Goto page 1, 2, 3 Next
PK
Guest
Wed Dec 08, 2004 12:56 pm
jestem w energetyce kompletnym lajkonikiem i kiedyś się pytałem,
poradziliście mi falownik, niestety jest to drogie urządzenie, potrzebuję
nieco ograniczyć prąd pobierany przez silnik, czy gdymym zasilał go przez 3
odpowiednie diody, pomogłoby mi to, czy rozwalę cholerę? Czy można dla
silnika 3k3W jakoś taniej zmniejszyć obroty/pobór mocy?
P.
SP9LWH
Guest
Wed Dec 08, 2004 1:04 pm
Użytkownik "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cp6tm3$25eg$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
silnika 3k3W jakoś taniej zmniejszyć obroty/pobór mocy?
Silnik trójfazowy ?
Maciek
Guest
Wed Dec 08, 2004 1:21 pm
PK wrote:
Quote:
jestem w energetyce kompletnym lajkonikiem i kiedyś się pytałem,
poradziliście mi falownik, niestety jest to drogie urządzenie, potrzebuję
nieco ograniczyć prąd pobierany przez silnik, czy gdymym zasilał go przez 3
odpowiednie diody, pomogłoby mi to, czy rozwalę cholerę? Czy można dla
silnika 3k3W jakoś taniej zmniejszyć obroty/pobór mocy?
P.
zalezy jaki jest to silnik? 3fazowy? jak zwykly klatkowy to obroty mozna
zmniejszyc poprzez zmiane napiecia albo czestotliwosci napiecia.
przy takich mocach to ciezko jest obnizyc w tani sposob napiecie
moze autotransformator ale to chyba koszt podobny jak falownika.
nie widze co mialy by dac diody? w jaki sposob podlaczone?
--
Pozdrawiam
Maciek M.
Jacek
Guest
Wed Dec 08, 2004 1:24 pm
Użytkownik "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cp6tm3$25eg$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
jestem w energetyce kompletnym lajkonikiem
To prawda (bez urazy)
Prędkość obrotowa takiego silnika zależy (z grubsza biorąc) tylko od
częstotliwości prądu zasilania. Bez falownika tego nie zmienisz.
Jak chcesz wolniej to pomyśl o przekładni.
Pobór mocy zależy od obciążenia. Silnik 3,3 kW bez obciążenia pobiera tylko
tyle mocy co kot napłakał. Jak go obciążysz to bierze więcej. O diodach
zapomnij.
Jack
PK
Guest
Wed Dec 08, 2004 2:04 pm
Człowiek co się przedstawia jako SP9LWH napisał:
Quote:
Silnik trójfazowy ?
yhm. jak w temacie.
P.
PK
Guest
Wed Dec 08, 2004 2:04 pm
Człowiek co się przedstawia jako Maciek napisał:
Quote:
nie widze co mialy by dac diody? w jaki sposob podlaczone?
co druga połówka i mniejszy prąd.
P.
PK
Guest
Wed Dec 08, 2004 2:07 pm
Człowiek co się przedstawia jako Jacek napisał:
Quote:
To prawda (bez urazy)
jaka uraza, wiem co wiem i się nie obrażam, jak ktoś to potwierdzi :)
Quote:
Prędkość obrotowa takiego silnika zależy (z grubsza biorąc) tylko od
częstotliwości prądu zasilania. Bez falownika tego nie zmienisz.
Jak chcesz wolniej to pomyśl o przekładni.

(( świnia
Quote:
Pobór mocy zależy od obciążenia. Silnik 3,3 kW bez obciążenia pobiera
tylko tyle mocy co kot napłakał. Jak go obciążysz to bierze więcej.
no ale jakby się wolniej kręcił, też pobierał by mniej
Quote:
O diodach zapomnij.
drugi raz
P.
Adam
Guest
Wed Dec 08, 2004 2:10 pm
a nie mozna zrobic przelacznika trojkat/gwiazda?
Maciek
Guest
Wed Dec 08, 2004 2:26 pm
PK wrote:
Quote:
Człowiek co się przedstawia jako Maciek napisał:
nie widze co mialy by dac diody? w jaki sposob podlaczone?
co druga połówka i mniejszy prąd.
P.
to nie bedzie dzialac. silnik nie ruszy wogole i wynika to z zasady
dzialania tych silnikow.
--
Pozdrawiam
Maciek M.
Krzysztof Rudnik
Guest
Wed Dec 08, 2004 3:41 pm
Użytkownik "Maciek" <foto.amatorDOD@interia.pl> napisał w wiadomości
news:cp733v$1dc$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
PK wrote:
Człowiek co się przedstawia jako Maciek napisał:
nie widze co mialy by dac diody? w jaki sposob podlaczone?
co druga połówka i mniejszy prąd.
P.
to nie bedzie dzialac. silnik nie ruszy wogole i wynika to z zasady
dzialania tych silnikow.
Czy taki wyprostowany prad nie spali silnika?
Krzysiek Rudnik
Tomek
Guest
Wed Dec 08, 2004 4:07 pm
Quote:
Człowiek co się przedstawia jako Jacek napisał:
no ale jakby się wolniej kręcił, też pobierał by mniej
Silnik o jakim piszesz pobiera tyle na ile go obciążysz. Jak się bedzie kręcił
luzem to prawie nic. Jak go zatrzymasz to do spalenia siebie albo
bezpieczników. Jedyne rozsądne rozwiązanie to falownik. Na dodatek falownik
dobrany do konstrukcji silnika. Jak weżmiesz dowolny falownik to może się
okazać że żywotność silnika będzie dużo mniejsza. Przez zmianę napięcia
zasilania sie trochę da a trochę nie da. Bez obciążenia jak mu zmniejszysz
napięcie bedzie się obracał normalnie albo niewiele wolniej, pewnie na oko
nie zauwazysz. Pod obciążeniem bedzie się kręcił wolniej. Im większe
obciążenie tym wolniej. Żeby stabilizować obroty trzeba je kontrolować i w
zalezności czy rosną czy maleja odpowiednio zmieniać napięcie, trudno zrobić
coś takiego ręcznie ( nazywa się to sprzężenie zwrotne). Diody nic dobrego nie
dadzą. Oporność uzwojenia takiego silnika to czasami ułamki omów. Jak zasilisz
prądem stałym to uzwojenia zamienią się w grzałki. Wyprodukuja tyle ciepła ze
sie przepalą, o ile nie przepalą się wcześniej bezpieczniki, kable w ścianie
albo te diody. Jak byś nie patrzył to zawsze oba samce. Tomek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
J.F.
Guest
Wed Dec 08, 2004 4:47 pm
On Wed, 8 Dec 2004 16:41:22 +0100, Krzysztof Rudnik wrote:
Quote:
Użytkownik "Maciek" <foto.amatorDOD@interia.pl> napisał w wiadomości
PK wrote:
Człowiek co się przedstawia jako Maciek napisał:
nie widze co mialy by dac diody? w jaki sposob podlaczone?
co druga połówka i mniejszy prąd.
P.
to nie bedzie dzialac. silnik nie ruszy wogole i wynika to z zasady
dzialania tych silnikow.
Czy taki wyprostowany prad nie spali silnika?
Nie. Pierwsze sie spala diody :-)
J.
Piotrek Sz.
Guest
Wed Dec 08, 2004 4:55 pm
PK <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał(a):
Quote:
Człowiek co się przedstawia jako Jacek napisał:
Prędkość obrotowa takiego silnika zależy (z grubsza biorąc) tylko od
częstotliwości prądu zasilania. Bez falownika tego nie zmienisz.
I od ilości biegunów magnetycznych.Czym więcej biegunów tym wolniej się kręci
przy stałej częstotliwości sieci.
Quote:
Pobór mocy zależy od obciążenia. Silnik 3,3 kW bez obciążenia pobiera
Tu się nie mogę zgodzić z Jackiem

Praktycznie tak się uważa ale to nie jest
dokładnie tak.Pobór mocy przez silnik zależy od prędkości wirowania.Czyli że
,im większa różnica faktycznej prędkości wirowania(obrotów) od prędkości
znamionowej(teoretycznej) tym więcej mocy z sieci pobiera silnik.A że
obciążenie wływa na obroty to mówi się , że wpływa na pobór mocy.
Dla przykładu powiem tylko że największą moc pobiera silnik , który jest
włączony do sieci a się nie kręci,czyli stoi.
Quote:
tylko tyle mocy co kot napłakał. Jak go obciążysz to bierze więcej.
no ale jakby się wolniej kręcił, też pobierał by mniej
Przeczytaj wyżej.
Pozdrawiam
Piotrek Sz.
PS
Dlatego nazywa sie asynchroniczny bo nie kręci sie z prędkością z jaką
powinien ;-)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
RoMan Mandziejewicz
Guest
Wed Dec 08, 2004 5:01 pm
Hello J,
Wednesday, December 8, 2004, 5:47:34 PM, you wrote:
Quote:
nie widze co mialy by dac diody? w jaki sposob podlaczone?
co druga połówka i mniejszy prąd.
to nie bedzie dzialac. silnik nie ruszy wogole i wynika to z zasady
dzialania tych silnikow.
Czy taki wyprostowany prad nie spali silnika?
Nie. Pierwsze sie spala diody
I gwoździe włożone zamiast bezpieczników. Chyba, że przekrój przewodów
będzie mniejszy od przekroju gwoździ ;-)
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Maciek M
Guest
Wed Dec 08, 2004 5:49 pm
Krzysztof Rudnik wrote:
Quote:
nie widze co mialy by dac diody? w jaki sposob podlaczone?
co druga połówka i mniejszy prąd.
to nie bedzie dzialac. silnik nie ruszy wogole i wynika to z zasady
dzialania tych silnikow.
Czy taki wyprostowany prad nie spali silnika?
czy to podchwytliwe pytanie?
trzeba doswiadczalnie sprawdzic ;-)
--
Pozdrawiam, Maciek M.
GG: 4043660
Goto page 1, 2, 3 Next