Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next
Waldek
Guest
Sat Jul 16, 2011 11:04 pm
Użytkownik "identifikator: 20110701" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w
wiadomości news:ivsbtq$ncq$1@news.onet.pl...
Quote:
@
a ten który ostatnio poszukiwał pracownika, znalazł kogoś?
nie oszukujmy się, jest wzięcie na beton, nie wiem skąd się to bierze,
może chodzi o coś w rodzaju betona łatwo przeszkolić...
Tak, zapewne, i najlepiej zaczac od kaligrafii
- wlasnie dostalem linka
http://www.uwaga.pl/pokaz/2832/wzor-podpisu
Lelek@
Guest
Sun Jul 17, 2011 1:05 am
"Mario" <mardyb@poczta.onet.pl> wrote in message
news:ivt101$3o7$1@news.onet.pl...
Quote:
lepszego projektanta płytek i kogoś do lutowania i uruchamiania układów
Projekt płytki to się zleca chińczykowi przez neta za 50-200 dolców
paypalem. Można go tylko korygować jak podsyła co zrobił.
J.F.
Guest
Sun Jul 17, 2011 8:35 am
Dnia Sat, 16 Jul 2011 18:51:37 +0200, Portal napisał(a):
Quote:
A co do ogłoszenia to bez jaj - oferta ewidentnie celowana w tanią siłę
roboczą, do tego właściwie łamiąca kodeks pracy dyskryminując ze względu
na wiek (nie wolno zawężać oferty ot tak do osób "starszych") i ogólnie
A wolno "z dlugoletnim doswiadczeniem" ?
Quote:
szukanie desperata, do tego byle nie zbyt kompetentnego.
no nie, doswiadczenie bylo wypisane :-)
J.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun Jul 17, 2011 8:44 am
Hello J.F.,
Sunday, July 17, 2011, 10:35:56 AM, you wrote:
Quote:
A co do ogłoszenia to bez jaj - oferta ewidentnie celowana w tanią siłę
roboczą, do tego właściwie łamiąca kodeks pracy dyskryminując ze względu
na wiek (nie wolno zawężać oferty ot tak do osób "starszych") i ogólnie
A wolno "z dlugoletnim doswiadczeniem" ?
szukanie desperata, do tego byle nie zbyt kompetentnego.
no nie, doswiadczenie bylo wypisane
Jasssne, doświadczenie w rozróżnianiu elementów.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
vwt4
Guest
Sun Jul 17, 2011 11:33 am
Użytkownik "Portal" <macport@poczta.onet.usun.to.pl> napisał w wiadomości
news:ivsfit$2va$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Artur Miller wrote:
jak wy zawsze wszystko wiecie lepiej ... tylko dlaczego w tym kraju jest
tak ch*jowo, jesli wszyscy wszystko wiedcz? lepiej ??
A każe Ci ktoś w tym kraju siedzieć, skoro tak tam ch...wo?
A co do ogłoszenia to bez jaj - oferta ewidentnie celowana w tanią siłę
roboczą, do tego właściwie łamiąca kodeks pracy dyskryminując ze względu
na wiek (nie wolno zawężać oferty ot tak do osób "starszych") i ogólnie
szukanie desperata, do tego byle nie zbyt kompetentnego.
Człowieku - słyszałeś o HR? Oni tez łamią kodeks?
Przecież z jakiejś większej grupy ludzi wybierają konkretnych czyli twoim
zdaniem dyekryminują?
Quote:
A skoro oferta adresowana do grupy bez "umiejętności dokonywania pomiarów
i uruchamiania urządzeń",
Sam sobie przeczysz! Oferta adresowana jest również do takich bo potrzebuję
kogoś kto umie lutować i to jest podstawa.
Jak umie jeszcze coś więcej to nic mi to nie szkodzi.
Czy twoim zdaniem powinienem napisać umiejącą lutować i projektować?
Tylko jaka wtedy jest szansa, że zgłosi się ktoś co pół życia lutował nie
bardzo wiedząc co - przecież tacy też są i akurat w tym przypadku taka osoba
jest najbardziej odpowiednia na to stanowisko.
Jeśli umiesz lutować i coś więcej a nie możesz znaleźć pracy i wkurzają cię
takie ogłoszenia to zastanów się nad sobą.
Quote:
to po kiego wała autor puszcza na tą grupę?
A chociażby po to żebyś się zastanowił .....
Quote:
Za czasów studenckich pracowałem jakiś czas przy montażu kontraktowym PCB i
mogę Ci zagwarantować, że 90% montażystów w tym praktycznie wszyscy
pełnoetatowi nie mieli i raczej dalej nie mają pojęcia o istnieniu tej
grupy,
Gwarancje marne jak i twoje pojęcie o tym, że na tę grupę trafiają tylko
tacy jakich masz na myśli.
Czy to ty przypadkiem nie dyskryminujesz? Jakim prawem zabraniasz mi dawać
ogłoszenie i jednocześnie tym których masz na myśli wchodzić na grupę.
Quote:
bo elektronika jako taka ich z reguły absolutnie nie interesowała - ot
ręczna robota jak każda inna, równie dobrze można koszyki wyplatać (z całym
szacunkiem dla ludzi co potrafią to robić - ja nie potrafię).
Dlatego namisałem, że może uieć "wyplatać" ale nie musi umieć mierzyć.
To tak jak do szwalni szukają kogoś kto umie zszyć wykroje ale niekoniecznie
musi umieć wykrajać.
Jacek
Guest
Sun Jul 17, 2011 12:23 pm
Fajnie, ze sie odezwales.
Jeszcze lepiej byloby, gdybys odpowiedzial na pytanie zadane przez
Włodzimierza Wojtiuka.
Pozdrawiam.
JK
Guest
Sun Jul 17, 2011 12:56 pm
W dniu 2011-07-17 14:23, Jacek pisze:
Quote:
Fajnie, ze sie odezwales.
Jeszcze lepiej byloby, gdybys odpowiedzial na pytanie zadane przez
Włodzimierza Wojtiuka.
Abstrahując (wiem, trudne słowo) od tematu, ty
zupełnie nie powinieneś się odzywać.
1. Nie potrafisz pisać po polsku.
2. Jak ostatnia łajza, wyciąłeś w pień post
poprzednika. Nie wiadomo więc z jakim
stwierdzeniem polemizujesz (kolejne trudne słowo).
Wróć na Onet.
--
JK
Portal
Guest
Sun Jul 17, 2011 1:54 pm
J.F. wrote:
Quote:
Dnia Sat, 16 Jul 2011 18:51:37 +0200, Portal napisał(a):
A co do ogłoszenia to bez jaj - oferta ewidentnie celowana w tanią siłę
roboczą, do tego właściwie łamiąca kodeks pracy dyskryminując ze względu
na wiek (nie wolno zawężać oferty ot tak do osób "starszych") i ogólnie
A wolno "z dlugoletnim doswiadczeniem" ?
Wolno, bo to, w przeciwieństwie do przedziału wiekowego jako takiego
jest bezpośrednio związane z kompetencjami do wykonywania oferowanej
pracy. Ba! Wolno i wyszczególnić wiek, płeć itp. jeżeli faktycznie ma to
bezpośredni związek z jakością wykonywania konkretnego zadania np.
agencja reklamowa może szukać kobiety lat 20-30 do użyczenia twarzy czy
czegoś tam jeszcze na billboardzie i odmowa 60-letniemu facetowi w takim
przypadku nie jest dyskryminacją. Ale monterów elektroniki widuje się w
różnym wieku i obojga płci i nie ma jako takiej korelacji między
jakością pracy a wiekiem i płcią tak długo jak mówimy o ludziach z
minimum kilkoma latami doświadczenia w zawodzie. Także doświadczenie to
jedno, wiek drugie.
Quote:
szukanie desperata, do tego byle nie zbyt kompetentnego.
no nie, doswiadczenie bylo wypisane
Smajlej na końcu mówi wszystko.
Pozdr
Portal
Lelek@
Guest
Sun Jul 17, 2011 1:59 pm
"RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> wrote in message
news:1877855447.20110717104451@pik-net.pl...
Quote:
Jasssne, doświadczenie w rozróżnianiu elementów.
To jest ROTFL
Portal
Guest
Sun Jul 17, 2011 2:31 pm
Quote:
Człowieku - słyszałeś o HR? Oni tez łamią kodeks?
Często - tak
Quote:
Przecież z jakiejś większej grupy ludzi wybierają konkretnych czyli
twoim zdaniem dyekryminują?
Poczytaj kodeks pracy. Kryteria wyboru mogą być tylko związane z
jakością wykonywanego zadania. Powiesz mi, że starszy wiek jest
konieczny, żeby dobrze lutować? Ciekawe i niezgodne z tym czego miałem
okazję doświadczyć.
Quote:
Sam sobie przeczysz! Oferta adresowana jest również do takich bo
potrzebuję kogoś kto umie lutować i to jest podstawa.
Jak umie jeszcze coś więcej to nic mi to nie szkodzi.
To dobra rada - przeredaguj ofertę albo przynajmniej dopasuj nieco do
miejsca, w którym je umieszczasz, bo w takiej formie ogłoszenie głównie
sprawia wrażenie, jakoby dodatkowe kompetencje niespecjalnie były mile
widziane podobnie jak wiek nie-emerytalny. Dlatego się nie dziw że
pierwsze wrażenie jest że szukasz najtańszego pracownika z możliwych.
Quote:
Czy twoim zdaniem powinienem napisać umiejącą lutować i projektować?
Tylko jaka wtedy jest szansa, że zgłosi się ktoś co pół życia lutował
nie bardzo wiedząc co - przecież tacy też są i akurat w tym przypadku
taka osoba jest najbardziej odpowiednia na to stanowisko.
Jeśli umiesz lutować i coś więcej a nie możesz znaleźć pracy i wkurzają
cię takie ogłoszenia to zastanów się nad sobą.
Człowieku. Umieściłeś ogłoszenie na grupie dyskusyjnej, a to medium
służy do wymieniania się wiedzą, doświadczeniami i uwaga, również
opiniami. Nie życzysz sobie komentarzy i opini pod ofertą, zamieść w
bardziej adekwatnym do tego miejscu.
Quote:
to po kiego wała autor puszcza na tą grupę?
A chociażby po to żebyś się zastanowił .....
Zastanowiłem się. Spodobało mi się. Zastaowię się jeszcze raz...
Quote:
Za czasów studenckich pracowałem jakiś czas przy montażu kontraktowym
PCB i mogę Ci zagwarantować, że 90% montażystów w tym praktycznie
wszyscy pełnoetatowi nie mieli i raczej dalej nie mają pojęcia o
istnieniu tej grupy,
Gwarancje marne jak i twoje pojęcie o tym, że na tę grupę trafiają tylko
tacy jakich masz na myśli.
To tak z ciekawości - ile osób z tego konkretnego ogłoszenia Ci odpisało
lub zgłosiło na rozmowę ? Bo temat na tyle się rozdmuchał, że istnienia
posta trudno nie zauważyć.
Quote:
Czy to ty przypadkiem nie dyskryminujesz? Jakim prawem zabraniasz mi
dawać ogłoszenie i jednocześnie tym których masz na myśli wchodzić na
grupę.
Nikomu nic nie zabraniam ani nie zakazuję.
Quote:
Dlatego namisałem, że może uieć "wyplatać" ale nie musi umieć mierzyć.
To tak jak do szwalni szukają kogoś kto umie zszyć wykroje ale
niekoniecznie musi umieć wykrajać.
Po czym wrzucasz to na grupę, która tyczy się głównie projektowania i
dziwisz się, że ludzie mają uwagi. Mimo wszystko życzę powodzenia przy
kolejnych próbach.
Pozdr
Portal
Mario
Guest
Sun Jul 17, 2011 2:38 pm
W dniu 2011-07-17 15:54, Portal pisze:
Quote:
J.F. wrote:
Dnia Sat, 16 Jul 2011 18:51:37 +0200, Portal napisał(a):
A co do ogłoszenia to bez jaj - oferta ewidentnie celowana w tanią
siłę roboczą, do tego właściwie łamiąca kodeks pracy dyskryminując ze
względu na wiek (nie wolno zawężać oferty ot tak do osób "starszych")
i ogólnie
A wolno "z dlugoletnim doswiadczeniem" ?
Wolno, bo to, w przeciwieństwie do przedziału wiekowego jako takiego
jest bezpośrednio związane z kompetencjami do wykonywania oferowanej
pracy. Ba! Wolno i wyszczególnić wiek, płeć itp. jeżeli faktycznie ma to
bezpośredni związek z jakością wykonywania konkretnego zadania np.
agencja reklamowa może szukać kobiety lat 20-30 do użyczenia twarzy czy
czegoś tam jeszcze na billboardzie i odmowa 60-letniemu facetowi w takim
przypadku nie jest dyskryminacją. Ale monterów elektroniki widuje się w
różnym wieku i obojga płci i nie ma jako takiej korelacji między
jakością pracy a wiekiem i płcią tak długo jak mówimy o ludziach z
minimum kilkoma latami doświadczenia w zawodzie. Także doświadczenie to
jedno, wiek drugie.
No ale on nie chciał starego tylko emeryta. Może emerytowanego
policjanta albo wojskowego? Nie musi być stary. Gdyby napisał, że chce
stażysty po technikum/studiach to też była by dyskryminacja, ale z kolei
starych doświadczonych?
--
Pozdrawiam
MD
J.F.
Guest
Sun Jul 17, 2011 4:24 pm
Dnia Sun, 17 Jul 2011 15:54:35 +0200, Portal napisał(a):
Quote:
A wolno "z dlugoletnim doswiadczeniem" ?
Wolno, bo to, w przeciwieństwie do przedziału wiekowego jako takiego
jest bezpośrednio związane z kompetencjami do wykonywania oferowanej
pracy. Ba! Wolno i wyszczególnić wiek, płeć itp. jeżeli faktycznie ma to
bezpośredni związek z jakością wykonywania konkretnego zadania np.
agencja reklamowa może szukać kobiety lat 20-30 do użyczenia twarzy czy
czegoś tam jeszcze na billboardzie i odmowa 60-letniemu facetowi w takim
przypadku nie jest dyskryminacją.
Ja sie tam na unijnym prawie nie znam, ale to mi wyglada na
dyskryminacje. Oferty powinny byc bez zdjec zeby uniknac podejrzen o
dyskryminacje :-)
Quote:
Ale monterów elektroniki widuje się w
różnym wieku i obojga płci i nie ma jako takiej korelacji między
jakością pracy a wiekiem i płcią tak długo jak mówimy o ludziach z
minimum kilkoma latami doświadczenia w zawodzie. Także doświadczenie to
jedno, wiek drugie.
mlody z 30 letnim doswiadczeniem :-)
J.
J.F.
Guest
Sun Jul 17, 2011 4:26 pm
Dnia Sat, 16 Jul 2011 23:00:53 +0200, Irek N. napisał(a):
Quote:
Nie, tak nie jest. Prawdą natomiast jest, że kobiety różnią się od
mężczyzn przykładowo...cierpliwością.
Przykład będzie:
Ilu znacie facetów potrafiących przez 7h dziennie wklepywać słupki z
faktur w system informatyczny? Kobiety robią to bez zająknięcia i nie
narzekają na monotonię.
Znac to moze nie znamy, ale fabryki byly i sa pelne mezczyzn przy
tasmie. No dobra - kobiety tez tam sa.
J.
Portal
Guest
Sun Jul 17, 2011 8:13 pm
J.F. wrote:
Quote:
Ja sie tam na unijnym prawie nie znam, ale to mi wyglada na
dyskryminacje. Oferty powinny byc bez zdjec zeby uniknac podejrzen o
dyskryminacje :-)
Ale to nie jest żadne "unijne prawo", tylko jak najbardziej polski
kodeks pracy (dokładnie to art. 1

. I jest to prawo do tego stopnia
egzekwowane, że czytałem już jakiś czas temu o gościu, świeżym
absolwencie, który wygrał na tej podstawie w sądzie pracy odszkodowanie
od niedoszłego pracodawcy, który wywalił go od progu z rozmowy, bo
oferta była skierowana właśnie dla emerytów / rencistów.
Przy obecnym prawie nie wolno Ci ograniczać puli kandydatów stosując
inne kryteria niż związane z kompetencjami i warunkami do wykonywania
tej konkretnej pracy. I będąc pracodawcą warto o tym wiedzieć jak się
publikuje ofertę, bo w razie takiej wtopy jest to niepodważalny dowód
dla sądu, że złamałeś postanowienia kodeksu pracy. Natomiast na samej
rozmowie przecież i tak możesz udupić kandydata bez podania przyczyn i
dopóki nic nie ma na papierze to Ci sąd pracy może skoczyć.
Quote:
mlody z 30 letnim doswiadczeniem
Stawiam flaszkę jak mi znajdziesz ofertę z takim wymaganiem. A z drugiej
strony pod "wieloletnie doświadczenie" spokojnie się kwalifikują
trzydziestoparolatkowie, zwłaszcza w zawodach do których często się
idzie bezpośrednio po szkole średniej (a monter PCB do takich akurat
należy).
Pozdr
Portal
j.r.
Guest
Sun Jul 17, 2011 8:16 pm
W swojej wiadomości J.F. napisał:
Quote:
Nie, tak nie jest. Prawdą natomiast jest, że kobiety różnią się od
mężczyzn przykładowo...cierpliwością.
Przykład będzie:
Ilu znacie facetów potrafiących przez 7h dziennie wklepywać słupki z
faktur w system informatyczny? Kobiety robią to bez zająknięcia i nie
narzekają na monotonię.
Znac to moze nie znamy, ale fabryki byly i sa pelne mezczyzn przy
tasmie. No dobra - kobiety tez tam sa.
Witam,
w montażu powtarzalnej elektroniki w/g mnie o wiele lepiej spisują się
kobiety.
Monotonia zabija po kilkuset sztukach każdego faceta jakiego znam
pracującego u mnie w firmie (obecnie 8 mężczyzn), natomiast kobiety
de facto emerytki obecnie sprawdzają się idealnie. Rozmawiają w trakcie
o tym co robią na obiad, co słychać w wnuczków, co u sąsiadki słychać
itp.
Chociaż dla nich dioda prostownicza w pojemniku z rezystorami to
rezystor
(bo tak jest napisane na pojemniku), radzą sobie nawet z rezystorami
0805 i układami w obudowach SO8 itp.
--
pzdr, j.r.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next