RTV forum PL | NewsGroups PL

Jakie elektryczne połączenie wybrać dla haka holowniczego w Skodzie Fabii II?

Elektryka haka holowniczego

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie elektryczne połączenie wybrać dla haka holowniczego w Skodzie Fabii II?

Goto page 1, 2, 3  Next

PeJot
Guest

Wed Feb 17, 2010 8:22 am   



Czołem.

Przymierzam się powolutku do haka holowniczego w Skodzie Fabii II i
nadal nie wiem czy *muszę* instalować "zaawansowaną" elektrykę zasilaną
z akumulatora, czy wystarczy podpiąć się pod wiązkę. Czy
eksperymentowanie w tym temacie jest bezpieczne, czy zbyt łatwo coś
można uszkodzić ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Maru
Guest

Wed Feb 17, 2010 9:51 am   



W dniu 17.02.2010 08:22, PeJot pisze:
Quote:
Czołem.

Przymierzam się powolutku do haka holowniczego w Skodzie Fabii II i
nadal nie wiem czy *muszę* instalować "zaawansowaną" elektrykę zasilaną
z akumulatora, czy wystarczy podpiąć się pod wiązkę. Czy
eksperymentowanie w tym temacie jest bezpieczne, czy zbyt łatwo coś
można uszkodzić ?

Jedyne co można uszkodzić to bezpieczniki. Nie wiem jaką masz na myśli

zaawansowaną elektrykę, ale i tak musiałaby być podpięta pod skrzynkę
lub wiązkę. Bo niby skąd ta elektryka będzie wiedzieć, że ma świecić
stop, kierunkowskaz czy światła? Chyba nie będziesz tego włączał osobno.
Jeśli jest coś takiego jak ta "zaawansowana elektryka" to chyba po to,
żeby trochę zarobić.

Michał
Guest

Wed Feb 17, 2010 11:25 am   



Czy
Quote:
eksperymentowanie w tym temacie jest bezpieczne, czy zbyt łatwo coś
można uszkodzić ?

Jedyne co można uszkodzić to bezpieczniki. Nie wiem jaką masz na myśli
zaawansowaną elektrykę, ale i tak musiałaby być podpięta pod skrzynkę lub
wiązkę. Bo niby skąd ta elektryka będzie wiedzieć, że ma świecić stop,
kierunkowskaz czy światła? Chyba nie będziesz tego włączał osobno.
Jeśli jest coś takiego jak ta "zaawansowana elektryka" to chyba po to,
żeby trochę zarobić.

witam,
o ile mi wiadomo nowe samochodyz canem mają kontrolki żarówek itp, czyli
jeśli zmieni sie oporność bo zakładam,że tak to jest rozwiązane, to pokaże
jakąś awarię.
Sam się zastanawiałem czy można taką zwykłą instalację założyć do nowego
focusa. Np. do opla combo z 06 roku też są haki z pudełkiem z cana. Może
jakieś dodatkowe opcję są z tego - np jak się spali żarówka itp.
Pozdrawiam
Michal

Rafał
Guest

Wed Feb 17, 2010 12:04 pm   



Michał pisze:
Quote:
Czy
eksperymentowanie w tym temacie jest bezpieczne, czy zbyt łatwo coś
można uszkodzić ?

Jedyne co można uszkodzić to bezpieczniki. Nie wiem jaką masz na myśli
zaawansowaną elektrykę, ale i tak musiałaby być podpięta pod skrzynkę lub
wiązkę. Bo niby skąd ta elektryka będzie wiedzieć, że ma świecić stop,
kierunkowskaz czy światła? Chyba nie będziesz tego włączał osobno.
Jeśli jest coś takiego jak ta "zaawansowana elektryka" to chyba po to,
żeby trochę zarobić.

witam,
o ile mi wiadomo nowe samochodyz canem mają kontrolki żarówek itp, czyli
jeśli zmieni sie oporność bo zakładam,że tak to jest rozwiązane, to pokaże
jakąś awarię.
Sam się zastanawiałem czy można taką zwykłą instalację założyć do nowego
focusa. Np. do opla combo z 06 roku też są haki z pudełkiem z cana. Może
jakieś dodatkowe opcję są z tego - np jak się spali żarówka itp.
Pozdrawiam
Michal



Nie wiem czy tak samo jest we wszystkich samochodach, w mojej Lagunie II

mam hak i instalacja do przyczepy podpięta jest bezpośrednio do
przewodów od żarówek przy tylnych światłach. Po podpięciu przyczepy
komputer nie wariuje, przy spaleniu żarówki(bez przyczepy) poprawnie
sygnalizuje awarie.
Wydaje mi się że komputer jest przygotowany do zapięcia przyczepy, czyli
kolejnych odbiorników. Nie wiem tylko czy w przypadku gdy zapięta jest
przyczepa i spali się żarówka to czy poprawnie będzie sygnalizował
awarie - wydaje mi się że nie zasygnalizuje.

PeJot
Guest

Wed Feb 17, 2010 12:47 pm   



Rafał pisze:

Quote:
Nie wiem czy tak samo jest we wszystkich samochodach, w mojej Lagunie II
mam hak i instalacja do przyczepy podpięta jest bezpośrednio do
przewodów od żarówek przy tylnych światłach. Po podpięciu przyczepy
komputer nie wariuje, przy spaleniu żarówki(bez przyczepy) poprawnie
sygnalizuje awarie.
Wydaje mi się że komputer jest przygotowany do zapięcia przyczepy, czyli
kolejnych odbiorników.

Pytanie o wytrzymałość kluczy które włączają żarówki, bo raczej tam są
klucze a nie przekaźniki. I czy ryzykować eksperymentowanie z
podłączeniem gniazda bezpośrednio pod wiązkę, czy lepiej dołożyć trochę
kasy i mieć przykładowo wyłączone czujniki cofania przy używanym haku.

BTW: znalazłem w necie kilka opisów instalacji modułów elektryki. We
wszystkich przypadkach zasilanie brane jest wprost z akumulatora, co
oznacza demontaż tapicerki i ciągnięcie dodatkowego kabla przez całe
auto. Nie dało by się tego zasilania wziąć z gniazda zapalniczki w
bagażniku ?


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

bratPit[pr]
Guest

Wed Feb 17, 2010 1:19 pm   



Quote:
Przymierzam się powolutku do haka holowniczego w Skodzie Fabii II i
nadal nie wiem czy *muszę* instalować "zaawansowaną" elektrykę zasilaną z
akumulatora, czy wystarczy podpiąć się pod wiązkę. Czy eksperymentowanie w
tym temacie jest bezpieczne, czy zbyt łatwo coś można uszkodzić ?

pytanie czy ten samochód ma CAN?
jeżeli tak - i pewnie tak jest - trzeba zastosować moduł haka pod
magistralę,
zasilanie pewnie można podciągnąć spod gniazda zapalniczki o ile napięcie na
nim jest niezależne od stacyjki i tego czy bezpiecznik/przewody wytrzymają
max obciążenie oświetleniem przyczepy (w skrajnym przypadku; pozycyjne,
stop, przeciwmgielne, awaryjne),
brat

Michał
Guest

Wed Feb 17, 2010 3:56 pm   



łatwo coś można uszkodzić ?
Quote:

pytanie czy ten samochód ma CAN?
jeżeli tak - i pewnie tak jest - trzeba zastosować moduł haka pod
magistralę,

Cały czas właśnie się rozchodzi o to czy trzeba, czy może tylko można albo
się powinno:)
pozdrawiam
michal

mis
Guest

Wed Feb 17, 2010 7:26 pm   



Quote:
Cały czas właśnie się rozchodzi o to czy trzeba, czy może tylko można albo
się powinno:)

Oficjalnie trzeba Smile ale to oznacza zakup modułu, podłączenie go do
magistrali CAN i często wizytę ASO aby z komputera serwisowego
uaktywnili sterowanie modułem świateł przyczepy w komputerze samochodu.

W praktyce można to obejść podłączając równolegle z żarówkami tylnej
lampy jakieś MAŁE przekaźniki. Prąd ich cewki jest na tyle mały, że nie
zostanie "zauważony" przez elektronikę samochodu a obciążalość styków w
zupełności wystarczy aby załączać żarówki przyczepy bezpośrednio z
"plusa po zapłonie" instalacji samochodu.

miś

J.F.
Guest

Wed Feb 17, 2010 7:39 pm   



On Wed, 17 Feb 2010 12:04:11 +0100, Rafał wrote:
Quote:
Nie wiem czy tak samo jest we wszystkich samochodach, w mojej Lagunie II
mam hak i instalacja do przyczepy podpięta jest bezpośrednio do
przewodów od żarówek przy tylnych światłach. Po podpięciu przyczepy
komputer nie wariuje, przy spaleniu żarówki(bez przyczepy) poprawnie
sygnalizuje awarie.
Wydaje mi się że komputer jest przygotowany do zapięcia przyczepy, czyli
kolejnych odbiorników. Nie wiem tylko czy w przypadku gdy zapięta jest
przyczepa i spali się żarówka to czy poprawnie będzie sygnalizował
awarie - wydaje mi się że nie zasygnalizuje.

W oplu kadecie przerywacz kierunkowskazow mial specjalna funkcje
wykrywania przeciazenia i zapalal wtedy kontrolke swiatel przyczepy.

Efekt uboczny - przy wlaczeniu migacza bez przyczepy ta kontrolka
blyskala raz.

J.

Przemek
Guest

Wed Feb 17, 2010 8:27 pm   



mis wrote:

Quote:
W praktyce można to obejść podłączając równolegle z żarówkami tylnej
lampy jakieś MAŁE przekaźniki. Prąd ich cewki jest na tyle mały, że
nie zostanie "zauważony" przez elektronikę samochodu a obciążalość
styków w zupełności wystarczy aby załączać żarówki przyczepy
bezpośrednio z "plusa po zapłonie" instalacji samochodu.

O ile auto nie jest na gwarancji bo jezeli jest to niestety mozna ja stracic
po takich samorobkach.

mis
Guest

Wed Feb 17, 2010 9:25 pm   



Quote:
O ile auto nie jest na gwarancji bo jezeli jest to niestety mozna ja stracic
po takich samorobkach.

Wspomniana "utrata gwarancji" to taki ulubiony "straszak" serwisów
którym przeganiają forsę z portfeli klientów na własne konto :)

Ja tylko przedstawiam proste, tanie i skuteczne rozwiązanie techniczne,
które równie dobrze mogłoby być stosowane fabrycznie, ale nie jest bo...
patrz punkt pierwszy :)

miś

Przemek
Guest

Wed Feb 17, 2010 10:45 pm   



mis wrote:
Quote:
O ile auto nie jest na gwarancji bo jezeli jest to niestety mozna ja
stracic po takich samorobkach.

Wspomniana "utrata gwarancji" to taki ulubiony "straszak" serwisów
którym przeganiają forsę z portfeli klientów na własne konto :)

Ja tylko przedstawiam proste, tanie i skuteczne rozwiązanie
techniczne, które równie dobrze mogłoby być stosowane fabrycznie, ale
nie jest bo... patrz punkt pierwszy Smile
Straszak nie straszak po grzebaniu w instalacji i utracie z tego powodu

gwarancji na instalacje elektryczna w pojezdzie zaden sad nie przyzna racji
majsterkowiczowi .
Lepiej autorowi o tym powiedziec zanim obudzi sie z reka w nocniku..

PeJot
Guest

Thu Feb 18, 2010 10:55 am   



bratPit[pr] pisze:
Quote:

Przymierzam się powolutku do haka holowniczego w Skodzie Fabii II i
nadal nie wiem czy *muszę* instalować "zaawansowaną" elektrykę
zasilaną z akumulatora, czy wystarczy podpiąć się pod wiązkę. Czy
eksperymentowanie w tym temacie jest bezpieczne, czy zbyt łatwo coś
można uszkodzić ?

pytanie czy ten samochód ma CAN?

Na 95% tak.

Quote:
jeżeli tak - i pewnie tak jest - trzeba zastosować moduł haka pod
magistralę,

A jaka może być reakcja na przeciążenie w postaci dodatkowych żarówek ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

bratPit[pr]
Guest

Thu Feb 18, 2010 11:42 am   



Quote:
Przymierzam się powolutku do haka holowniczego w Skodzie Fabii II i
nadal nie wiem czy *muszę* instalować "zaawansowaną" elektrykę zasilaną
z akumulatora, czy wystarczy podpiąć się pod wiązkę. Czy
eksperymentowanie w tym temacie jest bezpieczne, czy zbyt łatwo coś
można uszkodzić ?

pytanie czy ten samochód ma CAN?

Na 95% tak.

jeżeli tak - i pewnie tak jest - trzeba zastosować moduł haka pod
magistralę,

A jaka może być reakcja na przeciążenie w postaci dodatkowych żarówek ?

tego Ci nie powiem bo nie znam Skodzianki,
jeżeli jest to jednak auto na gwarancji to nie kombinuj, te oszołomy w
Skodzie kasują ludziom gwarancję na elektrykę bo sami sobie/lub w punkcie
car audio (nie ASO) radio zamontowali, wiem że to się w głowie nie mieści
[mi też choć sam pracowałem w ASO ale nie Skody] ale tak właśnie u nich
jest,
brat

William Bonawentura
Guest

Thu Feb 18, 2010 12:31 pm   



Użytkownik "PeJot" <Pejot@o2.pl> napisał w wiadomości
news:hlj2rb$3o8$1@news.onet.pl...
Quote:

A jaka może być reakcja na przeciążenie w postaci dodatkowych żarówek ?


Traktuje jak zwarcie. Trzeba separować przekaźnikami. Szumnie marketingowo
nazywa się to "Interfejs CAN do haka holowniczego".

Goto page 1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie elektryczne połączenie wybrać dla haka holowniczego w Skodzie Fabii II?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map