RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak długo wytrzymają akumulatory 200Ah przy obciążeniu solenoid 100A i 500V?

Akumulator na obciazenie 100 A

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak długo wytrzymają akumulatory 200Ah przy obciążeniu solenoid 100A i 500V?

Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next

Tornad
Guest

Wed Apr 27, 2011 2:05 am   



Witam Szanowne Grono najlepszych elektronikow Polskich:)
Moj driver do laserka, dzieki poradom uzyskanym tu na grupie, chodzi. Co
prawda tylko do okolo 15 MHz ale dzieki temu troche rutyny i wiedzy zdobylem.

Teraz mam inny problem; moze na grupie juz byl kiedys omawiany ale nie za
bardzo umiem i nie chce mi sie grzebac po archiwach.
Wiec moje pytanie.
Chce zbudowac taki byczy solenoid. Cewka o srednicy okolo 100 m nawinieta
drutem izolowanym (przewodem aluminiowym bo tanszy) grubym jak palec, fi
okolo 10 - 11 mm. Przyjalem 50 zwojow. Opornosc tego solenoidu bedzie wynosic
okolo 5 - 6 ohmow.
Chce go podlaczyc do baterii akumulatorow samochodowych o pojemnosci powiedzmy
200 amperogodzin kazdy i napieciu okolo 500 V. Bedzie zatem 40 + kilka
akumulatorow polaczonych szeregowo. Prad powiniem byc nie mniejszy od 100 A.

Pytanie: ile minut wytrzymaja akumulatory pracujace w takich warunkach?
Tornad

PS. Zainteresowanym "po co mi to" chetnie odpowiem.


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Desoft
Guest

Wed Apr 27, 2011 5:22 am   



Quote:
Chce go podlaczyc do baterii akumulatorow samochodowych o pojemnosci
powiedzmy
200 amperogodzin kazdy i napieciu okolo 500 V. Bedzie zatem 40 + kilka
akumulatorow polaczonych szeregowo. Prad powiniem byc nie mniejszy od 100
A.

Pytanie: ile minut wytrzymaja akumulatory pracujace w takich warunkach?

Im wyższy prąd obciążenia, tym pojemność akumulatora mniejsza.
Im wyższy prąd obciążenia tym napięcie na akumulatorze mniejsze, szczególnie
rozładowanego.

Zakładając _jakiś_ akumulator: 200Ah dla 100A da nam np: 50Ah
Rozładowanie do napięcia dowolnego. Więc wyjdzie z 30min.

--
Desoft

J.F.
Guest

Wed Apr 27, 2011 5:35 am   



On Wed, 27 Apr 2011 04:05:41 +0200, Tornad wrote:
Quote:
Chce zbudowac taki byczy solenoid. Cewka o srednicy okolo 100 m nawinieta
drutem izolowanym (przewodem aluminiowym bo tanszy) grubym jak palec, fi
okolo 10 - 11 mm. Przyjalem 50 zwojow. Opornosc tego solenoidu bedzie wynosic
okolo 5 - 6 ohmow.
Chce go podlaczyc do baterii akumulatorow samochodowych o pojemnosci powiedzmy
200 amperogodzin kazdy i napieciu okolo 500 V. Bedzie zatem 40 + kilka
akumulatorow polaczonych szeregowo. Prad powiniem byc nie mniejszy od 100 A.

Pytanie: ile minut wytrzymaja akumulatory pracujace w takich warunkach?

Teoretycznie 2h, w praktyce .. no, nie jest to jakis duzy prad, chyba
wytrzymaja ponad godzine,

Quote:
PS. Zainteresowanym "po co mi to" chetnie odpowiem.

Po co ci to ?

Ile to bedzie kosztowac ?

Wiesz ze akumulatory rozruchowe nie lubia glebokiego wyladowania ?
Po kilkudziesieciu cyklach powinny pasc, a z kazdym cyklem beda
slabsze.

J.

Piotrek
Guest

Wed Apr 27, 2011 6:30 am   



On 2011-04-27 07:35, J.F. wrote:
Quote:
On Wed, 27 Apr 2011 04:05:41 +0200, Tornad wrote:
Chce zbudowac taki byczy solenoid. Cewka o srednicy okolo 100 m nawinieta
drutem izolowanym (przewodem aluminiowym bo tanszy) grubym jak palec, fi
okolo 10 - 11 mm. Przyjalem 50 zwojow. Opornosc tego solenoidu bedzie wynosic
okolo 5 - 6 ohmow.
Chce go podlaczyc do baterii akumulatorow samochodowych o pojemnosci powiedzmy
200 amperogodzin kazdy i napieciu okolo 500 V. Bedzie zatem 40 + kilka
akumulatorow polaczonych szeregowo. Prad powiniem byc nie mniejszy od 100 A.
[...]
PS. Zainteresowanym "po co mi to" chetnie odpowiem.

Po co ci to ?


Pewnie konkurencja dla CERN. Wygląda to na przymiarki do amatorskiej
konstrukcji LHC ;-)

Piotrek

Tornad
Guest

Wed Apr 27, 2011 8:01 am   



Quote:
Pytanie: ile minut wytrzymaja akumulatory pracujace w takich warunkach?



Im wyższy prąd obciążenia, tym pojemność akumulatora mniejsza.

Im wyższy prąd obciążenia tym napięcie na akumulatorze mniejsze, szczególnie

rozładowanego.


Quote:
Zakładając _jakiś_ akumulator: 200Ah dla 100A da nam np: 50Ah

Rozładowanie do napięcia dowolnego. Więc wyjdzie z 30min.


Desoft

Dzieki za zainteresowanie i szacunek czasu. A szacunek dla Ciebie to tez.
W zasadzie przez pomylke zapodalem to samo pytanie u samochodziarzy i o dziwo
dostalem bardzo "nadziejna" wiadomosc. Od sebastiana.

Cytuje Jego zapis:

W siłowniach telekomunikacyjnych, które obsługuję, 92Ah-owe AGM-y pracują
nominalnie z prądem 100A całymi godzinami. Bez żadnego chłodzenia.
Myślę, że i mniejsze pojemności dadzą radę zwłaszcza jeśli nie musi to być
gwarantowane zasilanie wg. norm, z zapasem.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

Nie mam jeszcze pojecia co to sa te AGM-y ale zapewne Sebastian, ktory jawi
sie jako rasowy samochodziarz, dla ktorego nie ma on zadnych tajemnic (ma
swoje forum) a jeszcze doglada silowni nam to zapoda.
Pzdr.
Tornad

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

J.F.
Guest

Wed Apr 27, 2011 8:10 am   



Użytkownik "Tornad" <wajdat@aol.com> napisał w
Quote:
Cytuje Jego zapis:
W siłowniach telekomunikacyjnych, które obsługuję, 92Ah-owe AGM-y
pracują
nominalnie z prądem 100A całymi godzinami. Bez żadnego
chłodzenia.
Myślę, że i mniejsze pojemności dadzą radę zwłaszcza jeśli nie
musi to być
gwarantowane zasilanie wg. norm, z zapasem.

Nie pracuja. 100A wyczerpie 92Ah w niecala godzine, na dluzej nie
ma prawa starczyc.
Podejrzewam ze ma ich tyle ze prad na sztuke jest znacznie
mniejszy.

Przy wiekszym pradzie wchodzi zjawisko ... Peukerta czy jakos
podobnie, i efektywna pojemnosc akumulatora znacznie spada.

Quote:
Nie mam jeszcze pojecia co to sa te AGM-y ale zapewne Sebastian,
ktory jawi
sie jako rasowy samochodziarz, dla ktorego nie ma on zadnych
tajemnic (ma
swoje forum) a jeszcze doglada silowni nam to zapoda.

A w wiki w google wpisales ?
W samochodach rzadko uzywane - niepotrzebnie za drogie.

J.

PeJot
Guest

Wed Apr 27, 2011 9:07 am   



W dniu 2011-04-27 04:05, Tornad pisze:

Quote:
Chce go podlaczyc do baterii akumulatorow samochodowych o pojemnosci powiedzmy
200 amperogodzin kazdy i napieciu okolo 500 V. Bedzie zatem 40 + kilka
akumulatorow polaczonych szeregowo. Prad powiniem byc nie mniejszy od 100 A.

Pytanie: ile minut wytrzymaja akumulatory pracujace w takich warunkach?
Tornad

PS. Zainteresowanym "po co mi to" chetnie odpowiem.

Zasadniczo nie interesuje mnie po co Ci to, tylko czym i jak będziesz
ładował taką bateryjkę :)


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

AlexY
Guest

Wed Apr 27, 2011 9:12 am   



Użytkownik Piotrek napisał:
Quote:
On 2011-04-27 07:35, J.F. wrote:
On Wed, 27 Apr 2011 04:05:41 +0200, Tornad wrote:
Chce zbudowac taki byczy solenoid. Cewka o srednicy okolo 100 m
nawinieta
drutem izolowanym (przewodem aluminiowym bo tanszy) grubym jak palec, fi
okolo 10 - 11 mm. Przyjalem 50 zwojow. Opornosc tego solenoidu bedzie
wynosic
okolo 5 - 6 ohmow.
Chce go podlaczyc do baterii akumulatorow samochodowych o pojemnosci
powiedzmy
200 amperogodzin kazdy i napieciu okolo 500 V. Bedzie zatem 40 + kilka
akumulatorow polaczonych szeregowo. Prad powiniem byc nie mniejszy od
100 A.
[...]
PS. Zainteresowanym "po co mi to" chetnie odpowiem.

Po co ci to ?


Pewnie konkurencja dla CERN. Wygląda to na przymiarki do amatorskiej
konstrukcji LHC Wink

No, ta "Cewka o srednicy okolo 100 m" wskazuje na coś naprawdę dużego Smile
Tornad, pochwal się co knujesz :)

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Tornad
Guest

Wed Apr 27, 2011 9:24 am   



Quote:
Pewnie konkurencja dla CERN. Wygląda to na przymiarki do amatorskiej

konstrukcji LHC ;-)



No, ta "Cewka o srednicy okolo 100 m" wskazuje na coś naprawdę dużego :)

Tornad, pochwal się co knujesz Smile


Quote:

Sluze.
Oto tekst, ktory zamiescilem na "samochodach gdzie szybko i sprawnie dostalem
niezbedna informacje bez grzebania po necie.

Dzieki, znalazlem, tysiac zl. sztuka. Mozebyc.

Dla Wszystkich ciekawych odpowiedz "na co mi to".

Ja "chwilowo", od 20 lat siedze w Hameryce, ktora oprocz wszystkich
disasterow slynie z najwiekszej ilosci tornad.
Siedzac kiedys za kominem (taka mialem robote). sp...m z dachu bo szlo cos w
rodzaju tornada. Na szczescie przeszlo bokiem. Tylko galaz przebila mi szybe w
aucie stojacym w cieniu drzew.
Wiec wymyslilem tornadochron.
I do tego celu mi ten solenoid jest potrzebny.
Oczywiscie nie jest to zrozumiale wprost, bo o tym w szkolach nie ucza, wiec
najpierw ogladnalem kilkadziesiat tornad i przeczytalem kilkadzisiat artykulow
z tym zwiazanych i twierdze, ze tornado jest forma wyladowania elektrycznego
zachodzacego miedzy dodatnio naladowana chmura burzowa a ziemia, w ktorym
czastki zjonizowanej pary wodnej (ladunki odatnie) lzejsze od powietrza,
poruszaja sie w kierunku powierzchni ziemi pod wplywem gradientu pola
elektrycznego.
I tu nowosc, ktora tez sam zauwazylem, mianowicie to, ze te czastki poruszaja
sie przeciez w Ziemskim Polu Magnetycznym (ZMP). A wiadomo, Lorentz na te
okolicznosc sformulowal prosty wzor, ze jak czastka naladowana elektrycznie
porusza sie w polu magnetycznym to dziala na nie sila Lorentza prostopadla do
kierunku jej ruchu i do pola magnetycznego. Na polkuli polnocnej zatem ruch
czastki bedzie odchylany patrzac z gory w lewo a na poludniowej w prawo, co
jest zgodne z obserwacjaminie tylko tornad ale rowniez tych poteznych wirow
atmosferycznych znanych pod nazwami huragan, cyklon i tajfun.
Poniewaz linie sil ZMP sa nachylone do powierzchni ziemi pod pewnym katem,
ruch czastki jest srubowy.
Przyjmujac powyzsza hipoteze za poprawna, bede probowal lokalnie odwrocic
kierunek ZMP, tworzac nad chronionym obszarem polkule pola magnetycznego
skierowanego odwrotnie do ziemskiego; licze na to, ze tornado sie nad nim
rozproszy a o ile nie to przynajmniej obszar ten ominie bokiem.
To co napisalem; solenoid bedzie jednostka 50 kW dla najslabszych tornad w
skali Fujita 1. Dla wiekszych 2, 3 i 4 ilosc takich jednostek nalezy
proporcjonalnie zwiekszyc.
Solenoid bedzie zbudowany jako zakopany plytko pod ziemia, jego cewka wlaczana
recznie lub automatycznie do baterii akumulatorow, bo nadchodzace tornado
swoim zwyczajem wczesniej prad wylacza. A generatory spalinowe bywaja zawodne.
I do tego mi sa potrzebne akumulatory dajace te minimum 100 A jako zasilanie
tego tornadochronu. Wbrew pozorom odwrocenie ZMP w tylko kole 100 metrowym
wymaga duzych mocy.
Koszt takiej instalacji (jednostki) bedzie taki sobie, szacuje na okolo 50
tys. dolarow. I licze na to, ze jakis "oszolom" z kasa sie na to zalapie.
Hipotetyczny klient, majacy rezydencje warta milion, chyba tych paredziesiat
patykow czy nawet wiecej na opasanie swej rezydencji drutami pod plotem, nie
pozaluje.

Ufam, ze chociaz w czesci zaspokoilem ciekawosc Szanownych Grupowiczow.

Pzdr.
Tornad

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

J.F.
Guest

Wed Apr 27, 2011 10:12 am   



Użytkownik "Tornad" <wajdat@aol.com> napisał w
Quote:
Ja "chwilowo", od 20 lat siedze w Hameryce, ktora oprocz
wszystkich
disasterow slynie z najwiekszej ilosci tornad.

Ale tylko kilka stanow Smile
No dobra, z pomyslem polemizowal nie bede, chcesz imperialistow
doic - popieram :-)

Quote:
Solenoid bedzie zbudowany jako zakopany plytko pod ziemia, jego
cewka wlaczana
recznie lub automatycznie do baterii akumulatorow, bo nadchodzace
tornado
swoim zwyczajem wczesniej prad wylacza. A generatory spalinowe
bywaja zawodne.

Daj spalinowy - bedzie na co zwalic, ze np klient nie konserwowal
zgodnie z instrukcja :-)

Quote:
Wbrew pozorom odwrocenie ZMP w tylko kole 100 metrowym wymaga
duzych mocy.

Mozna nadprzewodniki - ale wtedy chlodziarki beda swoje ciagnac :-)

Quote:
Koszt takiej instalacji (jednostki) bedzie taki sobie, szacuje na
okolo 50
tys. dolarow. I licze na to, ze jakis "oszolom" z kasa sie na to
zalapie.

Opatentuj to. A przynjamniej zglos patent - to nie jest takie
drogie, bedziesz powazniej wygladal.

Quote:
Hipotetyczny klient, majacy rezydencje warta milion, chyba tych
paredziesiat
patykow czy nawet wiecej na opasanie swej rezydencji drutami pod
plotem, nie
pozaluje.

Tylko uwazaj - on potem ma duzo pieniedzy na adwokatow, z torbami
cie pusci :-)

J.

qlphon
Guest

Wed Apr 27, 2011 10:17 am   



Quote:
Chce go podlaczyc do baterii akumulatorow samochodowych o pojemnosci
powiedzmy
200 amperogodzin kazdy i napieciu okolo 500 V. Bedzie zatem 40 + kilka
akumulatorow polaczonych szeregowo. Prad powiniem byc nie mniejszy od
100 A.

PS. Zainteresowanym "po co mi to" chetnie odpowiem.

pewnie będziesz napędzać samochód Wink

ptoki
Guest

Wed Apr 27, 2011 11:45 am   



On 27 Kwi, 11:07, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Quote:
W dniu 2011-04-27 04:05, Tornad pisze:

Chce go podlaczyc do baterii akumulatorow samochodowych o pojemnosci powiedzmy
200 amperogodzin kazdy i napieciu okolo 500 V. Bedzie zatem 40 + kilka
akumulatorow polaczonych szeregowo. Prad powiniem byc nie mniejszy od 100 A.

  Pytanie: ile minut wytrzymaja akumulatory pracujace w takich warunkach?
  Tornad

PS. Zainteresowanym "po co mi to" chetnie odpowiem.

Zasadniczo nie interesuje mnie po co Ci to, tylko czym i jak będziesz
ładował taką bateryjkę :)

Spawarką?


ptoki
Guest

Wed Apr 27, 2011 11:49 am   



On 27 Kwi, 11:24, "Tornad" <waj...@aol.com> wrote:
[ciach duza cewka]

Zakladam ze calosc bedzie pracowala na stalym napieciu. Czyli "zwykly"
elektro magnes.
W takim przypadku nie jest bardzo istotne co znajduje sie w srodku
cewki.

Czy rozwazales wariant z wieksza iloscia magnesow neodymowych?

Tornad
Guest

Wed Apr 27, 2011 12:52 pm   



Quote:
Ale tylko kilka stanow :-)

No dobra, z pomyslem polemizowal nie bede, chcesz imperialistow

doic - popieram :-)



Solenoid bedzie zbudowany jako zakopany plytko pod ziemia, jego

cewka wlaczana

recznie lub automatycznie do baterii akumulatorow, bo nadchodzace

tornado

swoim zwyczajem wczesniej prad wylacza. A generatory spalinowe

bywaja zawodne.



Daj spalinowy - bedzie na co zwalic, ze np klient nie konserwowal

zgodnie z instrukcja :-)



Wbrew pozorom odwrocenie ZMP w tylko kole 100 metrowym  wymaga

duzych mocy.



Mozna nadprzewodniki - ale wtedy chlodziarki beda swoje ciagnac :-)



Koszt takiej instalacji (jednostki) bedzie taki sobie, szacuje na

okolo 50

tys. dolarow. I licze na to, ze jakis "oszolom" z kasa sie na to

zalapie.



Opatentuj to. A przynjamniej zglos patent - to nie jest takie

drogie, bedziesz powazniej wygladal.

Dobry pomysl... Najdziwniejsze jest to, ze to w USA usilkowalem opatentowac.
Chyba w 2000 roku jeszcze. I niestety odmowiono mi bez podania powodow. Cos
jak w PRL gdy odmawiano wydania paszportow "z innych waznych wzgledow
spolecznych". Opis tego patentu mam na swojej antycznej stronie
<tornadosolution.com> po angielsku oczywiscie. Jak by to zadzialalo to slad w
United States Patent and Trademark Office chyba zostal.

Quote:
Hipotetyczny klient, majacy rezydencje warta milion, chyba tych

paredziesiat

patykow czy nawet wiecej na opasanie swej rezydencji drutami pod

plotem, nie

pozaluje.

Tylko uwazaj - on potem ma duzo pieniedzy na adwokatow, z torbami

cie pusci Smile

Bede uwazal. Wlasciwie to oprocz dobrych glupich i takich sobie pomyslow, mam
niewiele. I tak jestem lepszy od np. Tesli, ktory oprocz dlugow nie mial nic.
Dzieki za porade, z ktorej wynika, ze to ma jakis sens. A bardzo sobie opinie
JF cenie.
Pzdr.
Tornad


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

RoMan Mandziejewicz
Guest

Wed Apr 27, 2011 2:06 pm   



Hello Tornad,

Wednesday, April 27, 2011, 11:24:07 AM, you wrote:

[...]

Quote:
z tym zwiazanych i twierdze, ze tornado jest forma wyladowania elektrycznego
zachodzacego miedzy dodatnio naladowana chmura burzowa a ziemia, w ktorym
czastki zjonizowanej pary wodnej (ladunki odatnie) lzejsze od powietrza,
poruszaja sie w kierunku powierzchni ziemi pod wplywem gradientu pola
elektrycznego.

1 kwietnia byl już jakiś czas temu...

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak długo wytrzymają akumulatory 200Ah przy obciążeniu solenoid 100A i 500V?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map