Goto page Previous 1, 2, 3
Waldemar
Guest
Fri Mar 21, 2008 6:31 pm
Marek Lewandowski schrieb:
Quote:
On Mar 21, 12:51 pm, Waldemar <walde...@caarine.de> wrote:
w koncu niektore auta tak wykrywaja spadek cisnienia
w kolach.
też bez sensu. Chyba wszystkie tego typu ustrojstwa działają po prostu
mierząc ciśnienie w oponach.
jaaaaaasne.
Zastanawiales sie kiedys, jak by to mialo byc rozwiazane, zeby dalo
sie do samochodu przykrecic dowolne felgi i zalozyc dowolne ogumienie?
Tak, wiem, ze sa specyficzne samochody, ktore maja to rozwiazane - np.
Humvee - ale glownie przez podlaczenie weza od sprezarki do wentyla
kola - opona jest caly czas utrzymywana na zadanym cisnieniu, nie jest
sprawdzane, czy to cisnienie w srodku rzeczywiscie panuje. Precyzja
nie jest tam wymagana, te pojazdy nie rozwijaja zawrotnych predkosci i
chodzi raczej o utrzymanie cisnienia w przebitym kole.
Moja lepsza polowa pracuje w rozwoju sensorow i czujniki do wbudowania
w kola normalnych samochodow sa aktualnie na etapie projektowania i
prototypow. Samochody obecne na rynku, ktore same wykrywaja spadek
cisnienia, wykrywaja go przez mierzenie obrotow kol przy jezdzie na
wprost - to mniej napompowane kreci sie szybciej.
w moim Oplu ciśnienie jest mierzone statycznie, koła nie muszą się
kręcić. Transmisja między kołem a komputerem pokładowym jest drogą
radiową, o ile mam wierzyć schematowi. Jak przykręcę inną felgę (np.
koło zapasowe nie mające czujnika), to komputer wskazuje błąd pomiaru
ciśnienia. Czyli jest to rozwiązane i działa wcale nieźle. Koszty na
koło są rzędu kilku EUR.
Waldek
J.F.
Guest
Fri Mar 21, 2008 6:37 pm
On Fri, 21 Mar 2008 08:46:56 -0700 (PDT), Marek Lewandowski wrote:
Quote:
On Mar 21, 3:56 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
To ze twoja piekniejsza polowa jest na etapie prototypu nie znaczy
ze inni tego nie robia od lat.
to, co podajesz, to urzadzenia ,,dodane'', nie montowane seryjnie. $50
za kapsel tez nie jest drobnym kosztem.
Swego czasu sie sprzedalo swietnie "night vision" za 5000$ ..
Quote:
Urzadzenia nadajace sie do
seryjnej, trwalej implantacji w felgi sa na etapie prototypow.
Wydaje mi sie ze np Cadillac STS ma to juz w standardzie.
I chyba jest cisnieniowo-radiowe ..
http://boardreader.com/t/Cadillac_SRX_Forum_323191/Disable_Tire_Pressure_Monitor_Cadillac_O_133054.html
http://boardreader.com/t/Cadillac_STS_Forum_2005_and_be_329591/Tires_air_pressure_sensors_Cadillac_Owne_131113.html
Zdaje sie ze amerykance zaliczyli drobna wpadke z oponami
i od tego czasu maja lekkiego pierdolca.
J.
Marek Lewandowski
Guest
Fri Mar 21, 2008 8:42 pm
On Mar 21, 6:31 pm, Waldemar <walde...@caarine.de> wrote:
Quote:
w moim Oplu ciśnienie jest mierzone statycznie, koła nie muszą się
kręcić. Transmisja między kołem a komputerem pokładowym jest drogą
radiową, o ile mam wierzyć schematowi. Jak przykręcę inną felgę (np.
koło zapasowe nie mające czujnika), to komputer wskazuje błąd pomiaru
ciśnienia. Czyli jest to rozwiązane i działa wcale nieźle. Koszty na
koło są rzędu kilku EUR.
faktycznie, masz racje. Bylem przekonany, ze tego jeszcze nie ma,
musze przycisnac piekna, na czym polega nowosc tego, w czym dlubia.
--
MArek Lewandowski
Jarek Andrzejewski
Guest
Sat Mar 22, 2008 11:17 am
On Thu, 20 Mar 2008 19:38:52 +0100, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
szersza .. choc akurat Norwegia czy Szwajcaria aut nie produkuje ..
ja bym chętnie wziął jeden taki "nieprodukowany" w Szwajcarii :-)
http://www.rinspeed.com/pages/cars/squba/gallery/580/squba_a1_580.jpg
http://www.rinspeed.com
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
William
Guest
Tue Mar 25, 2008 7:46 am
Quote:
od kierunku skrętu pojazdu) i tak kombinuję na jakim układzie rozwiązać
rozpoznawania kierunku skrętu koła kierownicy w samochodzie .
Macie jakieś doświadczenia w kwestii takiego czujnika ( czujników ) poza
żyroskopowymi ?
IMHO większośc współczesnych samochodów ma wbudowanyw wał czujnik kąta
skrętu dla potrzeb elektrycznego wspomagania kierownicy
Goto page Previous 1, 2, 3