Goto page Previous 1, 2, 3
Verox
Guest
Wed Oct 28, 2009 8:23 pm
On Tue, 27 Oct 2009 14:57:53 -0500, Pszemol napisał:
Quote:
"tatko" <tatko@no.spam> wrote in message news:hc7i5m$t8s$1@opal.futuro.pl...
Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej, garnącego się do
tatusia pracy, lutowania itd. Zacząłem uczyć assemblera AVR ale powiem
szczerze, że po 2 lekcjach, w formie zabawy, nie wiem co dalej
Nie wiem czego uczyć i jak bardzo przyciskać.
Napisaliśmy sobie
ldi r16,0b11111111
out DDRD,r16
ldi r16,0b10101010
out PORTD,r16
no i nie do końca sobie radzę jak to tłumaczyć

Zacząłem z kubeczkiem i
karteczką. Kubeczek to r16, a na kartce napisaliśmy liczbę....
Jak uczyć tego pomocyyyyy ? Dziecko nie może załapać abstrakcji ale
znieniać zapalone ledy potrzfi już samo. Czy są jakieś wytyczne od czego
zacząć uczyć, czego itp ?
Przecież nie wyjaśnię liczb szesnastkowych jeżeli nie umie liczyć
normalnie.
Tu nie problem w systemie szesnastkowym lecz w rozumieniu
pojęć abstrakcyjnych typu "ksiądz" jako "pan w czarnym kitlu"
a nie konkretnie "ksiądz Ryszard z czerwonym nosem co na
kolędę przyszedł". Czy też pojęć trudnych nawet dla niektórych
dorosłych jak pojęcie "zmiennej". Mam koleżankę na kursie
komputerowym (trzydzieści parę lat) i nie rozumie pojęcia
zmiennej... Ty oczekujesz tego od 8-10 latka... zlituj się
Weź przestań, w 82 roku miałem 7 lat, uczyłem sie basica na sucho bodajże z
Młodego-technika (czy tam Bajtka ?). Wczesną wiosną 1983 ojciec ściągnął z
Irlandii ZX-81, pisałem nawet dość złożone programy (jak na 8-latka

)) Więc
za wcześnie nie jest :-)
--
[tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free. op. Tomek
Name
Guest
Wed Oct 28, 2009 9:00 pm
tatko wrote:
Quote:
Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej, garnącego się do tatusia
pracy, lutowania itd. Zacząłem uczyć assemblera AVR ale powiem szczerze, że
I dzieciak znienawidzi AVRy i resztę elektroniki:) Uczysz go obsługi
'młotka' ale on wcale nie potrzebuje IMHO tej umiejętności:) Trzeba
zacząć od formalnych podstaw czyli arytmetyki binarnej i zalet/różnic
względem dziesiętnej.
Dariusz K. Ładziak
Guest
Wed Oct 28, 2009 9:22 pm
Użytkownik Piotr Gałka napisał:
Quote:
Kiedyś dawno czytałem, że dwu grupom przedszkolaków zrobiono proste
kursy programowania.
Jedna uczyła się Basica, druga FORTHa.
Podobno ci od FORTHa znacznie (wręcz nieporównanie) lepiej sobie radzili.
Dlaczego to nie mam pojęcia, ale jednak inaczej się rozumuje przy FORTHu
niż przy Basicu (Pascalu, C,...).
Może akurat dla dzieci jest to prostsze.
A to był klasyczny Forth czy jego specjalnie do takich zabaw dostosowana
implementacja czyli Logo?
--
Darek
J.F.
Guest
Wed Oct 28, 2009 9:32 pm
On Wed, 28 Oct 2009 21:22:58 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:
Quote:
A to był klasyczny Forth czy jego specjalnie do takich zabaw dostosowana
implementacja czyli Logo?
Ej - Logo z Forthem nie maja wiele wspolnego.
W sumie to chyba nic.
J.
Jarosław Sokołowski
Guest
Wed Oct 28, 2009 10:54 pm
Pan J.F napisał:
Quote:
A to był klasyczny Forth czy jego specjalnie do takich zabaw
dostosowana implementacja czyli Logo?
Ej - Logo z Forthem nie maja wiele wspolnego.
Za to ma z Postscriptem. Forth, nie Logo. Postscript to właśnie taki
Forth specjalnie dostosowany do graficznych zabaw. Stos, odwrotna
notacja Łukasiewicza, definicje -- tu i tam jednakie.
Quote:
W sumie to chyba nic.
No ale tyle tych różnych języków narobili, że niektórym czasem się
one mylą.
Jarek
--
"Zejdźmy więc i pomieszajmy tam ich język, aby jeden nie rozumiał drugiego!"
news..pl
Guest
Thu Oct 29, 2009 7:57 am
Quote:
Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej, garnącego się do
tatusia pracy, lutowania itd. Zacząłem uczyć assemblera AVR ale powiem
szczerze, że po 2 lekcjach, w formie zabawy, nie wiem co dalej
Nie wiem czego uczyć i jak bardzo przyciskać.
Metody uczenia są różne

polecam Ci książkę Pana Gardynika na temat
procesora Z80, tam assembler wykładany jest na przykładzie krasnoludków,
rewelacja, procesor nie ten ale zasady nauki łatwo przeniesiesz.
Pytanie dodatkowe to co chcesz osiągnąć, ma być programistą , trochę
programistą trochę elektronikiem czy całkiem elektronikiem......
Jeśli elektronikiem trochę programującym to Bascom jest całkiem sensownym
rozwiązaniem i nie mówcie że w Bascomie nic się nie da.... tylko zobaczcie
ten filmik,
http://www.youtube.com/watch?v=JixUHaADEMc lata sobie model
zdalnie sterowany z kamerką a do obrazu domiksowane wyświetlanie parametrów
lotu, pomiary zasilania i GPS tylko kilka procedur jest w assemblerze, cały
program w Bascomie i działa jak widać na obrazku.
Piotr
Decter
Guest
Thu Oct 29, 2009 9:26 am
Quote:
bascomem to mu zrobię krzywdę

jak widzę i czytam bascomowców to .....
Jak mu zrobisz zestaw edukacyjny z wyswietlaczem lcd, led, diodami
przekaznikami i jakimis 1 wire to wcale mu zabawa nie zaszkodzi.
I tak sam zacznie robic wstawki w jakims C czy innym jak juz będzie sie czuł
ograniczony przez Bascom.
__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4553 (20091028) __________
Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.
http://www.eset.pl lub
http://www.eset.com
Ghost
Guest
Thu Oct 29, 2009 10:39 pm
Użytkownik "tatko" <tatko@no.spam> napisał w wiadomości
news:hc7i5m$t8s$1@opal.futuro.pl...
Quote:
Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej, garnącego się do
tatusia pracy, lutowania itd. Zacząłem uczyć assemblera AVR ale powiem
szczerze, że po 2 lekcjach, w formie zabawy, nie wiem co dalej
Nie wiem czego uczyć i jak bardzo przyciskać.
Napisaliśmy sobie
ldi r16,0b11111111
out DDRD,r16
ldi r16,0b10101010
out PORTD,r16
no i nie do końca sobie radzę jak to tłumaczyć

Zacząłem z kubeczkiem i
karteczką. Kubeczek to r16, a na kartce napisaliśmy liczbę....
Jak uczyć tego pomocyyyyy ? Dziecko nie może załapać abstrakcji ale
znieniać zapalone ledy potrzfi już samo. Czy są jakieś wytyczne od czego
zacząć uczyć, czego itp ?
Przecież nie wyjaśnię liczb szesnastkowych jeżeli nie umie liczyć
normalnie.
Jesli koniecznie chcesz assembler a nie basic (ma ta przewage, ze mozna sie
interpreterm bawic) czy pascal (dobry edukacyjny jezyk) to po pierwszej nie
mieszaj w glowie szesnastkowym zapisem. Po drugie opowiedz, narysuj jak
dziala procesor - jakie ma mozliwosci itp. Skup sie na elementach
najistotniejszych i je omow dokladnie - cale sterowanie trzeba dobrze
opowiedziec instrukcje warunkowe, petle, stos. Nie pakuj sie na poczatku w
przerwania itp. Aczkolwiek uwazam to za toporne podejscie, jednak jakis
jezyk nieco wyzszego poziomu by sie przydal na dzien dobry.
pawelj
Guest
Fri Oct 30, 2009 7:06 pm
Użytkownik "tatko" <tatko@no.spam> napisał w wiadomości
news:hc7qdg$g0p$1@opal.futuro.pl...
Quote:
"qlphon" <qlphon@poczta.fm> wrote in message
news:hc7mn8$221g$1@news2.ipartners.pl...
ty na poważnie, czy na zarty?
Poważnie.
Chyba za poważnie do tego podchodzisz.
Młody chce robić to co tata - fajnie. daj mu coś z czym może sobie poradzić.
Daj mu lutownicę, kilka ledów i oporników. Może jakiś silnik. Może ze dwa
tranzystory.
Uczyć regularnie asemblera? Chyba nie bardzo pomysł.
Mój ojciec jak byłem mały bawił się w elektronikę.
Była w domu książka "nowoczesne zabawki". Mam starszego o 3 lata brata który
niejako z przymusu miał to wpajane - średnio go to interesowało. Ja byłem za
mały na lekcję więc musiałem sam dociekać co i jak lata w tych prądach.
I w ten sposób w 1 kl podstawówki miałem na koncie działające radio - nie z
"nowoczesnych zabawek" - z jakiejś gazety.
Ja skończyłem technikum elektroniczne i studia kierunkowe. Chociaż zawodowo
10 lat nie robię w elektronice
Brat poszedł w budownictwo

Do dziś nie lubi lutować.
Może więc i ty odpuśc swojemu zbyt ambitne wykłady
--
PawełJ
badworm
Guest
Sat Oct 31, 2009 11:07 am
Dnia Tue, 27 Oct 2009 21:13:30 +0100, Tmek napisał(a):
Quote:
Kiedys byly zestawy elektronika do laczenia. Kilkanascie elementow, laczenie
przewodami i ksiazeczka z ilomas tam schematami do zlozenia. Byl tez opis,
no bo jakze, ciekawe jak to dziala i dlaczego akurat tak. Tylko opis do tej
Tego typu zestaw widziałem niedawno w jednym ze sklepów z artykułami dla
dzieci "SMYK". Fakt, że dosyć drogi.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066
Goto page Previous 1, 2, 3