Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next
J.F.
Guest
Wed May 31, 2017 7:59 am
Użytkownik "Pcimol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ogkish$3c3$1@mx1.internetia.pl...
On 2017-05-30 15:03, Adam Wysocki wrote:
Quote:
Ale skad ona czerpie informacje o obrotach? Jakos stabilizacja
napiecia
mnie nie przekonuje... czy naprawde stabilizacja napiecia wystarczy
do
utrzymania stalych obrotow na zmiennym obciazeniu, bez zadnej
informacji
o obrotach?
A skąd brały informacje o obrotach stabilizatory w starych
kaseciakach?
W bardzo starych ? Z napiecia indukowanego w wirniku.
Silnik DC w pierwszym przyblizeniu to dosc prosty miechanizm.
Potem japonce wpadly na sile odsrodkowa - na wirniku byl styk, i jak
obroty byly za duze, to sie otwieral i odlaczal jedno uzwojenie.
J.
Adam Wysocki
Guest
Wed May 31, 2017 11:49 am
Paweł Pawłowicz <paw-p@wnoz.up.wroc.pl.> wrote:
Quote:
Ale skad ona czerpie informacje o obrotach? Jakos stabilizacja napiecia
mnie nie przekonuje... czy naprawde stabilizacja napiecia wystarczy do
utrzymania stalych obrotow na zmiennym obciazeniu, bez zadnej informacji
o obrotach?
Po prostu przeczytaj pdf'a. To nie jest stabilizacja napięcia! I działa
bardzo dobrze (mówimy o TPIC2101, jak rozumiem).
Juz doczytalem, i PDF-a i
http://ep.com.pl/files/6532.pdf.
Dobrze mi sie wydaje, ze to po prostu kontroler PWM, a kontrola napiecia
drenu (majac rezystor miedzy zrodlem a masa) jest tylko w celu wykrycia
przeciazenia?
To znaczy, ze nie ma regulacji obrotow, a jedynie regulacja wypelnienia
PWM, tak?
Jaka jest przewaga tego ukladu nad zwyklym generatorem PWM na 555, jesli
chodzi o regulacje (pomijajac soft-start, LPF i kontrole przeciazenia)?
To, ze zwieksza wypelnienie wraz ze spadkiem Vbat? Czy to naprawde az tyle
daje w kwestii utrzymania stalych obrotow?
Czy ten uklad jest bardzo wrazliwy na wartosci elementow? Chcialbym troche
je zmienic, Rosc zrobic 43k (wtedy f=21.1kHz), rezystor na CCS 27k
(Iccs=102uA), rezystory szeregowe z auto i man zamiast 499R dac 470R. Do
tego dzielnik miedzy Aref i ILR 39k + 10k, zeby zabezpieczenie dzialalo
przy 10A.
Regulacja w trybie MAN jak rozumiem jest od zera (gdy potencjometr zwiera
oba wejscia), zgadza sie?
Czy po wykryciu overcurrent i dwoch probach automatycznego uruchomienia
silnika trzeba rozlaczyc na chwile MAN z Vbat, zeby sprobowal ruszyc znowu
(czyli potrzebuje dodatkowego przycisku "reset")? Tak sie wydaje po
lekturze PDF-a, ale wole sie upewnic...
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:
http://www.chmurka.net/ ]
Adam Wysocki
Guest
Wed May 31, 2017 11:54 am
Pcimol <a@b.com> wrote:
Quote:
Ale skad ona czerpie informacje o obrotach? Jakos stabilizacja napiecia
mnie nie przekonuje... czy naprawde stabilizacja napiecia wystarczy do
utrzymania stalych obrotow na zmiennym obciazeniu, bez zadnej informacji
o obrotach?
A skąd brały informacje o obrotach stabilizatory w starych kaseciakach?
No wlasnie, skad? Enkoder? Back-EMF?
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:
http://www.chmurka.net/ ]
Adam Wysocki
Guest
Wed May 31, 2017 12:52 pm
Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Quote:
Po prostu przeczytaj pdf'a. To nie jest stabilizacja napięcia! I działa
bardzo dobrze (mówimy o TPIC2101, jak rozumiem).
Juz doczytalem, i PDF-a i
http://ep.com.pl/files/6532.pdf.
Zastanawia mnie tez jedna rzecz - czemu w tym ukladzie mierzy sie napiecie
na drenie, a nie napiecie na zrodle (czyli na rezystorze pomiarowym)? Czy
odczyt nie bylby wtedy dokladniejszy? Czy mozna podlaczyc to wejscie do
zrodla, zamiast do drenu, czy spowoduje to problemy, bo np. uklad
spodziewa sie ILS > ILR gdy tranzystor jest zatkany (i np. stad ten 100k
od AREF do ILS)?
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:
http://www.chmurka.net/ ]
Elektrolot
Guest
Wed May 31, 2017 12:59 pm
W dniu 2017-05-26 o 23:00, SnCu pisze:
Quote:
No to w silniku DC to jest zupełnie inna sprawa, bo jego trzeba w zasadzie zasilać prądem stałym, a
przynajmniej jednokierunkowym z PWM. To jest coś innego niż falownik, bo przy falowniku chodzi o
wytworzenie przebiegu przemiennego, a w PWM tylko regulujemy średnią wartość napięcia stałego - to w
tym przypadku indukcyjność uzwojeń działa na korzyść, bo wygładza napięcie.
Indukcyjność "wygładza" prąd a nie napięcie. Moment silnika DC jest proporcjonalny do prądu wirnika,
więc im większe tętnienia prądu to i większe tętnienia momentu.
Quote:
Na silnikach komutatorowych to ja się za bardzo nie znam, z teorii wiem, że większe obroty uzyskuje
się przez osłabienie pola wzbudzenia, a to również będzie obserwowane jako zwiększenie mocy.
Gdy odwzbudzamy silnik to nie ma on większej mocy. Moment silnika zależy proporcjonalnie od
strumienia wzbudzenia. Przy momencie obciążenia znamionowym i prędkości powyżej znamionowej, prąd
silnika wzrośnie powyżej znamionowego (aby utrzymać moment znamionowy), jak to się skończy to wiadomo...
Zresztą dla dowolnego silnika panuje zasada, że do prędkości znamionowej powinno się sterować tak
aby moment silnika był stały, a powyżej prędkości znamionowej stała moc.
PaweĹ PawĹowicz
Guest
Wed May 31, 2017 2:38 pm
W dniu 31.05.2017 o 11:49, Adam Wysocki pisze:
Quote:
Paweł Pawłowicz <paw-p@wnoz.up.wroc.pl.> wrote:
Ale skad ona czerpie informacje o obrotach? Jakos stabilizacja napiecia
mnie nie przekonuje... czy naprawde stabilizacja napiecia wystarczy do
utrzymania stalych obrotow na zmiennym obciazeniu, bez zadnej informacji
o obrotach?
Po prostu przeczytaj pdf'a. To nie jest stabilizacja napięcia! I działa
bardzo dobrze (mówimy o TPIC2101, jak rozumiem).
Juz doczytalem, i PDF-a i
http://ep.com.pl/files/6532.pdf.
Sądząc z tego, co piszesz, nie doczytałeś.
Quote:
Dobrze mi sie wydaje, ze to po prostu kontroler PWM, a kontrola napiecia
drenu (majac rezystor miedzy zrodlem a masa) jest tylko w celu wykrycia
przeciazenia?
To znaczy, ze nie ma regulacji obrotow, a jedynie regulacja wypelnienia
PWM, tak?
Oczywiście że jest regulacja.
Quote:
Jaka jest przewaga tego ukladu nad zwyklym generatorem PWM na 555, jesli
chodzi o regulacje (pomijajac soft-start, LPF i kontrole przeciazenia)?
To, ze zwieksza wypelnienie wraz ze spadkiem Vbat? Czy to naprawde az tyle
daje w kwestii utrzymania stalych obrotow?
Daje bardzo dużo, znowu odsyłam do pdf'a.
Quote:
Czy ten uklad jest bardzo wrazliwy na wartosci elementow? Chcialbym troche
je zmienic, Rosc zrobic 43k (wtedy f=21.1kHz), rezystor na CCS 27k
(Iccs=102uA), rezystory szeregowe z auto i man zamiast 499R dac 470R. Do
tego dzielnik miedzy Aref i ILR 39k + 10k, zeby zabezpieczenie dzialalo
przy 10A.
Trochę tam pozmieniałem...
Quote:
Regulacja w trybie MAN jak rozumiem jest od zera (gdy potencjometr zwiera
oba wejscia), zgadza sie?
Nie próbowałem regulacji od zera. Mam mały silnik, nie ma to sensu.
Quote:
Czy po wykryciu overcurrent i dwoch probach automatycznego uruchomienia
silnika trzeba rozlaczyc na chwile MAN z Vbat, zeby sprobowal ruszyc znowu
(czyli potrzebuje dodatkowego przycisku "reset")? Tak sie wydaje po
lekturze PDF-a, ale wole sie upewnic...
Nie wiem, po prostu wyciągam wtyczkę z sieci. A z tymi próbami trzeba
wykazać czujność. Zasilam tym małą piłę tarczową, po zatrzymaniu
startuje z zaskoczenia
Wysłałbym Ci schemat układu, który zrobiłem, ale dałeś durnowatego emaila...
P.P.
ww
Guest
Thu Jun 01, 2017 8:24 am
W dniu 2017-05-24 o 22:37, Marek S pisze:
Quote:
Przy takim podejściu silnik zatrzymuje się od samego patrzenia na niego.
Nadrabia się tą utratę podnosząc moc silników do kilowatów.
Jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii? Czy jest sens budować
cyfrowy stabilizator prędkości obrotowej silnika o mniejszej mocy czy
też zastosować standardowe podejście: wrzeciono napędzane kilowatami i
falownik do tego?
Nie wiem czy to całkiem na temat ale jest taki patent:
http://www.vhipe.com/product-private/SuperPID-Home.htm
Elektrolot
Guest
Thu Jun 01, 2017 9:30 am
W dniu 2017-05-31 o 16:38, Paweł Pawłowicz pisze:
Quote:
W dniu 31.05.2017 o 11:49, Adam Wysocki pisze:
Paweł Pawłowicz <paw-p@wnoz.up.wroc.pl.> wrote:
Ale skad ona czerpie informacje o obrotach? Jakos stabilizacja napiecia
mnie nie przekonuje... czy naprawde stabilizacja napiecia wystarczy do
utrzymania stalych obrotow na zmiennym obciazeniu, bez zadnej informacji
o obrotach?
Po prostu przeczytaj pdf'a. To nie jest stabilizacja napięcia! I działa
bardzo dobrze (mówimy o TPIC2101, jak rozumiem).
Juz doczytalem, i PDF-a i
http://ep.com.pl/files/6532.pdf.
Sądząc z tego, co piszesz, nie doczytałeś.
Dobrze mi sie wydaje, ze to po prostu kontroler PWM, a kontrola napiecia
drenu (majac rezystor miedzy zrodlem a masa) jest tylko w celu wykrycia
przeciazenia?
To znaczy, ze nie ma regulacji obrotow, a jedynie regulacja wypelnienia
PWM, tak?
Oczywiście że jest regulacja.
Oczywiście że nie ma regulacji obrotów. Adam ma rację. Ten układ to sterownik PWM i nie ma
wbudowanego żadnego regulatora prędkości.
Poza tym to ten artykuł zawiera błędy merytoryczne, np.
"Zmiana wartości przepływającego prądu wpływa nie tylko na szybkość obrotów wirnika, lecz także
na moment obrotowy, co w wielu aplikacjach dyskwalifikuje takie rozwiązania."
Kompletne bzdura. Zmiana prądu powoduje właśnie zmianę momentu. Przy stałym strumieniu wzbudzenia
przebiegi prądu i momentu silnika są identyczne (oczywiście w innej skali). Ta zmiana momentu
przekłada się na prędkość zgodnie z elementarnym równaniem ruchu.
PaweĹ PawĹowicz
Guest
Thu Jun 01, 2017 9:44 am
W dniu 2017-06-01 o 10:03, Adam Wysocki pisze:
Quote:
Paweł Pawłowicz <paw-p@wnoz.up.wroc.pl.> wrote:
Juz doczytalem, i PDF-a i
http://ep.com.pl/files/6532.pdf.
Sądząc z tego, co piszesz, nie doczytałeś.
Co pominalem?
Wzór na współczynnik wypełnienia, wykres opisujący ten współczynnik,
problem tolerancji elementów (zastosowano poprniki 1% ze względu na ich
stabilność, nie ze względu na wymagania układu). W ogóle odnoszę
wrażenie, że tego po prostu nie przeczytałeś.
Quote:
Dobrze mi sie wydaje, ze to po prostu kontroler PWM, a kontrola
napiecia
drenu (majac rezystor miedzy zrodlem a masa) jest tylko w celu wykrycia
przeciazenia?
To znaczy, ze nie ma regulacji obrotow, a jedynie regulacja wypelnienia
PWM, tak?
Oczywiście że jest regulacja.
I tego wlasnie nie rozumiem - gdzie, jak, skad? Co musi sie zmienic,
zeby
wypelnienie PWM sie zmienilo, oprocz rezystancji miedzy AUTO i MAN?
Tylko
Vbat?
To wyjaśnili Koledzy w odpowiedzi o starych magnetofonach kasetowych.
Quote:
Jaka jest przewaga tego ukladu nad zwyklym generatorem PWM na 555,
jesli
chodzi o regulacje (pomijajac soft-start, LPF i kontrole przeciazenia)?
To, ze zwieksza wypelnienie wraz ze spadkiem Vbat? Czy to naprawde
az tyle
daje w kwestii utrzymania stalych obrotow?
Daje bardzo dużo, znowu odsyłam do pdf'a.
Ok, czyli to tylko regulacja na podstawie Vbat?
Nie!
Quote:
Regulacja w trybie MAN jak rozumiem jest od zera (gdy potencjometr
zwiera
oba wejscia), zgadza sie?
Nie próbowałem regulacji od zera. Mam mały silnik, nie ma to sensu.
Mi sie przyda od zera, albo prawie-zera. Silnik maly, ale czasem
potrzebuje bardzo wolnych obrotow.
Przy mocy rzędu pojedynczych watów niewiele zwalczysz.
Quote:
Czy po wykryciu overcurrent i dwoch probach automatycznego uruchomienia
silnika trzeba rozlaczyc na chwile MAN z Vbat, zeby sprobowal
ruszyc znowu
(czyli potrzebuje dodatkowego przycisku "reset")? Tak sie wydaje po
lekturze PDF-a, ale wole sie upewnic...
Nie wiem, po prostu wyciągam wtyczkę z sieci. A z tymi próbami trzeba
wykazać czujność. Zasilam tym małą piłę tarczową, po zatrzymaniu
startuje z zaskoczenia ;-)
Ja potrzebuje przelacznika / przycisku - czasem potrzebuje, zeby
swiecilo
podswietlenie plytki (bo to wiertarka stolowa, glownie do PCB ale nie
tylko), ale wiertarka nie wiercila
Nie widzę problemu.
P.P.
PaweĹ PawĹowicz
Guest
Thu Jun 01, 2017 9:48 am
W dniu 2017-06-01 o 11:30, Elektrolot pisze:
Quote:
W dniu 2017-05-31 o 16:38, Paweł Pawłowicz pisze:
W dniu 31.05.2017 o 11:49, Adam Wysocki pisze:
Paweł Pawłowicz <paw-p@wnoz.up.wroc.pl.> wrote:
Ale skad ona czerpie informacje o obrotach? Jakos stabilizacja
napiecia
mnie nie przekonuje... czy naprawde stabilizacja napiecia wystarczy do
utrzymania stalych obrotow na zmiennym obciazeniu, bez zadnej
informacji
o obrotach?
Po prostu przeczytaj pdf'a. To nie jest stabilizacja napięcia! I działa
bardzo dobrze (mówimy o TPIC2101, jak rozumiem).
Juz doczytalem, i PDF-a i
http://ep.com.pl/files/6532.pdf.
Sądząc z tego, co piszesz, nie doczytałeś.
Dobrze mi sie wydaje, ze to po prostu kontroler PWM, a kontrola napiecia
drenu (majac rezystor miedzy zrodlem a masa) jest tylko w celu wykrycia
przeciazenia?
To znaczy, ze nie ma regulacji obrotow, a jedynie regulacja wypelnienia
PWM, tak?
Oczywiście że jest regulacja.
Oczywiście że nie ma regulacji obrotów. Adam ma rację. Ten układ to
sterownik PWM i nie ma wbudowanego żadnego regulatora prędkości.
Poza tym to ten artykuł zawiera błędy merytoryczne, np.
"Zmiana wartości przepływającego prądu wpływa nie tylko na szybkość
obrotów wirnika, lecz także
na moment obrotowy, co w wielu aplikacjach dyskwalifikuje takie
rozwiązania."
Kompletne bzdura. Zmiana prądu powoduje właśnie zmianę momentu. Przy
stałym strumieniu wzbudzenia przebiegi prądu i momentu silnika są
identyczne (oczywiście w innej skali). Ta zmiana momentu przekłada się
na prędkość zgodnie z elementarnym równaniem ruchu.
Przeczytaj pdf'a i notę aplikacyjną TI zamiast wypocin EP.
Regulacja jest. I bardzo dobrze działa, zrobiłem ten układ ze
dwadzieścia lat temu, używam do dziś.
P.P.
Adam Wysocki
Guest
Thu Jun 01, 2017 10:03 am
Paweł Pawłowicz <paw-p@wnoz.up.wroc.pl.> wrote:
Quote:
Co pominalem?
Quote:
Dobrze mi sie wydaje, ze to po prostu kontroler PWM, a kontrola napiecia
drenu (majac rezystor miedzy zrodlem a masa) jest tylko w celu wykrycia
przeciazenia?
To znaczy, ze nie ma regulacji obrotow, a jedynie regulacja wypelnienia
PWM, tak?
Oczywiście że jest regulacja.
I tego wlasnie nie rozumiem - gdzie, jak, skad? Co musi sie zmienic, zeby
wypelnienie PWM sie zmienilo, oprocz rezystancji miedzy AUTO i MAN? Tylko
Vbat?
Quote:
Jaka jest przewaga tego ukladu nad zwyklym generatorem PWM na 555, jesli
chodzi o regulacje (pomijajac soft-start, LPF i kontrole przeciazenia)?
To, ze zwieksza wypelnienie wraz ze spadkiem Vbat? Czy to naprawde az tyle
daje w kwestii utrzymania stalych obrotow?
Daje bardzo dużo, znowu odsyłam do pdf'a.
Ok, czyli to tylko regulacja na podstawie Vbat?
Quote:
Regulacja w trybie MAN jak rozumiem jest od zera (gdy potencjometr zwiera
oba wejscia), zgadza sie?
Nie próbowałem regulacji od zera. Mam mały silnik, nie ma to sensu.
Mi sie przyda od zera, albo prawie-zera. Silnik maly, ale czasem
potrzebuje bardzo wolnych obrotow.
Quote:
Czy po wykryciu overcurrent i dwoch probach automatycznego uruchomienia
silnika trzeba rozlaczyc na chwile MAN z Vbat, zeby sprobowal ruszyc znowu
(czyli potrzebuje dodatkowego przycisku "reset")? Tak sie wydaje po
lekturze PDF-a, ale wole sie upewnic...
Nie wiem, po prostu wyciągam wtyczkę z sieci. A z tymi próbami trzeba
wykazać czujność. Zasilam tym małą piłę tarczową, po zatrzymaniu
startuje z zaskoczenia
Ja potrzebuje przelacznika / przycisku - czasem potrzebuje, zeby swiecilo
podswietlenie plytki (bo to wiertarka stolowa, glownie do PCB ale nie
tylko), ale wiertarka nie wiercila :)
Quote:
Wysłałbym Ci schemat układu, który zrobiłem, ale dałeś durnowatego emaila...
We From: jest falszywy, ale w sygnaturce poprawny... przed malpa grp, po
malpie chmurka.net
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:
http://www.chmurka.net/ ]
Elektrolot
Guest
Thu Jun 01, 2017 10:12 am
W dniu 2017-06-01 o 11:48, Paweł Pawłowicz pisze:
Quote:
W dniu 2017-06-01 o 11:30, Elektrolot pisze:
W dniu 2017-05-31 o 16:38, Paweł Pawłowicz pisze:
W dniu 31.05.2017 o 11:49, Adam Wysocki pisze:
Paweł Pawłowicz <paw-p@wnoz.up.wroc.pl.> wrote:
Ale skad ona czerpie informacje o obrotach? Jakos stabilizacja
napiecia
mnie nie przekonuje... czy naprawde stabilizacja napiecia wystarczy do
utrzymania stalych obrotow na zmiennym obciazeniu, bez zadnej
informacji
o obrotach?
Po prostu przeczytaj pdf'a. To nie jest stabilizacja napięcia! I działa
bardzo dobrze (mówimy o TPIC2101, jak rozumiem).
Juz doczytalem, i PDF-a i
http://ep.com.pl/files/6532.pdf.
Sądząc z tego, co piszesz, nie doczytałeś.
Dobrze mi sie wydaje, ze to po prostu kontroler PWM, a kontrola napiecia
drenu (majac rezystor miedzy zrodlem a masa) jest tylko w celu wykrycia
przeciazenia?
To znaczy, ze nie ma regulacji obrotow, a jedynie regulacja wypelnienia
PWM, tak?
Oczywiście że jest regulacja.
Oczywiście że nie ma regulacji obrotów. Adam ma rację. Ten układ to
sterownik PWM i nie ma wbudowanego żadnego regulatora prędkości.
Poza tym to ten artykuł zawiera błędy merytoryczne, np.
"Zmiana wartości przepływającego prądu wpływa nie tylko na szybkość
obrotów wirnika, lecz także
na moment obrotowy, co w wielu aplikacjach dyskwalifikuje takie
rozwiązania."
Kompletne bzdura. Zmiana prądu powoduje właśnie zmianę momentu. Przy
stałym strumieniu wzbudzenia przebiegi prądu i momentu silnika są
identyczne (oczywiście w innej skali). Ta zmiana momentu przekłada się
na prędkość zgodnie z elementarnym równaniem ruchu.
Przeczytaj pdf'a i notę aplikacyjną TI zamiast wypocin EP.
Regulacja jest. I bardzo dobrze działa, zrobiłem ten układ ze dwadzieścia lat temu, używam do dziś.
Przejrzałem pdf TI i ten układ nie ma wbudowanego żadnego regulatora prędkości. Jeśli zrobiłeś ten
układ to podaj wejście do którego podłączyłeś sprzężenie zwrotne od prędkości.
Elektrolot
Guest
Thu Jun 01, 2017 12:27 pm
W dniu 2017-06-01 o 13:44, Adam Wysocki pisze:
Quote:
Z kolei jesli bede mial uklad sprzezenia zwrotnego, bioracy sygnal z
obrotow, to i tak nie musze kompensowac zasilania, bo kompensacja obrotow
sama to zalatwi. Tak naprawde widze oczami wyobrazni uklad bez histerezy,
za to z ograniczeniem czestotliwosci, ktory zamieni obroty na napiecie,
porowna je z ustawionym i zacznie zwiekszac wypelnienie po ich spadku oraz
zmniejszac po ich przekroczeniu.
Dobrze kombinujesz. W praktyce dla siników DC stosuje się kaskadowe łączenie regulatorów. W pętli
zewnętrznej pracuje regulator prędkości (Rp), a w pętli wewnętrznej regulator prądu (Ri). Wyjście
regulatora Rp jest podłączone do Ri. Najczęściej są to regulatory PI. Ri steruje przekształtnikiem -
np. w tym przypadku przekształtnik DC/DC z PWM ale może to być również np. prostownik tyrystorowy
dla silników dużej mocy.
Załóżmy że prędkość spadła z uwagi na większy moment obciążenia, więc na wyjściu Rp sygnał wzrośnie,
zatem wzrośnie wartość zadana prądu, czyli Ri wystawi większy sygnał dla przekształtnika. To
spowoduje zwiększenie wypełnienia PWM -> wzrost prądu -> wzrost momentu -> wzrost prędkości, aż do
momentu gdy uchyb prędkości będzie 0.
Marek S
Guest
Thu Jun 01, 2017 12:55 pm
W dniu 2017-05-30 o 19:11, Pcimol pisze:
Quote:
Niestety jest potrzebna. Czysty regulator proporcjonalny słabo działa w
układach inercyjnych.
Dzięki za opinię. Spróbuję w wolnej chwili podziałać. Niezależnie jaki
skutek tych działań będzie: sukces czy porażka, to dam znać.
--
Pozdrawiam,
Marek
Elektrolot
Guest
Thu Jun 01, 2017 1:09 pm
W dniu 2017-05-29 o 01:58, Marek S pisze:
Quote:
W dniu 2017-05-28 o 13:27, Pcimol pisze:
Silnik widzi zmiane napięcia zasilania (mam na myśli PWM rzędu 20kHz). Prąd nie spada do zera
(damper dioda jest raczek obowiązkowa).
Silnik widzi zmianę napiecia zasilającego.
Oczywiście, że moment bedzie inny, bo prąd będzie inny.
I o tym właśnie pisałem

Zmiana napięcia = zmiana prądu. A czy PWM to 10kHz czy 20 to raczej ma
mniejsze znaczenie. Ważna jest skuteczna wartość tego co podajemy - czyli im mniejsze wypełnienie,
tym mniejsza wartość skuteczna napięcia i tym mniejszy moment obrotowy.
Okres PWM też ma znaczenie. Najlepiej aby był kilkukrotnie mniejszy niż elektromagnetyczna stała
czasowa obwodu wirnika. Im mniejsza częstotliwość PWM tym większe tętnienia prądu i tym samym
momentu silnika.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next