Goto page Previous 1, 2, 3 ... 542, 543, 544 ... 585, 586, 587 Next
Pixel
Guest
Sat Feb 15, 2025 2:43 pm
W dniu 14.02.2025 o 19:55, J.F pisze:
Quote:
Nigdy. Zawsze mnie ciekawi logika takiego magika. Akumulator kwasowy
(może być nawet AGM) potrzebuje przede wszystkim CZASU do skutecznego
naładowania do 100%.
Czasu i napięcia. Może nawet "lub napięcia".
No ale w samochodzie napięcie umiarkowane, więc czasu.
No przecież napisałem, że czasu :> Logicznym jest, że napięcia i prądu,
więc jak zwykle, piszesz "jałowo" :>
Quote:
Co z tego że nakarmisz go "grubym" prądem w wersji
MAX, skoro to nawet lajkonik wie, że to skutecznie nie naładuje takiego
akumulatora. Każde zakręcenie rozrusznikiem, powoduje drenaż, który
wyrównuje się średnio po 30 min ładowania, nie pisząc o skutecznym
naładowaniu a 3km to jazda 10 min.
Mój diesel latem ... swiece grzeje może 3s*40A, zapala w ciągu ~2s,
prąd ... strzelam - 250A, razem 620As = 0.17Ah.
Teraz zima, to powiedzmy 10s grzania świec i 5s kręcenia, bez kozery
napiszę 500A, razem 2900As=0.8Ah.
Razy 2, jak 2x dziennie.
Czyli 1,6Ah i to w dobrym stylu. U mnie diesel 3L kręci 5sek w mrozie i
leci większy prąd + grzałki bo nie mam świec żarowych (CRDi)...ale
chwila kręcenia dłużej i potrzebna 1h do pełnego naładowania, bo
wyciągnąć energię jest łatwo ale nie ma 1:1 w sensie, ze wyciągasz 10
min max i w 10 min naładujesz ponownie.
Quote:
I te 60mA na postoju to wcale nie jest tak mało.
Policzmy. 60mA x 12h to 0,7Ah
Quote:
Tak czy inaczej - jak akumulator naładowany w sporym stopniu,
to przy tych 14.4V bierze 1-2A. 5-10 min trzeba nawet na te 620As.
A u mnie panuje 13.9V
Tego nie piszemy bo PiteR jeszcze nie naładował tego aku do 100% i nadal
potrzebuje kilku godzin do pełnego naładowania.
Quote:
Ale jaki to jest poziom, czy 30%, czy 50%, czy 80% - to nie wiem.
30 i 50% pewnie są już dla akumulatora szkodliwe.
No właśnie, niedoładowanie takiego aku powoduje powolne zasiarczanie.
Quote:
No nie, wyżej masz podane, CO się dzieje głównie z akumulatorem. Ten
mikro pobór nie ma tutaj znaczenia, jeśli codziennie auto jest odpalane.
Na co najmniej pół godziny
Czyli bilans jest zerowy, skoro potrzeba kilku godzin aby zaczęło być OK.
Quote:
Jeszcze z ciekawostek - jak parkuje pod chmurką, to może jakąś baterię
słoneczną, do doładowania? Wiele dać nie musi, 50mA mogło by uzdrowić
sprawę :-)
Gówno da. Przy tej pogodzie PV daje 1%. Czyli ze 100W masz 1W, jak
60mA*12V = 0.72W
Czyli nadal za mało.
Jakby stale świeciło, to za dużo.
Ale nie swieci stale ...
Przez pół roku to gówno, nie światło. Mam/wiem.
Quote:
Bredzisz. Mam taki panel do ładowania radia, telefonu 30W, gówno wart w
sumie. Przy akumulatorze 60Ah jest bezużyteczny.
Miałem taki panelik 10x25cm. 0.025m2 lub 1/40 m2.
Teoretycznie powinien mieć ze 3W czyli np 13V*230mA.
Ale nie dawał tylu - jakiś kiepski.
tym niemniej 230mA to znacznie więcej niż 60
Nawet, jeśli założyć, ze działa tylko połowę czasu.
Nawet, jak założyć, że daje tylko połowę mocy, to i tak wychodziłoby w
sam raz.
W zimie to co prawda bardzo optymistyczne założenia.
Ale też nie chcemy sie z tego zasilać całkowicie, tylko poprawiać
bilans
No przecież Ci piszę, że zimą jest 1% z panelu, czyli musiałbyś mieć
cały dach w panelu, żeby doładować. Po co, skoro można to zrobić
ładowarką co 2 miesiące?
Quote:
Mam też akumulator 150Ah i 400W PV. Zimą jest z tego równie gówno, bo 1%
to 4W i to w porywach przez 4h dnia. Gdyby tylko chodziło o podtrzymanie
napięcia to OK ale tutaj mamy codzienne drenowanie rozrusznikiem i brak
uzupełnienia do 100% naładowania. Mam i wiem. Te 60mA to pikuś w tym
układzie.
Jak widać pikuś to może być rozrusznik.
No nie.
--
Pixel
PiteR
Guest
Sat Feb 15, 2025 4:58 pm
w <news:slrnvr13t1.e6cl.jaros@falcon.lasek.waw.pl>
dnia Sat, 15 Feb 2025 12:59:13 GMT pan Jarosaw Sokoowski pisze tak:
Quote:
Pan PiteR przemówi:
Osiem lat nie miaem. Teraz czas osiem lat mie.
Przez osiem ostatnich lat, Polki i Polacy...
taak :D
--
Piter
# kradno ale sie dzielo
Janusz
Guest
Sat Feb 15, 2025 7:52 pm
W dniu 15.02.2025 o 13:43, Pixel pisze:
Quote:
ego nie piszemy bo PiteR jeszcze nie naładował tego aku do 100% i nadal
potrzebuje kilku godzin do pełnego naładowania.
Ale jaki to jest poziom, czy 30%, czy 50%, czy 80% - to nie wiem.
30 i 50% pewnie są już dla akumulatora szkodliwe.
No właśnie, niedoładowanie takiego aku powoduje powolne zasiarczanie.
dokładnie, musisz go częściej doładowywać, najlepiej taką ładowarką
pulsacyjną, nazywają to też regeneracyjną, wolniej ładuje ale lepiej
rozpuszcza kryształy.
A z panelami PV to u ciebie kompletna klapa ze względu na pogodę i
szerokość geograficzną. Pozostaje jedynie doładowywanie albo raz czy dwa
razy na tydzień dalszy wyjazd na np zakupy :)
--
Janusz
PiteR
Guest
Mon Feb 17, 2025 2:10 am
w <news:votbr2$16tgn$1@news.icm.edu.pl>
dnia Sun, 16 Feb 2025 18:46:04 GMT user Pixel?? pisze tak:
Quote:
W dniu 15.02.2025 o 18:52, Janusz pisze:
No właśnie, niedoładowanie takiego aku powoduje powolne
zasiarczanie.
dokładnie, musisz go częściej doładowywać, najlepiej taką
ładowarką pulsacyjną, nazywają to też regeneracyjną, wolniej
ładuje ale lepiej rozpuszcza kryształy.
J.F. ma zawsze takie "jałowo/filozoficzne" dyskusje

Co do
samego problemu to akurat wpadło mi dzisiaj "w ręce" :
https://autokult.pl/akumulator-moze-wytrzymac-nawet-10-lat-trzeba-t
ylko-wiedziec-jak-sie-z-nim-obchodzic,7125102363122464a
Warto poczytać/krótkie przypomnienie w czym rzecz.
to też mi podoba się
https://www.szkola-auto.pl/vademecum/ladowanie-akumulatora-kompletny-poradnik/
--
Piter
# kradno ale sie dzielo
PiteR
Guest
Mon Feb 17, 2025 2:12 am
w <news:votn62$sio$3@news.chmurka.net>
dnia Sun, 16 Feb 2025 22:00:34 GMT user Janusz pisze tak:
Quote:
W dniu 16.02.2025 o 19:46, Pixel?? pisze:
J.F. ma zawsze takie "jałowo/filozoficzne" dyskusje ?
Na grupach jestem ponad 20 lat i odkąd pamiętam zawsze taki był
styl J.F. rozpoznaje po dwóch linijkach
nie musze patrzeć na From.
wyważony, nienachalny.
--
Piter
# kradno ale sie dzielo
J.F
Guest
Mon Feb 17, 2025 1:40 pm
On Sun, 16 Feb 2025 15:31:01 +0100, Rutkowski Jacek wrote:
Quote:
W dniu 14.02.2025 o 00:15, PiteR pisze:
Dziś się zebrałem zmierzyć prąd spoczynkowy w samochodzie.
Czekałem pół godziny. Zamek maski oszukałem śrubokretem.
Ciagle rano mam 11.8v ładowanie 14.4v Wspomaganie elektryczne.
Do pracy mam 3km w jedna stronę.
https://ibb.co/210RYFvm
Jaką ma dokładność ten miernik na zakresie 20A?
Naprawdę wierzysz w te 0,06A
Bo jak dla mnie to masz 0,02 do 0,1A pobór.
To jednak miernik, i z gatunku lepszych, więc powinno być
0.06+/-0.01
Quote:
Jak byś zwarł przewody i przełączył na 200mA to byśmy
mogli uwierzyć że to 60mA a tak to...
Ogólnie zalecam mały zasilacz 14V 1A podpiąć
raz na 2 tygodnie na noc do akumulatora żeby
go podładować. W innym przypadku akumulator
po roku/dwóch padnie chyba że raz na 2 tygodnie wyskoczysz
na 2-4h wycieczkę żeby akumulator podładować...
Mój ostatni wytrzymał 6 lat, ale wycieczek miałem trochę.
J.
J.F
Guest
Mon Feb 17, 2025 3:29 pm
On Sat, 15 Feb 2025 13:43:07 +0100, PixelÂí íí í wrote:
Quote:
W dniu 14.02.2025 o 19:55, J.F pisze:
Nigdy. Zawsze mnie ciekawi logika takiego magika. Akumulator kwasowy
(moe byÄ nawet AGM) potrzebuje przede wszystkim CZASU do skutecznego
naadowania do 100%.
Czasu i napiÄcia. Moe nawet "lub napiÄcia".
No ale w samochodzie napiÄcie umiarkowane, wiÄc czasu.
No przecie napisaem, e czasu :> Logicznym jest, e napiÄcia i prÄ
du,
wiÄc jak zwykle, piszesz "jaowo" :
Jak napiÄcie za mae, to i czas nie pomoe :-)
Quote:
Co z tego e nakarmisz go "grubym" prÄ
dem w wersji
MAX, skoro to nawet lajkonik wie, e to skutecznie nie naaduje takiego
akumulatora. Kade zakrÄcenie rozrusznikiem, powoduje drena, ktry
wyrwnuje siÄ rednio po 30 min adowania, nie piszÄ
c o skutecznym
naadowaniu a 3km to jazda 10 min.
Mj diesel latem ... swiece grzeje moe 3s*40A, zapala w ciÄ
gu ~2s,
prÄ
d ... strzelam - 250A, razem 620As = 0.17Ah.
Teraz zima, to powiedzmy 10s grzania wiec i 5s krÄcenia, bez kozery
napiszÄ 500A, razem 2900As=0.8Ah.
Razy 2, jak 2x dziennie.
Czyli 1,6Ah i to w dobrym stylu.
zimÄ
. A przez 9 miesiÄcy mniej
A wtedy te 60mA to duo :-)
Quote:
U mnie diesel 3L krÄci 5sek w mrozie i
leci wiÄkszy prÄ
d + grzaki bo nie mam wiec arowych (CRDi)...ale
chwila krÄcenia duej i potrzebna 1h do penego naadowania, bo
wyciÄ
gnÄ
Ä energiÄ jest atwo ale nie ma 1:1 w sensie, ze wyciÄ
gasz 10
min max i w 10 min naadujesz ponownie.
Podejrzewam, ze jakbym nim jedzi 2*10 minut dziennie, to by siÄ nie
rozadowa. Cakowicie.
Quote:
I te 60mA na postoju to wcale nie jest tak mao.
Policzmy. 60mA x 12h to 0,7Ah
Ale doba ma 24h. 1.4Ah
Quote:
Tak czy inaczej - jak akumulator naadowany w sporym stopniu,
to przy tych 14.4V bierze 1-2A. 5-10 min trzeba nawet na te 620As.
A u mnie panuje 13.9V
Tego nie piszemy bo PiteR jeszcze nie naadowa tego aku do 100% i nadal
potrzebuje kilku godzin do penego naadowania.
Naaduje, a potem sytuacja siÄ powtrzy.
Jeli ma ujemny bilans, to mu siÄ bÄdzie stopniowo rozadowya ...
ale miem twierdziÄ, e do czasu.
Quote:
Ale jaki to jest poziom, czy 30%, czy 50%, czy 80% - to nie wiem.
30 i 50% pewnie sÄ
ju dla akumulatora szkodliwe.
No wanie, niedoadowanie takiego aku powoduje powolne zasiarczanie.
Czyli nie chcemy wiÄkszego rozadowania, a w tym celu naley:
-zwiÄkszyc czas jazdy,
-zwiÄkszyÄ prÄ
d adowania
-doadowywaÄ akumulator,
-ograniczyc pobr prÄ
du na parkingu.
Quote:
No nie, wyej masz podane, CO siÄ dzieje gwnie z akumulatorem. Ten
mikro pobr nie ma tutaj znaczenia, jeli codziennie auto jest odpalane.
Na co najmniej p godziny :-)
Czyli bilans jest zerowy, skoro potrzeba kilku godzin aby zaczÄo byÄ OK.
Co chyba mylisz przyczyny i skutki.
Ma krtkie jazdy i duy prÄ
d parkingowy - bilans jest ujemny.
W miarÄ rozadowawania aku, bÄdzie rs prÄ
d adowania w czasie jazdy,
i bilans zrobi siÄ zerowy.
Tylko e aku bÄdzie czÄciowo rozadowany. W jakiej czÄci, to nie
powiem.
Quote:
Jeszcze z ciekawostek - jak parkuje pod chmurkÄ
, to moe jakÄ
bateriÄ
sonecznÄ
, do doadowania? Wiele daÄ nie musi, 50mA mogo by uzdrowiÄ
sprawÄ :-)
Gwno da. Przy tej pogodzie PV daje 1%. Czyli ze 100W masz 1W, jak
60mA*12V = 0.72W
Czyli nadal za mao.
Jakby stale wiecio, to za duo.
Ale nie swieci stale ...
Przez p roku to gwno, nie wiato. Mam/wiem.
Ja znw dzi mam piÄkne soneczko.
Quote:
Bredzisz. Mam taki panel do adowania radia, telefonu 30W, gwno wart w
sumie. Przy akumulatorze 60Ah jest bezuyteczny.
Miaem taki panelik 10x25cm. 0.025m2 lub 1/40 m2.
Teoretycznie powinien mieÄ ze 3W czyli np 13V*230mA.
Ale nie dawa tylu - jaki kiepski.
tym niemniej 230mA to znacznie wiÄcej ni 60
Nawet, jeli zaoyÄ, ze dziaa tylko poowÄ czasu.
Nawet, jak zaoyÄ, e daje tylko poowÄ mocy, to i tak wychodzioby w
sam raz.
W zimie to co prawda bardzo optymistyczne zaoenia.
Ale te nie chcemy sie z tego zasilaÄ cakowicie, tylko poprawiaÄ
bilans :-)
No przecie Ci piszÄ, e zimÄ
jest 1% z panelu, czyli musiaby mieÄ
cay dach w panelu, eby doadowaÄ. Po co, skoro mona to zrobiÄ
adowarkÄ
co 2 miesiÄ
ce?
On na parkingu traci 1.4Ah dobÄ. Po 60 dniach straciby 84Ah,
ale dochodzi adowanie w czasie jazd.
Po dwch tygodniach byoby to 20Ah, czyli doÄ powana utrata adunku,
jak np akumulator 60Ah.
Wystarczy do wyzerowania bilansu, czy bÄdzie siÄ dalej rozadowywa,
czy ju po tygodniu siÄ ustabilizuje?
Powiedzmy, ze wystarczy ... to adowaÄ by na mj gust trzeba co
tydzien :-)
Quote:
Mam te akumulator 150Ah i 400W PV. ZimÄ
jest z tego rwnie gwno, bo 1%
to 4W i to w porywach przez 4h dnia. Gdyby tylko chodzio o podtrzymanie
napiÄcia to OK ale tutaj mamy codzienne drenowanie rozrusznikiem i brak
uzupenienia do 100% naadowania. Mam i wiem. Te 60mA to piku w tym
ukadzie.
Jak widaÄ piku to moe byÄ rozrusznik.
No nie.
No tak, jeli zapala w 2s przy prÄ
dzie np 250A.
Co daje 0.14Ah, a te 60mA przez resztÄ doby - 1.4Ah ...
J.
Pixel
Guest
Mon Feb 17, 2025 5:38 pm
W dniu 17.02.2025 o 14:29, J.F pisze:
Taka z Tobą jałowa dyskusja, jak zawsze.
Quote:
Jak widać pikuś to może być rozrusznik.
No nie.
No tak, jeśli zapala w 2s przy prądzie np 250A.
Co daje 0.14Ah, a te 60mA przez resztę doby - 1.4Ah ...
On nie stoi 24h

Inna sprawa, to cała Twoja matematyka rozbija się o
kant dupy

HINT! Ładowanie z alternatora jest DYNAMICZNE, znaczy tyle,
że nie jest stałe i zwiększa się prąd ładowania w miarę rozładowania
akumulatora. Niestety jest nieefektywne, bo brakuje CZASU do pełnego
naładowania :]...co już było opisane w różnych źródłach.
....i bilans jest zerowy :]
CBDU.
BTW, nadal będzie zerowy, jeśli w końcu naładuje ten akumulator
porządnie, ładowarką. Wtedy powinien mieć stany "fabryczne"...ale też do
czasu. Wystarczy jednak zdobić jazdę raz w miesiącu taką ok 2x1h i mamy
problem z głowy
--
Pixel
J.F
Guest
Mon Feb 17, 2025 6:25 pm
On Mon, 17 Feb 2025 16:38:08 +0100, PixelÂí íí í wrote:
Quote:
W dniu 17.02.2025 o 14:29, J.F pisze:
Taka z TobÄ
jaowa dyskusja, jak zawsze.
Jak widaÄ piku to moe byÄ rozrusznik.
No nie.
No tak, jeli zapala w 2s przy prÄ
dzie np 250A.
Co daje 0.14Ah, a te 60mA przez resztÄ doby - 1.4Ah ...
On nie stoi 24h
Tylko 23h45m :-)
Quote:
Inna sprawa, to caa Twoja matematyka rozbija siÄ o
kant dupy

HINT! adowanie z alternatora jest DYNAMICZNE, znaczy tyle,
e nie jest stae i zwiÄksza siÄ prÄ
d adowania w miarÄ rozadowania
akumulatora.
No przecie o tym piszÄ.
Ale wiem te ile prÄ
du pobiera akumulator pod napiÄciem 14.4V
gdzie pod koniec adowania.
Quote:
Niestety jest nieefektywne, bo brakuje CZASU do penego
naadowania :]...co ju byo opisane w rnych rdach.
...i bilans jest zerowy :]
CBDU.
Tylko, e akumulator jest w stanie czÄsciowego naadowania,
a druga czÄÄ siÄ ... zasiarcza?
Quote:
BTW, nadal bÄdzie zerowy, jeli w kocu naaduje ten akumulator
porzÄ
dnie, adowarkÄ
. Wtedy powinien mieÄ stany "fabryczne"...ale te do
czasu. Wystarczy jednak zdobiÄ jazdÄ raz w miesiÄ
cu takÄ
ok 2x1h i mamy
problem z gowy
A ile siÄ zasiarczy przez ten miesiÄ
c?
Mamy wiÄc trzy rozwiÄ
zania:
a) robiÄ duszÄ
jazdÄ ... co miesiÄ
c ... ale lepiej co tydzien?
b) doadowaÄ adowarkÄ
/prostownikiem ... co miesiÄ
c ...
ale lepiej co tydzie ?
c) zmniejszyÄ pobr prÄ
du na postoju :-P
J.
Pixel
Guest
Mon Feb 17, 2025 7:44 pm
W dniu 17.02.2025 o 18:18, J.F pisze:
Quote:
P.S. Wczoraj fotowoltaika w kraju potrafiła dać ponad 6 GW.
Dziś nawet 9GW w szczycie.
No, raz na pół roku to i wiatr wieje :D
--
Pixel
J.F
Guest
Mon Feb 17, 2025 8:31 pm
On Mon, 17 Feb 2025 18:44:00 +0100, PixelÂí íí í wrote:
Quote:
W dniu 17.02.2025 o 18:18, J.F pisze:
P.S. Wczoraj fotowoltaika w kraju potrafia daÄ ponad 6 GW.
Dzi nawet 9GW w szczycie.
No, raz na p roku to i wiatr wieje
15.02 4.5 GW,
14.02 2.7
13.02 3.9
12.02 6.2
11.02 7.5
10.02 8.7
9.02 6.2 GW
ocieplenie ...
J.
J.F
Guest
Mon Feb 17, 2025 8:39 pm
On Mon, 17 Feb 2025 18:09:56 +0100, PixelÂí íí í wrote:
Quote:
W dniu 17.02.2025 o 17:25, J.F pisze:
Mamy wiÄc trzy rozwiÄ
zania:
a) robiÄ duszÄ
jazdÄ ... co miesiÄ
c ... ale lepiej co tydzien?
b) doadowaÄ adowarkÄ
/prostownikiem ... co miesiÄ
c ...
ale lepiej co tydzie ?
A pamiÄtasz o parametrze "CZAS"?
Wiesz ile czasu potrzeba do penego naadowania akumulatora/by default?
adna trasa godzinna/dwugodzinna tego nie dokona
Ale akumulatora rozadowanego o 0.5Ah (dwa letnie rozruchy),
czy o 1.9 Ah - dwa letnie rozruchy plus 60mA ?
Quote:
c) zmniejszyÄ pobr prÄ
du na postoju
Chuj ci to da

Nawet jak zmniejszysz prÄ
d postoju do ZERA to Ci siÄ
napiÄcie aku/default nie podniesie nawet po roku do 12,8V przy tych
jazdach 3km x2 :]
CBDU.
A aku o napiÄciu 12.8V jaki prÄ
d bierze z instalacji 14.4V?
Bo wiesz ... 2A*15 minut= 0.5Ah ...
Piszesz, e 60mA to nic, i nie chcesz przyjÄ
c do wiadomoci, e to
jednak wielokrotnie wiÄkszy ubytek przez dobÄ, ni dwa letnie rozruchy
....
J.
JDX
Guest
Tue Feb 18, 2025 9:41 am
On 14.02.2025 19:55, J.F wrote:
[...]
Quote:
Mój diesel latem ... swiece grzeje może 3s*40A, zapala w ciągu ~2s,
prąd ... strzelam - 250A, razem 620As = 0.17Ah.
Teraz zima, to powiedzmy 10s grzania świec i 5s kręcenia, bez kozery
napiszę 500A, razem 2900As=0.8Ah.
Razy 2, jak 2x dziennie.
No, a moja prawie 25-letnia benzynka przy -10 to 1-1,5 obrotu musi
zakręcić, aby silnik załapał. A w lecie to z pół obrotu

Chociaż w
sumie to i tak maż szczęście, że srogich zim już nie ma i klekot w ogóle
odpala.
Pixel
Guest
Tue Feb 18, 2025 9:50 am
W dniu 18.02.2025 o 01:35, PiteR pisze:
Quote:
Ło Panie! 3A przy 13V? Mocno głodny był. Jak będzie naładowany to
powinien brać 1,5A przy 14V, czyli jeszcze sporo czasu, jakaś
nocka...zakładam że ładowarka dobra, znaczy nie wali za dużo napięcia.
--
Pixel
J.F
Guest
Tue Feb 18, 2025 10:28 am
On Tue, 18 Feb 2025 08:41:13 +0100, JDX wrote:
Quote:
On 14.02.2025 19:55, J.F wrote:
[...]
Mój diesel latem ... swiece grzeje może 3s*40A, zapala w ciągu ~2s,
prąd ... strzelam - 250A, razem 620As = 0.17Ah.
Teraz zima, to powiedzmy 10s grzania świec i 5s kręcenia, bez kozery
napiszę 500A, razem 2900As=0.8Ah.
Razy 2, jak 2x dziennie.
No, a moja prawie 25-letnia benzynka przy -10 to 1-1,5 obrotu musi
zakręcić, aby silnik załapał. A w lecie to z pół obrotu

Chociaż w
sumie to i tak maż szczęście, że srogich zim już nie ma i klekot w ogóle
odpala.
klekoty mam juz z 15 lat, na narty jezdzę, takie -15 udało im zobaczyć
i problemów nie było..
J.
Goto page Previous 1, 2, 3 ... 542, 543, 544 ... 585, 586, 587 Next