RTV forum PL | NewsGroups PL

Jakie elektryczne połączenie wybrać dla haka holowniczego w Skodzie Fabii II?

Elektryka haka holowniczego

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie elektryczne połączenie wybrać dla haka holowniczego w Skodzie Fabii II?

Goto page Previous  1, 2, 3

PeJot
Guest

Mon Feb 22, 2010 2:32 pm   



William Bonawentura pisze:
Quote:

Użytkownik "PeJot" <Pejot@o2.pl> napisał w wiadomości
news:hlj2rb$3o8$1@news.onet.pl...

A jaka może być reakcja na przeciążenie w postaci dodatkowych żarówek ?


Traktuje jak zwarcie. Trzeba separować przekaźnikami. Szumnie
marketingowo nazywa się to "Interfejs CAN do haka holowniczego".

Udało mi się znaleźć wiązkę, najzwyczajniej w świecie podpinaną pod
tylne światła. Tyle że jej zainstalowanie wymaga "aktywacji w serwisie
Skody. Podejrzewam że chodzi o zmianę oprogramowania CAN, tak aby nie
generowało błędów przy takim podłączeniu przyczepy. Ciekawe czy
znalazłbym kogoś poza ASO Skody, kto by mi to zrobił.

Inna opcja to ów interfejs. Na pierwszy rzut oka jako klucz wystarczyły
by jakieś popularne mosfety. Wypadało by je jakoś zabezpieczyć od strony
wejścia, ale nie wiem jak to skutecznie zrobić. Ktoś coś podpowie ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Sylwester Łazar
Guest

Mon Feb 22, 2010 11:06 pm   



Quote:
Inna opcja to ów interfejs. Na pierwszy rzut oka jako klucz wystarczyły
by jakieś popularne mosfety. Wypadało by je jakoś zabezpieczyć od strony
wejścia, ale nie wiem jak to skutecznie zrobić. Ktoś coś podpowie ?
I to jest to! MOSFET się nie grzeje i nie obciąża.

Świetny pomysł.
IRF840
Można np. tak:
http://www.cyfronika.com.pl/kityne/ne367sch.htm

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

Tomasz Wójtowicz
Guest

Tue Feb 23, 2010 3:41 pm   



Przemek pisze:
Quote:
mis wrote:

W praktyce można to obejść podłączając równolegle z żarówkami tylnej
lampy jakieś MAŁE przekaźniki. Prąd ich cewki jest na tyle mały, że
nie zostanie "zauważony" przez elektronikę samochodu a obciążalość
styków w zupełności wystarczy aby załączać żarówki przyczepy
bezpośrednio z "plusa po zapłonie" instalacji samochodu.

O ile auto nie jest na gwarancji bo jezeli jest to niestety mozna ja stracic
po takich samorobkach.

Nie tylko gwarancję, ale i homologację. Ktoś się zwyczajnie zagapi,
wjedzie w tył, a potem będzie przed Policją łgał, że stopy się nie
zapaliły. Policja wyśle auto na badanie, a tu zonk - przerabiana,
niehomologowana instalacja i cała wina spada na kogoś, kto normalnie
byłby poszkodowanym w najechaniu z tyłu.

Goto page Previous  1, 2, 3

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie elektryczne połączenie wybrać dla haka holowniczego w Skodzie Fabii II?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map