RTV forum PL | NewsGroups PL

Jakie czujniki kierunku skrętu do doświetlenia zakrętów wybrać zamiast żyroskopu?

doświetlenie

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie czujniki kierunku skrętu do doświetlenia zakrętów wybrać zamiast żyroskopu?

Goto page 1, 2, 3  Next

Grzegorz G
Guest

Thu Mar 20, 2008 5:33 pm   



Witam grono :)

Ostatnio spotkałem się z uproszczonym układem doświetlenia zakrętów (
opartym na włączaniu odpowiedniego światła przeciwmgielnego w zależności
od kierunku skrętu pojazdu) i tak kombinuję na jakim układzie
rozwiązać rozpoznawania kierunku skrętu koła kierownicy w samochodzie .
Macie jakieś doświadczenia w kwestii takiego czujnika ( czujników ) poza
żyroskopowymi ?

--
G

Robert J.
Guest

Thu Mar 20, 2008 5:53 pm   



Quote:
Ostatnio spotkałem się z uproszczonym układem doświetlenia zakrętów (
opartym na włączaniu odpowiedniego światła przeciwmgielnego w zależności
od kierunku skrętu pojazdu)

Projektował to chyba ktoś z "uproszczonym systemem myślenia" Smile. Nie
zastanawiałeś się jak to będzie działało na jadących z przeciwka? Takie
migające jedno światło przeciwmgielne? Poza tym w momencie jego zapalenia w
warunkach normalnej przejrzystości powietrza łamiesz przepis PoRD.


Quote:
Macie jakieś doświadczenia w kwestii takiego czujnika ( czujników ) poza
żyroskopowymi ?

Ciekaw jestem w jakim kierunku potoczy się dyskusja Wink. Jak już kombinujesz
z żyroskopem to aż boję się końca dysputy Wink))

Grzegorz G
Guest

Thu Mar 20, 2008 6:19 pm   



Robert J. pisze:
Quote:
Ostatnio spotkałem się z uproszczonym układem doświetlenia zakrętów (
opartym na włączaniu odpowiedniego światła przeciwmgielnego w zależności
od kierunku skrętu pojazdu)

Projektował to chyba ktoś z "uproszczonym systemem myślenia" Smile. Nie
zastanawiałeś się jak to będzie działało na jadących z przeciwka? Takie
migające jedno światło przeciwmgielne? Poza tym w momencie jego zapalenia w
warunkach normalnej przejrzystości powietrza łamiesz przepis PoRD.

Takie rozwiązanie jest stosowane w nowej C klasie Mercedesa , cieżko
będzie posądzić konstruktorów Mercedesa o uproszczony system myślenia:)
Uproszczony bo to jest standard , w wersji "bogatszej" doświetlany jest
zakręt poprzez zmianę położenia lustra reflektora.)
Układ stosowany w mercedesie włącza sie automatycznie podczas 1. skrętu
koła kierownicy o ok 25 stopni 2. włączenia kierunkowskazu. 3. działa do
prędkości 60 km/h. ( programowane , mozna zmienic ) .
Jako ze klasa C ma krajową homologację takie rozwiązanie jest chyba
zgodne z polskim prawem .

Quote:
Macie jakieś doświadczenia w kwestii takiego czujnika ( czujników ) poza
żyroskopowymi ?

Ciekaw jestem w jakim kierunku potoczy się dyskusja Wink. Jak już kombinujesz
z żyroskopem to aż boję się końca dysputy Wink

Właśnie NIE chce stosować czujników żyroskopowych. Szukam innego
rozwiązania do określenia kierunku skrętu .

Robert J.
Guest

Thu Mar 20, 2008 6:23 pm   



Quote:
Jako ze klasa C ma krajową homologację takie rozwiązanie jest chyba zgodne
z polskim prawem .

Ma, ale zastosowane są różne dodatki, typu prędkość, kąt skrętu... Uważasz
że zrobienie takiego czegoś samemu ma uzasadnienie? Poza radosną twórczością
oczywiście...



Quote:
Właśnie NIE chce stosować czujników żyroskopowych. Szukam innego
rozwiązania do określenia kierunku skrętu .

A po co właściwie chcesz to stworzyć? Pytam z ciekawości. Sterownik
poduszek, ABS też byś tworzył? W sumie to też proste urządzenia...

Grzegorz G
Guest

Thu Mar 20, 2008 6:26 pm   



Robert J. pisze:

Quote:
A po co właściwie chcesz to stworzyć? Pytam z ciekawości. Sterownik
poduszek, ABS też byś tworzył? W sumie to też proste urządzenia...

drogę do domu mam usłaną zakrętami 90 stopniowymi poprzez wioski , nie
jeden raz sarnę widziałem dopiero jak byłem juz od niej 5 metrów . Ot
powód .

ArturVF500
Guest

Thu Mar 20, 2008 6:37 pm   



Użytkownik "Robert J." <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości
news:fru6id$i8e$1@news.onet.pl...
Quote:
A po co właściwie chcesz to stworzyć? Pytam z ciekawości. Sterownik
poduszek, ABS też byś tworzył? W sumie to też proste urządzenia...

piszesz jak urzedas ktory jest tylko po to by utrudniac komus zycie; skoro
takie cos jest dopuszczone w autach homologowanych, zabranianie odwzorowanej
funkcjonalnosci w autach ktore tyego nie maja (z zastosowaniem atestowanych
zrodel swiatla oczywiscie) jest czysta biurokracja; gdyby zarejestrowal auto
jako SAM z takim ukladem zapewne by dostal homologacje na calosc bez
wiekszego problemu, bo dlaczego nie?

pozdrawiam
Artur

J.F.
Guest

Thu Mar 20, 2008 7:38 pm   



On Thu, 20 Mar 2008 18:19:16 +0100, Grzegorz G wrote:
Quote:
Jako ze klasa C ma krajową homologację takie rozwiązanie jest chyba
zgodne z polskim prawem .

Obecnie wystarczy dowolna homologacja unijna, a moze nawet nieco
szersza .. choc akurat Norwegia czy Szwajcaria aut nie produkuje ..

Quote:
Ciekaw jestem w jakim kierunku potoczy się dyskusja Wink. Jak już kombinujesz
z żyroskopem to aż boję się końca dysputy ;-)

Właśnie NIE chce stosować czujników żyroskopowych.

Czemu nie - tu sie moga swietnie nadac

Quote:
Szukam innego rozwiązania do określenia kierunku skrętu .

wylaczniki krancowe gdzies na maglownicy, moze wspomaganie masz
elektryczne ?
Z czujnikow ABS wyciagnac roznice predkosci kol po obu stronach ?

J.

Grzegorz G
Guest

Thu Mar 20, 2008 7:42 pm   



Dnia Thu, 20 Mar 2008 19:38:52 +0100, J.F. napisał(a):


Quote:

Właśnie NIE chce stosować czujników żyroskopowych.

Czemu nie - tu sie moga swietnie nadac

aby tylko wartość samochodu nie wzrosła 3x Smile masz moze rozeznanie ile
taki czujnik moze kosztowac ? Wstępne rozeznanie w cenach czujników
zyroskowpowych wprawiła mnie w niemiłe zaskoczenie :)

Quote:

Szukam innego rozwiązania do określenia kierunku skrętu .

wylaczniki krancowe gdzies na maglownicy, moze wspomaganie masz
elektryczne ?
nie
Z czujnikow ABS wyciagnac roznice predkosci kol po obu stronach ?

J.

Wole nie ingerować w mechanizmy mające wpływ na bezpieczeństwo.


--
G.

J.F.
Guest

Thu Mar 20, 2008 8:23 pm   



On Thu, 20 Mar 2008 18:51:09 +0000 (UTC), Grzegorz G wrote:
Quote:
Dnia Thu, 20 Mar 2008 19:38:52 +0100, J.F. napisał(a):
Właśnie NIE chce stosować czujników żyroskopowych.
Czemu nie - tu sie moga swietnie nadac

aby tylko wartość samochodu nie wzrosła 3x Smile masz moze rozeznanie ile
taki czujnik moze kosztowac ? Wstępne rozeznanie w cenach czujników
zyroskowpowych wprawiła mnie w niemiłe zaskoczenie Smile

Modelarskie to chyba wzgledna taniocha,
http://www.allegro.pl/item332345544_zyroskop_do_walkera.html
http://www.allegro.pl/item328505305_zyroskop_futaba_fpg_134_g154.html

ile w tym prawdy mozna sprawdzic
http://www.allegro.pl/item326893391_czujnik_holowania_zyroskopowy_uniwersalny_alarm.html

O, chyba nic lepszego nie znajdziesz.
http://www.allegro.pl/item331421069_zyroskop_isensor_ad16250_podstawka.html


A od biedy jakis poprzeczny przyspieszeniomierz/przechylomierz.
I to nawet uproszczony, typu ciezarek na potencjometrze...

Quote:
wylaczniki krancowe gdzies na maglownicy
Z czujnikow ABS wyciagnac roznice predkosci kol po obu stronach ?

Wole nie ingerować w mechanizmy mające wpływ na bezpieczeństwo.

To w zasadzie nie jest ingerencja.
Ciekawe czy sie nie uda odczytac z komputera jakims softem
diagnostycznym - w koncu niektore auta tak wykrywaja spadek cisnienia
w kolach.

J.

J.F.
Guest

Thu Mar 20, 2008 8:27 pm   



On Thu, 20 Mar 2008 18:26:39 +0100, Grzegorz G wrote:
Quote:
drogę do domu mam usłaną zakrętami 90 stopniowymi poprzez wioski , nie
jeden raz sarnę widziałem dopiero jak byłem juz od niej 5 metrów . Ot
powód .

A to moze gwizdki ultradzwiekowe, generatory jakies ..
albo nawet sprzac swiatla z GPS i niech swieca jeszcze przed zakretem.

Albo .. elektrozaworek na dziurce z tlumika :-)

J.

Mirek
Guest

Thu Mar 20, 2008 8:40 pm   



Grzegorz G wrote:

Quote:
zyroskowpowych wprawiła mnie w niemiłe zaskoczenie :)


Nie no żyroskop ani czujnik przyspieszenia moim zdaniem nie bardzo się
nada: czasem pokonujemy zakręt bardzo wolno, do tego droga może być
pochyła itp. no i trzeba to będzie uzależnić od prędkości, bo się nam
będzie włączać na łukach na autostradzie.
Najprostsze rozwiązanie jakie mi się nasuwa to czujnik skrętu
kierownicy, który może być tak prosty, że aż obawiam się go tutaj
przedstawiać ;)

Mirek.

Filip Ozimek
Guest

Thu Mar 20, 2008 8:42 pm   



ArturVF500 pisze:
Quote:
Użytkownik "Robert J." <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości
news:fru6id$i8e$1@news.onet.pl...
A po co właściwie chcesz to stworzyć? Pytam z ciekawości. Sterownik
poduszek, ABS też byś tworzył? W sumie to też proste urządzenia...

piszesz jak urzedas ktory jest tylko po to by utrudniac komus zycie;

A Ty jak człowiek bez wyobraźni.

Quote:
skoro
takie cos jest dopuszczone w autach homologowanych, zabranianie odwzorowanej
funkcjonalnosci w autach ktore tyego nie maja (z zastosowaniem atestowanych
zrodel swiatla oczywiscie) jest czysta biurokracja; gdyby zarejestrowal auto
jako SAM z takim ukladem zapewne by dostal homologacje na calosc bez
wiekszego problemu, bo dlaczego nie?

Homologowany jest konkretny produkt, a nie pomysł. Analogicznie możnaby
dopuścić do obrotu sprzęt typu wiertarka z fazą na wrzecionie, bo
przecież inne wiertarki są w sprzedaży itp. produkty. Tutaj nikt nie
kwestionuje poprawności pomysłu, tylko wykonanie. Nikt nie da żadnej
gwarancji, nawet osoba wykonująca daną modyfikację, że jest ona w 100%
bezpieczna i pozbawiona błędów.


--
Filip.

Dariusz Zolna
Guest

Thu Mar 20, 2008 8:42 pm   



J.F. pisze:
Quote:
Obecnie wystarczy dowolna homologacja unijna, a moze nawet nieco
szersza .. choc akurat Norwegia czy Szwajcaria aut nie produkuje ..

Oj zdziwiłbyś się jakie auta produkuje Szwajcaria (Rinspeed chociażby).

Dariusz Żołna

Filip Ozimek
Guest

Thu Mar 20, 2008 9:31 pm   



Grzegorz G pisze:

Quote:
eeee panowie , nie gadamy o aspektach prawnych, moralnych tego pomysłu .

Oczywiście, a jedynie o zdrowym rozsądku. Po prostu widząc jakie ludzie
potrafią zrobić głupoty, należy uczulić każdego potencjalnego
tuningowca. Jeśli chce odpicować rower którym jeździ po własnym polu --
nie ma sprawy. Ale nie pojazd uczestniczący w ruchu.


Quote:
Zupełnie na marginesie , jechałem tym samochodem własnie w warunach
ostrych i ciemnych zakrętów -- doświetlenie zakrętu jest naprawdę dobrym
rozwiązaniem poprawy bezpieczeństwa jazdy.

Zacznij zbierać pieniądze na nowy samochód. ;-)

--
Filip.

Grzegorz G
Guest

Thu Mar 20, 2008 9:42 pm   



Dnia Thu, 20 Mar 2008 20:40:15 +0100, Mirek napisał(a):

Quote:
Grzegorz G wrote:

zyroskowpowych wprawiła mnie w niemiłe zaskoczenie :)


Nie no żyroskop ani czujnik przyspieszenia moim zdaniem nie bardzo się
nada: czasem pokonujemy zakręt bardzo wolno, do tego droga może być
pochyła itp. no i trzeba to będzie uzależnić od prędkości, bo się nam
będzie włączać na łukach na autostradzie.
Najprostsze rozwiązanie jakie mi się nasuwa to czujnik skrętu
kierownicy, który może być tak prosty, że aż obawiam się go tutaj
przedstawiać ;)

Mirek.

a napisz , szukam czegoś prostego, odpornego na warunki panujące w
pojazdach , fakt faktem ze w oryginale jest stosowany własnie czujnik
skrętu kierownicy .

--
G.

Goto page 1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie czujniki kierunku skrętu do doświetlenia zakrętów wybrać zamiast żyroskopu?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map