RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak wykorzystać Androida w samochodzie do kontroli przez CAN - zamykanie okien i lusterek?

[cross] Android w samochodzie i CAN

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wykorzystać Androida w samochodzie do kontroli przez CAN - zamykanie okien i lusterek?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Ghost
Guest

Sat Jan 24, 2015 9:14 pm   



Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:54c3c474$0$23533$65785112@news.neostrada.pl...

On 2015-01-24 16:14, Ghost wrote:
[...]
Quote:
Rece mi opadaja...

Ręce to mi opadają, bo jak ktoś cię dwukrotnie poprosił o linka to nie
możesz go po prostu podać tylko wypisujesz jakieś pierdoły. Ten link to
jakaś tajemnica czy co? Cool

BO KURWA PRAWIE KAŻDA POZYCJA DAJE WŁAŚCIWY WYNIK!!!

Dziękuję za uwagę.

Marek
Guest

Sat Jan 24, 2015 10:43 pm   



On Sat, 24 Jan 2015 21:14:49 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
Quote:
BO KURWA PRAWIE KAŻDA POZYCJA DAJE WŁAŚCIWY WYNIK!!!
Dziękuję za uwagę.

Co z tego skoro 99% tych wyników nie opisuje precyzyjnie po co ten
can temu radiu?
Dopiero na alibabie znalazlem z jako takim opisem: radio pobiera z
can info o temp, wentylatorze, temp. siedzen, zapietych pasach,
otwartych drzwiach itp. i pewnie wyświetla to jako status.

--
Marek

Ghost
Guest

Sat Jan 24, 2015 11:03 pm   



Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.6706629909037824335@news.neostrada.pl...

On Sat, 24 Jan 2015 21:14:49 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
Quote:
BO KURWA PRAWIE KAŻDA POZYCJA DAJE WŁAŚCIWY WYNIK!!!
Dziękuję za uwagę.

Co z tego skoro 99% tych wyników nie opisuje precyzyjnie po co ten can temu
radiu?

I może dlatego było moje pytanie w pierwszym poście, a nie sugestia jak
zasugerowałeś?

A co robi, to zdecydują programy jakie są wgrane i jakie sobie tam wgrasz.

adamschodowy
Guest

Sun Jan 25, 2015 12:07 am   



Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.com> napisał w wiadomości news:54c352d7$0$2164$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Witam,

Ostatnio pojawiły się "radia" samochodowe z androidem na pokładzie z
możliwością podłączenia do CAN. Moje pytanie brzmi, co można przez tego CAN
zrobić? Np. czy zamknięcie pilotem auta da sygnał jakiś do naszego androida?
Czy tym androidem można będzie: zamknąć okna i złożyć luterka?

a radio ma pilota?
bo widzi mi się piękny backdoor.
btw, spece na forum samochodowym poświęconym tej magistralce chwalili się że wynaleźli w specyfikacji jakiegoś producenta komendę w podobie "odpal_wszystkie_airbagi" Smile

Ghost
Guest

Sun Jan 25, 2015 10:12 am   



Użytkownik "adamschodowy" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ma18p1$ecj$1@speranza.aioe.org...

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.com> napisał w wiadomości
news:54c352d7$0$2164$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Witam,

Ostatnio pojawiły się "radia" samochodowe z androidem na pokładzie z
możliwością podłączenia do CAN. Moje pytanie brzmi, co można przez tego
CAN
zrobić? Np. czy zamknięcie pilotem auta da sygnał jakiś do naszego
androida?
Czy tym androidem można będzie: zamknąć okna i złożyć luterka?

a radio ma pilota?

często ma

Quote:
bo widzi mi się piękny backdoor.
btw, spece na forum samochodowym poświęconym tej magistralce chwalili się
że wynaleźli w specyfikacji jakiegoś producenta komendę w podobie
"odpal_wszystkie_airbagi" Smile

Zdaje się airbaga nie da odpalić przez CAN.

W przypadku radyjek wiadomo jest tyle, ze się podpina pod CAN, nie wiadomo,
czy np. nie istnieje jakiś tryb pasywny (tylko słuchanie) i to by trzeba
było zbadać - co tak naprawdę się z tym da zrobić. Choćby wspomniane
zamykanie okien i lusterek.

re
Guest

Sun Jan 25, 2015 10:38 am   



Użytkownik "Ghost"


Quote:
bo widzi mi się piękny backdoor.
btw, spece na forum samochodowym poświęconym tej magistralce chwalili się
że wynaleźli w specyfikacji jakiegoś producenta komendę w podobie
"odpal_wszystkie_airbagi" Smile

Zdaje się airbaga nie da odpalić przez CAN.

W przypadku radyjek wiadomo jest tyle, ze się podpina pod CAN, nie wiadomo,
czy np. nie istnieje jakiś tryb pasywny (tylko słuchanie) i to by trzeba
było zbadać - co tak naprawdę się z tym da zrobić. Choćby wspomniane
zamykanie okien i lusterek.
---
Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać
lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie z
niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał, więc jeśli
tylko podłączony adapter zechce te lusterka złożyć to tak się stanie.

Ghost
Guest

Sun Jan 25, 2015 10:41 am   



Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ma2es1$fjt$1@mx1.internetia.pl...

Quote:
Można oczywiście pasywnie z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by
to wymuszał

Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?

Ghost
Guest

Sun Jan 25, 2015 11:32 am   



Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.5265268200085364558@news.neostrada.pl...

On Sat, 24 Jan 2015 16:14:32 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
Quote:
"car android canbus"
Tak wiem, tez nie znajdziesz

Znalazlem. Po co radiu odczyt po can kąta skrętu kierownicy nie wiem,

Ale, np. odczyt przycisków radia z kierownicy jesteś w stanie zutylizować,
czy tez nie bardzo?

Marek
Guest

Sun Jan 25, 2015 1:00 pm   



On Sun, 25 Jan 2015 10:41:40 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
Quote:
Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?

Jest tak jak pisze. Złącze obd2/can służy do komunikacji dwustronnej,
jeśli podłączone urządzenie zacznie szaleć i zrobi flooda na
magistrali może unieruchomić pojazd, w skrajnych przypadkach trwale.

--
Marek

Ghost
Guest

Sun Jan 25, 2015 1:07 pm   



Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.6995346513451002477@news.neostrada.pl...

On Sun, 25 Jan 2015 10:41:40 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:

Quote:
Zgadujesz, czy wiesz to ze specyfikacji?

Jest tak jak pisze. Złącze obd2/can służy do komunikacji dwustronnej, jeśli
podłączone urządzenie zacznie szaleć i zrobi flooda na magistrali może
unieruchomić pojazd, w skrajnych przypadkach trwale.

Flooda zgodnie ze specyfikacja?

Ok, będę pisał powili, czytaj tez powoli, może zaskoczysz - MOWA BYŁA O
SPECYFIKACJI SZYNY I URZĄDZEŃ, Z TEGO CO WIEM, KAŻDE MOŻE WEJŚĆ W STAN
READ-ONLY, NIE WIEM NATOMIAST CZY NIE ROBI SIĘ CZASEM PROCESORÓW Z PORTAMI
KTÓRE SA PERMANENTNIE STANIE READ ONLY - BY DESIGN.

Marek
Guest

Sun Jan 25, 2015 1:08 pm   



On Sun, 25 Jan 2015 11:32:42 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
Quote:
Ale, np. odczyt przycisków radia z kierownicy jesteś w stanie
zutylizować,
czy tez nie bardzo?

Jeśli lecą po can to tak, o ile nie są w jakiś sposób obfuscowane.
Ale nie we wszystkich autach przyciski z kierownicy czy konsoli lecą
po can, np. w tym projekcie:

http://www.youtube.com/watch?v=CrqYqR2qepI

(mazda) aby odczytać stan przycisków konsoli musiałem komunikować się
z dykowaną magistralą zestawu audio (nie can) .

--
Marek

Ghost
Guest

Sun Jan 25, 2015 1:19 pm   



Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.5327673004159006569@news.neostrada.pl...

On Sun, 25 Jan 2015 11:32:42 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
Quote:
Ale, np. odczyt przycisków radia z kierownicy jesteś w stanie
zutylizować,
czy tez nie bardzo?

Jeśli lecą po can to tak

uff

Quote:
Ale nie we wszystkich autach przyciski z kierownicy czy konsoli lecą
po can, np. w tym projekcie:


http://www.youtube.com/watch?v=CrqYqR2qepI

(mazda) aby odczytać stan przycisków konsoli musiałem komunikować się
z dykowaną magistralą zestawu audio (nie can) .

--
Marek

Ghost
Guest

Sun Jan 25, 2015 1:20 pm   



Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.5327673004159006569@news.neostrada.pl...

On Sun, 25 Jan 2015 11:32:42 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
Quote:
Ale, np. odczyt przycisków radia z kierownicy jesteś w stanie
zutylizować,
czy tez nie bardzo?

Jeśli lecą po can to tak

uff

Quote:
Ale nie we wszystkich autach przyciski z kierownicy

chyba w mniejszosci

Marek
Guest

Sun Jan 25, 2015 1:25 pm   



On Sun, 25 Jan 2015 13:07:39 +0100, "Ghost" <ghost@everywhere.com>
wrote:
Quote:
Flooda zgodnie ze specyfikacja?
Ok, będę pisał powili, czytaj tez powoli, może zaskoczysz - MOWA
BYŁA O
SPECYFIKACJI SZYNY I URZĄDZEŃ, Z TEGO CO WIEM, KAŻDE MOŻE WEJŚĆ W
STAN
READ-ONLY, NIE WIEM NATOMIAST CZY NIE ROBI SIĘ CZASEM PROCESORÓW Z
PORTAMI
KTÓRE SA PERMANENTNIE STANIE READ ONLY - BY DESIGN.


Specyfikacją czego? Człowieku weź się ogarnij, flood spowoduje błąd w
firmware, to jest masowy chiński sprzęt.
Niech mnie ktoś mądrzejszy poprawi ale chyba w can nie ma czegoś jak
read only (w typowym znaczeniu), jeśli dany node (który pracuje "read
only") nie odbierze ramki poprawnie od innego noda (błąd crc) to
wysyła żądanie retransmisji.

--
Marek

Pszemol
Guest

Sun Jan 25, 2015 1:30 pm   



"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message
news:almarsoft.5265268200085364558@news.neostrada.pl...
Quote:
Na jednej stronie przeczytałem opis usera, że wciskanie hamulca pauzuje mu
film, coby wątku nie utracił gdy musi wzrok oderwać
od filmu i spojrzeć na drogę.....

Ja pier... on w czasie jazdy film ogląda??

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wykorzystać Androida w samochodzie do kontroli przez CAN - zamykanie okien i lusterek?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map