RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak zbudować bezpieczną ładowarkę akumulatora 12V z zasilacza laptopowego?

ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zbudować bezpieczną ładowarkę akumulatora 12V z zasilacza laptopowego?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

RoMan Mandziejewicz
Guest

Sat Jan 22, 2011 4:11 pm   



Hello PeJot,

Saturday, January 22, 2011, 4:05:58 PM, you wrote:

Quote:
Sprawny samochód ze sprawnym akumulatorem NIE POTRZEBUJE
doladowywania nawet w najzimniejsze mrozy. Zwlaszcza jak Ty
parkujesz na noc w garazu. Jak masz problemy z zapalaniem to
sprawdz uklad ladowania akumulatora w swoim aucie (alternator)
lub sprawdz zywotnosc akumulatora i ewentualnie wymien go na
nowy (po 3-4 latach uzywania sprawnosc akumulatora wyraznie spada).
Czy w dobie projektowania samochodów przez księgowych można być pewnym
że we współczesnych autach alternatory mają zapas mocy i akumulatory są
doładowywane ?

Na razie księgowi potrafią liczyć i wiedzą, że akumulator gwarancję musi
wytrzymać. Dlatego rośnie moc malternatorów a maleje pojemność
akumulatorów.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

J.F.
Guest

Sat Jan 22, 2011 4:48 pm   



On Sat, 22 Jan 2011 16:05:58 +0100, PeJot wrote:
Quote:
W dniu 2011-01-22 15:55, Pszemol pisze:
Sprawny samochód ze sprawnym akumulatorem NIE POTRZEBUJE
doladowywania nawet w najzimniejsze mrozy.
Czy w dobie projektowania samochodów przez księgowych można być pewnym
że we współczesnych autach alternatory mają zapas mocy i akumulatory są
doładowywane ?

Jakos tak mimo ksiegowych coraz mocniejsze alternatory wsadzaja.

Osobiscie jednak nie bylbym taki pewny czy przy ciezkim zimnym starcie
zdazy sie potem aku doladowac, jesli dystans maly, czesto na nim
stoimy na jalowych obrotach, a wlaczone mamy swaitla, wycieraczki,
dmuchawe i ogrzewanie dwoch szyb, lusterek i siedzen..

J.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Sat Jan 22, 2011 4:52 pm   



Hello J.F.,

Saturday, January 22, 2011, 4:48:29 PM, you wrote:

Quote:
On Sat, 22 Jan 2011 16:05:58 +0100, PeJot wrote:
W dniu 2011-01-22 15:55, Pszemol pisze:
Sprawny samochód ze sprawnym akumulatorem NIE POTRZEBUJE
doladowywania nawet w najzimniejsze mrozy.
Czy w dobie projektowania samochodów przez księgowych można być pewnym
że we współczesnych autach alternatory mają zapas mocy i akumulatory są
doładowywane ?

Jakos tak mimo ksiegowych coraz mocniejsze alternatory wsadzaja.

Osobiscie jednak nie bylbym taki pewny czy przy ciezkim zimnym starcie
zdazy sie potem aku doladowac, jesli dystans maly, czesto na nim
stoimy na jalowych obrotach, a wlaczone mamy swaitla, wycieraczki,
dmuchawe i ogrzewanie dwoch szyb, lusterek i siedzen..

Właśnie dlatego moc alternatorów rośnie.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

PeJot
Guest

Sat Jan 22, 2011 5:40 pm   



W dniu 2011-01-22 16:48, J.F. pisze:

Quote:
Czy w dobie projektowania samochodów przez księgowych można być pewnym
że we współczesnych autach alternatory mają zapas mocy i akumulatory są
doładowywane ?

Jakos tak mimo ksiegowych coraz mocniejsze alternatory wsadzaja.

Że wsadzają mocniejsze, to widać, ale nie znaczy to że wystarczająco
mocne na ciężkie warunki. Ciut za słaby alternator w lecie czy na
długich trasach może dać radę, ale w zimie i mieście już niekoniecznie.
Akumulator podstawową gwarancję na auto przetrzyma i to wystarczy.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

PeJot
Guest

Sat Jan 22, 2011 5:45 pm   



W dniu 2011-01-22 16:11, RoMan Mandziejewicz pisze:

Quote:
Na razie księgowi potrafią liczyć i wiedzą, że akumulator gwarancję musi
wytrzymać.

Nie musi. Jakiś tam % napraw gwarancyjnych jeszcze nie psuje zysków
wypracowanych z tańszych akumulatorów.

Quote:
Dlatego rośnie moc malternatorów a maleje pojemność
akumulatorów.

A i samochody na postoju bardziej prądożerne.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

badworm
Guest

Sat Jan 22, 2011 6:34 pm   



Dnia Sat, 22 Jan 2011 08:55:45 -0600, Pszemol napisał(a):

Quote:
Bladzisz kolego...
Sprawny samochód ze sprawnym akumulatorem NIE POTRZEBUJE
doladowywania nawet w najzimniejsze mrozy. Zwlaszcza jak Ty

Pod warunkiem, że samochód jest na tyle używany, że zniweluje to
rozładowywanie akumulatora podczas długich postojów w garażu...
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066

Papkin
Guest

Sat Jan 22, 2011 7:20 pm   



Quote:

O tyle do d* ze zapomnisz kiedys swiatla wylaczyc, zejdzie "do zera" i
co zrobisz ? Biec do sklepu po nowe aku czy po nowy prostownik ? :-)


Auto piszczy lub gra melodyjke (zalezy ktore) jesli wysiadam a swiatla sa
zapalone ;P
A radio mam "po stacyjce".

Irek N.
Guest

Sat Jan 22, 2011 7:23 pm   



Quote:
Pod warunkiem, że samochód jest na tyle używany, że zniweluje to
rozładowywanie akumulatora podczas długich postojów w garażu...

Dokładnie. Takie A-M DB9 żre jak głupie na postoju, a nikt tam nie
wkłada akumulatora z tir-a żeby, Ah wystarczyło.
Nawet popularne marki mają z tym problem (przykładowo Volvo XC70).

Miłego.
Irek.N.

Papkin
Guest

Sat Jan 22, 2011 7:31 pm   



Quote:
Mierzyłeś nieobciążony?

Raczej obciazony naladowanym juz aku, nie pamietam dokladnie. Nie obciazony
pewnie ma za duzo ale przy naladowanym akumulatorze napiecie bedzie juz za
duze, to stary selenowy prostownik (projektowany na 220 a moze jeszcze mniej),
zawsze ladowanie odbywalo sie pod nadzorem wiec akumulatora zadnego nie zabil.
Jest tak ze jesli musze naladowac akumulator to raz na kilka lat. Laduje raz,
za kilka dni znow zrobi psikus to ide po nowy bo doladowywanie co chwile jest
dobre dla emeryta i z ogrzewanym garazem. Wyciaganie tego akumulatora to horror
(dlonie na mrozie) a w peugeot to juz w ogole schowany gleboko jak cholera
+klemy zaciskowe. Rok temu, w zimie, raz doladowalem akumulator i wytrzymal do
konca zimy i dalej az do tej, tj nastepnej, zimy. Teraz raz mi odmowil
posluszenstwa to poszedlem po nowy. Czyli jedno doladowanie wystarczylo by nie
wydac 300zl przez rok. Normalnie sukces ;P

Nie mam czasu na zabawy z wyciaganiem gnoja co noc + pozniej zabawy z
podlaczeniem. Taki prostownik z lidla podlacze sobie ewentualnie na noc juz w
aucie bez rozlaczania i wyciagania akumulatora.

No i prawda o ktorej kazdy chyba juz wie, mam kable rozruchowe made in china
ale kupilem na duzy prad i wygladaly na bogate w [Cu]. Z dieslem nie daly sobie
rady... poszedlem do sasiada i przyniosl kable z PRL - woz odpalil natychmiast.

Pszemol
Guest

Sat Jan 22, 2011 10:03 pm   



"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message news:ihf1a7$thg$1@news.onet.pl...
Quote:
W dniu 2011-01-22 16:48, J.F. pisze:

Czy w dobie projektowania samochodów przez księgowych można być pewnym
że we współczesnych autach alternatory mają zapas mocy i akumulatory są
doładowywane ?

Jakos tak mimo ksiegowych coraz mocniejsze alternatory wsadzaja.

Że wsadzają mocniejsze, to widać, ale nie znaczy to że wystarczająco mocne
na ciężkie warunki. Ciut za słaby alternator w lecie czy na długich
trasach może dać radę, ale w zimie i mieście już niekoniecznie. Akumulator
podstawową gwarancję na auto przetrzyma i to wystarczy.

Sprawny alternator z powodzeniem naładuje sprawny akumulator.
Problemy zaczynają się gdy akumulator jest stary lub alternator niesprawny.

Pszemol
Guest

Sat Jan 22, 2011 10:04 pm   



"badworm" <nospam@post.pl> wrote in message
news:z4631k09jwy8$.dlg@badworm.pl...
Quote:
Dnia Sat, 22 Jan 2011 08:55:45 -0600, Pszemol napisał(a):

Bladzisz kolego...
Sprawny samochód ze sprawnym akumulatorem NIE POTRZEBUJE
doladowywania nawet w najzimniejsze mrozy. Zwlaszcza jak Ty

Pod warunkiem, że samochód jest na tyle używany, że zniweluje to
rozładowywanie akumulatora podczas długich postojów w garażu...

Jeśli obwiesiłeś samochód urządzeniami które biorą prąd
to pewnie że będą problemy po miesiącu nieużywania...
Ale samochód używany częściej nie powinien mieć problemów.

Irek N.
Guest

Sat Jan 22, 2011 11:03 pm   



Quote:
O tyle do d* ze zapomnisz kiedys swiatla wylaczyc, zejdzie "do zera" i
co zrobisz ? Biec do sklepu po nowe aku czy po nowy prostownik ? Smile

Jest na to fajny patent, niech s'wiat?a sie; w?a;czaja; automatycznie po
w?a;czeniu stacyjni i oczywis'cie gasna; po wy?a;czeniu tejz.e. Z.eby nie by?o
dyskoteki przyk?adowo z ksenonami - w?a;cza sie; po pewnej chwili o
przekre;cenia stacyjki :)

Ciekawe, ile procent samochodów ma moz.liwos'c' automatycznego zapalania
s'wiate?? Za to widze;, z.e byle fiii... mryga przeciwmgielnymi przy skre;cie :)

Mi?ego.
Irek.N.

Padre
Guest

Sun Jan 23, 2011 12:31 pm   



Quote:
Jesli to to o czym mysle, to ma jedna wade - prad ladowania 3.6A.
Jak czlowiekowi sie spieszy, to przydaloby sie 10A.


Ostatnio zostawiłem na weekend oświetlenie we wnętrzu auta i jak rano w
poniedziałek próbowałem jechać to rozrusznik nawet nie puknął, po 15
minutach ładownia odpaliłem bez problemu choć musiałem kręcić kilka
sekund wiec nie jest tak źle.

J.F.
Guest

Sun Jan 23, 2011 12:56 pm   



On Sun, 23 Jan 2011 12:31:58 +0100, Padre wrote:
Quote:
Jesli to to o czym mysle, to ma jedna wade - prad ladowania 3.6A.
Jak czlowiekowi sie spieszy, to przydaloby sie 10A.

Ostatnio zostawiłem na weekend oświetlenie we wnętrzu auta i jak rano w
poniedziałek próbowałem jechać to rozrusznik nawet nie puknął, po 15
minutach ładownia odpaliłem bez problemu choć musiałem kręcić kilka
sekund wiec nie jest tak źle.

No ale przy 10A wystrczyloby 5 minut, a rano czas to pieniadz :-)

J.

badworm
Guest

Sun Jan 23, 2011 3:53 pm   



Dnia Sat, 22 Jan 2011 15:04:51 -0600, Pszemol napisał(a):

Quote:
Jeśli obwiesiłeś samochód urządzeniami które biorą prąd
to pewnie że będą problemy po miesiącu nieużywania...
Ale samochód używany częściej nie powinien mieć problemów.

1,5 roczna Kia Ceed SW, silnik 2.0 benzyna. Z dodatkowego wyposażenia
mogącego brać jakiś prąd na postoju to chyba tylko autoalarm sprzężony z
fabrycznym centralnym zamkiem. Dwa tygodnie postoju wystarczyły żeby
samochód nie dał się uruchomić - choć fakt, ostatnia jazda przed tym
dłuższym postojem mogła nie naładować akumulatora do pełna.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zbudować bezpieczną ładowarkę akumulatora 12V z zasilacza laptopowego?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map