Goto page Previous 1, 2, 3 Next
Grzegorz G
Guest
Thu Mar 20, 2008 9:42 pm
Dnia Thu, 20 Mar 2008 20:44:56 +0100, Filip Ozimek napisał(a):
Quote:
Tutaj nikt nie
kwestionuje poprawności pomysłu, tylko wykonanie. Nikt nie da żadnej
gwarancji, nawet osoba wykonująca daną modyfikację, że jest ona w 100%
bezpieczna i pozbawiona błędów.
eeee panowie , nie gadamy o aspektach prawnych, moralnych tego pomysłu .
Tym bardziej ze sam pomysł nie ma, nawet podczas błednego działa skutków,
silnie ubocznych . Co najwyzej efektem błednego zadziałania układu
czujnika bedzie efekt spalonej zarówki.
Zupełnie na marginesie , jechałem tym samochodem własnie w warunach
ostrych i ciemnych zakrętów -- doświetlenie zakrętu jest naprawdę dobrym
rozwiązaniem poprawy bezpieczeństwa jazdy.
--
G.
Mirek
Guest
Thu Mar 20, 2008 10:13 pm
Grzegorz G wrote:
Quote:
a napisz , szukam czegoś prostego,
Gumeczka, która nawija się na drążek kierownicy (w kabinie), koniec
zaczepiony na dźwigni mikrowyłącznika. W drugą stronę analogicznie.
Jak ktoś woli bardziej nowocześnie to tarcza z otworami, dwa transoptory
szczelinowe i mikroprocesor. Położenie neutralne możemy łatwo ustalić
bez dodatkowego czujnika.
Mirek.
Grzegorz G
Guest
Thu Mar 20, 2008 10:43 pm
Dnia Thu, 20 Mar 2008 21:31:51 +0100, Filip Ozimek napisał(a):
Quote:
Zacznij zbierać pieniądze na nowy samochód. ;-)
EOT
--
G.
Dariusz K. Ĺadziak
Guest
Fri Mar 21, 2008 1:13 am
Robert J. wrote:
Quote:
Ostatnio spotkaem si z uproszczonym ukadem dowietlenia zakrtów (
opartym na wczaniu odpowiedniego wiata przeciwmgielnego w zalenoci
od kierunku skrtu pojazdu)
Projektowa to chyba kto z "uproszczonym systemem mylenia"

. Nie
zastanawiae si jak to bdzie dziaao na jadcych z przeciwka? Takie
migajce jedno wiato przeciwmgielne? Poza tym w momencie jego zapalenia w
warunkach normalnej przejrzystoci powietrza amiesz przepis PoRD.
Nie jest tak źle - ten system działa chyba tylko do prędkości rzędu
30km/h, później przestaje reagować (inna sprawa że powyżej tej prędkości
trudno skręcić koła na tyleżeby osiągnąć kąt pozwalający na włączenie
dodatkowego światła). Ale to dotyczy oficjalnie homologowanych systemów
a nie radosnych samoróbek.
--
Darek
Dariusz K. Ładziak
Guest
Fri Mar 21, 2008 1:15 am
Grzegorz G wrote:
Quote:
Robert J. pisze:
A po co właściwie chcesz to stworzyć? Pytam z ciekawości. Sterownik
poduszek, ABS też byś tworzył? W sumie to też proste urządzenia...
drogę do domu mam usłaną zakrętami 90 stopniowymi poprzez wioski , nie
jeden raz sarnę widziałem dopiero jak byłem juz od niej 5 metrów . Ot
powód .
Taka np. Hella sprzedaje do większości współczesnych samochodów tego
typu homologowane zestawy - tyle że w Maluchu nie da się ich zamontować
z braku stosownych czujników i komputra centralnego...
--
Darek
Grzegorz G
Guest
Fri Mar 21, 2008 7:41 am
Dnia Fri, 21 Mar 2008 01:13:10 +0100, Dariusz K. Ładziak napisał(a):
Quote:
Ale to dotyczy oficjalnie homologowanych systemów
a nie radosnych samoróbek.
Pytanie było o czujnik kąta skrętu , nie dotyczylo kwestii homologacji.
EOT.
--
G.
Robert J.
Guest
Fri Mar 21, 2008 10:40 am
Quote:
piszesz jak urzedas ktory jest tylko po to by utrudniac komus zycie;
Daleki jestem od tego, sam nie trawię idiotycznych przepisów i biurokracji.
Ale nie trawię też pseudotuningowanych aut, które rażą mnie mieniącymi się
"xenonami" z Tesco już z odległości kilometra. Dlatego jestem lekko
przeczulony na takie wynalazki. Oczywiście nie potępiam autora wątku, w
końcu tacy ludzie jak on przyczyniają się do postępu. Ale lepiej niech
testuje swój pomysł w warunkach laboratoryjnych :-)
Quote:
skoro takie cos jest dopuszczone w autach homologowanych, zabranianie
odwzorowanej funkcjonalnosci w autach ktore tyego nie maja
Wcześniej już napisałem: ABS też sam zrobisz i wstawisz do auta?
Quote:
gdyby zarejestrowal auto jako SAM z takim ukladem zapewne by dostal
homologacje na calosc bez wiekszego problemu, bo dlaczego nie?
Zakładam się że bez odrębnych badań poszczególnych układów na pewno by nie
dostał.
Waldemar
Guest
Fri Mar 21, 2008 12:51 pm
J.F. schrieb:
Quote:
A od biedy jakis poprzeczny przyspieszeniomierz/przechylomierz.
I to nawet uproszczony, typu ciezarek na potencjometrze...
bez sensu
Quote:
wylaczniki krancowe gdzies na maglownicy
Z czujnikow ABS wyciagnac roznice predkosci kol po obu stronach ?
Wole nie ingerować w mechanizmy mające wpływ na bezpieczeństwo.
To w zasadzie nie jest ingerencja.
Ciekawe czy sie nie uda odczytac z komputera jakims softem
diagnostycznym - w koncu niektore auta tak wykrywaja spadek cisnienia
w kolach.
też bez sensu. Chyba wszystkie tego typu ustrojstwa działają po prostu
mierząc ciśnienie w oponach. A doświetlanie zakrętów jest zależne od
kąta ustawienia kierownicy (czujnik na kierownicy) i prędkości. W moim
samochodzie (Opel Vectra) jest do tego dodatkowa lampa w reflektorze
głównym. Zresztą jest sterowana PWM, rozjaśnia się płynnie.
Waldek
J.F.
Guest
Fri Mar 21, 2008 1:17 pm
On Thu, 20 Mar 2008 18:37:48 +0100, ArturVF500 wrote:
Quote:
piszesz jak urzedas ktory jest tylko po to by utrudniac komus zycie; skoro
takie cos jest dopuszczone w autach homologowanych, zabranianie odwzorowanej
funkcjonalnosci w autach ktore tyego nie maja (z zastosowaniem atestowanych
zrodel swiatla oczywiscie) jest czysta biurokracja; gdyby zarejestrowal auto
jako SAM z takim ukladem zapewne by dostal homologacje na calosc bez
wiekszego problemu, bo dlaczego nie?
A tak swoja droga w zasadzie na jakiej podstawie to homologowali ?
U nas owszem - mozna sobie wlaczyc przeciwmgielne na drodze kretej ..
ale oznaczonej odpowiednim znakiem.
I wlaczyc parami.
Jakby to jakis policjant w dzialaniu zobaczyl .. dowod zabrac czy co ?
Bo z przepisami chyba nie jest to zgodne ..
J.
Dariusz Zolna
Guest
Fri Mar 21, 2008 1:38 pm
Marek Lewandowski pisze:
Quote:
Samochody obecne na rynku, ktore same wykrywaja spadek
cisnienia, wykrywaja go przez mierzenie obrotow kol przy jezdzie na
wprost - to mniej napompowane kreci sie szybciej.
A to ciekawe, bo w Lagunie jest czujnik przy wentylu zasilany bateryjnie
i przekazuje dane radiowo.
Dariusz Żołna
Jarosław Sokołowski
Guest
Fri Mar 21, 2008 1:43 pm
Pan J.F napisał:
Quote:
A tak swoja droga w zasadzie na jakiej podstawie to homologowali ?
U nas owszem - mozna sobie wlaczyc przeciwmgielne na drodze kretej ..
ale oznaczonej odpowiednim znakiem.
I wlaczyc parami.
W starych citroenach reflektory po prostu obracały się wślad
za skrętem przednich kół. No i komu to przeszkadzało?
--
Jarek
Marek Lewandowski
Guest
Fri Mar 21, 2008 1:43 pm
On Mar 21, 12:51 pm, Waldemar <walde...@caarine.de> wrote:
Quote:
w koncu niektore auta tak wykrywaja spadek cisnienia
w kolach.
też bez sensu. Chyba wszystkie tego typu ustrojstwa działają po prostu
mierząc ciśnienie w oponach.
jaaaaaasne.
Zastanawiales sie kiedys, jak by to mialo byc rozwiazane, zeby dalo
sie do samochodu przykrecic dowolne felgi i zalozyc dowolne ogumienie?
Tak, wiem, ze sa specyficzne samochody, ktore maja to rozwiazane - np.
Humvee - ale glownie przez podlaczenie weza od sprezarki do wentyla
kola - opona jest caly czas utrzymywana na zadanym cisnieniu, nie jest
sprawdzane, czy to cisnienie w srodku rzeczywiscie panuje. Precyzja
nie jest tam wymagana, te pojazdy nie rozwijaja zawrotnych predkosci i
chodzi raczej o utrzymanie cisnienia w przebitym kole.
Moja lepsza polowa pracuje w rozwoju sensorow i czujniki do wbudowania
w kola normalnych samochodow sa aktualnie na etapie projektowania i
prototypow. Samochody obecne na rynku, ktore same wykrywaja spadek
cisnienia, wykrywaja go przez mierzenie obrotow kol przy jezdzie na
wprost - to mniej napompowane kreci sie szybciej.
--
Marek Lewandowski
Marek Lewandowski
Guest
Fri Mar 21, 2008 2:42 pm
On Mar 21, 1:38 pm, Dariusz Zolna <ans...@usenet.com> wrote:
Quote:
Samochody obecne na rynku, ktore same wykrywaja spadek
cisnienia, wykrywaja go przez mierzenie obrotow kol przy jezdzie na
wprost - to mniej napompowane kreci sie szybciej.
A to ciekawe, bo w Lagunie jest czujnik przy wentylu zasilany bateryjnie
i przekazuje dane radiowo.
A to juz jeden z tych, nad ktorymi moja dziewczyna siedzi
Wzglednie produkt konkurencji, bo wiecej niz jedna firma to robi.
--
Marek Lewandowski
J.F.
Guest
Fri Mar 21, 2008 3:56 pm
On Fri, 21 Mar 2008 05:26:16 -0700 (PDT), Marek Lewandowski wrote:
Quote:
Moja lepsza polowa pracuje w rozwoju sensorow i czujniki do wbudowania
w kola normalnych samochodow sa aktualnie na etapie projektowania i
prototypow. Samochody obecne na rynku, ktore same wykrywaja spadek
cisnienia, wykrywaja go przez mierzenie obrotow kol przy jezdzie na
wprost - to mniej napompowane kreci sie szybciej.
To ze twoja piekniejsza polowa jest na etapie prototypu nie znaczy
ze inni tego nie robia od lat.
http://www.tirepressuremonitor.com/
http://www.hunter.com/pub/undercar/TECHLINK/index.htm
Oczywiscie jak sie podsumuje koszt systemu i pewna klopotliwosc,
to sie nie ma co dziwic ze inni producenci proponuja metody
inne, uproszczone .. a moze i lepsze ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_pressure_monitoring_system
J.
Marek Lewandowski
Guest
Fri Mar 21, 2008 4:43 pm
On Mar 21, 3:56 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
To ze twoja piekniejsza polowa jest na etapie prototypu nie znaczy
ze inni tego nie robia od lat.
to, co podajesz, to urzadzenia ,,dodane'', nie montowane seryjnie. $50
za kapsel tez nie jest drobnym kosztem. Urzadzenia nadajace sie do
seryjnej, trwalej implantacji w felgi sa na etapie prototypow.
--
Marek Lewandowski
Goto page Previous 1, 2, 3 Next