RTV forum PL | NewsGroups PL

Jakie wartości prądu spoczynkowego akumulatora w luksusowej Hondzie Acura TL-S 2007?

Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie wartości prądu spoczynkowego akumulatora w luksusowej Hondzie Acura TL-S 2007?

Goto page 1, 2, 3  Next

Pszemol
Guest

Mon Apr 06, 2015 8:57 pm   



Mam podejrzenia, że w aucie mam coś nie tak z elektryką
i po wyłączeniu silnika bierze on za dużo prądu z aku...

Jakich wartości prądu pociąganych z akumulatora należy
się spodziewać w ciut luksusowych autach takich ze
wszystkim elektrycznym: fotele (z pamięcią i ogrzewaniem),
lusterkami, drzwiami?

Oraz: jak długo po wyjęciu kluczyków ze stacyjki typowo
auto wciąż "żyje" i np. świeci lampką do map czy też coś
robi z nawigacją, radiem czy komputerem pokładowym
pobierając ciut więcej prądu niż pobiera np. godzinę po wyjęciu??

Pacjent to raczej rzadko spotykana w Polsce Honda o nazwie
Acura TL-S rocznik 2007. Drugi raz (a może trzeci?) po powrocie
z ok. tygodniowego wyjazdu auto ma do zera wyczerpany aku.
Ale niestety nie zawsze tak się dzieje - czasem przezywa urlop OK.
Widzę że czasami się "zacina" mu pamięć ustawień foteli,
guziki do przełączania między dwoma pamięciami nie reagują
ani nie świecą lampką od wybranej pamięci, podejrzewam
więc że winę za sporadyczne awarie ponosi układ foteli...

ToMasz
Guest

Mon Apr 06, 2015 9:04 pm   



Quote:
Jakich wartości prądu pociąganych z akumulatora należy
przez kilka minut po wyłączeniu, mogą się dziać cuda. powiedzmy po 15

minutach powinien być głęboki sen, i powiedzmy nie więcej niż 100 miliamper
ToMasz

Pszemol
Guest

Mon Apr 06, 2015 9:16 pm   



"ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote in message
news:mfusb2$fak$1@dont-email.me...
Quote:
przez kilka minut po wyłączeniu, mogą się dziać cuda. powiedzmy po 15
minutach powinien być głęboki sen, i powiedzmy nie więcej niż
100 miliamper

Da się to zmierzyć mierząc napięcie na grubym drucie łączącym
karoserię auta z ujemnym biegunem auta czy może opór tego grubego
kabla za mały aby multimetr wykrył na nim jakikolwiek spadek napięcia?

Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego - bo problem się
pojawia i znika - najchętniej chciałbym mierzyć bez odłączania aku,
więc jakieś oporniki 0,1 czy 1ohm nie wchodzą w grę bo popalą się
przecież w czasie rozruchu silnika...

Pszemol
Guest

Mon Apr 06, 2015 9:17 pm   



"ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote in message
news:mfusb2$fak$1@dont-email.me...
Quote:
przez kilka minut po wyłączeniu, mogą się dziać cuda. powiedzmy po 15
minutach powinien być głęboki sen, i powiedzmy nie więcej niż
100 miliamper

Da się to zmierzyć mierząc napięcie na grubym drucie łączącym
karoserię auta z ujemnym biegunem aku czy może opór tego grubego
kabla za mały aby multimetr wykrył na nim jakikolwiek spadek napięcia?

Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego - bo problem się
pojawia i znika - najchętniej chciałbym mierzyć bez odłączania aku,
więc jakieś oporniki 0,1 czy 1ohm nie wchodzą w grę bo popalą się
przecież w czasie rozruchu silnika...

Mirek
Guest

Mon Apr 06, 2015 9:47 pm   



W dniu 06.04.2015 o 23:16, Pszemol pisze:

Quote:
Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego - bo problem się
pojawia i znika

Mierz po prostu napięcie na akumulatorze.
IMHO coś zostawiasz włączone, albo przyczyną jest alarm, albo coś
pobiera cały czas.
Może gdzieś dostaje się woda? Deszczowy dzień, jazda po kałużach i potem
się rozładowuje. W suchy dzień problem znika.

--
Mirek.

ajt
Guest

Mon Apr 06, 2015 10:18 pm   



W dniu 2015-04-06 22:57, Pszemol pisze:
Quote:
Oraz: jak długo po wyjęciu kluczyków ze stacyjki typowo
auto wciąż "żyje" i np. świeci lampką do map czy też coś
robi z nawigacją, radiem czy komputerem pokładowym
pobierając ciut więcej prądu niż pobiera np. godzinę po wyjęciu??

Gdy w moim samochodzie zaczął podejrzanie szybko zdychać akumulator,
przyczyną okazała się "żyjąca" syrena alarmu. A dokładniej, to padł jej
własny akumulatorek, który tam siedział w środku i zaczął się cały czas
ładować sporym prądem. Może w twoim aucie też coś ma bateryjne
podtrzymanie, które padło w podobny sposób?
--
Pozdrawiam
Andrzej
www.radom.city

Pszemol
Guest

Mon Apr 06, 2015 10:50 pm   



"ajt" <ajt@usunajt.com.pl> wrote in message
news:55230633$0$8384$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
W dniu 2015-04-06 22:57, Pszemol pisze:
Oraz: jak długo po wyjęciu kluczyków ze stacyjki typowo
auto wciąż "żyje" i np. świeci lampką do map czy też coś
robi z nawigacją, radiem czy komputerem pokładowym
pobierając ciut więcej prądu niż pobiera np. godzinę po wyjęciu??

Gdy w moim samochodzie zaczął podejrzanie szybko zdychać akumulator,
przyczyną okazała się "żyjąca" syrena alarmu. A dokładniej, to padł jej
własny akumulatorek, który tam siedział w środku i zaczął się cały czas
ładować sporym prądem. Może w twoim aucie też coś ma bateryjne
podtrzymanie, które padło w podobny sposób?

Ciekawe, muszę sprawdzić, ale alarmu nie mam i podejrzewam
że takich wynalazków w fabrycznie montowanym przez Hondę
immobilizerze nie będzie u mnie... ale kto wie?

Jak przy padniętym aku otworzyłem drzwi z klucza
mechanicznego podniosłem maskę, to syrena zaczęła
wyć dopiero gdy z drugiego auta podłączyłem kable
do swojego aku... i tak mnie to zaskoczyło że aż podskoczyłem Smile
Franca jest głośna przy otwartej masce, jak masz łeb przy aku Smile)

Pszemol
Guest

Mon Apr 06, 2015 10:53 pm   



"Mirek" <i_tak@zaspamowany.adres> wrote in message
news:mfuute$1h5$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
W dniu 06.04.2015 o 23:16, Pszemol pisze:

Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego - bo problem się
pojawia i znika

Mierz po prostu napięcie na akumulatorze.
IMHO coś zostawiasz włączone, albo przyczyną jest alarm, albo coś pobiera
cały czas.
Może gdzieś dostaje się woda? Deszczowy dzień, jazda po kałużach i potem
się rozładowuje. W suchy dzień problem znika.

Ciężko powiedzieć, bo normalnie jak pracuję, nie jestem na urlopie,
to nie ma takich problemów - auto jest używane prawie codziennie.
Co któryś wyjazd na delegację czy na krótki urlop się to dzieje.
Czasem w zimie - myślałem że to mrozy, ale ostatnio stało się to
w marcu, mrozów nie było, nie było mnie 5 dni, auto stało i już
był aku całkiem nieżywy - nawet deska się nie zapaliła po włożeniu
kluczyka - rozładowany był całkiem, nie wiem ile Volt bo od razu
podłączyłem kable z auta obok aby odpalić silnik i sprawdzić co to...

Potem odpalał dobrze, kontrola układu ładowania i samej baterii
specjalnym przyrządem u mechanika wykazała brak problemów
ani z baterią ani ładowaniem ani rozrusznikiem...
Prądu uśpienia ten miernik nie mierzył podobno.

Irek.N.
Guest

Mon Apr 06, 2015 11:16 pm   



Quote:
Ciekawe, muszę sprawdzić, ale alarmu nie mam i podejrzewam
że takich wynalazków w fabrycznie montowanym przez Hondę
immobilizerze nie będzie u mnie... ale kto wie?

Volvo przykładowo ma (nie wiem czy szeroko stosowane) jakieś układy
włączające się cyklicznie, w określonych sytuacjach. Faktycznie przez
pierwsze 15-20 minut nie powinno się ruszać zasilania (odcinać
akumulator), gdyż może to prowadzić do przykrych konsekwencji w
elektronice samochodu, ale później powinien być spokój. Tymczasem przy
mrozach (poniżej zera?) włączana jest chyba jakaś grzałka w sterowniku,
gdyż wystarczy zostawić naładowany akumulator podpięty i nieruszany na 2
dni i jest kłopot z rozruchem. Pomiary co żre i dlaczego nie wychodzą -
trzeba by rejestrator podłączyć, a takowym nie dysponują serwisy. Mnie
jakoś nie chciało się szukać. Używam praktycznie codziennie i jakoś
zapalam. Taka "cecha użytkowa produktu" :)

Miłego.
Irek.N.

A.L.
Guest

Tue Apr 07, 2015 1:09 am   



On Mon, 6 Apr 2015 15:57:35 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

Quote:
Pacjent to raczej rzadko spotykana w Polsce Honda o nazwie
Acura TL-S rocznik 2007. Drugi raz (a może trzeci?) po powrocie
z ok. tygodniowego wyjazdu auto ma do zera wyczerpany aku.
Ale niestety nie zawsze tak się dzieje - czasem przezywa urlop OK.
Widzę że czasami się "zacina" mu pamięć ustawień foteli,
guziki do przełączania między dwoma pamięciami nie reagują
ani nie świecą lampką od wybranej pamięci, podejrzewam
więc że winę za sporadyczne awarie ponosi układ foteli...


Cos masz spieprzone. Honde Pilot czy Honde Accord zostawiam na 6
tygodni i po powrocie zapala od razu

A.L.

Pszemol
Guest

Tue Apr 07, 2015 1:30 am   



"A.L." <alewando@aol.com> wrote in message
news:ngb6ia9u1itjs88jh0upbaa4gc65us4p50@4ax.com...
Quote:
On Mon, 6 Apr 2015 15:57:35 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com
wrote:

Pacjent to raczej rzadko spotykana w Polsce Honda o nazwie
Acura TL-S rocznik 2007. Drugi raz (a może trzeci?) po powrocie
z ok. tygodniowego wyjazdu auto ma do zera wyczerpany aku.
Ale niestety nie zawsze tak się dzieje - czasem przezywa urlop OK.
Widzę że czasami się "zacina" mu pamięć ustawień foteli,
guziki do przełączania między dwoma pamięciami nie reagują
ani nie świecą lampką od wybranej pamięci, podejrzewam
więc że winę za sporadyczne awarie ponosi układ foteli...


Cos masz spieprzone.
Honde Pilot czy Honde Accord zostawiam na 6
tygodni i po powrocie zapala od razu

No wiem, że mam - to przecież próbuję wyczaić co mam spieprzone Smile

J.F.
Guest

Tue Apr 07, 2015 7:29 am   



Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mfvbtc$ruo$1@dont-email.me...
"A.L." <alewando@aol.com> wrote in message
Quote:
Cos masz spieprzone.
Honde Pilot czy Honde Accord zostawiam na 6
tygodni i po powrocie zapala od razu

No wiem, że mam - to przecież próbuję wyczaić co mam spieprzone Smile

Jedna z mozliwosci to akumulator - opad w jednej z cel, spore
samorozladowanie, i po paru dniach lezy.
Do wykrycia aerometrem.

J.

ToMasz
Guest

Tue Apr 07, 2015 11:11 am   



Quote:
Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego

przygotuj się do mierzenia na rozwartych klemach. bez odpinania klem -
będzie to ekstremalnie trudne. Jak wchodzi w grę - napiszę Ci co dalej
ToMasz

Pszemol
Guest

Tue Apr 07, 2015 11:15 am   



"ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote in message
news:mg0duo$7mf$2@dont-email.me...
Quote:
Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego

przygotuj się do mierzenia na rozwartych klemach. bez odpinania klem -
będzie to ekstremalnie trudne. Jak wchodzi w grę - napiszę Ci co dalej

:-)

Wszystko wchodzi w gre, bo znając serwisy samochodowe
to będą próbować wymieniać na mój koszt w prawie 10-letnim
aucie całe moduły kosztujące tysiące...

Masz na myśli zapięcie w szereg z klemą opornika 1ohm
i zwieranie go na czas rozruchu a po jeździe rozpinanie
klemy aby ten 1ohm wszedł w obieg akumulatora?

Pszemol
Guest

Tue Apr 07, 2015 11:20 am   



"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:55238745$0$2198$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mfvbtc$ruo$1@dont-email.me...
"A.L." <alewando@aol.com> wrote in message
Cos masz spieprzone.
Honde Pilot czy Honde Accord zostawiam na 6
tygodni i po powrocie zapala od razu

No wiem, że mam - to przecież próbuję wyczaić co mam spieprzone :-)

Jedna z mozliwosci to akumulator - opad w jednej z cel, spore
samorozladowanie, i po paru dniach lezy.
Do wykrycia aerometrem.

To już jest trzeci akumulator bo 1-szy został wymieniony
przez sprzedawcę na gwarancji (auto było kupione używane
ale jeszcze na gwarancji fabrycznej) po 1-szym razie gdy
to się stało - bez wielkiego namysłu serwis zwalił na akumulator.
Po 2 następnych razach został wymieniony na 2 nowy.
Tak więc problem jest tam już od wielu lat, być może od
nowości, ale ujawnia się raz na parę lat, raz na n-ty urlop.
Tak jak pisałem wcześniej: czasami wracam z tygodniowego
urlopu, auto niejeżdzone tydzień i odpala bez problemu,
a czasami nie - i nie mogę dopatrzyć się reguły...

Wczoraj zauważyłem, że to u niego normalne, że guziki od
pamięci foteli nie świecą się po awarii akumulatora - po prostu
pamięć do foteli nie ma podtrzymania i guziki się nie świecą
bo auto po prostu straciło ustawienia pamięci foteli...
A ja podejrzewałem błędnie na tej podstawie niepalących
się lampek na pamięci foteli że może za zwiększony pobór
prądu była odpowiedzialna jakaś awaria układu/motoru foteli.

Ale nic nie szkodzi - ja to powolutku i spokojnie wyczaję! Wink

Goto page 1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie wartości prądu spoczynkowego akumulatora w luksusowej Hondzie Acura TL-S 2007?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map