RTV forum PL | NewsGroups PL

Nowy tytuł: Noworoczne eksperymenty z triakami 1635/600G - Analiza trwałości i zabezpieczeń

Noworoczne eksperymenty

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Nowy tytuł: Noworoczne eksperymenty z triakami 1635/600G - Analiza trwałości i zabezpieczeń

Goto page Previous  1, 2, 3, 4

J.F.
Guest

Sat Jan 17, 2015 10:31 pm   



Dnia Sat, 17 Jan 2015 21:22:47 +0100, Mirek napisał(a):
Quote:
W dniu 17.01.2015 o 20:37, J.F. pisze:
Osprzet chyba jeszcze drozszy ?
MM vs SM? - to zależy... 20-30% niekoniecznie w dobrą stronę ;)

No i sama instalacja ... choc na PKP
to i tak bedzie droga Smile
Instalacja czyli co? Kabel ciągnie się tak samo Wink Spawanie - też nie
widzę różnicy.

Spawania przy MM na krotkie odleglosci mozna uniknac.

Ale ... przetarg, zaswiadczenia, projekt, zatwierdzenia, wykopy,
kanalizacja, odbiory, certyfikaty - to moze i faktycznie nie widac
roznicy :-)

J.

Mirek
Guest

Sat Jan 17, 2015 11:05 pm   



W dniu 17.01.2015 o 22:31, J.F. pisze:

Quote:
Spawania przy MM na krotkie odleglosci mozna uniknac.


A przy SM nie? ... chyba, że chcesz to zestawiać w ogóle bez złączek...

nie powiem... da się! ;)

--
Mirek.

badworm
Guest

Mon Jan 19, 2015 7:08 pm   



Dnia Sat, 17 Jan 2015 19:39:58 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Quote:
No i choćby ze względu na taką nowoczesność i otwarcie na świat, te
wszystkie ustrojstwa przytorowe powinny być trochę bardziej odporne
na zakłócenia. Wtedy zniknie obawa przed grzaniem druta prądem wprost
z elektrowni i transformatora.

Systemy SRK są dopasowane do systemu zasilania oraz taboru i vice-versa.
Nikt przecież z dnia na dzień nie zmieni zasilania z 3kV DC na np. 25kV
AC.
Quote:
Zwłaszcza jeśli profilaktycznie, to by wypadało mieć to jakoś regulowane
i w ładodny sposób włączane. A nie takie łubudu prądem zwarciowym.

Grzanie prądem zwarciowym jest o tyle wygodne, że wymaga dodatkowo
jedynie jednego odłącznika na podstacji. To, co proponujesz to co
najmniej jeden dodatkowy transformator, niesymetrycznie obciążający sieć
15kV.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066

Jarosław Sokołowski
Guest

Mon Jan 19, 2015 8:10 pm   



badworm pisze:

Quote:
No i choćby ze względu na taką nowoczesność i otwarcie na świat, te
wszystkie ustrojstwa przytorowe powinny być trochę bardziej odporne
na zakłócenia. Wtedy zniknie obawa przed grzaniem druta prądem wprost
z elektrowni i transformatora.

Systemy SRK są dopasowane do systemu zasilania oraz taboru i vice-versa.

Casus tego pociągu ze spalinową lokomotywą, który od sąsiadów przbył na
gościnne występy, mówi, że jednak nie są dopasowane wystarczająco dobrze.

Quote:
Nikt przecież z dnia na dzień nie zmieni zasilania z 3kV DC na np. 25kV
AC.

A w jaki sposób w praktyce dokonuje sie takiej zmiany, kiedy już trzeba?
Napięcie można każdego dnia podnosić o 60 V, by po rocznym okresie
przejściowym osiągnęło ono właściwą wartość, ale co z częstotliwością?

Quote:
Zwłaszcza jeśli profilaktycznie, to by wypadało mieć to jakoś regulowane
i w ładodny sposób włączane. A nie takie łubudu prądem zwarciowym.

Grzanie prądem zwarciowym jest o tyle wygodne, że wymaga dodatkowo
jedynie jednego odłącznika na podstacji. To, co proponujesz to co
najmniej jeden dodatkowy transformator, niesymetrycznie obciążający
sieć 15kV.

Przede wszystkim zapytałem, na ile ta technika grzania zbliżona jest
do optimum, zwłaszcza gdy brać pod uwagę wykorzystanie mocy, niemałej
przecież. Dodatkowy transformator drogi nie jest -- jak kiedyś szukałem
i sprawdzałem ceny, to kosztował tyle, co prąd przezeń przetransformowany
w ciągu kilku dni. Jeśli prąd przemienny bruździ, można go wyprostować,
choćby tym samym prostownikiem, co już jest w podstacji.

Z kolejnictwem mam wspólnego tyle jeno, że mój pradziadek był kolejarzem.
Konkretnie C.K. Kolejarzem -- bo to jeszcze za Franciszka Józefa było.
Więc niezelektryfikowanym. Zatem nie śmiem proponować, tylko pytam, czy
to co jest, było jakoś analizowane, czy kotś po prostu wymykombinował,
że jak się zewrze druta, to lód się topi -- i nic więcej mu nie potrzeba.

Jarek

--
ma urok expres linii łowicz-kutno
ma urok kolej syberyjska trans
lecz nam panowie wcale nie jest smutno
choć przy urokach tych nie mamy szans

Piotr Wyderski
Guest

Tue Jan 20, 2015 4:46 pm   



Mirek wrote:

Quote:
No ja już od paru lat trąbię, że wszystkie HDMI, USB, RS-y wkrótce będą
wyłącznie światłowodowe - łącznie z magistralą w samochodach.

Sens to ma, ale z drugiej strony popatrz na TOSLink: światłowodowy,
a oferuje mniejszą funkcjonalność, niż skrętka czy HDMI -- tylko
w jedną stronę biegną komunikaty.

Pozdrawiam, Piotr

Goto page Previous  1, 2, 3, 4

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Nowy tytuł: Noworoczne eksperymenty z triakami 1635/600G - Analiza trwałości i zabezpieczeń

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map