Goto page 1, 2, 3 Next
wolfi
Guest
Fri Mar 30, 2007 1:24 pm
Witam,
czy jest możliwe zmniejszenie poboru pradu przez żarówkę (prad stały) i
tym samym zmniejszenie jej mocy? Wiem, ze można wstawić w szereg
rezystor to zmniejszy moc żarwki ale pobór pradu będzie chyba taki sam?
vincent
Guest
Fri Mar 30, 2007 1:24 pm
Quote:
Trochę się zmniejszy.
Co to za tajemnicza operacja zmniejszania prądu żarówki?
Pewnie chodzi o zmniejszenie mocy świateł mijania za dnia, za niedługo
obowiązkowych :/
Słuszna koncepcja
--
pozdrawiam
vincent
vincent
Guest
Fri Mar 30, 2007 1:24 pm
Quote:
nie macza w nich palców mafia paliwowa.
Raczej rządowa. W skali kraju to spora kwota z akcyzy.
Quote:
może wzrośnie Twoja szansa na przeżycie?
A poszukaj jak sie o tym wypowiadają w krajach gdzie mają światła 24h. Może
wcale nie jest tak różowo jak Ci sie zdaje. Bo jak widzę powtarzasz tu tylko
to co paplają, przepraszam; podaja w tv itp.
Quote:
bez pisków - to działa znacznie lepiej niż wyłączanie świateł mijania!
bez związku.
A swoja drogą ja nie znam treści ustawy. Może ktoś mi wyjaśni, czy ustawa
dopuszcza stosowanie świateł dziennych, takich w których świeci się tylko z
przodu auta?
--
pozdrawiam
vincent
Waldemar
Guest
Fri Mar 30, 2007 1:41 pm
wolfi schrieb:
Quote:
Witam,
czy jest możliwe zmniejszenie poboru pradu przez żarówkę (prad stały) i
tym samym zmniejszenie jej mocy? Wiem, ze można wstawić w szereg
rezystor to zmniejszy moc żarwki ale pobór pradu będzie chyba taki sam?
nie będzie. Ale najlepiej zmniejszyć napięcie zasilania.
Waldek
Desoft
Guest
Fri Mar 30, 2007 1:41 pm
Użytkownik "wolfi" <a@a.a> napisał w wiadomości
news:460cebf7$0$13185$f69f905@mamut2.aster.pl...
Quote:
Witam,
czy jest możliwe zmniejszenie poboru pradu przez żarówkę (prad stały) i
tym samym zmniejszenie jej mocy? Wiem, ze można wstawić w szereg rezystor
to zmniejszy moc żarwki ale pobór pradu będzie chyba taki sam?
Trochę się zmniejszy.
Co to za tajemnicza operacja zmniejszania prądu żarówki?
--
Desoft
http://217.96.144.226/desoft
Robert J.
Guest
Fri Mar 30, 2007 1:52 pm
Quote:
czy jest możliwe zmniejszenie poboru pradu przez żarówkę (prad stały)
Tylko przez zmniejszenie napięcia.
Quote:
Wiem, ze można wstawić w szereg rezystor to zmniejszy moc żarwki ale pobór
pradu będzie chyba taki sam?
Zmniejszając napięcie na żarówce nawet o niewielką wartość zacznie ona
świecić już na czerwono. Nie lepiej zastosować po prostu żarówkę o mniejszej
mocy? Przy mniejszym poborze prądu nadal będziesz miał białe światło, choć o
mniejszej jasności...
tornad
Guest
Fri Mar 30, 2007 2:24 pm
Quote:
Witam,
czy jest możliwe zmniejszenie poboru pradu przez żarówkę (prad stały) i
tym samym zmniejszenie jej mocy? Wiem, ze można wstawić w szereg
rezystor to zmniejszy moc żarwki ale pobór pradu będzie chyba taki sam?
Takich pytan bedzie zapewne teraz wiecej.
No bo ustawa, moim zdaniem glupawa, bedzie obowiazywac...
Wiec trzeba "kolesi" przechytrzyc, tak zeby niby zarowki swiecily i
malorozgarniety policjant nie mial podstaw wlepiania mandatu a rownoczesnie
nie tracic niepotrzebnie za duzo energii no i paliwa w letnie, upalne,
sloneczne, poludnie.
Wiec moja rada jest taka w by w obwod swiatel mijania wpinac dowolna diode
prostownicza na prad co najmniej 10 A, wlaczana w kierunku przewodzenia. Mozna
tez wlaczyc dwie lub wiecej takich diod w szereg, na kazdej z nich uzyskamy
0.5 V spadek napiecia i w efekcie latwo bedzie ustalic nowe napiecie zasilania
swiatel. Moc sie zmiejszy no bo P= U2/R. Zmniejszenie napiecia zasilania o 1 V
da okolo 40 procentowa oszczednosc mocy no i enegrii. A ze ta zarowka bedzie
swiecic troche na czerwono, nie wazne, wazne aby swiecila.
No i sama zywotnosc zarowki sie przedluzy. Trzeba tylko pomyslec co zrobic
aby aby wieczor, czy w nocy, swiatla swiecily pelna moca. No chyba zastosowac
przelacznik zwierajacy te diody i wszystko bedzie dobrze. Juz teraz zachecam
do zakupu odpowiednio grubych diod gdyz w sezonie bedzie je trudno dostac no i
drogo. Powodzenia.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
J.F.
Guest
Fri Mar 30, 2007 2:34 pm
On Fri, 30 Mar 2007 14:52:44 +0200, Robert J. wrote:
Quote:
czy jest możliwe zmniejszenie poboru pradu przez żarówkę (prad stały)
Tylko przez zmniejszenie napięcia.
No, jeszcze mozna przez PWM.
J.
Lukasz
Guest
Fri Mar 30, 2007 2:39 pm
Quote:
czy jest możliwe zmniejszenie poboru pradu przez żarówkę (prad stały) i
tym samym zmniejszenie jej mocy? Wiem, ze można wstawić w szereg rezystor
to zmniejszy moc żarwki ale pobór pradu będzie chyba taki sam?
Możesz połączyć dwie żarówki w szereg :)
--
Lukasz
wolfi
Guest
Fri Mar 30, 2007 4:15 pm
tornad napisał(a):
Quote:
Witam,
czy jest możliwe zmniejszenie poboru pradu przez żarówkę (prad stały) i
tym samym zmniejszenie jej mocy? Wiem, ze można wstawić w szereg
rezystor to zmniejszy moc żarwki ale pobór pradu będzie chyba taki sam?
Takich pytan bedzie zapewne teraz wiecej.
No bo ustawa, moim zdaniem glupawa, bedzie obowiazywac...
dokładnie z tego powodu zacząłem kombinować ;)
Quote:
Wiec trzeba "kolesi" przechytrzyc, tak zeby niby zarowki swiecily i
malorozgarniety policjant nie mial podstaw wlepiania mandatu a
rownoczesnie
nie tracic niepotrzebnie za duzo energii no i paliwa w letnie, upalne,
sloneczne, poludnie.
światła do jazdy dziennej montowane w niektórych autach mają 25 lub 21W
mocy, więc po co wypalać aż 2 x 55W?
wolfi
watsug
Guest
Fri Mar 30, 2007 4:30 pm
tornad wrote:
Quote:
Witam,
czy jest możliwe zmniejszenie poboru pradu przez żarówkę (prad stały) i
tym samym zmniejszenie jej mocy? Wiem, ze można wstawić w szereg
rezystor to zmniejszy moc żarwki ale pobór pradu będzie chyba taki sam?
Takich pytan bedzie zapewne teraz wiecej.
No bo ustawa, moim zdaniem glupawa, bedzie obowiazywac...
Wiec trzeba "kolesi" przechytrzyc, tak zeby niby zarowki swiecily i
malorozgarniety policjant nie mial podstaw wlepiania mandatu a rownoczesnie
nie tracic niepotrzebnie za duzo energii no i paliwa w letnie, upalne,
sloneczne, poludnie.
Wiec moja rada jest taka w by w obwod swiatel mijania wpinac dowolna diode
prostownicza na prad co najmniej 10 A, wlaczana w kierunku przewodzenia. Mozna
tez wlaczyc dwie lub wiecej takich diod w szereg, na kazdej z nich uzyskamy
0.5 V spadek napiecia i w efekcie latwo bedzie ustalic nowe napiecie zasilania
swiatel. Moc sie zmiejszy no bo P= U2/R. Zmniejszenie napiecia zasilania o 1 V
da okolo 40 procentowa oszczednosc mocy no i enegrii. A ze ta zarowka bedzie
swiecic troche na czerwono, nie wazne, wazne aby swiecila.
No i sama zywotnosc zarowki sie przedluzy. Trzeba tylko pomyslec co zrobic
aby aby wieczor, czy w nocy, swiatla swiecily pelna moca. No chyba zastosowac
przelacznik zwierajacy te diody i wszystko bedzie dobrze. Juz teraz zachecam
do zakupu odpowiednio grubych diod gdyz w sezonie bedzie je trudno dostac no i
drogo. Powodzenia.
Ech... po coś chyba jednak wprowadzają te przepisy i raczej nie macza w
nich palców mafia paliwowa. Nie lepiej jednak założyć, że przy normalnie
świecącej żarówce będziesz lepiej widoczny i być może wzrośnie Twoja
szansa na przeżycie? A w kwestii paliwa to radzę ruszanie ze "świateł"
bez pisków - to działa znacznie lepiej niż wyłączanie świateł mijania!
Jeżeli już komuś chodzi o rozsądne oszczędzanie to prędzej bym się
zastanowił nad żarówkami LED-owymi - dziwi mnie bardzo dlaczego
producenci nie dodają dodatkowych świateł LED-owych właśnie na zasadzie
dziennych.
Pozdr.,
Gustaw
Ukaniu
Guest
Fri Mar 30, 2007 4:42 pm
Użytkownik "watsug" <watsug@a.b> napisał w wiadomości
news:eujagm$a8o$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
A w kwestii paliwa to radzę ruszanie ze "świateł" bez pisków - to działa
znacznie lepiej niż wyłączanie świateł mijania!
Największą sprawność silnik spalinowy ma przy prawie całkowitym otwarciu
przepustnicy więc ostre ruszenie (bez zerwania przyczepności) nie powoduje
zwiększenia zużycia paliwa. Problem polega na tym by nie rozpędzać się do 80
a do 50 bo tutaj są spore różnice mimo iż ostry start zobowiązuje

.
Pozdrawiam Łukasz
J.F.
Guest
Fri Mar 30, 2007 5:08 pm
On Fri, 30 Mar 2007 17:30:52 +0200, watsug wrote:
Quote:
Jeżeli już komuś chodzi o rozsądne oszczędzanie to prędzej bym się
zastanowił nad żarówkami LED-owymi - dziwi mnie bardzo dlaczego
producenci nie dodają dodatkowych świateł LED-owych właśnie na zasadzie
dziennych.
Jeszcze stosunkowo niedawno nie mialo to sensu - sprawnosc
porownywalna z zarowkami, duzych mocy brak.
Teraz sensu nabralo .. ale jest jeszcze ekonomiczny - na niewielki
rynek [skandynawia i kanada] wprowadzac kosztowny produkt, homologowac
go .. zeby kierowca zaoszczedzil 20W ?
J.
Slawenty
Guest
Fri Mar 30, 2007 5:17 pm
Quote:
czy jest możliwe zmniejszenie poboru pradu przez żarówkę (prad stały) i
tym samym zmniejszenie jej mocy? Wiem, ze można wstawić w szereg
rezystor to zmniejszy moc żarwki ale pobór pradu będzie chyba taki sam?
Chcesz zastosowac to w samochodzie, a obecnie wiekszosc pojazdow posiada
zarowki halogenowe, zwane jeszcze niedawno palnikami halogenowymi. W ich
przypadku bardzo wazna jest temperatura wlokna - kwestia uwalniania i
przechwytywania przez halogenki odparowanego wolframu na gorący zarnik
wolframowy. Wiec wynika z tego ze zbyt niskie napiecie zasilajace zarowek
halogenowych skraca zywotnosc zarowki.
Z tego wzgledu nie jest wskazane stosowanie zarowek halogenowych np. ze
sciemniaczami.
Pozdrrrrr..... Reksio
Waldemar
Guest
Fri Mar 30, 2007 5:35 pm
wolfi schrieb:
Quote:
tornad napisał(a):
Witam,
czy jest możliwe zmniejszenie poboru pradu przez żarówkę (prad stały) i
tym samym zmniejszenie jej mocy? Wiem, ze można wstawić w szereg
rezystor to zmniejszy moc żarwki ale pobór pradu będzie chyba taki sam?
Takich pytan bedzie zapewne teraz wiecej.
No bo ustawa, moim zdaniem glupawa, bedzie obowiazywac...
dokładnie z tego powodu zacząłem kombinować ;)
Wiec trzeba "kolesi" przechytrzyc, tak zeby niby zarowki swiecily i
malorozgarniety policjant nie mial podstaw wlepiania mandatu a
rownoczesnie
nie tracic niepotrzebnie za duzo energii no i paliwa w letnie, upalne,
sloneczne, poludnie.
światła do jazdy dziennej montowane w niektórych autach mają 25 lub 21W
mocy, więc po co wypalać aż 2 x 55W?
niekoniecznie. W Oplu są zasilane przez PWM średnim napięciem 10V. Nie
wiem, jak to jest realizowane w ksenonach, czy mają one regulację
jasności, czy zasuwają pełną mocą. Może każę sobie zaprogramować
samochód, by mieć te światła dzienne. Za wyjątkiem Niemiec wszędzie
trzeba na światłach jeździć...
Może ktoś ma opis systemu operacyjnego Vectry C?
Waldek
Goto page 1, 2, 3 Next