Goto page Previous 1, 2, 3
J.F.
Guest
Wed Dec 27, 2006 1:30 pm
On Wed, 27 Dec 2006 11:53:23 +0100, "BliSki."
Quote:
"Piotr Pitucha" wrote:
A Ty jesteś pewien tej gwarancji? Kiedyś kupiłem Philipsy w 5 letnią gwarancją, teraz
jak padły to sprzedawca wmawia mi że te 5 lat to średni czas świecenia a nie okres
gwarancji,
Mi ostatnio też padły Philipsy i jak odszukałem pudełko, to się okazało,
że te deklarowane 3 lata, to nie gwarancja, tylko okres trwałości.
Przy zalozeniu srednio 2h swiecenia dziennie ? :-)
Quote:
Całe szczęście, ze nie miały jeszcze roku i udało się je oddać.
Mysle ze obecnie zwrot do dwoch lat sie uda.
Quote:
Te obecne niestety nie wytrzymują często roku. Dlatego jedyna rada
trzymanie pudełka i paragonu a potem reklamacja.
Dokladnie - trzymac i modlic sie zeby szybko padly :-)
Przy skoncentrowaniu sie na jednej marce moze nawet jest szansa na
ponad 2 lata - wyciagniemy mlodszy paragon :-)
J.
BliSki.
Guest
Wed Jan 03, 2007 9:09 pm
"J.F." wrote:
Quote:
te deklarowane 3 lata, to nie gwarancja, tylko okres trwałości.
Przy zalozeniu srednio 2h swiecenia dziennie ?
Pewnie tak
I bez żadnej przerwy w tych 2 godzinach ;)
Quote:
Mysle ze obecnie zwrot do dwoch lat sie uda.
Teoretycznie tak.
Quote:
Dokladnie - trzymac i modlic sie zeby szybko padly
;)
--
-o--***--o-
Pozdr, (R) BliSki. (tm) m a i l : BliSki-Wp (a') w p (kropa) P L
Guest
Thu Jan 04, 2007 9:52 am
świetlówki to nie są zwracane do producenta jak padną tylko jest
to w przypadku sklepu jego strata...Bricomarche nawet nie chciał mnie
uznać reklamacji a świetlówka padła tuż przed koncem
rękojmii(11miesiecy i nawet miałem paragon!)...kiedyś kupilem
swietlówkę z kloszem (kula) ale zaraz potem z niej zrezygnowałem, bo
nie miala elektroniki...
świetlówki najczęsciej padają od częstego włączania, tyle tylko
iż zapłon w kompaktowych jest jeszcze wspomagany jonizacją na
wskutek dużej częstotliwości przetwornicy i elektronika powoduje
od razu ograniczenie pracy skrętki na podgrzewanie stąd nieco
większa żywotność...
barwa światła zależy od luminoforu i niektóre firmy grubo
przesadzają z jasnością czy też ze sprawnością podając
przelicznik x5...te tanie to czasami dają nawet światła mniej
niżżarówka przy porównywalnej mocy...a zalecenia generalnie
dotyczą pracy by unikać podwyższonych temperatur, bo to wróg nr 1
dla półprzewodników...czarne końce to typowy efekt zużycia
skrętki...zazwyczaj elektrolity wytrzymują ten okres pracy kilku lat
bezawaryjnie ale padają tranzystory przetwornic.bardzo często
niektóre marki są typowymi noname bo nie spełniaja wymogów normy i
firma nie utraciłałaby renomę a inne te szczególnie ze wschodu
są robione na tyle tanio by producent nie stracił a dało sie
sprzedać i ze względu na niską cenę reklamacja była
nieopłacalna...i jeszcze jedno- nawet najlepsze marki też padają,
zwyczajny rachunek prawdopodobieństwa
J.F.
Guest
Fri Jan 05, 2007 12:09 am
On 4 Jan 2007 00:52:09 -0800, dziad_ek@o2.pl wrote:
Quote:
świetlówki to nie są zwracane do producenta jak padną tylko jest
to w przypadku sklepu jego strata...
Sa przypadki gdy rozwiazuje sie to tak: placicie za 100, a dostaniecie
120 i wymieniacie na gwarancji.
Co prawda na obecnych przepisach to chyba nie bardzo mozliwe.
Quote:
Bricomarche nawet nie chciał mnie
uznać reklamacji a świetlówka padła tuż przed koncem
No to Carefur lepszy.
Quote:
świetlówki najczęsciej padają od częstego włączania, tyle tylko
A ja tam twierdze ze od niskiej ceny :-)
Quote:
iż zapłon w kompaktowych jest jeszcze wspomagany jonizacją na
wskutek dużej częstotliwości przetwornicy i elektronika powoduje
od razu ograniczenie pracy skrętki na podgrzewanie stąd nieco
większa żywotność...
Typowy uklad niby powinien troche rozgrzewac, ale po czasie zaplonu
sadzac to nie robi tego :-)
Quote:
barwa światła zależy od luminoforu i niektóre firmy grubo
przesadzają z jasnością czy też ze sprawnością podając
przelicznik x5...te tanie to czasami dają nawet światła mniej
niżżarówka przy porównywalnej mocy...
Az tak zlych to nie widzialem. Ale tych 5x to chyba bezczelnie
przepisane z duzych rur.
Quote:
zazwyczaj elektrolity wytrzymują ten okres pracy kilku lat
bezawaryjnie ale padają tranzystory przetwornic
IMHO - najczesciej padaja skretki. przetwornice pozostaja dobre.
J.
BliSki.
Guest
Fri Jan 05, 2007 7:36 pm
<dziad_ek@o2.pl> wrote:
Quote:
świetlówki to nie są zwracane do producenta jak padną tylko jest
to w przypadku sklepu jego strata...Bricomarche nawet nie chciał mnie
uznać reklamacji a świetlówka padła tuż przed koncem
To już wiem, że w Brico żarówki energooszczędnej nie kupię.
Z drugiej strony ciekawe czy była to jakaś markowa jak w moim
przypadku Philips czy jakaś inna?
--
-o--***--o-
Pozdr, (R) BliSki. (tm) m a i l : BliSki-Wp (a') w p (kropa) P L
BliSki.
Guest
Fri Jan 05, 2007 7:37 pm
"J.F." wrote:
Quote:
Bricomarche nawet nie chciał mnie
uznać reklamacji a świetlówka padła tuż przed koncem
No to Carefur lepszy.
Tesco też

Ale w przypadku Philipsów.
Ciekawe czy dla takich mniej markowych robią to samo
czyli przyjmują reklamację?
--
-o--***--o-
Pozdr, (R) BliSki. (tm) m a i l : BliSki-Wp (a') w p (kropa) P L
Psychik
Guest
Fri Jan 05, 2007 7:57 pm
BliSki. napisał(a):
Quote:
To już wiem, że w Brico żarówki energooszczędnej nie kupię.
_nie_ma_ zarowek elektrooszczednych. zarowki sa tylko mocno stratne,
a oszczedne, to sa swietlowki (kompaktowe).
--
Psychik
Zbynek Ltd.
Guest
Fri Jan 05, 2007 11:31 pm
Witam
BliSki. napisał(a) :
Quote:
"J.F." wrote:
Bricomarche nawet nie chciał mnie
uznać reklamacji a świetlówka padła tuż przed koncem
No to Carefur lepszy.
Tesco też

Ale w przypadku Philipsów.
Ciekawe czy dla takich mniej markowych robią to samo
czyli przyjmują reklamację?
Łachy nie robią. Choć i gwarancja może być na 3 dni, to
sprzedawca odpowiada za towar przez 2 lata od momentu sprzedaży.
Odpowiada z tytułu niezgodności towaru z umową. Ustawa z 27.lipca
2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz. U. Nr
141, poz. 1176). Zakładam, że kupujesz jako konsument, nie na firmę.
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0xA10BD502
!! Z konta na Onecie listy wychodzą i dochodzą tylko w 60% !!
BliSki.
Guest
Tue Jan 09, 2007 6:34 pm
"Zbynek Ltd." wrote:
Quote:
Łachy nie robią. Choć i gwarancja może być na 3 dni, to sprzedawca odpowiada za towar
przez 2 lata od momentu sprzedaży.
Ale może się wyłgać, że to żarówka/sietlówka i koniec.
--
-o--***--o-
Pozdr, (R) BliSki. (tm) m a i l : BliSki-Wp (a') w p (kropa) P L
BliSki.
Guest
Tue Jan 09, 2007 6:36 pm
"Psychik" wrote:
Quote:
_nie_ma_ zarowek elektrooszczednych. zarowki sa tylko mocno stratne, a oszczedne, to
sa swietlowki (kompaktowe).
Wiesz Ty to dokładnie i ja to wiem. Ale zauważ jak w wielu sklepach takie
świetlówki są oznaczone.... właśnie jako żarówki.
Mam zresztą nawet parę paragonów w domu z takimi nazwami
--
-o--***--o-
Pozdr, (R) BliSki. (tm) m a i l : BliSki-Wp (a') w p (kropa) P L
Zbynek Ltd.
Guest
Wed Jan 10, 2007 1:41 pm
Witam
BliSki. napisał(a) :
Quote:
"Zbynek Ltd." wrote:
Łachy nie robią. Choć i gwarancja może być na 3 dni, to sprzedawca odpowiada za towar
przez 2 lata od momentu sprzedaży.
Ale może się wyłgać, że to żarówka/sietlówka i koniec.
Że co, proszę?
Ustawa dotyczy każdego towaru. Żadne wyłgiwanie nawet nie wchodzi
w rachubę. Sprzedawca może conajwyżej wciskać kit nieświadomemu
klientowi. Nieznajomość prawa szkodzi.
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0xA10BD502
!! Z konta na Onecie listy wychodzą i dochodzą tylko w 60% !!
J.F.
Guest
Wed Jan 10, 2007 2:56 pm
On Wed, 10 Jan 2007 13:44:35 +0100, Zbynek Ltd. wrote:
Quote:
"Zbynek Ltd." wrote:
Łachy nie robią. Choć i gwarancja może być na 3 dni, to sprzedawca odpowiada za towar
przez 2 lata od momentu sprzedaży.
Ale może się wyłgać, że to żarówka/sietlówka i koniec.
Że co, proszę?
Ustawa dotyczy każdego towaru. Żadne wyłgiwanie nawet nie wchodzi
w rachubę. Sprzedawca może conajwyżej wciskać kit nieświadomemu
klientowi. Nieznajomość prawa szkodzi.
Ustawa niby dotyczy, ale czy to znaczy ze naprawia ci kazda spalona
przez dwa lata zarowke ? Moze nie bez powodu pisza "zarowka
energooszczedna" :-)
Co prawda ten towar ma deklarowane np 6000h trwalosci, to do
250 dni po zakupie maja obowiazek naprawic/wymienic.
Dalej to juz niekoniecznie .. widac swiecil pan caly czas i sie
zuzyla, towar zgodny z umowa :-)
J.
Zbynek Ltd.
Guest
Wed Jan 10, 2007 5:41 pm
Witam
J.F. napisał(a) :
Quote:
Co prawda ten towar ma deklarowane np 6000h trwalosci, to do
250 dni po zakupie maja obowiazek naprawic/wymienic.
He, he, dobre. Nie przeliczałe tego. Znaczy się, że ustawowe 6
miesięcy, gdzie domniemywa się, że sprzęt był z wadą, w tym
wypadku przedłuża się do 8. Skoro producent gwarantuje 6000
Ale nie obstawałbym uparcie przy tej wartości. Na moim pudełku
Philipsa pisze: trwałość 6 lat. W innym miejscu, przy normie
tylko liczba: 6000h. Godzin czego? Nie znam normy.
Trwałość 6 lat może z kolei oznaczać, że przez ten czas nie
pęknie szkło. Nie wiemy co producent miał na myśli podając ten
termin.
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0xA10BD502
!! Z konta na Onecie listy wychodzą i dochodzą tylko w 60% !!
J.F.
Guest
Wed Jan 10, 2007 7:14 pm
On Wed, 10 Jan 2007 17:44:02 +0100, Zbynek Ltd. wrote:
Quote:
J.F. napisał(a) :
Co prawda ten towar ma deklarowane np 6000h trwalosci, to do
250 dni po zakupie maja obowiazek naprawic/wymienic.
He, he, dobre. Nie przeliczałe tego. Znaczy się, że ustawowe 6
miesięcy, gdzie domniemywa się, że sprzęt był z wadą, w tym
wypadku przedłuża się do 8.
Ta ustawa to wielki bubel, bo jest pelna niejasnosci,
ale na moje prywatne zdanie, nie czytajac zadnych komentarzy,
orzeczen itp tylko sama ustawe, to:
-ustawa dotyczy _niezgodnosci_z_umowa_, o awarii nie ma tam slowa.
-sprzedawca odpowiada za stan towaru w chwili jego wydania,
-naturalna rzecza jest ze klient umawia sie kupic towar sprawny,
ale nie tylko o takie niezgodnosci chodzi.
-te pol roku sa na stwierdzenie niezgodnosci - w koncu towar
nie musi byc sprawdzony zaraz po powrocie do domu, moze sobie
polezec nierozpakowany, a moze ujawnienie niezgodnosci trwa dluzej
- np dopiero po pewnym czasie klient zmierzyl moc lampy i sie
okazuje ze jest 15 a nie 20W - zla mu wydali czy naturalne starzenie
?
-awaria .. wielka niewiadoma. Czy traktowac to jako niezgodna z umowa
wade ukryta obecna w chwili wydania towaru(1), czy towar wydano
sprawny (2) skoro klient przyznaje ze lampa swiecila.
A nie moze powiedziec ze nie swiecila, skoro zakurzona jest mocno,
choc jeszcze lepiej widac to w telewizorach :-)
-na wypadek awarii to towar ma gwarancje. Jest nieobowiazkowa,
ale jak sprzedawca powie ze ma dwa lata gwarancji a gwarant naprawic
nie chce, to mamy niezgodnosc z umowa i sprzedawca placi :-)
Jakby ktos znal jakies komentarze, to prosze o info.
Rzecznicy praw konsumenta ostatnio twierdza ze to jednak zmartwienie
sprzedawcy.
Quote:
Ale nie obstawałbym uparcie przy tej wartości. Na moim pudełku
Philipsa pisze: trwałość 6 lat. W innym miejscu, przy normie
tylko liczba: 6000h. Godzin czego? Nie znam normy.
Trwałość 6 lat może z kolei oznaczać, że przez ten czas nie
pęknie szkło. Nie wiemy co producent miał na myśli podając ten
termin.
A na moj gust to nie nasze zmartwienie. Producent deklarowal ze
towar dziala 6 lat. Jesli to sie czegos innego tyczylo, to producent
powinien zadbac o stosowna informacje w miejscu dobrze widzianym przez
klienta.
J.
Guest
Tue Feb 06, 2007 5:05 pm
On 10 Gru 2006, 22:20, "Jacek \"Plumpi\"" <plumpi...@wp.pl> wrote:
Quote:
Po przejżeniu ofert Philips, Osram iPolux,
a gdzie moge znalesc oferte polux ,chodzi mi mi konkretnie o typ
swietlowki s 55w e27 6400k chlodny kolor 2900 lm.sa na allegro po 38
pln+wysylka ale ja bym chcial kupic wiecej najlepiej od importera lub
producenta
dzieki poblo
Goto page Previous 1, 2, 3