RTV forum PL | NewsGroups PL

Jakie wartości prądu spoczynkowego akumulatora w luksusowej Hondzie Acura TL-S 2007?

Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie wartości prądu spoczynkowego akumulatora w luksusowej Hondzie Acura TL-S 2007?

Goto page Previous  1, 2, 3

pawel
Guest

Tue Apr 07, 2015 6:50 pm   



150zl z groszami na znanym portalu aukcyjnym.

ACMM-033
Guest

Tue Apr 07, 2015 7:02 pm   



Użytkownik "pawel" <paw1976@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:mg163i$odt$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Quote:
A może poprostu zaopatrzyć się w cęgi prądowe. Są takie bez wyświetlacza
które wpinane do zwykłego miernika poszerzają jego zakres pomiarowy.

Fajny pomysł - ile takie cęgi kosztują i jaki mają dolny zakres pomiaru?

Może przystawka cęgowa CP-11 firmy CEM?
Ma dwa zakresy 40A i 400A. Piszą że czułość na zakresie 40A wynosi 0,1A/mV
ale jak w praktyce?
Kwestia teraz jakiegoś logera lub miernika z możliwością komunikacji np:
po rs. np metex miał taką opcję.

Pytanko mam, bo mnie wena opuściła, cóż, zdrówko się waha... cęgi na prąd
stały... transduktor, czy hallotron?

--
Numery telespamerów: 814605413
(będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

pawel
Guest

Tue Apr 07, 2015 7:11 pm   



Quote:
Pytanko mam, bo mnie wena opuściła, cóż, zdrówko się waha... cęgi na prąd
stały... transduktor, czy hallotron?

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1482558.html


hallotron

ACMM-033
Guest

Tue Apr 07, 2015 7:49 pm   



Użytkownik "pawel" <paw1976@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:mg1a4a$5ff$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Quote:
Pytanko mam, bo mnie wena opuściła, cóż, zdrówko się waha... cęgi na prąd
stały... transduktor, czy hallotron?

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1482558.html

hallotron

Uff, czyli z moim myśleniem nie jest jeszcze najgorzej... choć aktualnie i
nie najlepiej (uroki skoków ciśnienia i cukru), myśląc o transduktorze
zasugerowałem się ukladem regulacji liniowości obrazu, czy co tam było, ze
starego... OTVC Rubin, tylko to chyba nie byo by zbyt liniowe,
charakterystyka nasycania rdzenia rzecz jasna... I trzeba by było
skalować... Choć to kusi, aby tak przestrajać obwód rezonansowy w
generatorze Smile
Dzięki za wskazówkę! :)

--
Numery telespamerów: 814605413
(będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

Mirek
Guest

Tue Apr 07, 2015 7:56 pm   



W dniu 07.04.2015 o 20:02, pawel pisze:

Quote:
Może przystawka cęgowa CP-11 firmy CEM?
Ma dwa zakresy 40A i 400A. Piszą że czułość na zakresie 40A wynosi 0,1A/mV
ale jak w praktyce?
Używam miernika cęgowego Uni-T (symbol sprawdzę jutro jeśli ktoś

potrzebuje) i na prądzie stałym na cęgach ma bodaj tylko zakres 20A.
Pokazuje z rozdzielczością 0.1A, ale trzeba go bezpośrednio przed
pomiarem zerować i to najlepiej w takiej pozycji jak się będzie
mierzyło, a później nie ruszając miernika przełożyć przewód - wtedy
można powiedzieć że pokazuje +/- 0.1A porównując z amperomierzem
włączonym w szereg. Niewyzerowany albo wyzerowany i np. obrócony to tak
+/- 1A spokojnie można się pomylić.

Quote:
Kwestia teraz jakiegoś logera lub miernika z możliwością komunikacji np: po
rs. np metex miał taką opcję.


Metex-y podobno i tak się wyłączały więc nici z logowania.

Pytanie jeszcze co z takiego logu wywnioskujemy? Zakładając, że
faktycznie jakieś krasnoludki coś włączają - dowiemy się kiedy i jaki
prąd - i co z tego? Brakuje zapisu rozmów krasnoludków Wink
Można by próbować włączać coś żeby uzyskać podobny prąd... powodzenia.
Lepiej byłoby tak jak już pisałem mierzyć napięcie akumulatora i np. po
wykryciu spadku zaalarmować właściciela (ale zasilanie osobne!). Wtedy
(gdyby był akurat w pobliżu) mógłby wpaść z cęgami i coś ustalić.

--
Mirek.

Mirek
Guest

Tue Apr 07, 2015 8:10 pm   



W dniu 07.04.2015 o 00:50, Pszemol pisze:

Quote:
Ciekawe, muszę sprawdzić, ale alarmu nie mam i podejrzewam
że takich wynalazków w fabrycznie montowanym przez Hondę
immobilizerze nie będzie u mnie... ale kto wie?

Jak przy padniętym aku otworzyłem drzwi z klucza
mechanicznego podniosłem maskę, to syrena zaczęła
wyć dopiero gdy z drugiego auta podłączyłem kable

To nie masz alarmu, ale masz...syrenę?
Immobilizer z syreną? (po mojemu jakiś rodzaj alarmu, ale jak zwał tak
zwał) - tak czy inaczej sprawdź ten trop - czy czasem syrena nie
koncertuje do wyczerpania akumulatora.

--
Mirek.

Pszemol
Guest

Tue Apr 07, 2015 9:07 pm   



"Mirek" <i_tak@zaspamowany.adres> wrote in message
news:mg1djj$re1$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
W dniu 07.04.2015 o 00:50, Pszemol pisze:

Ciekawe, muszę sprawdzić, ale alarmu nie mam i podejrzewam
że takich wynalazków w fabrycznie montowanym przez Hondę
immobilizerze nie będzie u mnie... ale kto wie?

Jak przy padniętym aku otworzyłem drzwi z klucza
mechanicznego podniosłem maskę, to syrena zaczęła
wyć dopiero gdy z drugiego auta podłączyłem kable

To nie masz alarmu, ale masz...syrenę?
Immobilizer z syreną? (po mojemu jakiś rodzaj alarmu, ale jak zwał
tak zwał) - tak czy inaczej sprawdź ten trop - czy czasem syrena nie
koncertuje do wyczerpania akumulatora.

Alarm być moze mam taki fabrycznie instalowany :-)

Syrena jest moim zdaniem tak samo dobrym źródłem
zwrarcia/wyczerpania aku jak kazdy inny odbiornik...

I nie bardzo wiem jak miałbym akurat syrenę sprawdzać, podpowiesz?

re
Guest

Tue Apr 07, 2015 9:48 pm   



Użytkownik "janusz_k"

Quote:

Da się to zmierzyć mierząc napięcie na grubym drucie łączącym
karoserię auta z ujemnym biegunem auta czy może opór tego grubego
kabla za mały aby multimetr wykrył na nim jakikolwiek spadek napięcia?
Na multimetr za mały, musiałbyś dołożyć wzm na precyzyjnym opampie, tyle

że nadal niewiele ci to da bo nadal nie będziesz wiedział co bierze
prąd, lepiej mierzyć obwody skrzynce bezpiecznikowej, masz rozdzielone
i łatwiej zawęzić obszar poszukiwań.
---
Pewnie łatwiej tylko najpierw trzeba przekonać nie wiadomo które urządzenie
do pobierania prądu a ono wcale nie jest do tego chętne skoro tylko
sporadycznie zdarza się rozładowanie akumulatora.

szod
Guest

Tue Apr 07, 2015 9:53 pm   



W dniu 07-04-2015 o 13:20, Pszemol pisze:

Quote:
Ale nic nie szkodzi - ja to powolutku i spokojnie wyczaję! Wink

W megance miałem taki przypadek, że samochód zostawiony na kilka dni już
nie odpalił. Normalnie nic nigdy się nie działo i po tym zdarzeniu też
jest nadal dobrze. Ale wtedy najbardziej podejrzanym był centralny
zamek. Zanim zacząłem cokolwiek kombinować, to podładowałem akumulator
zaniosłem do auta i zmierzyłem pobierany prąd. Było ponad 0,2A.
Poklikałem więc centralnym i przestał żreć prąd. Ale przy załączaniu
jest właśnie zaskok tak ok. 0,2A na sekundę, dwie. Potem spada do
minimum. Wtedy widać nie spadło. Co to było nie wiem. Być może któryś
siłownik się zawiesił.

Pszemol
Guest

Wed Apr 08, 2015 12:36 am   



"szod" <brak@adresu.pl> wrote in message
news:5524521a$0$8381$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
W dniu 07-04-2015 o 13:20, Pszemol pisze:

Ale nic nie szkodzi - ja to powolutku i spokojnie wyczaję! ;-)

W megance miałem taki przypadek, że samochód zostawiony na kilka dni już
nie odpalił. Normalnie nic nigdy się nie działo i po tym zdarzeniu też
jest nadal dobrze. Ale wtedy najbardziej podejrzanym był centralny zamek.
Zanim zacząłem cokolwiek kombinować, to podładowałem akumulator zaniosłem
do auta i zmierzyłem pobierany prąd. Było ponad 0,2A. Poklikałem więc
centralnym i przestał żreć prąd. Ale przy załączaniu jest właśnie zaskok
tak ok. 0,2A na sekundę, dwie. Potem spada do minimum. Wtedy widać nie
spadło. Co to było nie wiem. Być może któryś siłownik się zawiesił.

Ja się właśnie obawiam czegoś takiego - muszą zdarzyć się dwie rzeczy:
1. taki właśnie zaskok siłownika od zamka, szyby, fotela
2. akurat przed wyjazdem na urlop, gdy auto stoi parę dni
Gdy się coś zatrzaśnie gdy auto będzie następnego dnia odpalane
to prawdopodobnie wystarczy prądu w akumulatorze i nie zauważę
nawet - ale co któryś tam wyjazd na delegację/urlop jest ból...

tck
Guest

Wed Apr 08, 2015 5:45 am   



Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:mfv2n0$bv7$1@dont-email.me...
Quote:
"Mirek" <i_tak@zaspamowany.adres> wrote in message
news:mfuute$1h5$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 06.04.2015 o 23:16, Pszemol pisze:

Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego - bo problem się
pojawia i znika

Mierz po prostu napięcie na akumulatorze.
IMHO coś zostawiasz włączone, albo przyczyną jest alarm, albo coś pobiera
cały czas.
Może gdzieś dostaje się woda? Deszczowy dzień, jazda po kałużach i potem
się rozładowuje. W suchy dzień problem znika.

Ciężko powiedzieć, bo normalnie jak pracuję, nie jestem na urlopie,
to nie ma takich problemów - auto jest używane prawie codziennie.
Co któryś wyjazd na delegację czy na krótki urlop się to dzieje.
Czasem w zimie - myślałem że to mrozy, ale ostatnio stało się to
w marcu, mrozów nie było, nie było mnie 5 dni, auto stało i już
był aku całkiem nieżywy - nawet deska się nie zapaliła po włożeniu
kluczyka - rozładowany był całkiem, nie wiem ile Volt bo od razu
podłączyłem kable z auta obok aby odpalić silnik i sprawdzić co to...

Potem odpalał dobrze, kontrola układu ładowania i samej baterii
specjalnym przyrządem u mechanika wykazała brak problemów
ani z baterią ani ładowaniem ani rozrusznikiem...
Prądu uśpienia ten miernik nie mierzył podobno.

a po takiej akcji doladowywales go prostownikiem do pelna?

moze raz sie zdarzylo a pozniej krotkie trasy, nie doladowuje go do pelna i
nie potrzeba wiele zeby padl


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

J.F.
Guest

Wed Apr 08, 2015 11:00 am   



Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości
Quote:
Kwestia teraz jakiegoś logera lub miernika z możliwością
komunikacji np: po
rs. np metex miał taką opcję.

Metex-y podobno i tak się wyłączały więc nici z logowania.

Regularnie czytane sie nie wylaczaly, a przynajmniej jeden model.


J.

J.F.
Guest

Wed Apr 08, 2015 11:17 am   



Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości
Użytkownik "pawel" <paw1976@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Quote:
Pytanko mam, bo mnie wena opuściła, cóż, zdrówko się waha... cęgi
na prąd stały... transduktor, czy hallotron?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1482558.html
hallotron

Uff, czyli z moim myśleniem nie jest jeszcze najgorzej... choć
aktualnie i nie najlepiej (uroki skoków ciśnienia i cukru), myśląc o
transduktorze zasugerowałem się ukladem regulacji liniowości obrazu,
czy co tam było, ze starego... OTVC Rubin, tylko to chyba nie byo by
zbyt liniowe,

W tanich hallotron, w powazniejszych ... kiedys mi sugerowano
rozwiazanie 3/4-ro cewkowe.
Cewka nr 1 byla zasilana z generatora przebiegu przemiennego.
Cewka nr 2 mierzyla pole zmienne w rdzeniu,
cewka/kabel nr 3 z pradem mierzonym,
cewka nr 4 - kompensacyjna.

Uklad analizowal napiecie na nr 2 wykrywajac niesymetrie przebiegu,
powodowana przez nieliniowosc rdzenia i skladowa stala pola.
I regulowal prad w cewce 4, tak aby skompensowac prad z kabla
mierzonego do zera.

J.

janusz_k
Guest

Wed Apr 08, 2015 4:10 pm   



W dniu 2015-04-07 o 23:48, re pisze:
Quote:


Użytkownik "janusz_k"


Da się to zmierzyć mierząc napięcie na grubym drucie łączącym
karoserię auta z ujemnym biegunem auta czy może opór tego grubego
kabla za mały aby multimetr wykrył na nim jakikolwiek spadek napięcia?
Na multimetr za mały, musiałbyś dołożyć wzm na precyzyjnym opampie, tyle
że nadal niewiele ci to da bo nadal nie będziesz wiedział co bierze
prąd, lepiej mierzyć obwody skrzynce bezpiecznikowej, masz rozdzielone
i łatwiej zawęzić obszar poszukiwań.
---
Pewnie łatwiej tylko najpierw trzeba przekonać nie wiadomo które
urządzenie do pobierania prądu a ono wcale nie jest do tego chętne skoro
tylko sporadycznie zdarza się rozładowanie akumulatora.
A jak będzie mierzył na wspólnej masie z aku to będzie mu prościej?

oczywiście że nie, na bezpiecznikach może zapiąć kilka czujników i
czekać na rozładowanie. Że to trywialne nie jest to wiem, ale nie widzę
innej metody.

--
Pozdr

Janusz_K

Adam
Guest

Thu Apr 09, 2015 8:52 am   



W dniu 2015-04-08 o 13:00, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości
Kwestia teraz jakiegoś logera lub miernika z możliwością komunikacji
np: po
rs. np metex miał taką opcję.

Metex-y podobno i tak się wyłączały więc nici z logowania.

Regularnie czytane sie nie wylaczaly, a przynajmniej jeden model.


Mój stary Metex (chyba 3850D) jak jest podpięty do kompa, to nie wyłącza
się.



--
Pozdrawiam.

Adam

Goto page Previous  1, 2, 3

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie wartości prądu spoczynkowego akumulatora w luksusowej Hondzie Acura TL-S 2007?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map