RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak elektrycznie połączyć dwa alternatory Polonez 750 W do zasilania przetwornicy 1200 W?

dwa alternatory

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak elektrycznie połączyć dwa alternatory Polonez 750 W do zasilania przetwornicy 1200 W?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

PeJot
Guest

Sun Jul 18, 2010 6:43 pm   



Marek Lewandowski pisze:
Quote:
Dariusz K. Ładziak wrote:

Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
regulatorem.

Ale regulator wyżej napięcia w sieci nie podskoczy. Przy zwarciu
wzbudzenie spada do zera.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Marek Lewandowski
Guest

Mon Jul 19, 2010 9:25 am   



J.F. wrote:

Quote:
On Sat, 17 Jul 2010 23:07:48 +0200, Marek Lewandowski wrote:
Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.

Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.

Przy porządnym zwarciu. Ale zanim do tego zwarcia dojedziesz, to masz
kawał zakresu przeciążenia, w którym prąd da.

Quote:
Podobnie jak dynamo rowerowe.

Konstrukcje a la magneto to już dawno nie są stosowane.
--
Marek Lewandowski

PeJot
Guest

Mon Jul 19, 2010 10:01 am   



J.F. pisze:
Quote:
On Sat, 17 Jul 2010 23:07:48 +0200, Marek Lewandowski wrote:
Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.

Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.

A diody nic rezystancji nie wnoszą ?


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Jul 19, 2010 10:11 am   



Hello Marek,

Monday, July 19, 2010, 11:25:29 AM, you wrote:

Quote:
Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.
Przy porządnym zwarciu. Ale zanim do tego zwarcia dojedziesz, to masz
kawał zakresu przeciążenia, w którym prąd da.

Punkt mocy maksymalnej jest bliski punktowi zwarcia, niestety.
Alternator bez obciążenia daje sporo ponad 100V...

Quote:
Podobnie jak dynamo rowerowe.
Konstrukcje a la magneto to już dawno nie są stosowane.

??? Że co? A niby jakie są stosowane? To, że jest tak elektromagnes a
nie magnes stały zasady działania alternatora nie zmienia - nadal jest
trójfazowa prądnica prądu przemiennego z prostownikiem, której
uzwojenia mają swoją indukcyjność.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Jul 19, 2010 10:13 am   



Hello PeJot,

Monday, July 19, 2010, 12:01:53 PM, you wrote:

Quote:
Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.
A diody nic rezystancji nie wnoszą ?

Rezystancja (ciężko o takiej mówić w przypadku diod) jest połączona w
szereg z impedancją uzwojeń. To indukcyjność uzwojeń ogranicza
prąd szczytowy - współczesne regulatory nawet nie próbują go mierzyć -
pilnują już tylko napięcia.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

PeJot
Guest

Mon Jul 19, 2010 10:16 am   



RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Hello PeJot,

Monday, July 19, 2010, 12:01:53 PM, you wrote:

Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.
A diody nic rezystancji nie wnoszą ?

Rezystancja (ciężko o takiej mówić w przypadku diod)

A diody od czego się grzeją, jak nie od prądu i rezystancji.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Jul 19, 2010 10:27 am   



Hello PeJot,

Monday, July 19, 2010, 12:16:06 PM, you wrote:

Quote:
Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.
A diody nic rezystancji nie wnoszą ?
Rezystancja (ciężko o takiej mówić w przypadku diod)
A diody od czego się grzeją, jak nie od prądu i rezystancji.

Diody nie są elementami liniowymi. A grzeją się od iloczyny prądu i
spadku napięcia na nich. Ale udział czystej rezystancji jest tu
niewielki.

Istotą problemu jest jednak tutaj to, że spadek napięcia na diodach ma
się nijak do spadku napięcia na impedancji uzwojeń.


--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

PeJot
Guest

Mon Jul 19, 2010 10:40 am   



RoMan Mandziejewicz pisze:

Quote:
Istotą problemu jest jednak tutaj to, że spadek napięcia na diodach ma
się nijak do spadku napięcia na impedancji uzwojeń.

Czyli w razie zwarcia jedynym elementem zabezpieczającym altka będzie
bezpiecznik ( o ile jest ) ?


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

PeJot
Guest

Mon Jul 19, 2010 11:50 am   



Patryk pisze:
Quote:
PeJot <Pejot@o2.pl> wrote:
RoMan Mandziejewicz pisze:

Istotą problemu jest jednak tutaj to, że spadek napięcia na diodach ma
się nijak do spadku napięcia na impedancji uzwojeń.
Czyli w razie zwarcia jedynym elementem zabezpieczającym altka będzie
bezpiecznik ( o ile jest ) ?

Nie.

No to po bezpieczniki bywają w obwodzie alternatora ?

Quote:
W alternatorach samowzbudnych (czyli 9-cio diodowych) prąd wzbudzenia
podawany jest ze stojana, po wyprostowaniu przez diody wzbudzenia.
Tak więc przy zwarciu (lub silnym przeciążeniu) spadnie napięcie na stojanie,
więc spadnie możliwość wzbudzenia, a więc wytworzenia SEM na stojanie.
Pdobno (tak czytałem w mądrych książkach) alternatory samowzbudne są tak
projektowane, żeby nie dały się sfajczyć przeciążeniem i zwarciem.

Tak jak pisałem - regulator wyżej napięcia w sieci pokładowej nie
podskoczy. Problem zaczyna się gdy wzbudzenie jest całkiem obce.

W naturalnym środowisku alternatora przy zwarciu jeszcze pasek mógłby
zacząć się ślizgać.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Marek Lewandowski
Guest

Mon Jul 19, 2010 12:09 pm   



RoMan Mandziejewicz wrote:

Quote:
Hello Marek,

Monday, July 19, 2010, 11:25:29 AM, you wrote:

Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.
Przy porządnym zwarciu. Ale zanim do tego zwarcia dojedziesz, to masz
kawał zakresu przeciążenia, w którym prąd da.

Punkt mocy maksymalnej jest bliski punktowi zwarcia, niestety.
Alternator bez obciążenia daje sporo ponad 100V...

Maszyna obcowzbudna z regulatorem daje bez obciazenia 100V?
Mylisz chyba z prądnicą z magnesami stałymi.


Quote:
Podobnie jak dynamo rowerowe.
Konstrukcje a la magneto to już dawno nie są stosowane.

??? Że co? A niby jakie są stosowane? To, że jest tak elektromagnes a
nie magnes stały zasady działania alternatora nie zmienia - nadal jest
trójfazowa prądnica prądu przemiennego z prostownikiem, której
uzwojenia mają swoją indukcyjność.

Roman, jest różnica między konstrukcją generatora, który ma za zadanie
pracować jako regulowane źródło napięciowe (alternator) a generatorem,
który pracuje znamionowo w warunkach de facto zwarcia (magneto). To że
oba są z gatunku maszyn magnetoelektrycznych to się wszyscy zgadzamy.
Zobacz, jakie ud i xd ma taki alternator, a jakie ma magneto.
--
Marek Lewandowski

Jarosław Sokołowski
Guest

Mon Jul 19, 2010 12:19 pm   



Pan PeJot napisał:

Quote:
Rezystancja (ciężko o takiej mówić w przypadku diod)

A diody od czego się grzeją, jak nie od prądu i rezystancji.

Może od prądu i napięcia?

--
Jarek

Roman
Guest

Mon Jul 19, 2010 12:27 pm   



Quote:
Konstrukcje a la magneto to już dawno nie są stosowane.
--
Marek Lewandowski

Mylisz się....W przeważającej wiekszości motocykli jest własnie taka
konstrukcja...uzwojenie trójfazowe z magnesami stałymi w wirniku...bez
regulatora napięcia daja około 100V....

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Jul 19, 2010 12:35 pm   



Hello PeJot,

Monday, July 19, 2010, 12:40:50 PM, you wrote:

Quote:
Istotą problemu jest jednak tutaj to, że spadek napięcia na diodach ma
się nijak do spadku napięcia na impedancji uzwojeń.
Czyli w razie zwarcia jedynym elementem zabezpieczającym altka będzie
bezpiecznik ( o ile jest ) ?

Rzadko kiedy jest. I skąd zwarcie? Zakładając jednak, że faktycznie
nastąpiło, to przy zwarciu znika wzbudzenie.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Jul 19, 2010 12:44 pm   



Hello Marek,

Monday, July 19, 2010, 2:09:27 PM, you wrote:

Quote:
Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.
Przy porządnym zwarciu. Ale zanim do tego zwarcia dojedziesz, to masz
kawał zakresu przeciążenia, w którym prąd da.
Punkt mocy maksymalnej jest bliski punktowi zwarcia, niestety.
Alternator bez obciążenia daje sporo ponad 100V...
Maszyna obcowzbudna z regulatorem daje bez obciazenia 100V?
Mylisz chyba z prądnicą z magnesami stałymi.

Za duży skrót myślowy - oczywiście ze wzbudzeniem - taka jest SEM
maszyny. Jedynym zadaniem regulatora jest zabezpieczenie przed
nadmiernym wzrostem napięcia. Po zablokowaniu regulatora masz na
wyjściu stosunkowo wysokie napięcie bez obciążenia.

Quote:
Podobnie jak dynamo rowerowe.
Konstrukcje a la magneto to już dawno nie są stosowane.
??? Że co? A niby jakie są stosowane? To, że jest tak elektromagnes a
nie magnes stały zasady działania alternatora nie zmienia - nadal jest
trójfazowa prądnica prądu przemiennego z prostownikiem, której
uzwojenia mają swoją indukcyjność.
Roman, jest różnica między konstrukcją generatora, który ma za zadanie
pracować jako regulowane źródło napięciowe (alternator) a generatorem,
który pracuje znamionowo w warunkach de facto zwarcia (magneto). To że
oba są z gatunku maszyn magnetoelektrycznych to się wszyscy zgadzamy.
Zobacz, jakie ud i xd ma taki alternator, a jakie ma magneto.

A matko, to że alternator ma ciut lepsze parametry od dynama w niczym
nie zmienia faktu, że nadal całość jest oparta o dużą impedancję
uzwojeń i dopóki napięcie na wyjściu nie przekracza progowego, gdzie
następuje odcięcie wzbudzenia, to alternator zachowuje się jak
ordynarne dynamo z prostownikiem. Czyli wzrost SEM spowodowany
wzrostem obrotów jest kompensowany wzrostem impedancji uzwojeń - tak
samo jak w dynamie.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

PeJot
Guest

Mon Jul 19, 2010 12:44 pm   



RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Hello PeJot,

Monday, July 19, 2010, 12:40:50 PM, you wrote:

Istotą problemu jest jednak tutaj to, że spadek napięcia na diodach ma
się nijak do spadku napięcia na impedancji uzwojeń.
Czyli w razie zwarcia jedynym elementem zabezpieczającym altka będzie
bezpiecznik ( o ile jest ) ?

Rzadko kiedy jest.

Ale czasem jest. I pytanie po co ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak elektrycznie połączyć dwa alternatory Polonez 750 W do zasilania przetwornicy 1200 W?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map