Goto page Previous 1, 2, 3 Next
Piotr Gałka
Guest
Fri Feb 28, 2014 10:42 am
Użytkownik "janusz_k" <Janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:op.xbzippmwn0u1o8@moj...
Quote:
No to skoro pr±d musisz nosić w wiaderku do auta to obok w w±tku masz
rozwi±zanie-bateria supercap, s± nawet filmiki że odpala auto na samych
kondesatorach. Jest to tym czego potrzebujesz, do tego szybkie ł±cze w
kabinie, w ups-ach dużych s± takie, wył±cznik pr±dowy, wpinasz się
odpalasz auto i jedziesz.
O cenie zapomniałe¶

.
P.G.
Piotr Gałka
Guest
Fri Feb 28, 2014 10:54 am
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:530f8bab$0$2368$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
Jakieś inne pomysły ?
A nie ma jakiegos zasilacza do laptopow samochodowego ?
takiego z 12 na 17/15/14V ...
Jakiego rzędu prądy biorą laptopy ?
Quote:
Akumulator 12V 7Ah i przetwornica step-up (ze sprzężeniem z prądu a nie
napięcia).
Problem: ograniczenie prądu na początku procesu ładowania i w przypadku
próby rozruchu.
Hm, a moze nie trzeba ograniczac ? Dioda, dlawik ...
Wyczytałem, że takiego 12V 7Ah ładować chyba nie można szybciej niż 2A, ale
charakterystyki rozładowania widziałem nawet dla 25A.
Jakaś nadmiarowa dioda może by wytrzymała początkowe ładowanie, ale próby
rozruchu chyba nie. Można oczywiście pamiętać, że trzeba odłączyć, ale jak
człowiek w nerwach i pośpiechu to mu różne oczywiste dla każdego rzeczy
czasem wylatują z głowy.
P.G.
Michał Lankosz
Guest
Fri Feb 28, 2014 11:27 am
W dniu 2014-02-28 10:24, Piotr Gałka pisze:
Quote:
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:530f8a08$0$2160$65785112@news.neostrada.pl...
to juz lepiej.... 24V i żarówka.
Banalnie proste a nie wpadłem - podoba mi się. Trochę boli, że połowa
energii pójdzie w oświetlenie silnika

.
To ja mam jeszcze inny pomysł: 3x6V=18V i duużej mocy żarówka. 3 klocki
łatwo skleić taśmą.
--
Michał
J.F
Guest
Fri Feb 28, 2014 11:38 am
Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Quote:
Jakieś inne pomysły ?
A nie ma jakiegos zasilacza do laptopow samochodowego ?
takiego z 12 na 17/15/14V ...
Jakiego rzędu prądy biorą laptopy ?
Zalezy ktore. Zasilacz (sieciowy) do wypasionego Della ... 19.5V,
9.23A.
Ja mam 90W ... grzeje sie czasem, tzn zasilacz. A jak pracuje i
laduje aku to nawet bardzo sie grzeje.
Quote:
Hm, a moze nie trzeba ograniczac ? Dioda, dlawik ...
Wyczytałem, że takiego 12V 7Ah ładować chyba nie można szybciej niż
2A, ale charakterystyki rozładowania widziałem nawet dla 25A.
Jakaś nadmiarowa dioda może by wytrzymała początkowe ładowanie, ale
próby rozruchu chyba nie.
Rozne sa diody. takie na kA tez.
Ale mysle ze po prostu duzo nie poplynie. I mozna dodac bezpiecznik.
P.S. o, Lamina jeszcze zyje
http://www.lamina.com.pl/pl/produkty/wyroby-polprzewodnikowe/diody/diody-srubowe
PPS. sa gotowe, ale nie wyglada mi to na 10A
http://allegro.pl/kable-przewody-rozruchowe-pod-zapalniczke-12v-i3938294317.html
http://allegro.pl/laduj-bez-otwierania-maski-przez-zapalniczke-sklep-i3979415029.html
http://allegro.pl/kabel-rozruchowy-do-zapalniczki-samochodowej-5-5-m-i3991227026.html
J.
Piotr Gałka
Guest
Fri Feb 28, 2014 11:53 am
Użytkownik "Michał Lankosz" <mike2001@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:lepo9n$no2$1@srv.chmurka.net...
Quote:
W dniu 2014-02-28 10:24, Piotr Gałka pisze:
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:530f8a08$0$2160$65785112@news.neostrada.pl...
to juz lepiej.... 24V i żarówka.
Banalnie proste a nie wpadłem - podoba mi się. Trochę boli, że połowa
energii pójdzie w oświetlenie silnika

.
To ja mam jeszcze inny pomysł: 3x6V=18V i duużej mocy żarówka. 3 klocki
łatwo skleić taśmą.
12V 7Ah mam pod ręką, ale kupienie 3x6V rozważę.
Rozważam jeszcze te moje paluszki (może równolegle więcej jak 4) dodane w
szereg i jakaś bateria żarówek (na zimno) jako ogranicznik prądu.
Gdyby nie paluszki można by to było tak dobrać, że na początku 25A a potem
przez dłuższy czas 10A. Ale ze względu na paluszki może jakiś przekaźnik
przełączający żarówki.
Żarówki jak będą 12V to przetrwają próbę rozruchu. Ciekawe co na to paluszki

.
Zastąpienie paluszków izolowaną przetwornicą 12V na 1V/10A to chyba to samo,
co step-up ?
A może automagiczne odłączanie się gdy napięcie na wyjściu za niskie
(rozruch) - ale to właściwie to samo co ogranicznik prądu.
Może te OmniFety z radiatorem dać.
P.G.
Piotr Gałka
Guest
Fri Feb 28, 2014 12:12 pm
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:53106721$0$2247$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
W sumie moja koncepcja w realu.
W tym ostatnim bezpieczniki 15A i podają maksymalny prąd ładowania 9A.
Maksymalny to se zawsze można napisać

.
A może to tylko druty są (bez pompy).
P.G.
Guest
Fri Feb 28, 2014 12:33 pm
W dniu pi±tek, 28 lutego 2014 10:05:56 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
Quote:
Nie chciałem się rozpisywać (już tu kiedy¶ pisałem w czym problem). Przy
pierwszym problemie (jaki¶ 5 lat temu) okazało się, że należy nam się (dwa z
3 samochodów) wymiana wi±zek kablowych bo w tej serii numerów fabrycznych
robi± się jakie¶ zwarcia.
To nic nie pomogło i problem występuje losowo z 5..6 razy do roku w każdym z
tych samochodów. Lato/zima nie ma wpływu, Nie jest to ujemny bilans (200km w
lipcu a na drugi dzień rano pusty akumulator) ani zostawienie nie
wył±czonego czego¶ (moim zdaniem komputer bzikuje i co¶ sam z siebie
wł±cza - podejrzewam, że ¶wiece żarowe, a pojęcie upgrade oprogramowania
jest w serwisie Forda nie znane).
Zamontować odł±cznik akumulatora? Radio się skasuje, ale to mała niedogodno¶ć w porównaniu z brakiem możliwo¶ci odpalenia. Przy okazji dodatkowe zabezpieczenie przed kradzież±. Na przykład co¶ takiego:
http://www.elwat.com.pl/produkt/38,impulsowy_odlacznik_akumulatora,5
Pozostaje do rozwi±zania problem podtrzymania radia, zegara itp. ale to chyba mniejsza niedogodno¶ć niż brak możliwo¶ci odpalenia lub noszenie wiaderkiem. Można by równolegle do styków odł±cznika podł±czyć żarówkę - wtedy dopóki co¶ nie będzie próbowało pobrać większego pr±du (lub sami zapomnimy wł±czyć przed przekręceniem kluczyka), nic się nie powinno skasować.
Je¶li podejrzewamy, że to ¶wiece żarowe - może tylko je odł±czać (lub sterowanie ich przekaĽnika)?
Do sprawdzenia - czy ten samochód nie ma takiego patentu, że grzeje ¶wiece żarowe po otwarciu i zamknięciu drzwi kierowcy, zanim jeszcze przekręcimy kluczyk, by skrócić czas czekania po przekręceniu. Do tego niepewny (rozregulowany) wył±cznik drzwiowy który czasami wł±cza sam z siebie. Znam takie co¶ z VW Caddy 1,9D rocznik 2000 (starszy silnik 1Y jeszcze bez komputerów, wymagaj±cy dłuższego grzania - w nowszych SDI/TDI już tego nie ma).
janusz_k
Guest
Fri Feb 28, 2014 12:34 pm
W dniu 28.02.2014 o 10:42 Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade..pl>
pisze:
Quote:
Użytkownik "janusz_k" <Janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:op.xbzippmwn0u1o8@moj...
No to skoro pr±d musisz nosić w wiaderku do auta to obok w w±tku masz
rozwi±zanie-bateria supercap, s± nawet filmiki że odpala auto na samych
kondesatorach. Jest to tym czego potrzebujesz, do tego szybkie ł±cze w
kabinie, w ups-ach dużych s± takie, wył±cznik pr±dowy, wpinasz się
odpalasz auto i jedziesz.
O cenie zapomniałe¶

.
6sztuk idzie kupić w cenie nowego aku, ale to były używki z ups-a, szukaj
na a...o
--
Pozdr
Janusz
Adam Wysocki
Guest
Fri Feb 28, 2014 4:53 pm
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:
Quote:
lipcu a na drugi dzień rano pusty akumulator) ani zostawienie nie
wył±czonego czego¶ (moim zdaniem komputer bzikuje i co¶ sam z siebie
wł±cza - podejrzewam, że ¶wiece żarowe, a pojęcie upgrade oprogramowania
jest w serwisie Forda nie znane).
Wiem że nie do końca na temat, ale może spróbuj rozł±cz±ć przekaĽnikiem po
zapłonie przewód od ¶wiec żarowych?
--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/
Piotr Gałka
Guest
Fri Feb 28, 2014 6:56 pm
Użytkownik "Adam Wysocki" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomo¶ci
news:gof.pme.1393599198@news.chmurka.net...
Quote:
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:
lipcu a na drugi dzień rano pusty akumulator) ani zostawienie nie
wył±czonego czego¶ (moim zdaniem komputer bzikuje i co¶ sam z siebie
wł±cza - podejrzewam, że ¶wiece żarowe, a pojęcie upgrade oprogramowania
jest w serwisie Forda nie znane).
Wiem że nie do końca na temat, ale może spróbuj rozł±cz±ć przekaĽnikiem po
zapłonie przewód od ¶wiec żarowych?
W czwartym samochodzie wstecz jeszcze co¶ tam sam przerabiałem (regulator
wycieraczek, dołożenie wycieraczki tylnej). W trzecim wstecz musiałem zrobić
obej¶cie immobilizera (nie dogrzebałem się aby go znaleĽć) bo styki
przekaĽnika nie zawsze kontaktowały (wymagał użycia komórki w pobliżu
kierownicy aby zapalić

). Ale w poprzednim i w tym już mi się nie chce
grzebać. Może gdybym miał normalny garaż....
P.G.
michal
Guest
Fri Feb 28, 2014 8:11 pm
Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@cutthismicromade.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:lepjhb$m8u$1@srv.chmurka.net...
Quote:
Użytkownik "Artur Miller" <nomail@mail.com> napisał w wiadomo¶ci
news:1393523475.5688.11.camel@misiak...
nie łatwiej wymienić aku na sprawny? chyba, ze zostawiasz auto w dżungli
na 3 miesi±ce bez odpalania.
Gdyby był niesprawny faktycznie byłoby łatwiej.
To nic nie pomogło i problem występuje losowo z 5..6 razy do roku w każdym
z tych samochodów. Lato/zima nie ma wpływu, Nie jest to ujemny bilans
(200km w lipcu a na drugi dzień rano pusty akumulator) ani zostawienie nie
wył±czonego czego¶ (moim zdaniem komputer bzikuje i co¶ sam z siebie
wł±cza - podejrzewam, że ¶wiece żarowe, a pojęcie upgrade oprogramowania
jest w serwisie Forda nie znane).
P.G.
cze¶ć.
Dla mojego jest znane tylko że po pierwsze co¶ tam kosztuje
a po drugie nie ma gwarancji że nie ma nowych byków.
sprawdĽ sobie tutaj:
http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do;jsessionid=A4D2620991A689B3C4D1E719307C723C.fcvas512
..
Michał m.
Piotr Gałka
Guest
Mon Mar 03, 2014 10:01 am
Użytkownik "michal" <m@brak.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:5310df6f$0$2137$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
bywa - latka mijaj±...
P.G.
mk
Guest
Mon Mar 03, 2014 6:09 pm
W dniu 2014-02-27 20:32, Artur Miller pisze:
Quote:
to niech mi zaprojektuje tani oscyloskop cyfrowy. jakie¶ 2 ADC żeby było
ze 100MS/s, FPGA, USB, do tego jaki¶ open source soft ... będę
wdzięczny, bo sam ni mam czasu i $$$ na co¶ fabrycznego
Red Pitaya?
http://www.eetimes.com/author.asp?doc_id=1320472
http://redpitaya.com/
pzdr
mk
AlexY
Guest
Tue Mar 04, 2014 12:02 pm
Użytkownik mk napisał:
Quote:
Buy it now a ceny nie ma... żenua...
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
mk
Guest
Tue Mar 04, 2014 8:15 pm
W dniu 2014-03-04 12:02, AlexY pisze:
Quote:
Użytkownik mk napisał:
W dniu 2014-02-27 20:32, Artur Miller pisze:
to niech mi zaprojektuje tani oscyloskop cyfrowy. jakie¶ 2 ADC żeby było
ze 100MS/s, FPGA, USB, do tego jaki¶ open source soft ... będę
wdzięczny, bo sam ni mam czasu i $$$ na co¶ fabrycznego :)
Red Pitaya?
http://www.eetimes.com/author.asp?doc_id=1320472
http://redpitaya.com/
Buy it now a ceny nie ma... żenua...
Bo jeszcze nie ma w sprzedaży... nie mniej cenę mogliby podać.
Na Kickstarterze wystawiono urz±dzenie za 299 USD.
https://www.kickstarter.com/projects/652945597/red-pitaya-open-instruments-for-everyone
Pewnie będzie trochę drożej, ale może nie dużo drożej.
pzdr
mk
Goto page Previous 1, 2, 3 Next