Goto page 1, 2, 3 Next
heby
Guest
Tue Jan 07, 2020 8:14 pm
Cześć.
Od jakiegoś czasu w kółko słyszę o magrail.
Dzisiaj znowu mi coś wyskoczyło:
http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,164869,25566177,studencki-pomysl-moze-zmienic-oblicze-transportu-pociagi-pojada.html
Ja wiem że mają już rendery, wybraną farbę i model z kartonu więc już z
górki. Ale tak mnie jednak przemknęła prawie bezgłośnie myśl: a co to
jest ten magrail i jak działa pod kątem fizyki i inzynierii? Wie ktoś?
Jedyne obrazy jakie widzę w google to poprzyklejane do szyny magnesy
postawione na sztorc. Strona fronotowa autorów to zbiór bredni albo
odsyłaczy do hyperloop który nie jest tym magicznym magrail.
Na zdjęciach, wbrew zapowiedzom, nie ma "nakładki na tory" tylko jeden
dupny tor w samym środku.
https://cdn.innpoland.pl/fd08c18feb0fe70f9871786fa9faa0a9,780,0,0,0.jpg
co się ma nijak do renderów:
https://www.hyperpoland.com/static/img/train.jpg
Przepraszam ze się tak czepiam detali, ja naprawdę podziwiam zapał i
szerokie, khmmm, doświadczenie, khmmm inzynierskie autorów. Ale jak to
działa? Może ktoś by pospekulował choć? Jakieś Theory of Operation? Ja
serio pytam. Troche szkoda mi kasy z podadtków, jeszcze jakiś, nie
przymierzając, premier obieca milion takich.
Guest
Tue Jan 07, 2020 11:41 pm
W dniu .01.2020 o 20:14 heby <heby@poczta.onet.pl> pisze:
Quote:
Cześć.
Od jakiegoś czasu w kółko słyszę o magrail.
Dzisiaj znowu mi coś wyskoczyło:
http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,164869,25566177,studencki-pomysl-moze-zmienic-oblicze-transportu-pociagi-pojada.html
Ja wiem że mają już rendery, wybraną farbę i model z kartonu więc już z
górki. Ale tak mnie jednak przemknęła prawie bezgłośnie myśl: a co to
jest ten magrail i jak działa pod kątem fizyki i inzynierii? Wie ktoś?
Jedyne obrazy jakie widzę w google to poprzyklejane do szyny magnesy
postawione na sztorc. Strona fronotowa autorów to zbiór bredni albo
odsyłaczy do hyperloop który nie jest tym magicznym magrail.
Na zdjęciach, wbrew zapowiedzom, nie ma "nakładki na tory" tylko jeden
dupny tor w samym środku.
https://cdn.innpoland.pl/fd08c18feb0fe70f9871786fa9faa0a9,780,0,0,0.jpg
co się ma nijak do renderów:
https://www.hyperpoland.com/static/img/train.jpg
Przepraszam ze się tak czepiam detali, ja naprawdę podziwiam zapał i
szerokie, khmmm, doświadczenie, khmmm inzynierskie autorów. Ale jak to
działa? Może ktoś by pospekulował choć? Jakieś Theory of Operation? Ja
serio pytam. Troche szkoda mi kasy z podadtków, jeszcze jakiś, nie
przymierzając, premier obieca milion takich.
Lepiej popatrz, jaka gazeta zachwyca się pomysłem.
Szkoda życia i bzdurnego ruchu sieciowego na analizę renderów robionych
dla GW.
--
Trefniś
heby
Guest
Tue Jan 07, 2020 11:51 pm
On 07/01/2020 23:41, Trefniś wrote:
Quote:
Lepiej popatrz, jaka gazeta zachwyca się pomysłem.
Nie tylko ona.
Quote:
Szkoda życia i bzdurnego ruchu sieciowego na analizę renderów robionych
dla GW.
Rendery są robione z jakiegoś powodu. Widzę kilka wzajemnie
wykluczających się:
a) chcą dobrze ale nie maja pojęcia co robią bo mają śmieciowe
wykształcenie i zero doświadczenia w nauce ale ktoś im powiedział że
innowacja i kreatywnośc to machanie rękami na facebooku
b) mają działający prototyp a nie makietę i chcą go sprzedać więc robią
szum makietami żeby ich usłyszeli ci co powinni
c) chodzi o kasę
Sam nie wiem, musk mnie boli.
Andrzej P. Wozniak
Guest
Wed Jan 08, 2020 1:02 am
Guest
Wed Jan 08, 2020 1:21 am
W dniu .01.2020 o 23:51 heby <heby@poczta.onet.pl> pisze:
Quote:
On 07/01/2020 23:41, Trefniś wrote:
Lepiej popatrz, jaka gazeta zachwyca się pomysłem.
Nie tylko ona.
Szkoda życia i bzdurnego ruchu sieciowego na analizę renderów robionych
dla GW.
Rendery są robione z jakiegoś powodu. Widzę kilka wzajemnie
wykluczających się:
a) chcą dobrze ale nie maja pojęcia co robią bo mają śmieciowe
wykształcenie i zero doświadczenia w nauce ale ktoś im powiedział że
innowacja i kreatywnośc to machanie rękami na facebooku
Na tym polega innowacyjność według filozofii Agory "Człowieka 2.o"!
Quote:
b) mają działający prototyp a nie makietę i chcą go sprzedać więc robią
szum makietami żeby ich usłyszeli ci co powinni
Na razie przed nimi jeszcze etap epatowania "wagony oświetlone LED" oraz
"gniazda ładowania w wagonach", zatem nie ma prototypu.
Quote:
c) chodzi o kasę
Sam nie wiem, musk mnie boli.
Sam zacznij myśleć nad swoim maglewem :)
--
Trefniś
robot
Guest
Wed Jan 08, 2020 10:23 am
W dniu 2020-01-07 o 20:14, heby pisze:
Quote:
Cześć.
Od jakiegoś czasu w kółko słyszę o magrail.
Dzisiaj znowu mi coś wyskoczyło:
http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,164869,25566177,studencki-pomysl-moze-zmienic-oblicze-transportu-pociagi-pojada.html
Ja wiem że mają już rendery, wybraną farbę i model z kartonu więc już z górki. Ale tak mnie jednak przemknęła prawie bezgłośnie myśl: a co to jest ten magrail i jak działa pod kątem fizyki i inzynierii? Wie ktoś? Jedyne obrazy jakie widzę w google to poprzyklejane do szyny magnesy postawione na sztorc. Strona fronotowa autorów to zbiór bredni albo odsyłaczy do hyperloop który nie jest tym magicznym magrail.
Na zdjęciach, wbrew zapowiedzom, nie ma "nakładki na tory" tylko jeden dupny tor w samym środku.
https://cdn.innpoland.pl/fd08c18feb0fe70f9871786fa9faa0a9,780,0,0,0.jpg
Jakiś taki mały ten pociąg. Może to dla chomików?
Pawel \"O'Pajak\"
Guest
Wed Jan 08, 2020 1:10 pm
W dniu 2020-01-07 o 23:41, Trefniś pisze:
Quote:
Lepiej popatrz, jaka gazeta zachwyca się pomysłem.
To samo miałem napisać.
A tak poważnie, to o ile jest to gazeta dla tumanistów, to gorzej, jak
np. p. Premier (którego szanuję, ale raczej nie za to) w takie rendery
uwierzy. Potem się kompromituje obiecując milion samochodów
elektrycznych. Jak to usłyszałem, to mówię: Dobra Mati, wystrugam Ci ten
milion samochodów, tylko załatw mi do tego akumulatory;-)
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
Mateusz Viste
Guest
Wed Jan 08, 2020 3:15 pm
2020-01-08 o 05:31 -0800, Dawid Rutkowski napisał:
Quote:
samochód elektryczny to taki, co ma silnik elektryczny. Więc może nie
mieć akumulatorów - co z tego, że nie będzie jeździł ;
Zamiast akumulatora może mieć zbiornik energii w innej postaci.
Patrz hasło 'żyrobus'.
Quote:
jak lokomotywę spalinowo-elektryczną - koła obracane są przez silniki
elektryczne, ale prąd jest z prądnicy kręconej dieslem ;
Co do zasady, to też już istnieje - nazywa się "hybryda". :)
Mateusz
Dawid Rutkowski
Guest
Wed Jan 08, 2020 3:31 pm
W dniu środa, 8 stycznia 2020 13:10:15 UTC+1 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
Quote:
uwierzy. Potem się kompromituje obiecując milion samochodów
elektrycznych. Jak to usłyszałem, to mówię: Dobra Mati, wystrugam Ci ten
milion samochodów, tylko załatw mi do tego akumulatory;-)
Zauważ, że zaliczając samochód elektryczny do jakiejś kategorii "lightowców", L6e czy L7e, przy sprawdzaniu jego wagi, nie jest uwzględniana waga akumulatorów.
Więc idąc tym tropem rozumowania - samochód elektryczny to taki, co ma silnik elektryczny.
Więc może nie mieć akumulatorów - co z tego, że nie będzie jeździł ;>
Albo tylko malutko, tak na przejechanie 20km dziennie.
Albo w ogóle zrobić go jak lokomotywę spalinowo-elektryczną - koła obracane są przez silniki elektryczne, ale prąd jest z prądnicy kręconej dieslem ;>
Dawid Rutkowski
Guest
Wed Jan 08, 2020 3:35 pm
W dniu środa, 8 stycznia 2020 01:21:45 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:
Quote:
b) mają działający prototyp a nie makietę i chcą go sprzedać więc robią
szum makietami żeby ich usłyszeli ci co powinni
:)
Na razie przed nimi jeszcze etap epatowania "wagony oświetlone LED" oraz
"gniazda ładowania w wagonach", zatem nie ma prototypu.
Uuu, nie zapomnij o wifi ;>
Ostatnio miałem okazję przejechać się pierdolinkiem - gniazda ładowania były, oświetlenie - w sumie nie wiem, jakie, był dzień (ale kibelek to jak w samolocie) - a wifi - cóż "co drugi dzień jeżdżę i na większości trasy (DC-3-city) działa" - a ku drzwiom na takie dictum acerbum się nie pokwapisz, bo jednak się jedzie ;>
Quote:
c) chodzi o kasę
Sam nie wiem, musk mnie boli.
Sam zacznij myśleć nad swoim maglewem
A jak tam Japończykom idzie budowa magleva przez góry (żeby było krócej)?
Dawid Rutkowski
Guest
Wed Jan 08, 2020 3:36 pm
W dniu środa, 8 stycznia 2020 10:23:34 UTC+1 użytkownik robot napisał:
Quote:
Jakiś taki mały ten pociąg. Może to dla chomików?
Tylko nie dla chomików, bo zaraz potrzebna będzie taśma klejąca ;P
A na poważnie, to na tyle duży, że świnka morska wejdzie - a świnka powinna bez taśmy wytrzymać ;>
Mateusz Viste
Guest
Wed Jan 08, 2020 5:25 pm
2020-01-08 o 07:51 -0800, Dawid Rutkowski napisał:
Quote:
W dniu środa, 8 stycznia 2020 15:15:26 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste
napisał:
2020-01-08 o 05:31 -0800, Dawid Rutkowski napisał:
samochód elektryczny to taki, co ma silnik elektryczny. Więc może
nie mieć akumulatorów - co z tego, że nie będzie jeździł ;
Zamiast akumulatora może mieć zbiornik energii w innej postaci.
Patrz hasło 'żyrobus'.
Żyrobus tylko rozkręcał silnikiem elektrycznym koło
zamachowe, do jazdy jednak silnika elektrycznego nie wykorzystywał.
Rozkręcał koło zamachowe silnikiem elektrycznym, i tenże silnik
elektryczny stawał się podczas jazdy prądnicą, zasilając właściwy silnik
napędowy. "Ładowanie" żyrobusu trwało od 1 do 3 minut w zależności od
dostępnego napięcia i pozwalało na przejechanie odległości rzędu 6 km.
Sprawa działa się 70 (!) lat temu. Ciekawe, jakie parametry mógłby mieć
współczesny samochód napędzany taką metodą.
Mateusz
Dawid Rutkowski
Guest
Wed Jan 08, 2020 5:51 pm
W dniu środa, 8 stycznia 2020 15:15:26 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
Quote:
2020-01-08 o 05:31 -0800, Dawid Rutkowski napisał:
samochód elektryczny to taki, co ma silnik elektryczny. Więc może nie
mieć akumulatorów - co z tego, że nie będzie jeździł ;
Zamiast akumulatora może mieć zbiornik energii w innej postaci.
Patrz hasło 'żyrobus'.
Zdecydowanie może mieć zbiornik energii w innej postaci, np. węglowodorów ;P
Żyrobus tylko rozkręcał silnikiem elektrycznym koło zamachowe, do jazdy jednak silnika elektrycznego nie wykorzystywał.
Quote:
jak lokomotywę spalinowo-elektryczną - koła obracane są przez silniki
elektryczne, ale prąd jest z prądnicy kręconej dieslem ;
Co do zasady, to też już istnieje - nazywa się "hybryda".
To jednak nieco inna zasada - hybryda MA AKUMLATORY - i dlatego jest hybrydą, a nie elektrodieslem.
Kolejna fundamentalna różnica to to, że silnik spalający paliwo ciekłe nie służy do kręcenia prądnicą ładującą akumulatory czy też bezpośrednio zasilającą silnik elektryczny, tylko do bezpośredniego dopału osi przy ruszaniu.
Potem podczas jazdy działa już tylko silnik elektryczny (w celu pokonywania oporów ruchu), zaś podczas hamowania silnik elektryczny działa jako hamulec - a przy okazji jako prądnica ładująca akumulatory.
Ale jeszcze raz - energia elektryczna nie jest brana bezpośrednio (czy też jedynie przez pośredniczącą prądnicę) z silnika na paliwo ciekłe, a jedynie z odzysku podczas hamowania (więc powiedzmy, że w części również ze spalanego paliwa - ale w o wiele bardziej "pośredni" sposób) oraz ew. z zewnętrznego ładowania.
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Wed Jan 08, 2020 7:05 pm
Pan Dawid Rutkowski napisał:
Quote:
To jednak nieco inna zasada - hybryda MA AKUMLATORY - i dlatego jest
hybrydą, a nie elektrodieslem.
Kolejna fundamentalna różnica to to, że silnik spalający paliwo ciekłe
nie służy do kręcenia prądnicą ładującą akumulatory czy też bezpośrednio
zasilającą silnik elektryczny, tylko do bezpośredniego dopału osi przy
ruszaniu.
Potem podczas jazdy działa już tylko silnik elektryczny (w celu
pokonywania oporów ruchu), zaś podczas hamowania silnik elektryczny
działa jako hamulec - a przy okazji jako prądnica ładująca akumulatory.
Jak ostatnio jechałem hybrydą, wyglądało to zgoła odwrotnie. Automobil
ruszał z miejsca cichobieżnie na elektryce, a dopiero potem popylał
ostro na benzynie. To widać jakaś niefundamentalna hybryda musiała być.
--
Jarek
Guest
Wed Jan 08, 2020 7:29 pm
W dniu .01.2020 o 14:35 Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> pisze:
Quote:
W dniu środa, 8 stycznia 2020 01:21:45 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:
b) mają działający prototyp a nie makietę i chcą go sprzedać więc
robią
szum makietami żeby ich usłyszeli ci co powinni
:)
Na razie przed nimi jeszcze etap epatowania "wagony oświetlone LED" oraz
"gniazda ładowania w wagonach", zatem nie ma prototypu.
Uuu, nie zapomnij o wifi ;
Ostatnio miałem okazję przejechać się pierdolinkiem - gniazda ładowania
były, oświetlenie - w sumie nie wiem, jakie, był dzień (ale kibelek to
jak w samolocie) - a wifi - cóż "co drugi dzień jeżdżę i na większości
trasy (DC-3-city) działa" - a ku drzwiom na takie dictum acerbum się nie
pokwapisz, bo jednak się jedzie ;
Ja niewiele jeżdżę koleją, dlatego problemy PKP są dla mnie pomijalne.
Zapomniałem, że pominięto swego czasu taki mało istotny (dla ówczesnych
decydentów) szczegół jak Wifi.
Twórcom startupa doradzam zatem ogłoszenie, że Magrail będzie obsługiwał
dostęp 5G (ciągle jeszcze testowany pod kątem użycia w pociągach).
A nawet lepiej - chińczycy (inni również) pracują nad 6G - cóż za problem
ogłosić zdolność pracy w nieistniejącym jeszcze standardzie. Będzie
jeszcze bardziej nowatorsko.
Quote:
c) chodzi o kasę
Sam nie wiem, musk mnie boli.
Sam zacznij myśleć nad swoim maglewem :)
A jak tam Japończykom idzie budowa magleva przez góry (żeby było krócej)?
No co Ty - teraz wszyscy rzucili się na Magrail, które zrewolucjonizuje
transport!
Maglev to prehistoria, przełom lat 60/70 ubiegłego wieku!
--
Trefniś
Goto page 1, 2, 3 Next