Goto page 1, 2, 3 Next
tatko
Guest
Tue Oct 27, 2009 8:37 pm
Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej, garnącego się do tatusia
pracy, lutowania itd. Zacząłem uczyć assemblera AVR ale powiem szczerze, że
po 2 lekcjach, w formie zabawy, nie wiem co dalej
Nie wiem czego uczyć i jak bardzo przyciskać.
Napisaliśmy sobie
ldi r16,0b11111111
out DDRD,r16
ldi r16,0b10101010
out PORTD,r16
no i nie do końca sobie radzę jak to tłumaczyć

Zacząłem z kubeczkiem i
karteczką. Kubeczek to r16, a na kartce napisaliśmy liczbę....
Jak uczyć tego pomocyyyyy ? Dziecko nie może załapać abstrakcji ale znieniać
zapalone ledy potrzfi już samo. Czy są jakieś wytyczne od czego zacząć
uczyć, czego itp ?
Przecież nie wyjaśnię liczb szesnastkowych jeżeli nie umie liczyć normalnie.
Pszemol
Guest
Tue Oct 27, 2009 8:57 pm
"tatko" <tatko@no.spam> wrote in message news:hc7i5m$t8s$1@opal.futuro.pl...
Quote:
Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej, garnącego się do
tatusia pracy, lutowania itd. Zacząłem uczyć assemblera AVR ale powiem
szczerze, że po 2 lekcjach, w formie zabawy, nie wiem co dalej
Nie wiem czego uczyć i jak bardzo przyciskać.
Napisaliśmy sobie
ldi r16,0b11111111
out DDRD,r16
ldi r16,0b10101010
out PORTD,r16
no i nie do końca sobie radzę jak to tłumaczyć

Zacząłem z kubeczkiem i
karteczką. Kubeczek to r16, a na kartce napisaliśmy liczbę....
Jak uczyć tego pomocyyyyy ? Dziecko nie może załapać abstrakcji ale
znieniać zapalone ledy potrzfi już samo. Czy są jakieś wytyczne od czego
zacząć uczyć, czego itp ?
Przecież nie wyjaśnię liczb szesnastkowych jeżeli nie umie liczyć
normalnie.
Tu nie problem w systemie szesnastkowym lecz w rozumieniu
pojęć abstrakcyjnych typu "ksiądz" jako "pan w czarnym kitlu"
a nie konkretnie "ksiądz Ryszard z czerwonym nosem co na
kolędę przyszedł". Czy też pojęć trudnych nawet dla niektórych
dorosłych jak pojęcie "zmiennej". Mam koleżankę na kursie
komputerowym (trzydzieści parę lat) i nie rozumie pojęcia
zmiennej... Ty oczekujesz tego od 8-10 latka... zlituj się
games
Guest
Tue Oct 27, 2009 9:05 pm
Pszemol pisze:
Quote:
"tatko" <tatko@no.spam> wrote in message
news:hc7i5m$t8s$1@opal.futuro.pl...
Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej, garnącego się do
tatusia pracy, lutowania itd. Zacząłem uczyć assemblera AVR ale powiem
szczerze, że po 2 lekcjach, w formie zabawy, nie wiem co dalej
Nie wiem czego uczyć i jak bardzo przyciskać.
Napisaliśmy sobie
ldi r16,0b11111111
out DDRD,r16
ldi r16,0b10101010
out PORTD,r16
no i nie do końca sobie radzę jak to tłumaczyć

Zacząłem z
kubeczkiem i karteczką. Kubeczek to r16, a na kartce napisaliśmy
liczbę....
Jak uczyć tego pomocyyyyy ? Dziecko nie może załapać abstrakcji ale
znieniać zapalone ledy potrzfi już samo. Czy są jakieś wytyczne od
czego zacząć uczyć, czego itp ?
Przecież nie wyjaśnię liczb szesnastkowych jeżeli nie umie liczyć
normalnie.
Tu nie problem w systemie szesnastkowym lecz w rozumieniu
pojęć abstrakcyjnych typu "ksiądz" jako "pan w czarnym kitlu"
a nie konkretnie "ksiądz Ryszard z czerwonym nosem co na
kolędę przyszedł". Czy też pojęć trudnych nawet dla niektórych
dorosłych jak pojęcie "zmiennej". Mam koleżankę na kursie
komputerowym (trzydzieści parę lat) i nie rozumie pojęcia
zmiennej... Ty oczekujesz tego od 8-10 latka... zlituj się
:)

:)
A ile ma lat ?
Tmek
Guest
Tue Oct 27, 2009 9:13 pm
tatko wrote:
Quote:
Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej, garnącego się do
tatusia pracy, lutowania itd. Zacząłem uczyć assemblera AVR ale
powiem szczerze, że po 2 lekcjach, w formie zabawy, nie wiem co dalej

Nie wiem czego uczyć i jak bardzo przyciskać.
Napisaliśmy sobie
ldi r16,0b11111111
out DDRD,r16
ldi r16,0b10101010
out PORTD,r16
A niby czemu assemblera? Przeciez to abstrakcja bez zadnego punktu
zaczepienia w takim wieku.
Kiedys byly zestawy elektronika do laczenia. Kilkanascie elementow, laczenie
przewodami i ksiazeczka z ilomas tam schematami do zlozenia. Byl tez opis,
no bo jakze, ciekawe jak to dziala i dlaczego akurat tak. Tylko opis do tej
zabawki dla dzieci pisal jakis totalny jelop! Np opis tranzystora, skoro
dziala to ciekawy bylem jak. Biore ksiazeczke i czytam. A gosc tam pisze o
jakis kosmicznie brzmiacych dziurach i elektronach... I wez cos z tego
skumaj kiedy brak jakiejkolwiek analogii i jest to jedno z pierwszych
kontaktow z czyms takim. Czarna magia czarna magia pozostala a zacheta do
laczenia wlasnych ukladow brzmiala zlosliwie.
Zacznij od czegos prostego, skoro avr to wez bascom wyjasnij, zacheci niech
sie maly bawi. Jezyk jest prosty, inticyjny i mozna polapac o co w tym
chodzi. Literatura napisana zrozumialym tez jest. Uswiadom sobie ze to co
jest dla Ciebie zrozumiale, jest takim poniewaz masz wiedze na ten i inny
temat, ktory wprost lub pokretnie sie z tym wiaze.
Zaczynanie od abstrakcji assemblera i to jeszcze w takim wieku moze
zniechecic na dobre.
pzdr
Tmek
J.F.
Guest
Tue Oct 27, 2009 9:28 pm
On Tue, 27 Oct 2009 20:37:37 +0100, tatko wrote:
Quote:
Nie wiem czego uczyć i jak bardzo przyciskać.
W ogole nie przyciskac.
Zapisac dziecko na kurs tanca i niech d* nie zawraca :-)
Albo lego mindstrom mu kupic.
Quote:
Napisaliśmy sobie
ldi r16,0b11111111
out DDRD,r16
ldi r16,0b10101010
out PORTD,r16
no i nie do końca sobie radzę jak to tłumaczyć

Zacząłem z kubeczkiem i
karteczką. Kubeczek to r16, a na kartce napisaliśmy liczbę....
Jak uczyć tego pomocyyyyy ? Dziecko nie może załapać abstrakcji ale znieniać
zapalone ledy potrzfi już samo.
Przecież nie wyjaśnię liczb szesnastkowych jeżeli nie umie liczyć normalnie.
Ale po co ty mu liczby szesnastkowe chcesz wykladac ?
Swieta ida .. niech zaprogramuje jakies efekty na choinke ..
J.
JanuszR
Guest
Tue Oct 27, 2009 9:34 pm
Quote:
Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej, garnącego się do tatusia
pracy, lutowania itd. Zacząłem uczyć assemblera AVR ale powiem szczerze, że
po 2 lekcjach, w formie zabawy, nie wiem co dalej
Nie wiem czego uczyć i jak bardzo przyciskać.
Napisaliśmy sobie
ldi r16,0b11111111
out DDRD,r16
ldi r16,0b10101010
out PORTD,r16
no i nie do końca sobie radzę jak to tłumaczyć

Zacząłem z kubeczkiem i
karteczką. Kubeczek to r16, a na kartce napisaliśmy liczbę....
Jak uczyć tego pomocyyyyy ? Dziecko nie może załapać abstrakcji ale znieniać
zapalone ledy potrzfi już samo. Czy są jakieś wytyczne od czego zacząć
uczyć, czego itp ?
Przecież nie wyjaśnię liczb szesnastkowych jeżeli nie umie liczyć normalnie.
Zacznij od basica. Assembler to architektura, trochę za wysokie progi.
Basic najpierw na PCcie, potem na mikrokontrolerkach. Po roku przesiądź
się na jave, potem ew C. Jak już uczyć to z wyprzedzeniem, nim podrośnie
po assemblerach pozostanie jedynie wspomnienie.
JanuszR
Pszemol
Guest
Tue Oct 27, 2009 9:37 pm
"games" <games@games.home.pl> wrote in message
news:4ae752b1$1@news.home.net.pl...
Quote:
Pszemol pisze:
"tatko" <tatko@no.spam> wrote in message
news:hc7i5m$t8s$1@opal.futuro.pl...
Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej, garnącego się do
tatusia pracy, lutowania itd. Zacząłem uczyć assemblera AVR ale powiem
szczerze, że po 2 lekcjach, w formie zabawy, nie wiem co dalej
Nie wiem czego uczyć i jak bardzo przyciskać.
Napisaliśmy sobie
ldi r16,0b11111111
out DDRD,r16
ldi r16,0b10101010
out PORTD,r16
no i nie do końca sobie radzę jak to tłumaczyć

Zacząłem z kubeczkiem
i karteczką. Kubeczek to r16, a na kartce napisaliśmy liczbę....
Jak uczyć tego pomocyyyyy ? Dziecko nie może załapać abstrakcji ale
znieniać zapalone ledy potrzfi już samo. Czy są jakieś wytyczne od czego
zacząć uczyć, czego itp ?
Przecież nie wyjaśnię liczb szesnastkowych jeżeli nie umie liczyć
normalnie.
Tu nie problem w systemie szesnastkowym lecz w rozumieniu
pojęć abstrakcyjnych typu "ksiądz" jako "pan w czarnym kitlu"
a nie konkretnie "ksiądz Ryszard z czerwonym nosem co na
kolędę przyszedł". Czy też pojęć trudnych nawet dla niektórych
dorosłych jak pojęcie "zmiennej". Mam koleżankę na kursie
komputerowym (trzydzieści parę lat) i nie rozumie pojęcia
zmiennej... Ty oczekujesz tego od 8-10 latka... zlituj się :-)
:)

:)
A ile ma lat ?
Kto? Ta trzydziesto-paro letnia koleżanka?
Pszemol
Guest
Tue Oct 27, 2009 9:41 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:0qlee5d9vupifo44fo7l2kan85k467fd92@4ax.com...
Quote:
Ale po co ty mu liczby szesnastkowe chcesz wykladac ?
Swieta ida .. niech zaprogramuje jakies efekty na choinke ..
No i w ogóle uczy go programowania a nie elektroniki...
Jak już programowanie to może żółwik i język LOGO?
To jest specjalnie dla dzieci przygotowany system...
qlphon
Guest
Tue Oct 27, 2009 9:55 pm
Quote:
Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej, garnącego się do
tatusia
pracy, lutowania itd. Zacząłem uczyć assemblera AVR ale powiem szczerze,
że po 2 lekcjach, w formie zabawy, nie wiem co dalej
Nie wiem czego uczyć i jak bardzo przyciskać.
Napisaliśmy sobie
ldi r16,0b11111111
out DDRD,r16
ldi r16,0b10101010
out PORTD,r16
no i nie do końca sobie radzę jak to tłumaczyć

Zacząłem z kubeczkiem i
karteczką. Kubeczek to r16, a na kartce napisaliśmy liczbę....
Jak uczyć tego pomocyyyyy ? Dziecko nie może załapać abstrakcji ale
znieniać zapalone ledy potrzfi już samo. Czy są jakieś wytyczne od czego
zacząć uczyć, czego itp ?
Przecież nie wyjaśnię liczb szesnastkowych jeżeli nie umie liczyć
normalnie.
ty na poważnie, czy na zarty?
moze zacznij od pascala
albo logo
niech "zolw" rysuje ladne wzorki na ekranie
niech narysuje sobie wykres funkcji (to pewnie troszke pozniej)
potem szybko przejdz na programowanie obiektowe
i zwykłe wykorzystanie bibliotek napisanych przez tatusia
a sterujacych silownikami z klocków lego
tatko
Guest
Tue Oct 27, 2009 10:52 pm
"Tmek" <golf1410WWW@op.pl> wrote in message
news:hc7kt3$ni0$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Quote:
Zacznij od czegos prostego, skoro avr to wez bascom wyjasnij, zacheci
niech sie maly bawi. Jezyk jest prosty, inticyjny i mozna polapac o co w
tym chodzi. Literatura napisana zrozumialym tez jest. Uswiadom sobie ze to
co jest dla Ciebie zrozumiale, jest takim poniewaz masz wiedze na ten i
inny temat, ktory wprost lub pokretnie sie z tym wiaze.
bascomem to mu zrobię krzywdę

jak widzę i czytam bascomowców to .....
uważam, że trzeba przeć do przodu od dziecka. Co wyniesie z domu teraz to
będzie intuicyjne. Programowanie to assembler i C. nic innego.
tatko
Guest
Tue Oct 27, 2009 10:58 pm
"qlphon" <qlphon@poczta.fm> wrote in message
news:hc7mn8$221g$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
ty na poważnie, czy na zarty?
Poważnie.
Po prostu brakuje mi koncepcji jak tego uczyć i w jakiej kolejnoci. Braki w
wiedzy sš wiadomo totalne, że aż nie wiem od czego zaczšć
Bawimy sie kubeczkiem i karteczkami. Zapisujemy na nich liczby wjładamy do
kubeczka i to jest ldi r16,123.
Zobaczymy kiedy to pojmie, że ten kubeczek to nie tylko r16 ale i r17.
Na razie program nie jest zapętlony. Przelatuje do końca i idzie w maliny
zostawiajšc zapalone ledy.
Adam Dybkowski
Guest
Tue Oct 27, 2009 11:04 pm
tatko pisze:
Quote:
Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej
[...]
Zacząłem uczyć assemblera AVR
Nieźle zakręcony tatuś. ;)
--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/
Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.
Adam Dybkowski
Guest
Tue Oct 27, 2009 11:06 pm
JanuszR pisze:
Quote:
Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej
[...]
Zacznij od basica. Assembler to architektura, trochę za wysokie progi.
Basic najpierw na PCcie, potem na mikrokontrolerkach. Po roku przesiądź
się na jave, potem ew C. Jak już uczyć to z wyprzedzeniem, nim podrośnie
po assemblerach pozostanie jedynie wspomnienie.
Heh, no i dziecko w połowie podstawówki będzie pisać własne gierki w
Javie. Bo gotowce są nudne i przewidywalne.

Ale powodzenia.
--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/
Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.
marko1a
Guest
Wed Oct 28, 2009 8:12 am
Użytkownik "tatko" <tatko@no.spam> napisał w wiadomości
news:hc7i5m$t8s$1@opal.futuro.pl...
Quote:
Jak uczyć tego pomocyyyyy ? Dziecko nie może załapać abstrakcji ale
znieniać zapalone ledy potrzfi już samo. Czy są jakieś wytyczne od czego
zacząć uczyć, czego itp ?
Przecież nie wyjaśnię liczb szesnastkowych jeżeli nie umie liczyć
normalnie.
A dlaczego zaczynasz od tyłu?
Może najpierw wytłumacz że oprócz liczb dziesiętnych sa jeszcze dwójkowe.
Jak załapie i zrozumie to wyjasnij że są jeszcze szesnastkowe o pozostałych
nie muszisz wspominać.
Marek
marko1a
Guest
Wed Oct 28, 2009 8:16 am
Użytkownik "tatko" <tatko@no.spam> napisał w wiadomości
news:hc7i5m$t8s$1@opal.futuro.pl...
Quote:
Przecież nie wyjaśnię liczb szesnastkowych jeżeli nie umie liczyć
normalnie.
Ale jak to nie umie? W tym wieku? Czego nie umie? Dodawać odejmować? I ty go
pchasz na elektronika programistę?
Marek
Goto page 1, 2, 3 Next