Goto page Previous 1, 2, 3 Next
Jacek Maciejewski
Guest
Tue Apr 07, 2015 12:07 pm
Dnia Tue, 7 Apr 2015 06:15:51 -0500, Pszemol napisał(a):
Quote:
opornika 1ohm
Raczej 0,01 om
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.
Pszemol
Guest
Tue Apr 07, 2015 12:20 pm
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message
news:wc1xvwn3504k$.18mqmc7gla008$.dlg@40tude.net...
Quote:
Dnia Tue, 7 Apr 2015 06:15:51 -0500, Pszemol napisał(a):
opornika 1ohm
Raczej 0,01 om
Na oporniku 0.01 ohm jakie się wydzieli napięcie przy prądzie 100mA? 1/10A?
1mV? A 200mA? 2mV Jakim miernikiem chcesz to wiarygodnie mierzyć?
Jacek Maciejewski
Guest
Tue Apr 07, 2015 2:14 pm
Dnia Tue, 7 Apr 2015 07:20:16 -0500, Pszemol napisał(a):
Quote:
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message
news:wc1xvwn3504k$.18mqmc7gla008$.dlg@40tude.net...
Dnia Tue, 7 Apr 2015 06:15:51 -0500, Pszemol napisał(a):
opornika 1ohm
Raczej 0,01 om
Na oporniku 0.01 ohm jakie się wydzieli napięcie przy prądzie 100mA? 1/10A?
1mV? A 200mA? 2mV Jakim miernikiem chcesz to wiarygodnie mierzyć?
Pytanie czy ten opornik ma być w trakcie normalnej eksploatacji bryki.
Jeśli tak, to 100W świateł głównych weźmie prąd 8A co przy oporniku 1 om
dało by parę woltów spadku napięcia. O innych odbiornikach już nie
wspomnę. Na op. 0,1 om było by to 0,8V, już do przyjęcia ale czy jakiś
komputerek nie zacznie się buntować? A na 0,01 ok będzie 80 mV, do
pominięcia. Auto będzie jeździć. Spodziewany prąd rozładowania będzie
większy od 100 mA i da spadek większy od 1 mV. Fakt, trzeba niebanalnego
miernika ale kilka mV jest do zmierzenia.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.
Pszemol
Guest
Tue Apr 07, 2015 3:01 pm
"tck" <tck@top.Wytnij.net.pl> wrote in message
news:mg0q7i$64r$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
Ciężko powiedzieć, bo normalnie jak pracuję, nie jestem na urlopie,
to nie ma takich problemów - auto jest używane prawie codziennie.
Co któryś wyjazd na delegację czy na krótki urlop się to dzieje.
Czasem w zimie - myślałem że to mrozy, ale ostatnio stało się to
w marcu, mrozów nie było, nie było mnie 5 dni, auto stało i już
był aku całkiem nieżywy - nawet deska się nie zapaliła po włożeniu
kluczyka - rozładowany był całkiem, nie wiem ile Volt bo od razu
podłączyłem kable z auta obok aby odpalić silnik i sprawdzić co to...
Potem odpalał dobrze, kontrola układu ładowania i samej baterii
specjalnym przyrządem u mechanika wykazała brak problemów
ani z baterią ani ładowaniem ani rozrusznikiem...
Prądu uśpienia ten miernik nie mierzył podobno.
a po takiej akcji doladowywales go prostownikiem do pelna?
Nie, nie używałem prostownika, długie trasy po 30km.
Quote:
moze raz sie zdarzylo a pozniej krotkie trasy,
nie doladowuje go do pelna i nie potrzeba wiele zeby padl
To auto posiadam od 2009 roku, już będzie 6 lat.
Aku padł w odstępach bardzo długich - na przestrzeni
tych 6 lat stało się to może raz zaraz po zakupie a potem
jeszcze 2-3 razy. Auto miesiącami pracuje i odpala normalnie.
Pszemol
Guest
Tue Apr 07, 2015 3:07 pm
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message
news:1noct6zdbdjhf.1m0jfacqkcnt0$.dlg@40tude.net...
Quote:
opornika 1ohm
Raczej 0,01 om
Na oporniku 0.01 ohm jakie się wydzieli napięcie przy prądzie 100mA?
1/10A?
1mV? A 200mA? 2mV Jakim miernikiem chcesz to wiarygodnie mierzyć?
Pytanie czy ten opornik ma być w trakcie normalnej eksploatacji bryki.
Jeśli tak, to 100W świateł głównych weźmie prąd 8A co przy oporniku 1 om
dało by parę woltów spadku napięcia. O innych odbiornikach już nie
wspomnę. Na op. 0,1 om było by to 0,8V, już do przyjęcia ale czy jakiś
komputerek nie zacznie się buntować? A na 0,01 ok będzie 80 mV, do
pominięcia. Auto będzie jeździć. Spodziewany prąd rozładowania będzie
większy od 100 mA i da spadek większy od 1 mV. Fakt, trzeba niebanalnego
miernika ale kilka mV jest do zmierzenia.
Pomyśl raczej o prądzie rozrusznika: ile? - 200A? Może więcej w zimie?
Żaden rezystor, nawet 0.01 ohm tego nie obsłuży, bo rozrusznik sam
sobie życie/napięcie odbierze - wstawienie tego 0.01 sprawi że zamiast
12V będzie ledwie 10V i rozrusznik będzie ledwie kręcił...
Rezystor pomiarowy trzeba by załączać po wyłączeniu silnika a zwierać
na czas rozruchu - i najlepiej aby rezystor był na stałe włączony, aby
nie dać w czasie przełączania przerwy, aby się nic nie resetowało...
pawel
Guest
Tue Apr 07, 2015 3:24 pm
Quote:
Da się to zmierzyć mierząc napięcie na grubym drucie łączącym
karoserię auta z ujemnym biegunem aku czy może opór tego grubego
kabla za mały aby multimetr wykrył na nim jakikolwiek spadek napięcia?
Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego - bo problem się
pojawia i znika - najchętniej chciałbym mierzyć bez odłączania aku,
więc jakieś oporniki 0,1 czy 1ohm nie wchodzą w grę bo popalą się
przecież w czasie rozruchu silnika...
A może poprostu zaopatrzyć się w cęgi prądowe. Są takie bez wyświetlacza
które wpinane do zwykłego miernika poszerzają jego zakres pomiarowy.
Pozdrawiam
Paweł
Jacek Maciejewski
Guest
Tue Apr 07, 2015 3:36 pm
Dnia Tue, 7 Apr 2015 10:07:03 -0500, Pszemol napisał(a):
Quote:
Pomyśl raczej o prądzie rozrusznika: ile? - 200A? Może więcej w zimie?
Żaden rezystor, nawet 0.01 ohm tego nie obsłuży, bo rozrusznik sam
sobie życie/napięcie odbierze - wstawienie tego 0.01 sprawi że zamiast
12V będzie ledwie 10V i rozrusznik będzie ledwie kręcił...
Nie rozumiesz. Jakikolwiek rezystor dodatkowy trzeba będzie zwierać do
rozruchu, nawet ten 0,01 om. A do pomiaru tego co gość chce zmierzyć
najlepszy będzie 0,01 ok. Nie musisz się ze mną zgadzać
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.
Michał Lankosz
Guest
Tue Apr 07, 2015 3:55 pm
W dniu 2015-04-07 o 13:20, Pszemol pisze:
Quote:
Ale nic nie szkodzi - ja to powolutku i spokojnie wyczaję!
Może zamiast na klemie lepiej w skrzynce bezpieczników mierzyć prąd? Od
razu zawęzi się obszar poszukiwań. Tylko problem, żeby te pomiary jakoś
rejestrować no i jest ich więcej.
--
Michał
Pszemol
Guest
Tue Apr 07, 2015 5:02 pm
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message
news:1gs9tdvco69uw$.yxouybwx3pc9.dlg@40tude.net...
Quote:
Dnia Tue, 7 Apr 2015 10:07:03 -0500, Pszemol napisał(a):
Pomyśl raczej o prądzie rozrusznika: ile? - 200A? Może więcej w zimie?
Żaden rezystor, nawet 0.01 ohm tego nie obsłuży, bo rozrusznik sam
sobie życie/napięcie odbierze - wstawienie tego 0.01 sprawi że zamiast
12V będzie ledwie 10V i rozrusznik będzie ledwie kręcił...
Nie rozumiesz. Jakikolwiek rezystor dodatkowy trzeba będzie zwierać do
rozruchu, nawet ten 0,01 om. A do pomiaru tego co gość chce zmierzyć
najlepszy będzie 0,01 ok. Nie musisz się ze mną zgadzać
Ten gość co chce mierzyć to ja... na wypadek jak byś nie rozumiał.
I nie ma wstydu w pomyłce - zamiast zarzucać innym że nie rozumieją
powiedz po prostu "przepraszam, pomyliłem się".
To co ja, "ten gość", chcę zmierzyć to są ułamki ampera do pojedynczych
amperów - jeśli zwierasz opornik na czas rozruchu i jazdy a rozwierasz
na czas postoju (po pomiar robisz tylko w czasie postoju!!!)
to potem już nie ma znaczenia dużego czy jest spadek na tym
oporniku 1 czy 2 Volty - radio i komputer sobie z tym radzi świetnie.
Jeśli od początku myślałes o zwieraniu opornika to czemu o tym nie
napisałeś? W czasie jazdy problemem nie jest jakaś żarówka biorąca 8A z
akumulatora - większym problemem jest alternator ładujący ten aku prądem np.
80A... Nie musisz się ze mną zgadzaać
janusz_k
Guest
Tue Apr 07, 2015 5:03 pm
W dniu 2015-04-06 o 23:16, Pszemol pisze:
Quote:
"ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote in message
news:mfusb2$fak$1@dont-email.me...
przez kilka minut po wyłączeniu, mogą się dziać cuda. powiedzmy po 15
minutach powinien być głęboki sen, i powiedzmy nie więcej niż
100 miliamper
Da się to zmierzyć mierząc napięcie na grubym drucie łączącym
karoserię auta z ujemnym biegunem auta czy może opór tego grubego
kabla za mały aby multimetr wykrył na nim jakikolwiek spadek napięcia?
Na multimetr za mały, musiałbyś dołożyć wzm na precyzyjnym opampie, tyle
że nadal niewiele ci to da bo nadal nie będziesz wiedział co bierze
prąd, lepiej mierzyć obwody skrzynce bezpiecznikowej, masz rozdzielone
i łatwiej zawęzić obszar poszukiwań.
--
Pozdr
Janusz_K
Pszemol
Guest
Tue Apr 07, 2015 5:40 pm
"pawel" <paw1976@poczta.onet.pl> wrote in message
news:mg0sro$qlc$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Quote:
Da się to zmierzyć mierząc napięcie na grubym drucie łączącym
karoserię auta z ujemnym biegunem aku czy może opór tego grubego
kabla za mały aby multimetr wykrył na nim jakikolwiek spadek napięcia?
Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego - bo problem się
pojawia i znika - najchętniej chciałbym mierzyć bez odłączania aku,
więc jakieś oporniki 0,1 czy 1ohm nie wchodzą w grę bo popalą się
przecież w czasie rozruchu silnika...
A może poprostu zaopatrzyć się w cęgi prądowe. Są takie bez wyświetlacza
które wpinane do zwykłego miernika poszerzają jego zakres pomiarowy.
Fajny pomysł - ile takie cęgi kosztują i jaki mają dolny zakres pomiaru?
pawel
Guest
Tue Apr 07, 2015 6:02 pm
Quote:
A może poprostu zaopatrzyć się w cęgi prądowe. Są takie bez wyświetlacza
które wpinane do zwykłego miernika poszerzają jego zakres pomiarowy.
Fajny pomysł - ile takie cęgi kosztują i jaki mają dolny zakres pomiaru?
Może przystawka cęgowa CP-11 firmy CEM?
Ma dwa zakresy 40A i 400A. Piszą że czułość na zakresie 40A wynosi 0,1A/mV
ale jak w praktyce?
Kwestia teraz jakiegoś logera lub miernika z możliwością komunikacji np: po
rs. np metex miał taką opcję.
Jacek Maciejewski
Guest
Tue Apr 07, 2015 6:03 pm
Dnia Tue, 7 Apr 2015 12:02:48 -0500, Pszemol napisał(a):
Quote:
to potem już nie ma znaczenia dużego czy jest spadek na tym
oporniku 1 czy 2 Volty - radio i komputer sobie z tym radzi świetnie.
Jeśli jesteś pewny to zastosuj coś rzędu 0,1 om
Quote:
Jeśli od początku myślałes o zwieraniu opornika to czemu o tym nie
napisałeś
Bo to IMO oczywiste.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.
pawel
Guest
Tue Apr 07, 2015 6:04 pm
Albo cp-10 z zakresem do 2A.
Jacek Maciejewski
Guest
Tue Apr 07, 2015 6:09 pm
Dnia Tue, 7 Apr 2015 12:02:48 -0500, Pszemol napisał(a):
Quote:
to potem już nie ma znaczenia dużego czy jest spadek na tym
oporniku 1 czy 2 Volty - radio i komputer sobie z tym radzi świetnie.
Jeśli jesteś pewny to zastosuj coś rzędu 0,1 om
Quote:
Jeśli od początku myślałes o zwieraniu opornika to czemu o tym nie
napisałeś
Bo to IMO oczywiste.
Spotyka się multimetry z zakresem do pomiaru temperatury ze współpracą z
termoparą. I masz problem pomiaru miliwoltów rozwiązany.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.
Goto page Previous 1, 2, 3 Next