - nie lepiej zrobić tak, żeby umiała pracować
na zwarciu (duża rezystancja wyjściowa)?

--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/

Adam Wysocki
Guest

Tue Jun 10, 2014 9:05 am   



J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Quote:
Zakładam, że świece będą podłączone :)

A potem ktos nie podlaczy, a ty bedziesz narzekal ze takie slabe
tyrystory teraz robia Smile

Nikt oprócz mnie nie będzie się do tego dotykał :)

Quote:
Ogólnie ma to być "flamer kit", czyli coś, co dopala niespaloną
mieszankę w wydechu przy schodzeniu z obrotów.

A jest potrzeba ? Dawno juz nie widzialem samochodu, ktory by strzelal
z rury.

Potrzeby nie ma, jest chęć. Taka zabawka na zloty i imprezy motocyklowe.

--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/

Piotr Gałka
Guest

Tue Jun 10, 2014 10:12 am   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:010713378.20140610092204@pik-net.pl.invalid...
Quote:

Cyferki po F to materiał, ważne było AL.

Faktycznie były dwa napisy na rdzeniach. Ech ta skleroza.

P.G.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Jun 12, 2014 12:26 pm   



Hello Adam,

Thursday, June 12, 2014, 2:06:07 PM, you wrote:

Quote:
Kosmita posiada jeszcze malucha czy poloneza w wersji 1 ?
Czy chce sobie do BMW wsadzic Smile
Motocykle przerabiają.
A co chcą osiągnąć zamieniając oryginalny moduł zapłonowy (jeżeli gaźniki)
lub komputer (jeżeli wtrysk)?

Chcą zwiększyć energię iskry na wysokich obrotach. Układ z
kluczowaniem 12V się zazwyczaj nie wyrabia. Niedawno projektowałem
transformator o mocy szczytowej 100W przy 450V dla DC-CDI...


--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Piotr Gałka
Guest

Thu Jun 12, 2014 1:18 pm   



Użytkownik "Adam Wysocki" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości
news:gof.pme.1402574692@news.chmurka.net...
Quote:

Radioelektroniki mam głęboko w piwnicy, a jak była akcja tutaj
przekazywania
sobie to odbiłem się od jakiejś strony która chciała ode mnie tworzenia
konta i logowania się.

Jak chcesz, to mam część zgromadzoną (3.6 GB).

Się zastanowiłem.

Chyba nie ma sensu = nie chcę.
P.G.

Adam Wysocki
Guest

Thu Jun 12, 2014 2:04 pm   



Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

Quote:
Radioelektroniki mam głęboko w piwnicy, a jak była akcja tutaj przekazywania
sobie to odbiłem się od jakiejś strony która chciała ode mnie tworzenia
konta i logowania się.

Jak chcesz, to mam część zgromadzoną (3.6 GB).

Quote:
W ogole to ciekaw jestem jak sobie wspolczesne komputery radza - one chyba
musza iskrzyc _przed_ sygnalem z czujnika.
Niby obliczenia i odmierzanie czasow to trywialne zadanie dla uP, ale
jakos wolalbym odmierzac potrzebne opoznienie, niz przewidywac potrzebne
wyprzedzenie :-)

Wyprzedzenie przed kolejnym impulsem jest opóźnieniem po poprzednim Smile.

Jest jeszcze inaczej. Z impulsatora CKP (crankshaft position) idzie wiele
impulsów na jeden obrót, jest natomiast drugi impulsator CMP (camshaft
position, nazywany czasami czujnikiem fazy), który daje jeden impuls na
obrót wałka rozrządu.

Co ciekawe, komputer potrzebuje sygnału z CMP tylko do odpalenia, potem
sam już sobie zlicza impulsy z CKP (CMP jedynie koryguje, ale może być
po rozruchu odłączony i silnik dalej będzie działał).

Nie wiem czy w każdym ECU tak jest, ale w tych, z którymi się spotkałem,
tak było.

A co jeszcze ciekawsze, komputer wykrywa oba zbocza z czujnika CKP,
dlatego zmiana jego polaryzacji powoduje przesunięcie zapłonu i oprócz
strzałów w dolot i wydech różne dziwne błędy (miałem przypadek, gdy po
zamianie polaryzacji CKP były zgłaszane błędy dwóch z czterech cewek
zapłonowych, zawsze tych samych i zawsze na maksymalnych obrotach, do
których silnik nie dochodził).

--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/

Adam Wysocki
Guest

Thu Jun 12, 2014 2:06 pm   



RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Quote:
Kosmita posiada jeszcze malucha czy poloneza w wersji 1 ?
Czy chce sobie do BMW wsadzic :-)

Motocykle przerabiają.

A co chcą osiągnąć zamieniając oryginalny moduł zapłonowy (jeżeli gaźniki)
lub komputer (jeżeli wtrysk)?

--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Jun 12, 2014 2:25 pm   



Hello Adam,

Thursday, June 12, 2014, 3:08:51 PM, you wrote:

Quote:
Chcą zwiększyć energię iskry na wysokich obrotach.
To do ilu oni te silniki kręcą? Zwiększenie energii iskry naprawdę pomaga,
czy to tylko placebo?

W układzie klasycznym energia iskry maleje przy wysokich obrotach.
Przy DC-CDI energia jest stała.

Quote:
Spotkałem się z tuningiem raczej po stronie mieszanki
(turbina, podtlenek), nigdy nie widziałem tuningowania układu zapłonowego...

Bo to nie jest tuning dający jakieś rewelacyjne podniesienie
parametrów - ot, silnik da się kręcić wyżej trochę.

Quote:
Układ z kluczowaniem 12V się zazwyczaj nie wyrabia.
To co to za motocykle? Teraz nawet w chińskich skuterach jest CDI (AC)...

AC-CDI jest dobre właśnie do chińskich skuterów. Mała energia na
niskich obrotach, mała energia na wysokich - bez sensu.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Adam Wysocki
Guest

Thu Jun 12, 2014 3:08 pm   



RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Quote:
Chcą zwiększyć energię iskry na wysokich obrotach.

To do ilu oni te silniki kręcą? Zwiększenie energii iskry naprawdę pomaga,
czy to tylko placebo? Spotkałem się z tuningiem raczej po stronie mieszanki
(turbina, podtlenek), nigdy nie widziałem tuningowania układu zapłonowego...

Quote:
Układ z kluczowaniem 12V się zazwyczaj nie wyrabia.

To co to za motocykle? Teraz nawet w chińskich skuterach jest CDI (AC)...

--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/

Goto page Previous  1, 2, 3, 4

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Sprawdzenie schematu generatora iskier CDI z cewką zapłonową i tyrystorem

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map