Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next
AlexY
Guest
Sun Dec 14, 2014 2:50 pm
RadoslawF pisze:
[..]
Quote:
Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.
Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Zachariasz Dorożyński
Guest
Sun Dec 14, 2014 3:10 pm
W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 13:52:40 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:
Quote:
W dniu 2014-12-14 12:21, dddddddd pisze:
no i właśnie obstawiam ten rozrusznik - niedawno faktycznie po jeździe i
ok godzinnym postoju ciężko kręcił, jeszcze to sprawdzę ale wydaje mi
się to najbardziej prawdopodobne
dodam jeszcze że rozrusznikiem kręcę tylko raz, jak słabo zaczyna kręcić
to doładowuję aku i jakiś czas jest spokój - ale może po prostu coś tam
się przywiesza i potrzebuje dużo więcej prądu na rozruch - dlatego
doładowanie pomaga?
rozrusznik w tym aucie działa automatycznie tzn. przekręcam i puszczam
kluczyk, a on kręci tyle czasu ile mu się chce :)
--
Pozdrawiam
Łukasz
To że jak naładujesz z prostownika co jakiś czas i to naładowanie wystarczy na dłużej to bzdura. Nawet jak niszcząco naładujesz do 16V pod prostownikiem to w kilka - kilkanaście minut instalacja w samochodzie wyrówna do 14,5 jakie akumulator w czasie ładowania powinien mieć.
Pszemol
Guest
Sun Dec 14, 2014 4:25 pm
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6h64f$3nd$2@dont-email.me...
Quote:
Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
:)
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę
O tym samym pomyslałem...
Ale czasem ma się tylko armatę pod ręką a mucha dokucza
Adam
Guest
Sun Dec 14, 2014 4:31 pm
W dniu 2014-12-14 12:57, janusz_k pisze:
Quote:
(...)
Przy 200A i 5 sek = 0,277Ah--
A, to o takiego energia chodziło
A ja już myślałem o jakich kulombach, czy czemś takiem ;)
--
Pozdrawiam.
Adam
Pszemol
Guest
Sun Dec 14, 2014 4:33 pm
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6k4ia$61i$1@dont-email.me...
Quote:
RadoslawF pisze:
[..]
Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.
Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.
Alex, nie potrafisz odpuścić w porę?
Pszemol
Guest
Sun Dec 14, 2014 4:34 pm
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6ic67$mpr$1@dont-email.me...
Quote:
J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisał(a):
J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):
Użytkownik "AlexY"
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc
filmowała
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)
Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal
który rejestruje do pliku.
Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-)
A kamery nie trzeba?
Może ma własną baterię litową?
RadoslawF
Guest
Sun Dec 14, 2014 4:58 pm
Dnia 2014-12-14 14:50, Użytkownik AlexY napisał:
Quote:
Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.
Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.
Nie musi dla mądrego wystarczy informacja z tych kilku godzin
które wytrzyma. Głupi będzie się podniecał że całą noc nie wytrzyma.
Pozdrawiam
AlexY
Guest
Sun Dec 14, 2014 5:39 pm
RadoslawF pisze:
Quote:
Dnia 2014-12-14 14:50, Użytkownik AlexY napisał:
Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.
Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.
Nie musi dla mądrego wystarczy informacja z tych kilku godzin
które wytrzyma. Głupi będzie się podniecał że całą noc nie wytrzyma.
Przeczytaj od początku o czym tu rozmawiamy. Gdyby problem był nawet 3h
to bym osobiście posiedział i jopił się w miernik.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
AlexY
Guest
Sun Dec 14, 2014 5:40 pm
Pszemol pisze:
Quote:
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6k4ia$61i$1@dont-email.me...
RadoslawF pisze:
[..]
Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.
Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.
Alex, nie potrafisz odpuścić w porę?
Co mam odpuścić? Nie mam racji? Nudzi mi się przy niedzieli to chociaż
podyskutuję (nie mylić z trollowaniem), albo se zaraz czołgi odpalę...
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Pszemol
Guest
Sun Dec 14, 2014 5:44 pm
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6keh1$d0s$3@dont-email.me...
Quote:
Pszemol pisze:
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message
news:m6k4ia$61i$1@dont-email.me...
RadoslawF pisze:
[..]
Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.
Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.
Alex, nie potrafisz odpuścić w porę?
Co mam odpuścić? Nie mam racji? Nudzi mi się przy niedzieli to chociaż
podyskutuję (nie mylić z trollowaniem), albo se zaraz czołgi odpalę...
Nie masz, bo używa się tego co jest pod ręką, mimo że lepsze
rozwiązanie jest dostępne gdzies tam w teorii to co z tego jak
go nie masz, musisz coś kupić dodatkowo a potrzebujesz tylko
doraźnie coś sprawdzić, tak jak on? Odpuść sobie, odpal czołgi
CzesĹaw WiĹniak
Guest
Sun Dec 14, 2014 6:07 pm
Quote:
albo se zaraz czołgi odpalę...
wot ?
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun Dec 14, 2014 6:31 pm
Hello Adam,
Sunday, December 14, 2014, 4:31:05 PM, you wrote:
Quote:
Przy 200A i 5 sek = 0,277Ah--
Niedokładnie - prąd spada w miarę wzrostu obrotów a i nie trwa to 5
sekund.
Quote:
A, to o takiego energia chodziło
A ja już myślałem o jakich kulombach, czy czemś takiem
Raczej w dżulach.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
janusz_k
Guest
Sun Dec 14, 2014 6:43 pm
W dniu 2014-12-14 16:31, Adam pisze:
Quote:
W dniu 2014-12-14 12:57, janusz_k pisze:
(...)
Przy 200A i 5 sek = 0,277Ah--
A, to o takiego energia chodziło
A ja już myślałem o jakich kulombach, czy czemś takiem
Można przeliczyć na coś innego, 1000C by to było, tylko po co jak
pojemność aku podaje się w Ah :)
--
Pozdr
Janusz_K
Tornad
Guest
Sun Dec 14, 2014 7:35 pm
On Sunday, December 14, 2014 10:31:06 AM UTC-5, Adam wrote:
Quote:
W dniu 2014-12-14 12:57, janusz_k pisze:
(...)
Przy 200A i 5 sek = 0,277Ah--
A, to o takiego energia chodziło
A ja już myślałem o jakich kulombach, czy czemś takiem
Pozdrawiam.
Adam
Mozna i w culombach - na to samo wyjdzie.
Kulomb to ladunek elektryczny, pradu o natezeniu 1 A, ktory przeplywa przez
obwod w czasie 1 sekundy.
Pojemnosc akumulatora wynosi powiedzmy 100 Ah. Czyli przy natezeniu 1 A, moze
pracowac przez 100 godzin. Kazda godzina ma 3600 sekund. Wychodzi, ze
akumulator ma Q = 100 * 3600 = 360 000 culombow.
Rozrusznik w czasie startu pobiera 200 A w czasie 5 sekund co daje 1000 c. Czyli 1000 / 360 000 * 100 % = 0.27 procenta.
O tyle start uszczupla zgromadzony w akumulatorze ladunek.
Oczywiscie to teoria. W praktyce jest "troche" mniej. Wartosc pojemnosci
akumulatora olowiowego, podobnie jal wszystkich alumulatorow w tym jonowych,
spada z ich wiekiem niezaleznie od tego czy sa uzywane czy nie. Z praktyki
wiem, ze po 5-ciu, gora 7 latach akumulator olowiowy w aucie
nalezy wymienic na nowy.
Bedac przy glosie dorzuce swoje trzy centy.
Otoz w nowoczesnych samochodach
wiele czynnosci jest sterowanych przez "pokladowy" computer. Ona zarzadza
wyszyskimi waznymi procesami, do ktorych nalezy zaliczyc np podgrzeanie czegos
tam w silniku, siedzen czy ochrone przed oblodzeniem. Te funkcje moga
pochlaniac duzo energii. Zatem moze nalezaloby sie udac do specjalistow od
tego samochodu, ktorzy przez podlaczenie testera w try miga znajda przyczyne
wadliwego dzialania elektryki.
Instalacja moze pracowac poprawnie ale moze np zaciac sie ktorys z
przekaznikow i pozostawac caly czas w stanie zalaczonym. I rozlacza sie
dopiero po ostygnieciu.
Byc moze, ze przyczyna tych klopotow moze byc trywialna. Np poluzowany pasek
od alternatora lub jego czesciowa niesprawnosc. Np przepalenie sie w alternator jednej z 6 diod prostowniczych.
Obserwacja amperomierza podlczonego do klemy akumulatora, nic nie da. Ona
tylko potwierdzi wadliwosc ukladu ale go nie zlokalizuje.
Natomiast dedykowany przyrzad, tester podlaczany w celach diagnostycznych wykaze, ktory podzespol jest wadliwy.
To jest czynnasc prosta; podlacza sie go do wielowtyku, ktory w kazdym aucie
jest i przyrzad wyswietla co pacjenta boli.
Pzdr
Tornad
Adam
Guest
Sun Dec 14, 2014 8:28 pm
W dniu 2014-12-14 18:43, janusz_k pisze:
Quote:
W dniu 2014-12-14 16:31, Adam pisze:
W dniu 2014-12-14 12:57, janusz_k pisze:
(...)
Przy 200A i 5 sek = 0,277Ah--
A, to o takiego energia chodziło
A ja już myślałem o jakich kulombach, czy czemś takiem
Można przeliczyć na coś innego, 1000C by to było, tylko po co jak
pojemność aku podaje się w Ah :)
Znając (niestety, nie osobiście) Romana, myślałem, że chodzi mu o
rachunki na poziomie akademickim, a nie na poziomie podstawówki. To mnie
zmyliło ;)
--
Pozdrawiam.
Adam
Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next