RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak długo wytrzymają LED-y w reflektorze H7 z aluminiowym radiatorze?

Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak długo wytrzymają LED-y w reflektorze H7 z aluminiowym radiatorze?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Bambaryla
Guest

Sun Jul 20, 2014 12:23 am   



"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:gfvlimyzpxmo.1d7nums65h5r4$.dlg@40tude.net...
Quote:
Dnia Fri, 18 Jul 2014 03:13:42 -0000, Bambaryla napisał(a):
Alez nic podobnego... Ktos wreszcie musial to glosno powiedziec.
W zegludze juz od ponad wieku, kazdy poruszajacy/stojacy lub wykonujacy
rozmaite inne czynnosci obiekt, musi 'nosic' okreslony rodzaj
swiatla/znaku

Zaglowka, kajak ?

i to zaleznie od wielu okolicznosci, np: pogodowych.

W czasie dnia tez ?

http://www.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_id=245&rowstart=1

Ponad to, swiatla/znaki musza posiadac okreslona wielkosc, umozliwiajaca
dostrzezenie ich z okreslonej odleglosci przez innych uczestnikow zegludi

Akurat od wielkosci to nie zalezy. Zalezy od jasnosci z wiekszej
odleglosci i od jaskrawosci z mniejszej.

Czekam z niecierpliwoscia czasow, gdy poznikaja te pojebane ledy do jazdy
dziennej i gdy obowiazkowe bedzie uzywanie w samochodach swiatel, ktore

To sie szybko nie doczekasz - Unia wymusila i teraz wszystkie nowe je
beda mialy.

posiadaja okreslona minimalna powierzchnie swiecaca - ( np: 2 [dm^2] ),
widoczna w kierunku jazdy.

Sama powierzchnia wiele nie daje.

ps: wzrok jak, dotad mam zajebisty...

Chyba nie masz, bo bys pisal "po co te swiatla, swietnie widze bez
nich".

Musze przyznac ze te ledowe popierdulki czesto prawie niewidoczne sa.
Ale sa warunki gdy i swiatla mijania sa prawie niewidoczne.

A tak w ogole
http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-wydrukuj-sobie-swiatla,nId,40



Nie wiem co to jest 'zaglowka' ?
Czy chciales innymi slowy powiedziec 'jacht zaglowy' ?

Niemiej jednak kajak ktorym pewien pan z Wroclawia przeplynal Atlantyk mial
swiatla rozpoznawcze/nawigacyjne i uzywal ich takze w porze dziennej. Inne
na dryfkotwie i inne gdy wioslowal.:
http://tinyurl.com/noslwuc

Powierzchnia decyduje o kacie/sektorze z jakiego swiatlo 'dociera' do oka
obserwatora. Mala powierzchnia swiecaca, chociazby o duzej jaskrawosci moze
bys zupelnie zignorowana, ze wzgledu na skonczona rozdzielczosc ludzkiego
oka. Wraz z moca swiatla sa to czynniki ktore decydyja o postrzeganiu
sygnalu przez czlowieka. Warto popatrzec na wspolczesne sygnalizatory na
skrzyzowaniach i porownac je z tymi z przed lat, lub na swiatla uzywane
przez lokomotywy kolejowe widoczne z kilku kilometrow.

Poza dobrym wzrokiem, istotne jest jeszcze odbieranie okreslonego wrazenia
opisujacego sytuacje na drodze. Poprzednio, gdy nie bylo obowiazku jazdy na
swiatlach w dzien, nie bylo to takie jednoznaczne. Obecnie istnieje prosta
zasada:
pojazd jedzie - swieci
pojazd stoi - nie swieci
dodatkowo biala barwa swiatla, ( oraz moca i powierzchnia reflektorow
kodowany jest kolizyjny kierunek jazdy), czerwona kierunek zgodny - w
domysle, mniejsza predkosc zblizania..
..
Podobne rozwiazania, choc nieco bardziej rozbudowane, stosowano w zegludze w
celu wytworzenia u obserwatora jednoznacznego wrazenia o kierunku ruchu,
kacie kursowym i wielkosci czy konstrukcji obserwowanego obiektu
plywajacego.
Warto dodac, ze przepisy te sa caly czas rozwijane i doskonalone w oparciu o
statystyki wypadkow i kolizji w zegludze.
http://navruleshandbook.com/AnnexI.html

--

Mirek
Guest

Sun Jul 20, 2014 9:22 am   



On 18.07.2014 10:56, Adam Jurkiewicz wrote:

Quote:
Najgorsze w tym wszystkim nie jest to, że światła muszą być załączone
lub nie tylko to, że każdy ma światło w innej intensywności. Gdy dany
pojazd ma znacząco słabsze oświetlenie od pozostałych staje się wtedy
znacznie mniej widoczny. Skutków nie trzeba przytaczać...


No więc najlepiej wyłączyć te światła, wtedy będziesz jednakowo uważał
na samochód, pieszego, rowerzystę, psa, drzewo...
Zbyt późno będziesz widział samochód? A to bardzo dobrze, bo będziesz
jechał wolniej i przez to bezpieczniej.

--
Mirek.

Mirek
Guest

Sun Jul 20, 2014 10:00 am   



On 20.07.2014 02:23, Bambaryla wrote:

Quote:
Mala powierzchnia swiecaca, chociazby o duzej jaskrawosci moze
bys zupelnie zignorowana, ze wzgledu na skonczona rozdzielczosc ludzkiego
oka.

Rozdzielczość to i owszem - jest skończona, ale jak się ma twoja teoria
do widzenia gwiazd? A oślepianie pilotów wskaźnikiem laserowym?


Quote:
pojazd jedzie - swieci
pojazd stoi - nie swieci

To bzdura - przecież światła nie gasną po zatrzymaniu.

Quote:
dodatkowo biala barwa swiatla, ( oraz moca i powierzchnia reflektorow
kodowany jest kolizyjny kierunek jazdy), czerwona kierunek zgodny - w
domysle,

Tyle, że nie ma obowiązku świecenia czerwonego z tyłu w dzień.

Quote:
.
Podobne rozwiazania, choc nieco bardziej rozbudowane, stosowano w zegludze

Akurat służyłem w marynarce - nie porównujmy tego, bo to są zupełnie
różne sprawy... chociaż - jest tam piękna zasada, że to duży uważa na
małego! - to powinno być bezwzględnie stosowane na drodze.

--
Mirek.

J.F.
Guest

Sun Jul 20, 2014 1:48 pm   



Dnia Sun, 20 Jul 2014 00:23:01 -0000, Bambaryla napisał(a):
Quote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
W zegludze juz od ponad wieku, kazdy poruszajacy/stojacy lub wykonujacy
rozmaite inne czynnosci obiekt, musi 'nosic' okreslony rodzaj
swiatla/znaku

Zaglowka, kajak ?

i to zaleznie od wielu okolicznosci, np: pogodowych.

W czasie dnia tez ?

http://www.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_id=245&rowstart=1

Ponad to, swiatla/znaki musza posiadac okreslona wielkosc, umozliwiajaca
dostrzezenie ich z okreslonej odleglosci przez innych uczestnikow zegludi

Akurat od wielkosci to nie zalezy. Zalezy od jasnosci z wiekszej
odleglosci i od jaskrawosci z mniejszej.

Czekam z niecierpliwoscia czasow, gdy poznikaja te pojebane ledy do jazdy
dziennej i gdy obowiazkowe bedzie uzywanie w samochodach swiatel, ktore

To sie szybko nie doczekasz - Unia wymusila i teraz wszystkie nowe je
beda mialy.

posiadaja okreslona minimalna powierzchnie swiecaca - ( np: 2 [dm^2] ),
widoczna w kierunku jazdy.

Sama powierzchnia wiele nie daje.

ps: wzrok jak, dotad mam zajebisty...

Chyba nie masz, bo bys pisal "po co te swiatla, swietnie widze bez
nich".

Musze przyznac ze te ledowe popierdulki czesto prawie niewidoczne sa.
Ale sa warunki gdy i swiatla mijania sa prawie niewidoczne.

A tak w ogole
http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-wydrukuj-sobie-swiatla,nId,40

Nie wiem co to jest 'zaglowka' ?
Czy chciales innymi slowy powiedziec 'jacht zaglowy' ?

Chcialem powiedziec "omega".

Quote:
Niemiej jednak kajak ktorym pewien pan z Wroclawia przeplynal Atlantyk mial
swiatla rozpoznawcze/nawigacyjne i uzywal ich takze w porze dziennej. Inne
na dryfkotwie i inne gdy wioslowal.:
http://tinyurl.com/noslwuc

I swiecil nimi w dzien ? A skad bral prad ?

Ci samotni zeglarze na swoich jachtach tez swiecili stale ?
(tam sa akumulatory i silnik ktory je moze podladowac, ale honor
nakazuje wlaczac jak najrzadziej)

Quote:
Powierzchnia decyduje o kacie/sektorze z jakiego swiatlo 'dociera' do oka
obserwatora.

Przy duzej odleglosci nawet kilkucentymetrowe zrodlo staje sie
"punktowe".

Quote:
Mala powierzchnia swiecaca, chociazby o duzej jaskrawosci moze
bys zupelnie zignorowana, ze wzgledu na skonczona rozdzielczosc ludzkiego
oka.
Wraz z moca swiatla sa to czynniki ktore decydyja o postrzeganiu
sygnalu przez czlowieka.

Nie moca, a jasnoscia. Owszem, moze byc tak jaskrawosc duza,
powierzchnia mala, i jasnosc mala.

Quote:
Warto popatrzec na wspolczesne sygnalizatory na
skrzyzowaniach i porownac je z tymi z przed lat,

I co dostrzec ? Bo mysle ze najpierw ustalono normy, a potem nowe
spelnialy te normy.

Quote:
Poza dobrym wzrokiem, istotne jest jeszcze odbieranie okreslonego wrazenia
opisujacego sytuacje na drodze. Poprzednio, gdy nie bylo obowiazku jazdy na
swiatlach w dzien, nie bylo to takie jednoznaczne. Obecnie istnieje prosta
zasada:
pojazd jedzie - swieci
pojazd stoi - nie swieci

To akurat mylne i niewiele dajace.

Odbieranie moze byc inne: nie ma dwoch jasnych punktow - droga pusta.

Tez mylne, ale jakzesz brzemienne w skutkach :-)

Quote:
dodatkowo biala barwa swiatla, ( oraz moca i powierzchnia reflektorow
kodowany jest kolizyjny kierunek jazdy), czerwona kierunek zgodny - w
domysle, mniejsza predkosc zblizania..

Widzisz te czerwone swiatla w jasny dzien ? Nieobowiazkowe zreszta ?
Predzej nie zauwazysz swiatel stop - swiecilo czerwono, swieci dalej
czerwono ...

Quote:
Podobne rozwiazania, choc nieco bardziej rozbudowane, stosowano w zegludze w
celu wytworzenia u obserwatora jednoznacznego wrazenia o kierunku ruchu,
kacie kursowym i wielkosci czy konstrukcji obserwowanego obiektu
plywajacego.

Bardzo przydatne ... w nocy.

J.

Guest

Sun Jul 20, 2014 4:11 pm   



użytkownik Mirek napisał:

Quote:
Akurat służyłem w marynarce - nie porównujmy tego, bo to są zupełnie

różne sprawy... chociaż - jest tam piękna zasada, że to duży uważa na

małego! - to powinno być bezwzględnie stosowane na drodze.



Na drodze obowiazuje zasada: wal po osobowce, bo inaczej spie...li po wypadku

Bambaryla
Guest

Wed Jul 23, 2014 12:28 am   



"Mirek" <i_tak@zaspamowany.adres> wrote in message
news:lqg40g$kke$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
On 20.07.2014 02:23, Bambaryla wrote:

Mala powierzchnia swiecaca, chociazby o duzej jaskrawosci moze
bys zupelnie zignorowana, ze wzgledu na skonczona rozdzielczosc ludzkiego
oka.

Rozdzielczosc to i owszem - jest skonczona, ale jak sie ma twoja teoria do
widzenia gwiazd? A oslepianie pilotów wskaznikiem laserowym?


No, niektorych nie widzimy wogole...
Pilotow to raczej nie oslepia, ale optyczne przyrzady navigacyjne, to i
owszem.

Quote:
pojazd jedzie - swieci
pojazd stoi - nie swieci

To bzdura - przeciez swiatla nie gasna po zatrzymaniu.

To dobrze... zatrzymanie pojazdu, to jeszcze nie 'wylaczenie sie z ruch',
dopiero zjazd na pobocze, czy parking.

Quote:

dodatkowo biala barwa swiatla, ( oraz moca i powierzchnia reflektorow
kodowany jest kolizyjny kierunek jazdy), czerwona kierunek zgodny - w
domysle,

Tyle, ze nie ma obowiazku swiecenia czerwonego z tylu w dzien.

Mimo to cos tam widac... zwlaszcz 'stop'.

Quote:

.
Podobne rozwiazania, choc nieco bardziej rozbudowane, stosowano w
zegludze

Akurat sluzylem w marynarce - nie porównujmy tego, bo to sa zupelnie rózne
sprawy... chociaz - jest tam piekna zasada, ze to duzy uwaza na malego! -
to powinno byc bezwzglednie stosowane na drodze.

Pelna zgoda... pod warunkiem, ze tego malego widac z daleka.

--

Bambaryla
Guest

Wed Jul 23, 2014 1:08 am   



"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:1vunc03vs32wx.1h5g4q85n0wrx$.dlg@40tude.net...
Quote:
Dnia Sun, 20 Jul 2014 00:23:01 -0000, Bambaryla napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
W zegludze juz od ponad wieku, kazdy poruszajacy/stojacy lub wykonujacy
rozmaite inne czynnosci obiekt, musi 'nosic' okreslony rodzaj
swiatla/znaku

Zaglowka, kajak ?

i to zaleznie od wielu okolicznosci, np: pogodowych.

W czasie dnia tez ?

http://www.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_id=245&rowstart=1

Ponad to, swiatla/znaki musza posiadac okreslona wielkosc,
umozliwiajaca
dostrzezenie ich z okreslonej odleglosci przez innych uczestnikow
zegludi

Akurat od wielkosci to nie zalezy. Zalezy od jasnosci z wiekszej
odleglosci i od jaskrawosci z mniejszej.

Czekam z niecierpliwoscia czasow, gdy poznikaja te pojebane ledy do
jazdy
dziennej i gdy obowiazkowe bedzie uzywanie w samochodach swiatel, ktore

To sie szybko nie doczekasz - Unia wymusila i teraz wszystkie nowe je
beda mialy.

posiadaja okreslona minimalna powierzchnie swiecaca - ( np: 2 [dm^2] ),
widoczna w kierunku jazdy.

Sama powierzchnia wiele nie daje.

ps: wzrok jak, dotad mam zajebisty...

Chyba nie masz, bo bys pisal "po co te swiatla, swietnie widze bez
nich".

Musze przyznac ze te ledowe popierdulki czesto prawie niewidoczne sa.
Ale sa warunki gdy i swiatla mijania sa prawie niewidoczne.

A tak w ogole
http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-wydrukuj-sobie-swiatla,nId,40

Nie wiem co to jest 'zaglowka' ?
Czy chciales innymi slowy powiedziec 'jacht zaglowy' ?

Chcialem powiedziec "omega".

'Motoor' offroudowy nie musi swiecic wogole...

Quote:
Niemiej jednak kajak ktorym pewien pan z Wroclawia przeplynal Atlantyk
mial
swiatla rozpoznawcze/nawigacyjne i uzywal ich takze w porze dziennej.
Inne
na dryfkotwie i inne gdy wioslowal.:
http://tinyurl.com/noslwuc

I swiecil nimi w dzien ? A skad bral prad ?

Panel sloneczny i wiatraczek, moze mogl miec w sumie z 0.5 [kW] ?

Quote:

Ci samotni zeglarze na swoich jachtach tez swiecili stale ?
(tam sa akumulatory i silnik ktory je moze podladowac, ale honor
nakazuje wlaczac jak najrzadziej)

Dla wlasnego bezpieczenstwa, jesli akurat plyneli przez rejony o duzym
natezeniu ruchu.


Quote:
Powierzchnia decyduje o kacie/sektorze z jakiego swiatlo 'dociera' do oka
obserwatora.

Przy duzej odleglosci nawet kilkucentymetrowe zrodlo staje sie
"punktowe".

Takie punktowe obiekty wytwarzaja bledne wrazenia w ocenie odleglosci i
dlatego nie powinno sie stosowac malych lamp w samochodach...
Popatrz na niemieckie samochody, tam kazd marka ma okreslonej wielkosci
lampy, z przodu i z tylu.

Quote:

Mala powierzchnia swiecaca, chociazby o duzej jaskrawosci moze
bys zupelnie zignorowana, ze wzgledu na skonczona rozdzielczosc ludzkiego
oka.
Wraz z moca swiatla sa to czynniki ktore decydyja o postrzeganiu
sygnalu przez czlowieka.

Nie moca, a jasnoscia. Owszem, moze byc tak jaskrawosc duza,
powierzchnia mala, i jasnosc mala.

Warto popatrzec na wspolczesne sygnalizatory na
skrzyzowaniach i porownac je z tymi z przed lat,

I co dostrzec ? Bo mysle ze najpierw ustalono normy, a potem nowe
spelnialy te normy.

Normy byc moze sie zmienily, nie wiem... jednak te wspolczesne widac
wyraznie kilometra nawet podczas deszczu.

Quote:
Poza dobrym wzrokiem, istotne jest jeszcze odbieranie okreslonego
wrazenia
opisujacego sytuacje na drodze. Poprzednio, gdy nie bylo obowiazku jazdy
na
swiatlach w dzien, nie bylo to takie jednoznaczne. Obecnie istnieje
prosta
zasada:
pojazd jedzie - swieci
pojazd stoi - nie swieci

To akurat mylne i niewiele dajace.

Odbieranie moze byc inne: nie ma dwoch jasnych punktow - droga pusta.

Tez mylne, ale jakzesz brzemienne w skutkach Smile

No i wlasnie...
Milosnik ledow, ktorych nie widac ze 100[m], 'wziety' ze dwa, trzy razy na
'czolowke' przez wyprzedzajacego tira, natychmiast wraca do klasycznych lamp
H-costam.


Quote:
dodatkowo biala barwa swiatla, ( oraz moca i powierzchnia reflektorow
kodowany jest kolizyjny kierunek jazdy), czerwona kierunek zgodny - w
domysle, mniejsza predkosc zblizania..

Widzisz te czerwone swiatla w jasny dzien ? Nieobowiazkowe zreszta ?
Predzej nie zauwazysz swiatel stop - swiecilo czerwono, swieci dalej
czerwono ...

Pelna zgoda... istotny jest 'stop'.

Quote:
Podobne rozwiazania, choc nieco bardziej rozbudowane, stosowano w
zegludze w
celu wytworzenia u obserwatora jednoznacznego wrazenia o kierunku ruchu,
kacie kursowym i wielkosci czy konstrukcji obserwowanego obiektu
plywajacego.

Bardzo przydatne ... w nocy.

Takze w dzien przy ograniczonej widocznosci... Ktos w tym watku pisal o
ustawowym zdjeciu z kierujacych decyzji o koniecznosci zapalania lamp w
dzien.


--

Waldemar Krzok
Guest

Fri Aug 01, 2014 11:29 am   



Am 16.07.2014 11:40, schrieb Maciek:
Quote:
Użytkownik Mirek napisał:
On 15.07.2014 17:58, Maciek wrote:

W razie wypadku biegły to wykryje


Podłączy wrak pod USB swojego "komputerka biegłego" i na ekranie ukaże
się:
"Trwa wyszukiwanie problemów..." ;)

Sorry NMSP.


Zapewne nie wiesz jak się to odbywa ale zapewniam Cię, że w razie
wypadku, wątpliwości co do winy kierowcy, stanu technicznego pojazdu,
trzepanie jest bardzo dokładne. Wystarczy że biegły powie w sądzie
"przeróbka mogła mieć wpływ na widoczność pojazdu/ odległość widzenia
kierowcy" i jest przechlapane. Czasami trzepanie wraku przypomina
badanie katastrofy lotniczej.
Do tego są jeszcze ubezpieczyciele ze swoimi ludźmi, szukajacy dziury w
całym, żeby tylko nie wypłacić odszkodowania.

Takie małe apropos: Kolega miał dobrą stłuczkę. Nic się nikomu nie
stało, ale 2 auta do kasacji. "Przeciwnik" kolegi twierdził, że kolega
nie sygnalizował zamiaru skrętu w lewo i dlatego go wyprzedzał. Lampy
były stłuczone, ale biegły stwierdził, po analizie mikroskopowej włókna
żarówki migacza, że w momencie uderzenia było ono gorące, czyli
twierdzenie kolegi, że sygnalizował zmianę kierunku ruchu było prawdą i
przeciwnik musiał bulić.

Waldek


--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

Waldemar Krzok
Guest

Fri Aug 01, 2014 11:31 am   



Am 16.07.2014 22:32, schrieb PiteR:
Quote:
Mirek pisze tak:

Wracając do tematu, to pomijając oczywiście głupotę jazdy na
światłach w dzień - skoro już musimy

To jest mega głupota. 100W w kosmos rozpylać. Zasilanie laptopa. Nie
mogę tego znieść. Jak byłem za granicą to aż odetchnąłem.

W większości "zagranic" obowiązuje jazda na światłach.


Waldek

--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

J.F.
Guest

Fri Aug 01, 2014 2:23 pm   



Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w wiadomości
Am 16.07.2014 22:32, schrieb PiteR:
Quote:
To jest mega głupota. 100W w kosmos rozpylać. Zasilanie laptopa.
Nie
mogę tego znieść. Jak byłem za granicą to aż odetchnąłem.

W większości "zagranic" obowiązuje jazda na światłach.

Gdzie ?

Owszem, w Skandynawii, Polsce, Czechach ... ale u Niemcow nie, w
Austrii juz nie, Francja, Hiszpania itp chyba nigdy na to nie wpadly
.... i tylko milosciwie panujaca Unia wprowadzila odgornie.
Do tego co wprowadzila mam mieszane uczucia - z jednej strony jak to
beda male swiatelka LED, to nie ma co o mocy wspominac, z drugiej ...
ale po co, skoro to nic nie daje :-)

J.

J.F.
Guest

Fri Aug 01, 2014 3:00 pm   



Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał
Quote:
Takie małe apropos: Kolega miał dobrą stłuczkę. Nic się nikomu nie
stało, ale 2 auta do kasacji. "Przeciwnik" kolegi twierdził, że
kolega nie sygnalizował zamiaru skrętu w lewo i dlatego go
wyprzedzał. Lampy były stłuczone, ale biegły stwierdził, po analizie
mikroskopowej włókna żarówki migacza, że w momencie uderzenia było
ono gorące, czyli twierdzenie kolegi, że sygnalizował zmianę kierunku
ruchu było prawdą i przeciwnik musiał bulić.

To pewnie w Niemczech bylo, u nas sie policjantom nie chce w to bawic,
zreszta koszta ekspertyzy przekroczylyby grzywny :-)

Ale ... to chyba malo miarodajne jest.
Nie wiem czy biegly by odroznil wlokno zerwane w czasie przerwy
migacza - tam moze drobny prad plynac, z drugiej strony kolega mogl
wlaczyc w ostatnim momencie, a moze nawet i po zderzeniu.
Kamera lepsza. Ale trafi na takie cos i nadal nie wiadomo kto tu
winny:

http://www.youtube.com/watch?v=Dy1aYktBEU0

J.

Marek
Guest

Fri Aug 01, 2014 3:10 pm   



On Fri, 1 Aug 2014 17:00:04 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Kamera lepsza. Ale trafi na takie cos i nadal nie wiadomo kto tu
winny:
http://www.youtube.com/watch?v=Dy1aYktBEU0

Kolizje spowodował wyprzedzający na skrzyżowaniu.
Obu mandat się należy, pierwszy za poruszanie się po obszarach drogi
wyłączonych z ruchu, drugi za wyprzedzanie na skrzyżowaniu i
doprowadzenie do kolizji.

--
Marek

J.F.
Guest

Fri Aug 01, 2014 3:21 pm   



Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
On Fri, 1 Aug 2014 17:00:04 +0200, "J.F."
Quote:
Kamera lepsza. Ale trafi na takie cos i nadal nie wiadomo kto tu
winny:
http://www.youtube.com/watch?v=Dy1aYktBEU0

Kolizje spowodował wyprzedzający na skrzyżowaniu.
Obu mandat się należy, pierwszy za poruszanie się po obszarach drogi
wyłączonych z ruchu,

Drobiazg w calosci ... ale nawet Sad Najwyzszy nie wie u nas czy taki
kierowca jest wspolsprawca w kolizji czy nie.

Quote:
drugi za wyprzedzanie na skrzyżowaniu i doprowadzenie do kolizji.

Drugi nie wiem czy zauwazyles jechal z niebieskimi swiatelkami i z
syrena. Choc swiatelek akurat nie sposob zauwazyc.
Co daje mu prawo naruszania niektorych przepisow, pod warunkiem
zachowania ostroznosci ...

A pierwszy zas powinien byl umozliwic mu wyprzedzenie ...

J.

A.L.
Guest

Fri Aug 01, 2014 4:31 pm   



On Fri, 1 Aug 2014 17:00:04 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Quote:
Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał
Takie małe apropos: Kolega miał dobrą stłuczkę. Nic się nikomu nie
stało, ale 2 auta do kasacji. "Przeciwnik" kolegi twierdził, że
kolega nie sygnalizował zamiaru skrętu w lewo i dlatego go
wyprzedzał. Lampy były stłuczone, ale biegły stwierdził, po analizie
mikroskopowej włókna żarówki migacza, że w momencie uderzenia było
ono gorące, czyli twierdzenie kolegi, że sygnalizował zmianę kierunku
ruchu było prawdą i przeciwnik musiał bulić.

To pewnie w Niemczech bylo, u nas sie policjantom nie chce w to bawic,
zreszta koszta ekspertyzy przekroczylyby grzywny Smile

Bylo w Polsce i to za komuny

A.L.

Marek
Guest

Fri Aug 01, 2014 4:36 pm   



On Fri, 1 Aug 2014 17:21:05 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Co daje mu prawo naruszania niektorych przepisow, pod warunkiem
zachowania ostroznosci ...

W przypadku kolizji zawsze jego wina (uprzywil ejowanego),
przynajmniej u nas.

--
Marek

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak długo wytrzymają LED-y w reflektorze H7 z aluminiowym radiatorze?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map