RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak naprawić przetarty przewód czujnika ABS - lutowanie czy dosztukowanie?

przewod czujnika ABS - lutować?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak naprawić przetarty przewód czujnika ABS - lutowanie czy dosztukowanie?

Goto page 1, 2, 3, 4  Next

Bartek
Guest

Thu Jan 03, 2013 3:04 pm   



cześć,

albo coś obgryzło, albo przetarło przewod ABS w w jednym z aut.

tylko zerknąłem, dzisiaj go wyciągnę.

nie wiem jak ten przewód jest skonstruowany - czy jest to kabel
koncentryczny?

jeśli tak, jak polecacie go lutować, ew. dosztukować kawałek z innego
przewodu - jakiego? jak to wszystko zrobić sensownie wraz z zabezpieczeniem
przed wilgocią itp?

rurka termokurczliwa? z klejem?

będę zobowiązany za wsparcie.

--
Pozdrawiam, Bartek

K
Guest

Thu Jan 03, 2013 4:03 pm   



W dniu 03-01-2013 15:04, Bartek pisze:
Quote:
cześć,

albo coś obgryzło, albo przetarło przewod ABS w w jednym z aut.

tylko zerknąłem, dzisiaj go wyciągnę.

nie wiem jak ten przewód jest skonstruowany - czy jest to kabel
koncentryczny?

jeśli tak, jak polecacie go lutować, ew. dosztukować kawałek z innego
przewodu - jakiego? jak to wszystko zrobić sensownie wraz z
zabezpieczeniem przed wilgocią itp?

rurka termokurczliwa? z klejem?

będę zobowiązany za wsparcie.


pewnie sie wypial i obtarl o kolo, tez tak mialem. kupic oryginal (moze
byc uzywany) i nie kombinowac, tam kawalek wyzej jest zlaczka.

Bartek
Guest

Fri Jan 04, 2013 9:29 am   



Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości
news:kc470d$40o$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
W dniu 03-01-2013 15:04, Bartek pisze:
cześć,

albo coś obgryzło, albo przetarło przewod ABS w w jednym z aut.

tylko zerknąłem, dzisiaj go wyciągnę.

nie wiem jak ten przewód jest skonstruowany - czy jest to kabel
koncentryczny?

jeśli tak, jak polecacie go lutować, ew. dosztukować kawałek z innego
przewodu - jakiego? jak to wszystko zrobić sensownie wraz z
zabezpieczeniem przed wilgocią itp?

rurka termokurczliwa? z klejem?

będę zobowiązany za wsparcie.


pewnie sie wypial i obtarl o kolo, tez tak mialem. kupic oryginal (moze
byc uzywany) i nie kombinowac, tam kawalek wyzej jest zlaczka.

nic się nie wypiełoSmile wygląda tak, jak by coś obgryzło izolacje wraz z
jednym przewodem.
zasadniczo ciekawe, bo ta izolacja jest bardzo twarda. mialem problem by
dobrym ostrym scyzorykiem ją naciąć.

są 2 zwykłe przewody w izolacji. wyglądają coprawda jak stalowe, więc wydaje
mi się że tylko na jakieś złączki to się zrobi.

kupić oczywiscie najprosciej, ale i najdrozej. to nie kosztuje 30 zł.

--
Pozdrawiam, Bartek

PiteR
Guest

Fri Jan 04, 2013 6:51 pm   



Bartek pisze tak:

Quote:
rurka termokurczliwa? z klejem?

nom, jeśli dajesz zakłady to daj po 10cm


Quote:
nic się nie wypiełoSmile wygląda tak, jak by coś obgryzło izolacje
wraz z jednym przewodem.

urban legend głosi że to kuna.


Quote:
są 2 zwykłe przewody w izolacji. wyglądają coprawda jak stalowe,

no to kwasem je kwasem jak nie chcą się lutować


Quote:
więc wydaje mi się że tylko na jakieś złączki to się zrobi.

złączki zaciskane są dla mięczaków ;)

--
Piotr

Jakub Rakus
Guest

Mon Jan 21, 2013 4:12 pm   



W dniu 04.01.2013 09:29, Bartek pisze:

Quote:
kupić oczywiscie najprosciej, ale i najdrozej. to nie kosztuje 30 zł.

A ile to będzie kosztować jak przez wadliwe połączenie ABS nie zadziała
w najmniej odpowiednim momencie?

--
Pozdrawiam
Jakub Rakus

Adam Wysocki
Guest

Mon Jan 21, 2013 4:34 pm   



PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

Quote:
są 2 zwykłe przewody w izolacji. wyglądają coprawda jak stalowe,

no to kwasem je kwasem jak nie chcą się lutować

Jakim?

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Jingiel
Guest

Mon Jan 21, 2013 4:43 pm   



W dniu 2013-01-21 15:34, Adam Wysocki pisze:
Quote:
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

są 2 zwykłe przewody w izolacji. wyglądają coprawda jak stalowe,

no to kwasem je kwasem jak nie chcą się lutować

Jakim?

solnym. Wcześniej do kwasu trochę cynku.


--
Jingiel

AlexY
Guest

Tue Jan 22, 2013 1:08 am   



Jakub Rakus wrote:
Quote:
W dniu 04.01.2013 09:29, Bartek pisze:

kupić oczywiscie najprosciej, ale i najdrozej. to nie kosztuje 30 zł.

A ile to będzie kosztować jak przez wadliwe połączenie ABS nie zadziała
w najmniej odpowiednim momencie?

A wiesz jak się objawia "niedziałanie" ABS'u? Kierowca ma pełną kontrolę
nad heblami.
Ja wręcz doprowadzam go do sytuacji że sam się wyłącza, bo wkurza mnie
co się dzieje gdy podczas hamowania koło wpada w dziurę.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

wchpikus
Guest

Tue Jan 22, 2013 10:15 am   



Hej!
Przerabialem ostatnio.
Mialem uszkodzona piaste (uszkodzenie paska magnetycznego), przez co
czujnik dostawal bledne dane dotyczace predkosci kol.
Oczywiscie ABS i ESP nie dzialalo...
Szczerze, jezdzilo sie okropnie, auto doslownie plywalo po zasniezonej
drodze.
Co do hamowania, slicznie mozna bylo jechac bokiem..
Oczywiscie troche treningu i dalo sie jechac, co do awaryjnego hamowania
to musialbym wiecej pocwiczyc:)
Ale ogolnie prowadzi sie....dziwnie:)

AlexY
Guest

Tue Jan 22, 2013 11:01 am   



wchpikus wrote:
Quote:
Hej!
Przerabialem ostatnio.
Mialem uszkodzona piaste (uszkodzenie paska magnetycznego), przez co
czujnik dostawal bledne dane dotyczace predkosci kol.
Oczywiscie ABS i ESP nie dzialalo...
Szczerze, jezdzilo sie okropnie, auto doslownie plywalo po zasniezonej
drodze.
Co do hamowania, slicznie mozna bylo jechac bokiem..
Oczywiscie troche treningu i dalo sie jechac, co do awaryjnego hamowania
to musialbym wiecej pocwiczyc:)
Ale ogolnie prowadzi sie....dziwnie:)

Oto do czego prowadzą te "ulepszenia", kiedyś nie było tych
ubezwłasnowolniaczy i ludzie wiedzieli jak jechać żeby auto nie pływało
na śniegu a jak zacznie pływać to jak z tego wyjść. Teraz jest panika i
przerażenie. Ludzie nieświadomi zagrożenia jeżdżą "na krawędzi", a jak
przegną (nadal nieświadomie) i zawiodą ulepszacze (bo parametry nie do
skorygowania) to mamy tragedię.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue Jan 22, 2013 11:04 am   



Hello wchpikus,

Tuesday, January 22, 2013, 10:15:26 AM, you wrote:

Quote:
Przerabialem ostatnio.
Mialem uszkodzona piaste (uszkodzenie paska magnetycznego), przez co
czujnik dostawal bledne dane dotyczace predkosci kol.
Oczywiscie ABS i ESP nie dzialalo...
Szczerze, jezdzilo sie okropnie, auto doslownie plywalo po zasniezonej
drodze.
Co do hamowania, slicznie mozna bylo jechac bokiem..
Oczywiscie troche treningu i dalo sie jechac, co do awaryjnego hamowania
to musialbym wiecej pocwiczyc:)
Ale ogolnie prowadzi sie....dziwnie:)

Dla przyzwyczajonego do trzyliterowych bożków ich nagła utrata
faktycznie może być traumatycznym przeżyciem... Szczególnie gdy auto
ma trochę mocniejszy silnik iostrzejsze hamulce.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

J.F
Guest

Tue Jan 22, 2013 11:19 am   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
Hello wchpikus,
Quote:
Przerabialem ostatnio.
Mialem uszkodzona piaste (uszkodzenie paska magnetycznego), przez
co
czujnik dostawal bledne dane dotyczace predkosci kol.
Oczywiscie ABS i ESP nie dzialalo...
Szczerze, jezdzilo sie okropnie, auto doslownie plywalo po
zasniezonej
drodze. Co do hamowania, slicznie mozna bylo jechac bokiem..

Dla przyzwyczajonego do trzyliterowych bożków ich nagła utrata
faktycznie może być traumatycznym przeżyciem... Szczególnie gdy auto
ma trochę mocniejszy silnik iostrzejsze hamulce.

Jak stale nie dziala, to pol biedy, mozna narzekac na kierowcow.

gorzej jak sie urwie w zlym momencie - ty mu w hamulec, a auto mowi
"wała".

J.

wchpikus
Guest

Tue Jan 22, 2013 11:39 am   



Quote:
Teraz jest panika i
przerażenie. Ludzie nieświadomi zagrożenia jeżdżą "na krawędzi", a jak
przegną (nadal nieświadomie) i zawiodą ulepszacze (bo parametry nie do
skorygowania) to mamy tragedię.


Nie ze tragedia, ale jak zawsze sie jezdzilo "z" to "bez" to inne auto..
No jestem ciekawy czy w swoim aucie tez jezdzisz bez abs..esp mozesz nie
miec.
Jak tak, to ciekawe jak wyhamujesz 1,300kg..bez utraty przyczepnosci na
sniegu..nie widze tego:)
Aaa bylo juz cos takiego tutaj...ktos juz potrafi, na 3m w sniegu..Smile

AlexY
Guest

Tue Jan 22, 2013 2:16 pm   



wchpikus wrote:
Quote:

Teraz jest panika i
przerażenie. Ludzie nieświadomi zagrożenia jeżdżą "na krawędzi", a jak
przegną (nadal nieświadomie) i zawiodą ulepszacze (bo parametry nie do
skorygowania) to mamy tragedię.


Nie ze tragedia, ale jak zawsze sie jezdzilo "z" to "bez" to inne auto..

Właśnie, dla mnie to uwstecznienie, komputer coś robi za Ciebie i już
tego więcej nie potrafisz.

Quote:
No jestem ciekawy czy w swoim aucie tez jezdzisz bez abs..esp mozesz nie
miec.
Jak tak, to ciekawe jak wyhamujesz 1,300kg..bez utraty przyczepnosci na
sniegu..nie widze tego:)

Mam 16-letnią xantię z ABS, ulica pod domem to od tygodnia ślizgawka, w
innym poście wspominałem że pierwsze co robie to wyłączam ABS, na lodzie
on zwyczajnie nie działa (efekt taki jakbyś nie naciskał hamulca wcale),
hamowanie pulsacyjne sprawdza się lepiej.

Quote:
Aaa bylo juz cos takiego tutaj...ktos juz potrafi, na 3m w sniegu..Smile

Maluchem wypadłem z drogi na oblodzonym łuku, miałem zimówki, wrzuciło
mnie na półmetrową śnieżną zaspę z której przeba było mnie ściągać bo
koła wisiały w powietrzu.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

wchpikus
Guest

Tue Jan 22, 2013 3:01 pm   



Hej

Quote:
Właśnie, dla mnie to uwstecznienie, komputer coś robi za Ciebie i już
tego więcej nie potrafisz.

Nie ze nie potrafie, nie mialem okazji takowym jezdzic, mysle ze to
kwestia treningu na pustym placu..

Co do uwsteczniania, mozna tak samo powiedziec o wszystkim co nas
otacza, po co sobie pomagac jak mozna zyc jak 30 lat temu...

Quote:
Mam 16-letnią xantię z ABS, ulica pod domem to od tygodnia ślizgawka, w
innym poście wspominałem że pierwsze co robie to wyłączam ABS, na lodzie
on zwyczajnie nie działa (efekt taki jakbyś nie naciskał hamulca wcale),
hamowanie pulsacyjne sprawdza się lepiej.

Na lodzie to racja, ale mowa o zasniezonych ulicach..
Smile

Goto page 1, 2, 3, 4  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak naprawić przetarty przewód czujnika ABS - lutowanie czy dosztukowanie?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map