RTV forum PL | NewsGroups PL

Realizacja przestrzeni barw XYZ w telewizji: nowe możliwości i wyzwania

O przestrzeniach barw (zamiast wątku poniże j)

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Realizacja przestrzeni barw XYZ w telewizji: nowe możliwości i wyzwania

Goto page Previous  1, 2, 3, 4

J.F.
Guest

Fri Mar 26, 2010 7:02 pm   



On Fri, 26 Mar 2010 17:47:52 +0100, Waldemar Krzok wrote:
Quote:
wire-free (albo wire free) telegraph to telegraf bez drutu. Czyli raczej
bezdrutowy.

Wireless !

J.

P.S. spodobalo mi sie pewne angielskie slowko .. homelessness Smile

Jerry1111
Guest

Fri Mar 26, 2010 10:03 pm   



On 25/03/2010 22:55, "Dariusz K. Ładziak" wrote:
Quote:
Bezdrutowy znów udowadnia że nie wie o czym pisze.

Darku, ostrzegaj bo kawa i monitor LCD to niekompatybilne materialy.
A poza tym to tak publicznie? ;-)

nmsp

--
Jerry1111

nenik
Guest

Sat Mar 27, 2010 10:40 am   



Quote:
Tu masz ladne wykresy
http://en.wikipedia.org/wiki/CIE_1931_color_space

te "wirtualne barwy" sa tak dobrane zeby rzeczywiste kolory nie dawaly
ujemnych wartosci, a tylko dodatnie.

Z wykresu widac tez ze zolty ladnie lezy jako liniowa kombinacja
zielonego i czerwonego, wiec pomysl Panasonica raczej nie ma sensu.



Tu sa dane kolorymetryczne
ftp://ftp.kodak.com/gastds/q60data/R1-Data/R1200211.Q60

tej odbitki foto :
http://www.normankoren.com/Q60_example.jpg



kiedys sie tym bawilem i przeliczalem w photoshopie RGB CMYk Lab itd ale to bylo
dawno
w takim razie jesli patrzymy na pierwsze 3 wartosci xyz w pliku Q.60 , to do
jakiego wykresu to sie odnosi ?
nie do tego :
http://www.krzciuk.pl/images/colour1/rys2.jpg bo w pliku z danymi mamy wartosci
po 60-70 a na kolorowej tabeli zielony w osi y konczy sie na 0,84


dalej mamy S_X S_Y S_Z M_DE S_DE ktorych to wartosci tez nie moge
odszukac w tablicy barw , leza poza zakresem , zamotane to jest wszystko
ja kumam tylko CieLab zwiezle i logiczne
L intensywnosc ,luminancja , A i B polozenie punktu
http://personales.upv.es/gbenet/teoria%20del%20color/water_color/IMG/CIELAB1976.jpg



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Mirek
Guest

Sat Mar 27, 2010 3:18 pm   



mk wrote:

Quote:
No i nie kłamie, tylko by uzyskać niektóre kombinacje odpowiedzi XYZ
trzeba by źródeł światła o intensywności ujemnej - tu tkwi drobny
problem natury praktycznej :


Czy ja to dobrze rozumiem: oko ma trzy rodzaje receptorów (właściwie
cztery, bo jeszcze pręciki do widzenia w nocy), każdy ma jakąś tam
charakterystykę odpowiedzi na światło o różnej długości fali. Otaczające
nas przedmioty emitują (bądź odbijają) światło o różnych długościach
fal, co możemy obiektywnie zmierzyć rozkładając to na widmo. Najlepiej
byłoby zrobić ekran, na którym możemy dowolnie kształtować widmo każdego
pikselka... czyli mnóstwo pikselków od fioletu po głęboką czerwień.
Oczywiście człowiek nie wszytko zobaczy - przykładem może tu być pewien
czerwony samochód - malowany błotnik nie do odróżnienia od reszty przy
świetle dziennym, natomiast przy świetle lampy sodowej jest wyraźnie
żółciejszy od brązowawej reszty nadwozia.
Co do dodania żółtego pikselka - skoro znamy charakterystyki oka i
algebrę, to można obliczyć co lepiej się opłaca dodać - ile pikselków i
o jakim widmie. Może faktycznie lepiej dodać fioletowy i poprzesuwać resztę.



Mirek.

J.F.
Guest

Sat Mar 27, 2010 3:45 pm   



On Sat, 27 Mar 2010 15:18:26 +0100, Mirek wrote:
Quote:
Czy ja to dobrze rozumiem: oko ma trzy rodzaje receptorów (właściwie
cztery, bo jeszcze pręciki do widzenia w nocy), każdy ma jakąś tam
charakterystykę odpowiedzi na światło o różnej długości fali. Otaczające
nas przedmioty emitują (bądź odbijają) światło o różnych długościach
fal, co możemy obiektywnie zmierzyć rozkładając to na widmo. Najlepiej
byłoby zrobić ekran, na którym możemy dowolnie kształtować widmo każdego
pikselka... czyli mnóstwo pikselków od fioletu po głęboką czerwień.
Oczywiście człowiek nie wszytko zobaczy

No wlasnie. Poniewaz ma tylko 3 rodzaje receptorow, to cale widmo
niepotrzebne.

Quote:
Co do dodania żółtego pikselka - skoro znamy charakterystyki oka i
algebrę, to można obliczyć co lepiej się opłaca dodać - ile pikselków i
o jakim widmie. Może faktycznie lepiej dodać fioletowy i poprzesuwać resztę.

I tu wystarcza rzut oka na diagram CIE - pamietajac ze kolory tam moga
tworzyc liniowe kombinacje, to wydaje sie ze akurat zolty jest
swietnie osiagalny jako R+G.

No chyba ze te monitorowe R i G nie sa mocno nasycone, i to sie odbija
na odbiorze zoltego .. watpie ..

J.

Mirek
Guest

Sat Mar 27, 2010 4:46 pm   



J.F. wrote:

Quote:
No wlasnie. Poniewaz ma tylko 3 rodzaje receptorow, to cale widmo
niepotrzebne.


Ale skoro wychodzą ujemne wartości przy RGB, to widać że to za mało.

Quote:
No chyba ze te monitorowe R i G nie sa mocno nasycone, i to sie odbija
na odbiorze zoltego .. watpie ..


Przed LCD-kami miałem taki stary ale jary monitor na Trinitronie -
kolory miał przepiękne (ale nie wiem czy wierne) - pamiętam jak na nowo
oglądałem i podziwiałem zdjęcia i grafiki. Po zamianie na LCD to już nie
to - kiedyś przeglądałem jakieś stare pliki i się dziwiłem co ja w tym
widziałem. Teraz mam LG W2600HP - kolory ma troche żywsze niż poprzedni,
ale gradienty pokazuje fatalnie - widać prążki. Do tego ten fioletowawy
czerwony - już się do niego przyzwyczaiłem, ale na początku myślałem, że
go wywalę. Teraz wydaje mi się normalny, natomiast na laptopie - to nie
jest czerwony (a byłWink) tylko brązowy.

Mirek.

Marek Lewandowski
Guest

Sat Mar 27, 2010 11:28 pm   



J.F. wrote:

Quote:
No wlasnie. Poniewaz ma tylko 3 rodzaje receptorow, to cale widmo
niepotrzebne.

Masz oczywiście rację.
Jest tylko jeden problem: nie mamy idealnych emiterów RGB o dokładnej
charakterystyce oka, perfekcyjnej liniowości i nieskończonej dynamice
poziomu emisji. Prowadzi to do tego, że czasem łatwiej poskładać
wymagany emiter z 4, 5, czy 6 składowych, żeby pokryć całość widzialnej
palety.


--
Marek Lewandowski

Ghost
Guest

Sun Mar 28, 2010 7:53 am   



Użytkownik "Marek Lewandowski" <locust@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:817f8uF60nU1@mid.individual.net...
Quote:
J.F. wrote:

No wlasnie. Poniewaz ma tylko 3 rodzaje receptorow, to cale widmo
niepotrzebne.

Masz oczywiście rację.
Jest tylko jeden problem: nie mamy idealnych emiterów RGB o dokładnej
charakterystyce oka, perfekcyjnej liniowości i nieskończonej dynamice
poziomu emisji. Prowadzi to do tego, że czasem łatwiej poskładać
wymagany emiter z 4, 5, czy 6 składowych, żeby pokryć całość widzialnej
palety.

Emitery emiterami, problem dodatkowo sprawia fakt, ze charakterystyki
poszczegolnych czopkow silnie zachodza na siebie - wiec i czujniki musialyby
byc lepsze.

Marek Lewandowski
Guest

Sun Mar 28, 2010 9:41 am   



Ghost wrote:

Quote:
Emitery emiterami, problem dodatkowo sprawia fakt, ze charakterystyki
poszczegolnych czopkow silnie zachodza na siebie - wiec i czujniki musialyby
byc lepsze.

Ale ten wątek jest o syntezie obrazu, czyli przy założeniu, że wiemy, co
oko musi dostać...

--
Marek Lewandowski

Ghost
Guest

Sun Mar 28, 2010 10:35 am   



Użytkownik "Marek Lewandowski" <locust@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:818mgoF8fhU1@mid.individual.net...
Quote:
Ghost wrote:

Emitery emiterami, problem dodatkowo sprawia fakt, ze charakterystyki
poszczegolnych czopkow silnie zachodza na siebie - wiec i czujniki
musialyby
byc lepsze.

Ale ten wątek jest o syntezie obrazu, czyli przy założeniu, że wiemy, co
oko musi dostać...

Gdybysmy wiedzieli to i na RGB byloby znacznie latwiej.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Realizacja przestrzeni barw XYZ w telewizji: nowe możliwości i wyzwania

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map