Goto page 1, 2, 3 Next
sirapacz
Guest
Wed Jun 29, 2022 1:46 pm
J.F
Guest
Wed Jun 29, 2022 2:13 pm
Cezar
Guest
Wed Jun 29, 2022 3:05 pm
Mirek
Guest
Wed Jun 29, 2022 5:00 pm
On 29.06.2022 16:13, J.F wrote:
Quote:
Przetwornica moze byc zasadna - samochody maja ostatnio niskie
napiecie ladowania, dla przyczepy moze zabraknąc.
Chyba odwrotnie: start-stop i ładowanie przy hamowaniu >16V (sprawdź
podczas hamowania).
Mi właśnie wygotowało dodatkowe akumulatory do przetwornicy. Nie wiem
jak wytrzymuje ten fabryczny i co to za cholerstwo jest.
--
Mirek.
J.F
Guest
Wed Jun 29, 2022 5:08 pm
On Wed, 29 Jun 2022 19:00:32 +0200, Mirek wrote:
Quote:
On 29.06.2022 16:13, J.F wrote:
Przetwornica moze byc zasadna - samochody maja ostatnio niskie
napiecie ladowania, dla przyczepy moze zabraknąc.
Chyba odwrotnie: start-stop i ładowanie przy hamowaniu >16V (sprawdź
podczas hamowania).
regeneracja/odzysk energii?
Ale z przyczepą to w dlugie trasy jezdzisz :-)
Quote:
Mi właśnie wygotowało dodatkowe akumulatory do przetwornicy. Nie wiem
jak wytrzymuje ten fabryczny i co to za cholerstwo jest.
Jakies "lepsze" wstawiaja do start-stop.
AGM, EFB.
Ciekawilo mnie po co ... wydaje sie, ze "zwykly rozruchowy" powinien
udzwignac nawet wiele rozruchow cieplego silnika dziennie ...
A swoja drogą - jak AGM znoszą przeładowanie?
Wydawaloby sie, ze powinny kiepsko.
J.
LordBluzgÂŽđľđą
Guest
Wed Jun 29, 2022 6:15 pm
Jacek Maciejewski
Guest
Wed Jun 29, 2022 6:39 pm
Dnia Wed, 29 Jun 2022 15:46:11 +0200, sirapacz napisał(a):
Quote:
Ktoś podpowie jak to sensownie ogarnąć bez podpalania
samochodu/przyczepy? :
IMO oporność instalacji będzie wystarczająca by nie przekroczyć
obciążalności przewodów. Policz sobie oporność 10 m drutu 4 mm^2, dodaj
spodziewane oporności złącz, zmierz czy oszacuj maksymalną różnicę SEM
pomiędzy aku w samochodzie a aku w przyczepie, podziel jedno przez
drugie i masz bez pytania
--
Jacek
I hate haters.
sirapacz
Guest
Wed Jun 29, 2022 6:48 pm
Quote:
zastanawiałem się nad tym cholerstwem czy nie podłączyć zamiast panela
zasilania z samochodu jako źródła prądu, ale jakoś nie byłem przekonany
czy będzie to działać (za mała różnica napięć pomiędzy 14V a 13V-13,8V)
Mam takie hovno... może spróbuję przetestować na zasilaczu i
akumulatorze czy to zagra...
dzienx za trop
Mirek
Guest
Wed Jun 29, 2022 6:58 pm
On 29.06.2022 19:08, J.F wrote:
Quote:
Ale z przyczepą to w dlugie trasy jezdzisz :-)
To jest samochód firmowy z osprzętem, narzędziami i drabinami.
--
Mirek.
sirapacz
Guest
Wed Jun 29, 2022 7:22 pm
W dniu 2022-06-29 o 20:39, Jacek Maciejewski pisze:
Quote:
Dnia Wed, 29 Jun 2022 15:46:11 +0200, sirapacz napisał(a):
Ktoś podpowie jak to sensownie ogarnąć bez podpalania
samochodu/przyczepy? :
IMO oporność instalacji będzie wystarczająca by nie przekroczyć
obciążalności przewodów. Policz sobie oporność 10 m drutu 4 mm^2, dodaj
spodziewane oporności złącz, zmierz czy oszacuj maksymalną różnicę SEM
pomiędzy aku w samochodzie a aku w przyczepie, podziel jedno przez
drugie i masz bez pytania
176A

liczac dla 5V początkowego
bez bezpiecznika to żarówka mi wychodzi:)
mój alternator chyba tyle nie ma

)))
sirapacz
Guest
Wed Jun 29, 2022 7:26 pm
Quote:
nie nadaje się
kabelko 1mm, gniazda zapalniczek, wydajnosc
potrzebuję 10 a najlepiej 20A limitu i wydajności i ma być zamontowane
na stałe w samochodzie/przyczepie
sirapacz
Guest
Wed Jun 29, 2022 7:28 pm
Quote:
ta za deoga ale w podpowiedziach znalazlem potencjalnego kandydata za ok
120pln...tylko opis no battery charging...
ToMasz
Guest
Wed Jun 29, 2022 7:58 pm
Quote:
Szukam więc ogranicznika prądu lub przetwornicy DC-DC która uniemożliwi
puszczenie więcej niż 20A.
a jakby skorzystać z... przekaźnika? W sensie gdy pobór prądu będzie
większy niż 20A przekaźnik rozłączy. Dokładnie mówiąc nie tyle pobór
prądu, co różnica napieć, spadek napięcia na rezystorze pomiarowym?
ToMasz
Jacek Maciejewski
Guest
Wed Jun 29, 2022 8:11 pm
Dnia Wed, 29 Jun 2022 21:22:42 +0200, sirapacz napisał(a):
Quote:
W dniu 2022-06-29 o 20:39, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Wed, 29 Jun 2022 15:46:11 +0200, sirapacz napisał(a):
Ktoś podpowie jak to sensownie ogarnąć bez podpalania
samochodu/przyczepy? :
IMO oporność instalacji będzie wystarczająca by nie przekroczyć
obciążalności przewodów. Policz sobie oporność 10 m drutu 4 mm^2, dodaj
spodziewane oporności złącz, zmierz czy oszacuj maksymalną różnicę SEM
pomiędzy aku w samochodzie a aku w przyczepie, podziel jedno przez
drugie i masz bez pytania :)
176A

liczac dla 5V początkowego
bez bezpiecznika to żarówka mi wychodzi:)
mój alternator chyba tyle nie ma

)))
Sam czujesz że coś sknociłeś w obliczeniu. SEM naładowanego aku to
2,2V, rozładowanego 1,8V. Daje to 2,4V różnicy dla aku 12V. Oporność dla
prądu wyrównawczego to 0,04 om na przewody, drugie tyle na złącza i
tyleż samo na oporności wewnętrzne dwóch aku, razem ~0,12 om. Prąd
wyrównawczy będzie 20 A i będzie trwał chwilę do momentu wyrównania SEM.
Dopuszczalny trwały prąd dla przewodu Cu 4 mm^2 to jakieś 40 A no więc
wszystko w porząsiu
--
Jacek
I hate haters.
sirapacz
Guest
Wed Jun 29, 2022 9:01 pm
Quote:
Sam czujesz że coś sknociłeś w obliczeniu. SEM naładowanego aku to
2,2V, rozładowanego 1,8V. Daje to 2,4V różnicy dla aku 12V. Oporność dla
Zrobiłem skrót myślowy w poprzek:D
Quote:
prądu wyrównawczego to 0,04 om na przewody, drugie tyle na złącza i
tyleż samo na oporności wewnętrzne dwóch aku, razem ~0,12 om. Prąd
wyrównawczy będzie 20 A i będzie trwał chwilę do momentu wyrównania SEM.
Dopuszczalny trwały prąd dla przewodu Cu 4 mm^2 to jakieś 40 A no więc
wszystko w porząsiu
no nie wiem - jak robiłem takie awaryjne ładowanie hotelowego klemami to
się przewody przy klemach zaczęły mocno ciepłe robić a kable mają chyba
z 10 albo i więcej przekroju...
Należę do tych zapobiegliwych i wolę dać o jedno zabezpieczenie za dużo
niż za mało
Oczywiście mogę zrobić to empirycznie i po prostu pomierzyć ile przy
takiej rozładowanej padlinie pójdzie i przez jaki czas.
Tym bardziej, że te chińskie modyły to parametrami dzielić na pół trzeba....
Goto page 1, 2, 3 Next