Goto page 1, 2, 3, 4 Next
jacek pozniak
Guest
Wed Feb 18, 2015 1:14 pm
Witam
Niedawno stanąłem przed pewnym problemem.
Zakupiłem 8 baterii 3R12 aby je złączyć coby mieć większe napięcie, którego
potrzebowałem.
W przeszłości załątwiałem to przez lutowanie (blaszki się super lutowały).
Teraz ku mojemu zdziwieniu blaszki nie dawały się polutować; wcale ich cyna
nie chce zwilżyć.
Co prawda próbowałem lutownicą 40W ale kiedyś i mniejszą mocą nie było
problemu.
Ktoś się spotkał z podobnym problemem?
Czym to polutować? Drapałem blaszki ale to nie pomaga.
Przyznam, że możliwość łatwego lutowania była, dla mnie, jedną z
ważniejszych zalet tej baterii.
Baterie to philips (kiedyś się lutowały), cynkowo-węglowe, dość świeża
dostawa.
Nie wiem co to za metal może być.
jp
J.F.
Guest
Wed Feb 18, 2015 1:34 pm
Użytkownik "jacek pozniak" napisał w wiadomości
Quote:
Zakupiłem 8 baterii 3R12 aby je złączyć coby mieć większe napięcie,
którego
potrzebowałem.
Akumulator i przetwornica tak w ogole ?
Dawno temu sie natknalem na pomysl racjonalizatorski w LWP -
zastapienie baterii anodowej wlasnie przetwornica.
Podobno duze oszczednosci przynosilo.
Quote:
Czym to polutować? Drapałem blaszki ale to nie pomaga.
Przyznam, że możliwość łatwego lutowania była, dla mnie, jedną z
ważniejszych zalet tej baterii.
Baterie to philips (kiedyś się lutowały), cynkowo-węglowe, dość
świeża
dostawa.
Nie wiem co to za metal może być.
Nie wiem, ale sporo metali wystarcza procedura:
-zdrapac,
-pokryc na goraco kalafonia (tzn probowac lutowac, z duza iloscia
kalafoni,
-ostudzic,
-zdrapac kalafonie,
-pokryc nowa kalafonia i probowac lutowac.
Na aluminium moze za slabe, ale chyba nie zrobili z aluminium ?
a poza tym to bywaly jakies styki nakladane na te blaszki, mozna
przewiecic i srubka z nakretka skrecic.
Albo poszukac wyprzedazy bateryjek 9V - one sie latwo lacza
(sa i akumulatorki 9V)
J.
identyfikator: 20040501
Guest
Wed Feb 18, 2015 1:51 pm
ciekawe, czy jak będzie grzał to mu nie wybuchnie i się zapali...
jacek pozniak
Guest
Wed Feb 18, 2015 1:56 pm
J.F. wrote:
Quote:
Użytkownik "jacek pozniak" napisał w wiadomości
Zakupiłem 8 baterii 3R12 aby je złączyć coby mieć większe napięcie,
którego
potrzebowałem.
Akumulator i przetwornica tak w ogole ?
Dawno temu sie natknalem na pomysl racjonalizatorski w LWP -
zastapienie baterii anodowej wlasnie przetwornica.
Podobno duze oszczednosci przynosilo.
Tego sporadycznie się używa, kilka sztuk na cały kraj, do celów
serwisowowo/uruchomieniowych na obiekcie, gdy nie ma jeszcze prądu
podłączonego albo jest niedostępny.
8 szt. baterii zlutowanych i sklejonych szarą taśmą, sprawdza się w sam raz.
Starcza na około 2 lata, potem wymiana baterii; nowe lutowanie i slejenie
taśmą.
Raczej będę szukał rozwiązania polegającego na zlutowaniu baterii.
Około 300mA potrzeba więc 9V raczej odpadają.
Pozdrawiam
jp
Quote:
J.
jacek pozniak
Guest
Wed Feb 18, 2015 2:04 pm
Quote:
Na aluminium moze za slabe, ale chyba nie zrobili z aluminium ?
Chyba nie bo trochę są sprężyste.
a poza tym to bywaly jakies styki nakladane na te blaszki, mozna
przewiecic i srubka z nakretka skrecic.
No te śrubki to chyba jest jakiś pomysł
jp
bartekltg
Guest
Wed Feb 18, 2015 2:04 pm
On 18.02.2015 13:51, identyfikator: 20040501 wrote:
Quote:
ciekawe, czy jak będzie grzał to mu nie wybuchnie i się zapali...
Wiesz, jak wygląda 3R12?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bateria_3R12
Jak się bardzo boisz, to łapiesz blaszkę u podstawy czymś
dużym i metalowym.
pzdr
bartekltg
PiteR
Guest
Wed Feb 18, 2015 2:58 pm
jacek pozniak pisze tak:
Quote:
Czym to polutować? Drapałem blaszki ale to nie pomaga.
Odrdzewiaczem posmaruj i nagle dużą lutownicą 60W z dużym glutem
pobiel.
--
Piotrek
Let me see your war face. You have got a war face?
Waldemar Krzok
Guest
Wed Feb 18, 2015 3:37 pm
Am 18.02.2015 13:14, schrieb jacek pozniak:
Quote:
Witam
Niedawno stanąłem przed pewnym problemem.
Zakupiłem 8 baterii 3R12 aby je złączyć coby mieć większe napięcie, którego
potrzebowałem.
W przeszłości załątwiałem to przez lutowanie (blaszki się super lutowały).
Teraz ku mojemu zdziwieniu blaszki nie dawały się polutować; wcale ich cyna
nie chce zwilżyć.
Co prawda próbowałem lutownicą 40W ale kiedyś i mniejszą mocą nie było
problemu.
Ktoś się spotkał z podobnym problemem?
Czym to polutować? Drapałem blaszki ale to nie pomaga.
Przyznam, że możliwość łatwego lutowania była, dla mnie, jedną z
ważniejszych zalet tej baterii.
Baterie to philips (kiedyś się lutowały), cynkowo-węglowe, dość świeża
dostawa.
Nie wiem co to za metal może być.
Kiedyś pasowały wtyki samochodowe na kabel. Robisz sobie "klemy" z dwóch
wtyków kablowych i masz mostek. Baterie możesz nawet wymieniać ;-)
Waldek
--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.
Dariusz Dorochowicz
Guest
Wed Feb 18, 2015 3:51 pm
W dniu 2015-02-18 o 13:14, jacek pozniak pisze:
Quote:
Witam
Niedawno stanąłem przed pewnym problemem.
Zakupiłem 8 baterii 3R12 aby je złączyć coby mieć większe napięcie, którego
potrzebowałem.
W przeszłości załątwiałem to przez lutowanie (blaszki się super lutowały).
Teraz ku mojemu zdziwieniu blaszki nie dawały się polutować; wcale ich cyna
nie chce zwilżyć.
Na wszelki wypadek zapytam: jaki grot ma ta lutownica? Nie stożkowy
przypadkiem bez żadnego spłaszczenia?
Pozdrawiam
DD
Piotr GaĹka
Guest
Wed Feb 18, 2015 4:37 pm
Użytkownik "jacek pozniak" <jacek.pozniak@flowservice.pl> napisał w
wiadomości news:54e48de5$0$2204$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Na aluminium moze za slabe, ale chyba nie zrobili z aluminium ?
Chyba nie bo trochę są sprężyste.
a poza tym to bywaly jakies styki nakladane na te blaszki, mozna
przewiecic i srubka z nakretka skrecic.
No te śrubki to chyba jest jakiś pomysł
Stosowałem kiedyś środki wyciągnięte z normalnej kostki elektrycznej nacięte
z jednej strony aby blaszka baterii weszła pod śrubkę, a z drugiej normalnie
drut.
P.G.
Desoft
Guest
Wed Feb 18, 2015 4:53 pm
Użytkownik "jacek pozniak" <jacek.pozniak@flowservice.pl> napisał w
wiadomości news:54e48de5$0$2204$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Na aluminium moze za slabe, ale chyba nie zrobili z aluminium ?
Chyba nie bo trochę są sprężyste.
a poza tym to bywaly jakies styki nakladane na te blaszki, mozna
przewiecic i srubka z nakretka skrecic.
No te śrubki to chyba jest jakiś pomysł
O ile pamietam, to pasują konektory samochodowe...
--
Desoft
jacek pozniak
Guest
Wed Feb 18, 2015 5:02 pm
Dariusz Dorochowicz wrote:
Quote:
W dniu 2015-02-18 o 13:14, jacek pozniak pisze:
Witam
Niedawno stanąłem przed pewnym problemem.
Zakupiłem 8 baterii 3R12 aby je złączyć coby mieć większe napięcie,
którego potrzebowałem.
W przeszłości załątwiałem to przez lutowanie (blaszki się super
lutowały). Teraz ku mojemu zdziwieniu blaszki nie dawały się polutować;
wcale ich cyna nie chce zwilżyć.
Na wszelki wypadek zapytam: jaki grot ma ta lutownica? Nie stożkowy
przypadkiem bez żadnego spłaszczenia?
Stożkowy i bez spłaszczenia, ale nie to jest przyczyną.
To jest bardzo wyraźna niechęć ze strony tego metalu.
jp
Quote:
Pozdrawiam
DD
janusz_k
Guest
Wed Feb 18, 2015 6:49 pm
Quote:
To jest bardzo wyraźna niechęć ze strony tego metalu.
Bo to są blaszki mosiężne zanieczyszczone olejem, kiedyś były lepsze
i czystsze dlatego się lepiej lutowały, kup sobie pastę do lutowania,
taką śmierdzącą, ona ma dodatki ułatwiające lutowanie, czysta kalafonia
na takie blaszki jest za słaba :(
--
Pozdr
Janusz_K
Dariusz K. Ĺadziak
Guest
Wed Feb 18, 2015 7:35 pm
jacek pozniak pisze:
Quote:
Witam
Niedawno stanąłem przed pewnym problemem.
Zakupiłem 8 baterii 3R12 aby je złączyć coby mieć większe napięcie, którego
potrzebowałem.
W przeszłości załątwiałem to przez lutowanie (blaszki się super lutowały).
Teraz ku mojemu zdziwieniu blaszki nie dawały się polutować; wcale ich cyna
nie chce zwilżyć.
Co prawda próbowałem lutownicą 40W ale kiedyś i mniejszą mocąnie było
problemu.
Ktoś się spotkał z podobnym problemem?
Czym to polutować? Drapałem blaszki ale to nie pomaga.
Przyznam, że możliwość łatwego lutowania była, dla mnie, jedną z
ważniejszych zalet tej baterii.
Baterie to philips (kiedyś się lutowały), cynkowo-węglowe, dość świeża
dostawa.
Nie wiem co to za metal może być.
Nierdzewka, nikiel albo inny stop niklu. Marnie się to lutuje - warto
dać agresywny topnik (salmiak, 5% roztwór chlorowodorku hydrazyny w
glicerynie czy inny patent). Działają korozyjnie i myć po lutowaniu
trzeba ale pozwalaj a zlutować szybko, bez ryzyka przegrzania ogniwa.
A fachowo to się te blaszki zgrzewa impulsowo - odpowiedniej pojemności
kondzioł stosownie naładowany, szybkim ruchem elektroda dociska blaszkę
do obudowy ogniwa - i gotowe.
Quote:
jp
Paweł Pawłowicz
Guest
Wed Feb 18, 2015 10:13 pm
W dniu 2015-02-18 o 13:14, jacek pozniak pisze:
Quote:
Witam
Niedawno stanąłem przed pewnym problemem.
Zakupiłem 8 baterii 3R12 aby je złączyć coby mieć większe napięcie, którego
potrzebowałem.
W przeszłości załątwiałem to przez lutowanie (blaszki się super lutowały).
Teraz ku mojemu zdziwieniu blaszki nie dawały się polutować; wcale ich cyna
nie chce zwilżyć.
Co prawda próbowałem lutownicą 40W ale kiedyś i mniejszą mocą nie było
problemu.
Ktoś się spotkał z podobnym problemem?
Czym to polutować? Drapałem blaszki ale to nie pomaga.
Przyznam, że możliwość łatwego lutowania była, dla mnie, jedną z
ważniejszych zalet tej baterii.
Baterie to philips (kiedyś się lutowały), cynkowo-węglowe, dość świeża
dostawa.
Nie wiem co to za metal może być.
jp
Zastosuj "wodę lutowniczą", taką jak do lutowania rynien. Po ludzku
chlorek cynku.
P.P.
Goto page 1, 2, 3, 4 Next