Goto page Previous 1, 2, 3
Jawi
Guest
Tue Mar 04, 2014 9:58 pm
W dniu 2014-02-28 10:07, Piotr Gałka pisze:
Quote:
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości
news:710fae97-0e50-4f34-8a87-579d9ffcf62a@googlegroups.com...
A jak dla kogoś sensem życia jest wymyślanie kwadratowych kół?
Mam się czuć obrażony ?
A przeczytałeś wszystko co ten skryba zacytował?

Jawi
Guest
Tue Mar 04, 2014 10:04 pm
W dniu 2014-02-28 10:16, janusz_k pisze:
Quote:
No to skoro prąd musisz nosić w wiaderku do auta to obok w wątku masz
rozwiązanie-bateria supercap, są nawet filmiki że odpala auto na samych
kondesatorach. Jest to tym czego potrzebujesz, do tego szybkie łącze w
kabinie, w ups-ach dużych są takie, wyłącznik prądowy, wpinasz się
odpalasz auto i jedziesz.
Ale on chce coś użytecznego, a nie ciekawostkę na YouTube.
I cenę tych kondziorków oczywiście widziałeś?
Jawi
Guest
Tue Mar 04, 2014 10:31 pm
W dniu 2014-02-28 10:05, Piotr Gałka pisze:
Quote:
Nie chciałem się rozpisywać (już tu kiedyś pisałem w czym problem). Przy
pierwszym problemie (jakiś 5 lat temu) okazało się, że należy nam się
(dwa z 3 samochodów) wymiana wiązek kablowych bo w tej serii numerów
fabrycznych robią się jakieś zwarcia.
To nic nie pomogło i problem występuje losowo z 5..6 razy do roku w
każdym z tych samochodów. Lato/zima nie ma wpływu, Nie jest to ujemny
bilans (200km w lipcu a na drugi dzień rano pusty akumulator) ani
zostawienie nie wyłączonego czegoś (moim zdaniem komputer bzikuje i coś
sam z siebie włącza - podejrzewam, że świece żarowe, a pojęcie upgrade
oprogramowania jest w serwisie Forda nie znane).
A może inne rozwiązanie:
Auto stoi wyłączone. Czyli podtrzymanie radia, alarmy etc. Wszystko
idzie przez jakieś proste ograniczenie prądowe, np 0.5A
Wkładasz kluczyki i jakiś stycznik wysokoprądowy bocznikuje to
ograniczenia i jest bezpośrednio aku przez stycznik podłączony.
Nawet jak zaszaleje coś i będzie miało ciągnąć prąd, to i tak do
wartości ograniczenia.
Rano wsiadasz odpalasz auto. No i szansa, że zmieścisz się w budżecie
tego co w szufladzie znajdziesz
janusz_k
Guest
Tue Mar 04, 2014 10:35 pm
W dniu 04.03.2014 o 22:04 Jawi <tajny@poufny.com> pisze:
Quote:
W dniu 2014-02-28 10:16, janusz_k pisze:
No to skoro prąd musisz nosić w wiaderku do auta to obok w wątku masz
rozwiązanie-bateria supercap, są nawet filmiki że odpala auto na samych
kondesatorach. Jest to tym czego potrzebujesz, do tego szybkie łącze w
kabinie, w ups-ach dużych są takie, wyłącznik prądowy, wpinasz się
odpalasz auto i jedziesz.
Ale on chce coś użytecznego, a nie ciekawostkę na YouTube.
Nie wiem czy ciekawostka czy nie, auto odpaliła a o to tu chodzi, na
dodatek znacznie lżejsza do noszenia od aku.
Quote:
I cenę tych kondziorków oczywiście widziałeś?
Napisałem już że używki z ups-a można tanio kupić, poza tym nie musi od
razu kupowac 3000F które sporo kosztują, na filmiku widać że i 350F daje
radę i wystarcza do odpalenia silnika a są znacznie tańsze,
np w tme 300F kosztuje (jak kupi >5) 41,52 netto=307 brutto, czyli tyle co
aku nowe.
W mouser-e np taki 310F Maxwella też kosztuje 9,57euro co przeliczając na
nasze wyjdzie podobnie ja w TME.
--
Pozdr
Janusz
Piotr GaĹka
Guest
Wed Mar 05, 2014 10:12 am
Użytkownik "Jawi" <tajny@poufny.com> napisał w wiadomości
news:5316461f$0$2361$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
A może inne rozwiązanie:
Auto stoi wyłączone. Czyli podtrzymanie radia, alarmy etc. Wszystko idzie
przez jakieś proste ograniczenie prądowe, np 0.5A
Wkładasz kluczyki i jakiś stycznik wysokoprądowy bocznikuje to
ograniczenia i jest bezpośrednio aku przez stycznik podłączony.
Nawet jak zaszaleje coś i będzie miało ciągnąć prąd, to i tak do
wartości ograniczenia.
Rano wsiadasz odpalasz auto. No i szansa, że zmieścisz się w budżecie tego
co w szufladzie znajdziesz
Zdecydowanie łatwiej mi będzie (jak już znajdę czas) coś na biurku sobie
zmajstrować i ewentualnie się z tym do samochodu przespacerować niż
modyfikować instalację samochodu. Może jakbym miał normalny garaż inaczej
bym do tematu podchodził.
P.G.
Goto page Previous 1, 2, 3