Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6
Adam
Guest
Wed Jan 28, 2015 11:57 am
W dniu 2015-01-28 o 00:51, Pszemol pisze:
Quote:
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message
(...)
Swego czasu jakiś mechanik mówił mi, że tak. Miałem (i mam) duże
wątpliwości. Abstrahując od dwóch modeli gniazd - mimo wszystko wydaje
mi się to zbyt ryzykowne, aby wystawiać sygnał na zewnątrz. I to bez
firewalla ;)
Nie słuchaj co Ci mówi taki czy inny mechanik tylko otwórz sobie
diagram połączeń do swojego samochodu i się dowiesz jak jest naprawdę.
Mechaników rzadko słucham - śmiem twierdzić, że czasami sam już więcej
zapomniałem, niż oni nauczyli się przez całe życie ;)
Natomiast auta z CAN-em nie miałem i na razie wolę nie mieć. Teraz
jeżdżę Pajero II, które ma kilka sterowników, każdy odpowiada za coś
innego (np. tylko szyby, tylko centralny zamek, tylko tempomat, itd) - i
to jest dobre. Są autonomiczne - ewentualne uszkodzenie jednego nie ma
wpływu na resztę. Nawet "automat" obywa się bez elektroniki.
Wcześniej miałem wynalazek p.t. Freelander - tam byle bzdura mogła nawet
spowodować niemożność odpalenia silnika, lub przejście tegoż w tryb
awaryjny.
Natomiast, gdybym miał mieć auto, do którego wkładając hak holowniczy,
musiałbym to kodować w CAN-ie - nie, dziękuję :(
--
Pozdrawiam.
Adam
Pszemol
Guest
Wed Jan 28, 2015 2:13 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:54c8b363$0$2654$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...
Ale po co tam jakis procesor ?
Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania.
A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN.
Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać
sygnały i zapamiętywać pozycje lusterek do pamiętania ich
niż analogowo.
J.F.
Guest
Wed Jan 28, 2015 2:48 pm
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Quote:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...
Ale po co tam jakis procesor ?
Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania.
A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN.
Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać
sygnały i zapamiętywać pozycje lusterek do pamiętania ich
niż analogowo.
Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i
zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze
:-)
J.
Piotr Wyderski
Guest
Wed Jan 28, 2015 4:10 pm
J.F. wrote:
Quote:
Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i
zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze
I mniej więcej w tę stronę świat zmierza. :-)
Kiedyś robiłem przetwornicę do LEDów sterowaną cyfrowo. Znacznie
łatwiejsze okazało się włożenie SMPS w CPU niż CPU do SMPS...
Pozdrawiam, Piotr
Gotfryd Smolik news
Guest
Thu Jan 29, 2015 11:02 am
On Tue, 27 Jan 2015, Pszemol wrote:
Quote:
Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
Moment.
Po kolei:
Quote:
zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...
Primo, Ty piszesz o lusterkach prawym i lewym, tak?
Czyli niby (w późniejszym poście) masz świadomość, że rozwiązania
takie jak CAN stosuje się po to, aby ZMNIEJSZYĆ liczbę
przewodów, a jednocześnie proponujesz wizję konstrukcji,
w której ZWIĘKSZASZ liczbę przewodów sterujących, i to
w krytycznym miejscu, bo nie tylko oblatujących auto
dookoła, ale jeszcze przechodzących przez ruchome części?
Zwracam uwagę, że to co piszesz jest DIAMETRALNIE PRZECIWNE
do przypadku, w którym "końcówka CAN" steruje fizycznym
lusterkiem, szybą, zamkiem i czymś tam jeszcze, ale znajdującymi
się OBOK SIEBIE!
Druga część jest trudniejsza.
Opisz jak sobie to "logowanie" wyobrażasz.
Przypomnę, że mamy do czynienia z "multihosted" magistralą,
na której KAŻDY może nadawać, KAŻDY widzi całą transmisję,
jest wykorzystywana m.in. przy diagnostyce, a mamy przeciwko
sobie włamywacza, który chce wydać "lewy" rozkaz.
Ta magistrala nijak nie jest przystosowana do "blokowania
transmisji", co chcesz zrobić!
Bo mi wychodzi że proponujesz:
- uwalenie możliwości diagnostyki
- bo szyfrowanie trasmisji jest konieczne
- co nijak nie będzie pasowało do idei prostego sterowania magistralą
- kosztem narzutu wyrażonego dwucyfrową liczbą pewnie.
Quote:
Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora
z logowaniem"!
Zgoda.
No jak chcesz je wymusić?
Kartką "włamywaczu, prosimy najpierw się wlogować, przed wydaniem
rozkazu do lusterka"?
Po czym zidentyfikujesz, że nadaje "uprawniony" sprzęt?
pzdr, Gotfryd
Ghost
Guest
Thu Jan 29, 2015 11:11 am
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1501291051450.5488@quad...
Quote:
Opisz jak sobie to "logowanie" wyobrażasz.
Przypomnę, że mamy do czynienia z "multihosted" magistralą,
na której KAŻDY może nadawać, KAŻDY widzi całą transmisję,
jest wykorzystywana m.in. przy diagnostyce, a mamy przeciwko
sobie włamywacza, który chce wydać "lewy" rozkaz.
Ta magistrala nijak nie jest przystosowana do "blokowania
transmisji", co chcesz zrobić!
Ależ pszemuś bardzo pragnie zapomnieć, że walnął tego babola, a ty mu
przypominasz. Zlituj się!
Gotfryd Smolik news
Guest
Thu Jan 29, 2015 1:51 pm
On Thu, 29 Jan 2015, Ghost wrote:
Quote:
Zlituj się!
Aj, już się zamykam!
pzdr, Gotfryd
Pszemol
Guest
Fri Jan 30, 2015 7:39 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:54c8e899$0$2642$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...
Ale po co tam jakis procesor ?
Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania.
A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN.
Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać
sygnały i zapamiętywać pozycje lusterek do pamiętania ich
niż analogowo.
Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i
zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze
Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy,
że pobór prądu silnika prądu stałego zwiększa się znacznie
przy zwiększonym obciążeniu (gdy silnik dokręci lusterko do
oporu) i wtedy wciąż masz 4 druty a wiesz gdzie jest lusterko.
RadoslawF
Guest
Fri Jan 30, 2015 8:34 pm
W dniu 2015-01-30 o 19:39, Pszemol pisze:
Quote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:54c8e899$0$2642$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...
Ale po co tam jakis procesor ?
Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania.
A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN.
Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać
sygnały i zapamiętywać pozycje lusterek do pamiętania ich
niż analogowo.
Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i
zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-)
Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy,
że pobór prądu silnika prądu stałego zwiększa się znacznie
przy zwiększonym obciążeniu (gdy silnik dokręci lusterko do
oporu) i wtedy wciąż masz 4 druty a wiesz gdzie jest lusterko.
I się projektant zdziwi używając takiego rozwiązania w naszym
klimacie w zimie jak lusterko zamarznie czy się zawias przytrze.
Pozdrawiam
Ghost
Guest
Fri Jan 30, 2015 10:31 pm
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:magj4a$2l2$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:54c8e899$0$2642$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i
zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-)
Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy,
że pobór prądu silnika prądu stałego zwiększa się znacznie
przy zwiększonym obciążeniu (gdy silnik dokręci lusterko do
oporu) i wtedy wciąż masz 4 druty a wiesz gdzie jest lusterko.
Niezły sposób na pamięć ustawień. Hehe, kreatywny wyznawca srajfona.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6