Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next
re
Guest
Sat Dec 13, 2014 5:24 pm
Użytkownik "J.F."
Quote:
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę
Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
:-)
Quote:
Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie
A OBD2 dziala po wylaczeniu zaplonu ?
---
Komunikacji z ECU nie ma, ale napięcie mierzy sam.
Niby sporo potrafi w aucie
dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera
---
Nieużywane zasypiają.
No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki
analizowac.
---
No tak, musiałoby jednak prąd mierzyć a nie napięcie.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sat Dec 13, 2014 6:47 pm
Hello Adam,
Saturday, December 13, 2014, 5:10:23 PM, you wrote:
Quote:
a u mnie zmierzyłem prąd i miałem 10mA...
a mimo to po 1-2 dniach zimą, samochód nie dał się już odpalić...
10mA nie jest Ci w stanie rozładować akumulatora.
Padlinę doprowadzić do stanu braku rozruchu - jak najbardziej. Policz
jak MAŁO energii potrzeba do rozruchu typowego silnika.
Quote:
Prędzej wewnętrzny upływ w samym akumulatorze: opad masy czynnej, czy
jakiś inny szlam na spodzie komory, może jakieś zwarcie.
Trudno to sprawdzić, ale czy akumulator po wielu godzinach nie jest
nieco cieplejszy od otoczenia?
Taka padlina wykazuje słabe oznaki życia.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
AlexY
Guest
Sat Dec 13, 2014 7:00 pm
J.F. pisze:
Quote:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):
Użytkownik "AlexY"
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)
Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal
który rejestruje do pliku.
[..]
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
J.F.
Guest
Sat Dec 13, 2014 7:38 pm
Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisał(a):
Quote:
J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):
Użytkownik "AlexY"
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)
Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal
który rejestruje do pliku.
Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-)
J.
AlexY
Guest
Sat Dec 13, 2014 10:47 pm
J.F. pisze:
Quote:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisał(a):
J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):
Użytkownik "AlexY"
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)
Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal
który rejestruje do pliku.
Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac
A kamery nie trzeba?
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Tomasz Pyra
Guest
Sat Dec 13, 2014 11:43 pm
Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisał(a):
Quote:
Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę
Następnym razem, zamiast wyjąć ze schowka multimetr za 10zł i kamerkę która
jest w samochodzie, zamówię nowy multimetr, a potem zostawię z nim na noc w
aucie laptopa za parę tysięcy
AlexY
Guest
Sun Dec 14, 2014 12:28 am
Tomasz Pyra pisze:
Quote:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisał(a):
Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)
Następnym razem, zamiast wyjąć ze schowka multimetr za 10zł i kamerkę która
jest w samochodzie, zamówię nowy multimetr, a potem zostawię z nim na noc w
aucie laptopa za parę tysięcy
A samochodu nie obawiasz się zostawić na noc? wart chyba troszkę więcej
niż laptop? Maska podniesiona że każdy ma dostęp? Laptopy za kilka
tysięcy nie mają portu szeregowego, do tego używa się zabytku za 50zł z
procem 486. Ciekawi mnie że tej kamerki nikt nie kradnie, też około
tysiacza kosztowała chyba.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Adam
Guest
Sun Dec 14, 2014 12:30 am
W dniu 2014-12-13 18:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Hello Adam,
Saturday, December 13, 2014, 5:10:23 PM, you wrote:
a u mnie zmierzyłem prąd i miałem 10mA...
a mimo to po 1-2 dniach zimą, samochód nie dał się już odpalić...
10mA nie jest Ci w stanie rozładować akumulatora.
Padlinę doprowadzić do stanu braku rozruchu - jak najbardziej. Policz
jak MAŁO energii potrzeba do rozruchu typowego silnika.
Energia w sensie fizycznym? Czyli VIt?
Nie zastanawiałem się.
Weźmy typowy, europejski silnik benzynowy, w zakresie pojemności
<=2000ccm. Autka takie mają akumulatorki o prądzie rozruchowym rzędu 600
do 700A, przy pojemności akumulatora (co tu jest bez znaczenia) ok. 45
do 65Ah.
Do prawidłowego "odpalenia" potrzeba ok. 3 sekund.
Tak na oko - niewiele energii. Nie bardzo mi się chce liczyć. Pomimo, że
z matematyki i fizyki byłem dobry, to było to "chwilę" temu. Teraz
czasem nawet mam problem, jak jakieś gimnazjalne gówniarstwo przyjdzie
po pomoc :(
Ale w akumulatorze duże znaczenie ma oporność wewnętrzna i zdolność
oddania dużej energii w krótkim czasie.
A jakby go wspomóc "wiadrami" elektrolitów, tak jak samochodowe końcówki
mocy? ;)
Quote:
Prędzej wewnętrzny upływ w samym akumulatorze: opad masy czynnej, czy
jakiś inny szlam na spodzie komory, może jakieś zwarcie.
Trudno to sprawdzić, ale czy akumulator po wielu godzinach nie jest
nieco cieplejszy od otoczenia?
Taka padlina wykazuje słabe oznaki życia.
Słabe owszem.
Mam jeden, który ładnie świeci całymi godzinami żarówką H4, ale nie ma
prądu - nie jest w stanie obrócić silnika Malucha.
A pobór prądu 10mA?
Toż na kablach więcej chyba strat idzie.
Po 100 godzinach teoretycznie wychodzi 1A.
Czyli akum. 45Ah rozładowywałby się ok. pół roku. Więc jakby nie patrzeć
- to jest prąd niewiele większy od prądu samorozładowania.
Przy okazji:
Jak działają "boostery"?
To takie coś, zasilane małym akumulatorkiem typu 35Ah, a jest w stanie
odpalić sporawego dizla z padniętym akumulatorem. Miewają takie zabawki
na komisach samochodowych.
Jakieś dwie przetwornice szeregowo?
--
Pozdrawiam.
Adam
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun Dec 14, 2014 12:41 am
Hello Adam,
Sunday, December 14, 2014, 12:30:04 AM, you wrote:
[...]
Quote:
Padlinę doprowadzić do stanu braku rozruchu - jak najbardziej. Policz
jak MAŁO energii potrzeba do rozruchu typowego silnika.
Energia w sensie fizycznym? Czyli VIt?
A znasz inny sens energii elektrycznej?
Quote:
Nie zastanawiałem się.
Weźmy typowy, europejski silnik benzynowy, w zakresie pojemności
=2000ccm. Autka takie mają akumulatorki o prądzie rozruchowym rzędu 600
do 700A,
Bez znaczenia - rzeczywisty prąd rozruchowy jest znacznie niższy.
Szczególnie w kontekście współczesnych rozruszników z przekładnią
planetarną.
Quote:
przy pojemności akumulatora (co tu jest bez znaczenia) ok. 45
do 65Ah.
Do prawidłowego "odpalenia" potrzeba ok. 3 sekund.
Połowę z tego przy sprawnym silniku. Dokładniej: dwa obroty wału dla
silnika benzynowego z zapłonem sterowanym przez czujnik związany z
wałem silnika.
Quote:
Tak na oko - niewiele energii. Nie bardzo mi się chce liczyć.
Postaraj się. Warto.
[...]
Quote:
Jak działają "boostery"?
To takie coś, zasilane małym akumulatorkiem typu 35Ah, a jest w stanie
odpalić sporawego dizla z padniętym akumulatorem.
Bo tak naprawdę to potrzeba po prostu solidnie naładowanego
akumulatora.
Quote:
Miewają takie zabawki na komisach samochodowych.
Jakieś dwie przetwornice szeregowo?
Po co? Jak mi padła Centra a do wypłaty zostały 3 tygodnie, to wpiąłem
równolegle żelowy 7Ah - w zupełności wystarczał. Ale to silnik
benzynowy 1.6 i rozrusznik z przekładnią planetarną.
Uprzedzając: akumulator żelowy jest obecnie w UPSie nadal żywy a
ratowałem się nim 5 lat temu.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Sun Dec 14, 2014 1:24 am
W dniu 2014-12-14 00:41, RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Hello Adam,
Sunday, December 14, 2014, 12:30:04 AM, you wrote:
[...]
Padlinę doprowadzić do stanu braku rozruchu - jak najbardziej. Policz
jak MAŁO energii potrzeba do rozruchu typowego silnika.
Energia w sensie fizycznym? Czyli VIt?
A znasz inny sens energii elektrycznej?
Nie zastanawiałem się.
Weźmy typowy, europejski silnik benzynowy, w zakresie pojemności
=2000ccm. Autka takie mają akumulatorki o prądzie rozruchowym rzędu 600
do 700A,
Bez znaczenia - rzeczywisty prąd rozruchowy jest znacznie niższy.
Zgadza się. Nawet w dieslach jest to ok. 190A przy sprawnym rozruszniku.
Jak wzrośnie do 230A to trzeba wyczyścić komutator, bo prąd zaczyna
płynąć po komutatorze zanieczyszczonym pyłem ze szczotek.
BartekK
Guest
Sun Dec 14, 2014 10:18 am
W dniu 2014-12-12 o 23:49, dddddddd pisze:
Quote:
A co w nim takiego prądożernego?
moduły...
a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci
wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów
- P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia
No to już nie jest normalne. U mnie (też e61) lampka P na gałce biegów
gaśnie natychmiast (jakieś 1-2s po) zamknięciu auta (pilotem).
Quote:
hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
rozruchu...
To byś odczuł znacznie, jako słabszy rozruch, bo przy normalnym rozruchu
pobór jest znaczy, spadek napięcia też, jakby pobór był znacznie większy
- to by w ogóle ci wszystko zdychało. Pamiętaj że tam jednak dość długi
kabel od rozrusznika do aku...
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098
http://drut.org/
|
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
dddddddd
Guest
Sun Dec 14, 2014 12:21 pm
W dniu 2014-12-14 10:18, BartekK pisze:
Quote:
W dniu 2014-12-12 o 23:49, dddddddd pisze:
A co w nim takiego prądożernego?
moduły...
a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci
wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów
- P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia
No to już nie jest normalne. U mnie (też e61) lampka P na gałce biegów
gaśnie natychmiast (jakieś 1-2s po) zamknięciu auta (pilotem).
wnioskuję że po lifcie (bo ja przed liftem mam lampkę obok gałki)
Quote:
hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
rozruchu...
To byś odczuł znacznie, jako słabszy rozruch, bo przy normalnym rozruchu
pobór jest znaczy, spadek napięcia też, jakby pobór był znacznie większy
- to by w ogóle ci wszystko zdychało. Pamiętaj że tam jednak dość długi
kabel od rozrusznika do aku...
no i właśnie obstawiam ten rozrusznik - niedawno faktycznie po jeździe i
ok godzinnym postoju ciężko kręcił, jeszcze to sprawdzę ale wydaje mi
się to najbardziej prawdopodobne
--
Pozdrawiam
Łukasz
janusz_k
Guest
Sun Dec 14, 2014 12:57 pm
W dniu 2014-12-14 00:30, Adam pisze:
Quote:
W dniu 2014-12-13 18:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Adam,
Saturday, December 13, 2014, 5:10:23 PM, you wrote:
a u mnie zmierzyłem prąd i miałem 10mA...
a mimo to po 1-2 dniach zimą, samochód nie dał się już odpalić...
10mA nie jest Ci w stanie rozładować akumulatora.
Padlinę doprowadzić do stanu braku rozruchu - jak najbardziej. Policz
jak MAŁO energii potrzeba do rozruchu typowego silnika.
Energia w sensie fizycznym? Czyli VIt?
Nie zastanawiałem się.
Weźmy typowy, europejski silnik benzynowy, w zakresie pojemności
=2000ccm. Autka takie mają akumulatorki o prądzie rozruchowym rzędu 600
do 700A, przy pojemności akumulatora (co tu jest bez znaczenia) ok. 45
do 65Ah.
Do prawidłowego "odpalenia" potrzeba ok. 3 sekund.
Tak na oko - niewiele energii. Nie bardzo mi się chce liczyć. Pomimo, że
z matematyki i fizyki byłem dobry, to było to "chwilę" temu. Teraz
czasem nawet mam problem, jak jakieś gimnazjalne gówniarstwo przyjdzie
po pomoc
Przy 200A i 5 sek = 0,277Ah--
Pozdr
Janusz_K
dddddddd
Guest
Sun Dec 14, 2014 1:52 pm
W dniu 2014-12-14 12:21, dddddddd pisze:
Quote:
no i właśnie obstawiam ten rozrusznik - niedawno faktycznie po jeździe i
ok godzinnym postoju ciężko kręcił, jeszcze to sprawdzę ale wydaje mi
się to najbardziej prawdopodobne
dodam jeszcze że rozrusznikiem kręcę tylko raz, jak słabo zaczyna kręcić
to doładowuję aku i jakiś czas jest spokój - ale może po prostu coś tam
się przywiesza i potrzebuje dużo więcej prądu na rozruch - dlatego
doładowanie pomaga?
rozrusznik w tym aucie działa automatycznie tzn. przekręcam i puszczam
kluczyk, a on kręci tyle czasu ile mu się chce :)
--
Pozdrawiam
Łukasz
RadoslawF
Guest
Sun Dec 14, 2014 2:44 pm
Dnia 2014-12-14 00:28, Użytkownik AlexY napisał:
Quote:
Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisał(a):
Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc
filmowała :)
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)
Następnym razem, zamiast wyjąć ze schowka multimetr za 10zł i kamerkę
która
jest w samochodzie, zamówię nowy multimetr, a potem zostawię z nim na
noc w
aucie laptopa za parę tysięcy ;)
A samochodu nie obawiasz się zostawić na noc? wart chyba troszkę więcej
niż laptop? Maska podniesiona że każdy ma dostęp? Laptopy za kilka
tysięcy nie mają portu szeregowego, do tego używa się zabytku za 50zł z
procem 486. Ciekawi mnie że tej kamerki nikt nie kradnie, też około
tysiacza kosztowała chyba.
Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.
Pozdrawiam
Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next