RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak wykorzystać Androida w samochodzie do kontroli przez CAN - zamykanie okien i lusterek?

[cross] Android w samochodzie i CAN

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wykorzystać Androida w samochodzie do kontroli przez CAN - zamykanie okien i lusterek?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Pszemol
Guest

Mon Jan 26, 2015 2:12 pm   



"re" <re@re.invalid> wrote in message news:ma3p9c$upv$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.
---
Do jakiego systemu ?

Do hosta (komputera pokładowego).

Gotfryd Smolik news
Guest

Mon Jan 26, 2015 8:05 pm   



On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:

Quote:
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:ma3p9c$upv$1@mx1.internetia.pl...
No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.
---
Do jakiego systemu ?

Do hosta (komputera pokładowego).

<zgryźliwość>
Tego w lusterku i tego w klamce/zamku?
</zgryźliwość>

pzdr, Gotfryd

re
Guest

Mon Jan 26, 2015 8:22 pm   



Użytkownik "Ghost"

Sorry, ale wyglądasz mi na trolla albo imbecyla.

Żeby nie kusiło to PLONK
---
Sp.. w podskokach

re
Guest

Mon Jan 26, 2015 8:24 pm   



Użytkownik "Pszemol"

Quote:
No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.
---
Do jakiego systemu ?

Do hosta (komputera pokładowego).
---
To mówię, że jaki by nie był to te interfejsy diagnostyczne jakoś nie mają
problemu by sterować urządzeniami.

Pszemol
Guest

Tue Jan 27, 2015 12:20 am   



"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message
news:Pine.WNT.4.64.1501262004170.5548@quad...
Quote:
On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:

"re" <re@re.invalid> wrote in message
news:ma3p9c$upv$1@mx1.internetia.pl...
No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.
---
Do jakiego systemu ?

Do hosta (komputera pokładowego).

zgryźliwość
Tego w lusterku i tego w klamce/zamku?
/zgryźliwość

W lusterku masz procesor? Ciekawe... Smile

re
Guest

Tue Jan 27, 2015 2:04 am   



Użytkownik "Pszemol"

Quote:
No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.
---
Do jakiego systemu ?

Do hosta (komputera pokładowego).

zgryźliwość
Tego w lusterku i tego w klamce/zamku?
/zgryźliwość

W lusterku masz procesor? Ciekawe... Smile
---
CAN

Adam
Guest

Tue Jan 27, 2015 1:43 pm   



W dniu 2015-01-27 o 02:04, re pisze:
Quote:

(...)

W lusterku masz procesor? Ciekawe... Smile
---
CAN


Kilka lat temu były opisywane przypadki włamu do aut, właśnie przez
podpięcie się do CAN-u przez lusterko zewnętrzne - metoda szybka i
bezśladowa. Wystarczyło tylko "wydłubać" szkiełko z oczodołu i już jest
dostęp do przewodów.


--
Pozdrawiam.

Adam

Pszemol
Guest

Tue Jan 27, 2015 7:50 pm   



"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message
news:ma815r$sho$1@usenet.news.interia.pl...
Quote:
Kilka lat temu były opisywane przypadki włamu do aut, właśnie przez
podpięcie się do CAN-u przez lusterko zewnętrzne - metoda szybka i
bezśladowa. Wystarczyło tylko "wydłubać" szkiełko z oczodołu i już jest
dostęp do przewodów.

Dostęp do przewodów, ale nie tych co trzeba... niestety.
Te opisy to była ściema, prawdopodobnie podsycana
przez firmy ubezpieczeniowe żerujące na strachu właścicieli
samochodów przed kradzieżą swoich ukochanych auto-pupilków.

Adam
Guest

Tue Jan 27, 2015 11:45 pm   



W dniu 2015-01-27 o 19:50, Pszemol pisze:
Quote:
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message
news:ma815r$sho$1@usenet.news.interia.pl...
Kilka lat temu były opisywane przypadki włamu do aut, właśnie przez
podpięcie się do CAN-u przez lusterko zewnętrzne - metoda szybka i
bezśladowa. Wystarczyło tylko "wydłubać" szkiełko z oczodołu i już
jest dostęp do przewodów.

Dostęp do przewodów, ale nie tych co trzeba... niestety.
Te opisy to była ściema, prawdopodobnie podsycana
przez firmy ubezpieczeniowe żerujące na strachu właścicieli
samochodów przed kradzieżą swoich ukochanych auto-pupilków.

Nie wiem, nie siedzę w tych tematach.
Czyli, pomimo tego, iż lusterkami macha CAN, to dostanie się do wnętrza
lusterka i podpięcie się pod CAN nic nie da?
Czy też CAN siedzi wewnątrz pojazdu, macha natomiast lusterkami podając
już tylko sygnały wykonawcze na silniczki (i grzałkę) w lusterku - a
więc linii CAN niet w lusterku?

Przy okazji:
Czy CAN wychodzi przez wtyczkę do przyczepy?
Swego czasu jakiś mechanik mówił mi, że tak. Miałem (i mam) duże
wątpliwości. Abstrahując od dwóch modeli gniazd - mimo wszystko wydaje
mi się to zbyt ryzykowne, aby wystawiać sygnał na zewnątrz. I to bez
firewalla ;)


--
Pozdrawiam.

Adam

Gotfryd Smolik news
Guest

Wed Jan 28, 2015 12:12 am   



On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:

Quote:
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote
On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:

"re" <re@re.invalid> wrote
Do jakiego systemu ?

Do hosta (komputera pokładowego).

zgryźliwość
Tego w lusterku i tego w klamce/zamku?
/zgryźliwość

W lusterku masz procesor?

A czy ja wiem, co tego konkretnie CANa obsługuje?
Nie widać przeszkód (żeby mikrokontroler procesorowy), skoro
sobie życzysz.
Przeszkodę widać za to w Twoim rozumowaniu:

Quote:
Ciekawe... Smile

Nie.
Ty najwyraźniej uparłeś się nie zajarzyć, że CAN nie jest
"magistralą centralną" (z procesorem sterującym), lecz
magistralą wielodostępną - we wszystkich tego słowa znaczeniach
(jak to niektórzy mawiają, "multihosted").
*każdy* kto ma dostęp do drutów może wysłać rozkazy!
Zgodnie ze specyfikacją, dodajmy, ona (magistrala CAN)
do tego właśnie służy.
Z bardziej powszechnych, relatywnie blisko jest SCSI
(tak, można mieć kilka kart kontrolerów na jednej magistrali,
w tym podpiętych do kilku różnych komputerów, choć OSy które
potrafią coś takiego obsłużyć można policzyć na połowie
palców jednej ręki drwala).

Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora
z logowaniem"!

pzdr, Gotfryd

Pszemol
Guest

Wed Jan 28, 2015 12:51 am   



"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message
news:ma94ee$51l$1@usenet.news.interia.pl...
Quote:
W dniu 2015-01-27 o 19:50, Pszemol pisze:
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message
news:ma815r$sho$1@usenet.news.interia.pl...
Kilka lat temu były opisywane przypadki włamu do aut, właśnie przez
podpięcie się do CAN-u przez lusterko zewnętrzne - metoda szybka i
bezśladowa. Wystarczyło tylko "wydłubać" szkiełko z oczodołu i już
jest dostęp do przewodów.

Dostęp do przewodów, ale nie tych co trzeba... niestety.
Te opisy to była ściema, prawdopodobnie podsycana
przez firmy ubezpieczeniowe żerujące na strachu właścicieli
samochodów przed kradzieżą swoich ukochanych auto-pupilków.

Nie wiem, nie siedzę w tych tematach.
Czyli, pomimo tego, iż lusterkami macha CAN, to dostanie się do wnętrza
lusterka i podpięcie się pod CAN nic nie da?
Czy też CAN siedzi wewnątrz pojazdu, macha natomiast lusterkami podając
już tylko sygnały wykonawcze na silniczki (i grzałkę) w lusterku - a więc
linii CAN niet w lusterku?

Otóż to. CAN macha procesorem lusterek w drzwiach, umieszczonym
tuż pod ręcznymi manipulatorami lusterek - zwykle zintegrowana ta
sama płytka elektroniczna z otwieraniem/zamykaniem drzwi i okien.

Pamiętaj, że samochody robi się w dziesiątkach milionów sztuk i tam
się oszczędza na wszystkim, nawet na tym że może iść 4 zamiast 6 drutów.

Quote:
Przy okazji:
Czy CAN wychodzi przez wtyczkę do przyczepy?

Ja nie wiem na 100% ale obstawiam że nie.

Quote:
Swego czasu jakiś mechanik mówił mi, że tak. Miałem (i mam) duże
wątpliwości. Abstrahując od dwóch modeli gniazd - mimo wszystko wydaje mi
się to zbyt ryzykowne, aby wystawiać sygnał na zewnątrz. I to bez
firewalla Wink

Nie słuchaj co Ci mówi taki czy inny mechanik tylko otwórz sobie
diagram połączeń do swojego samochodu i się dowiesz jak jest naprawdę.

Pszemol
Guest

Wed Jan 28, 2015 12:53 am   



"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message
news:Pine.WNT.4.64.1501280000510.1408@quad...
Quote:
On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:

"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote
On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:

"re" <re@re.invalid> wrote
Do jakiego systemu ?

Do hosta (komputera pokładowego).

zgryźliwość
Tego w lusterku i tego w klamce/zamku?
/zgryźliwość

W lusterku masz procesor?

A czy ja wiem, co tego konkretnie CANa obsługuje?
Nie widać przeszkód (żeby mikrokontroler procesorowy), skoro
sobie życzysz.
Przeszkodę widać za to w Twoim rozumowaniu:

Ciekawe... :-)

Nie.
Ty najwyraźniej uparłeś się nie zajarzyć, że CAN nie jest
"magistralą centralną" (z procesorem sterującym), lecz
magistralą wielodostępną - we wszystkich tego słowa znaczeniach
(jak to niektórzy mawiają, "multihosted").
*każdy* kto ma dostęp do drutów może wysłać rozkazy!
Zgodnie ze specyfikacją, dodajmy, ona (magistrala CAN)
do tego właśnie służy.

Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...

Quote:
Z bardziej powszechnych, relatywnie blisko jest SCSI
(tak, można mieć kilka kart kontrolerów na jednej magistrali,
w tym podpiętych do kilku różnych komputerów, choć OSy które
potrafią coś takiego obsłużyć można policzyć na połowie
palców jednej ręki drwala).

Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora
z logowaniem"!

Zgoda.

Ghost
Guest

Wed Jan 28, 2015 8:44 am   



Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ma98c7$rt7$1@dont-email.me...

Quote:
Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora
z logowaniem"!

Zgoda.

Siri pomogło?

Marek
Guest

Wed Jan 28, 2015 9:47 am   



On Tue, 27 Jan 2015 17:51:02 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:
Quote:
Ja nie wiem na 100% ale obstawiam że nie.

CAN występujr gnieździe przyczepy przy samochodach ciężarowych w
gniazdach 24V np. 24V/15-pin (DIN/ISO 12098).

--
Marek

J.F.
Guest

Wed Jan 28, 2015 11:01 am   



Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
Quote:
Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...

Ale po co tam jakis procesor ?

Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania.
A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN.

J.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wykorzystać Androida w samochodzie do kontroli przez CAN - zamykanie okien i lusterek?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map