Goto page Previous 1, 2, 3 Next
Pszemol
Guest
Fri Sep 08, 2006 6:51 pm
"BYNIO" <bynio.m@op.pl> wrote in message news:edrthi$l9n$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Znaczy co się obraca z wielkim trudem, po załączeniu powinien obracać się wał pompy, przy wyłączonej koło pasowe powinno chodzić
lekko. Jeśli nie to jest zatarte na wałku.
Jeżeli sprzęgło kręci się z przerwami to moż eteż być zbyt mała ilość czynnika chłodniczego . Przy małej ilości czynnika zaczyna
reagować pressostat który niepozwala włączyć sprężarki jeżeli ciśnienie na ssaniu jest za niskie ale po wyłączeniu momentalnie
ciśnienia się wyrównują i następuje ponowne włączenie ale moż eteż być w odwrotną stronę ż ena tłoczeniu jest za duż eciśnienie i
pressostat po stronie skraplacza zadziałał , moż eto być spowodowane zabrudzonym skraplaczem.
Tak, wiem o czujniku cisnienia. Mam na szczescie caly "wiring diagram".
Nie chodzilo mi o krecenie sie z przerwami w sensie takim ze
chwilami sie kreci szybko a chwilami w ogole - bo jest wylaczone.
Inaczej -> jak klima sie pieprzy to widze ze to sprzegla zaraz
po wlaczeniu guzika A/C przez pasazera (gdy ja patrze pod maske)
obraca sie z trudami, tak jakby sie slizgalo bo ma za duze opory
lub za duze luzy... Obraca sie po prostu wolniej niz kolo pasowe
i nierownomiernie - "chodzi jak po grudach"
Albo wiec cos elektrycznie przerywa (zly kontakt we wtycze cewki)
i nie dostaje stabilnego +12V, albo jest jakas przerwa w samej
cewce elektromagnesu. No albo jest cos skopane mechanicznie...
Pszemol
Guest
Fri Sep 08, 2006 7:02 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:dlo2g2910misk5rlb0g823hmjru8oh21qh@4ax.com...
Quote:
Jak widze instrukcje demontazu: 1) sciagnij pressure plate,
2) uzywajac mlotka sciagnij z walka rotor ..
to mi wyglada na lozysko w rotorze.
Bo inaczej to sprzeglo musialoby byc gdzies w srodku, skoro rotor
na wcisk z walkiem polaczony.
Masz racje. Teraz tez to widze. Musi byc lozysko, bo inaczej
jakby sie mialo krecic bez oporow ? To kolko pasowe musi
sie krecic ZAWSZE, czy klima jest wlaczona czy nie, bo ma
po prostu bezposrednie sprzezenie z paskiem, jak alternator.
Mam tylko taka zagwozdke, ze z rysunku wyglada ze cewka
"statora" jest od strony kompresora, plyta dociskowa
jest z drugiej strony rotora (kolka pasowego) i nie wiem
jak dziala ta cewka zza kolka na plytke dociskowa...
Przeciez to jest samochod - to musi byc jakies proste
"na cepa" rozwiazanie... a ja glupi nie moge wymyslec
z rysunku.
Quote:
Może masz rację, może jest tam łożysko w tym rotorze...
Zerknij na ten pierwszy z lewej "snap ring". Wygląda na to
że mocują wewnętrzną część rotora do wałka sprężarki...
No wlasnie - dosc typowe do mocowania lozysk .. ale te przekrojowe
rysunki to mi do niczego nie pasuja.
Musze poszukac wsrod swoich kolegow jakiegos inzyniera/technika
nieelektronika - powinien sie lepiej znac na takich rysunkach :-)
Quote:
Nie wygląda na sprężystą. Niewiele widać, bo sprężarka
jest bardzo blisko komory silnika, ale ta pressure plate
wygląda jak gruby stalowy odlew. Sądzę że jeśli prawdą
jest że jest przyciągana to po prostu ociera się o rotor.
Że sprzęgło polega na zwykłym tarciu statycznym.
Tak polega, ale zeby przyciagnac to coz musi sie przesunac lub ugiac.
Chyba sie przesuwa - bo potem kaza ten luz zmierzyc
Tak, ugiac sie nie moze - ja tego nie widze jak mogloby sie ugiac.
Musi sie przesuwac. Tylko jak ? Na dodatek jak mi w toyocie za mocno
pasek naciagneli (najprawdopodobniej to bylo przyczyna calej tej
hecy teraz, ale nic im nie moge udowodnich bo sam pasek poluzowalem)
to widzialem ze to sprzeglo probuje sie krecic nawet gdy klima byla
wylaczona - jakby sie cos przez ten pasek uginalo na bok i ta tarcza
dociskowa sie ocierala o kolko pasowe troche...
Quote:
Macie chyba rację. Niestety nie mam takiego czujnika :-)
Tak "mniej niz milimetr" to sie palcem wyczuwa
Problem jest taki, ze klima sie zalaczy TYLKO wtedy gdy silnik
pracuje. A jak silnik pracuje to kolko od klimy zadupca tak
szybko razem z paskiem, ze ja tam palca nie mam zamiaru wkladac
aby sprawdzic aby wirujace jak zwariowane kolko stalowe sie
przesunelo o 1/2mm czy nie

Musze to wszystko chyba porozlaczac
i sprobowac sam kontrolowac ta cewka elektromagnesu sprzegla.
Byc moze uda mi sie wtedy na wylaczonym silniku dostrzec ruch
i moze wiecej sie wyjasni.
Quote:
Ale ja opisuję sytuację, w której mam tam normalny pasek
od silnika, więc trudno mówić tu o jakimś trudzie

))
Jak to działa normalnie to ta pressure plate zapindala
tak samo szybko jak koło pasowe sprężarki...
Tzn przepraszam bo nie rozumiem. Czasem sie dobrze zasprzegli,
a czasem jakos slabo i rotor sie kreci a pressure plate nie ?
Prawie tak - jak sie slabo zasprzegli to pressure plate
kreci sie z oporami jakimis, niezdecydowanie, wolniej
i nierownomiernie. I wtedy prawie natychmiast bezpiecznik
sie zalacza i wylacza cala klime.
Quote:
A w ogole widac ze cos przyciaga ?
Nic na oko nie widac aby sie cos przesuwalo. Ale pamietaj
ze to ma byc tylko 1/2mm i ja tam oka z lupa nie przyloze
do krecacego sie silnika.
Quote:
Mogly sie wytrzec powierzchnie i juz po prostu nie ma docisku
- tzn musi sie p.p. opierac na czyms innym.
Moze ci szwankowac elektromagnes, przekaznik, kabelki -
i slabo przyciaga.
Moze sprzeglo dobrze dzialac, a kompresor sie zacinac.
I sprzeglo nie ma sily go poruszyc.
Zalecam jednak diagnoze.
No musze sie tym pobawic... Weekend sie zbliza to bedzie okazja.
Mialem nadzieje ze ktos z grupowiczow sie bawil takimi rzeczami
kiedys i mnie na cos nakieruje.
Jak by ktos mial jakies pomysly to jestem otwarty na propozycje.
Pszemol
Guest
Fri Sep 08, 2006 7:43 pm
"Piotrek Sz." <zumek@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:eds435$br3$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
A skad cos mialoby wiedziec, ze kompresor sie zacial?
Tam nie ma zadnego impulsatora czy cos, co by porownywalo
obroty kompresora z obrotami silnika.
A po co ma mierzyc obroty ?
Jest tam takie "ustrojstwo" , które nazywa się Magnet Clutch Control i mierzy
różnice ciśnień pomiędzy częścią ssącą i tłoczną instalacji.Jeśli ta różnica
ciścnień nie mieści się w zadanym przedziale , to wyłącza zasilanie sprzęgła.
Zaletą takiego rozwiązania jest to , że jast uniwersalne i zadziała przy
zatarciu sprężarki , wycieku/ubytku czynnika chłodzącego , niedrożności układu
itp.Przy załączaniu sprzęgła ,działanie tej "różnicówki" jest blokowane na
krótki czas , potrzebny sprawnej sprężarce na wytworzenie minimalnej
dopuszczalnej różnicy ciśnień.Podobne urządzenia , kontrolują ciśnienie oleju
w większych sprężarkach stacjonarnych.
Piotrku - nie wiem jak to jest w innych samochodach, ale w mojej camry
z 1995, a o niej rozmawiamy, jest tam czujnik cisnienia ale jest tez
czujnik obrotow kompresora. Najwyrazniej projektant wybral podwojne
zabezpieczenie. W koncu dwa czujniki daja mniejsza szanse ze oba nawala
a o to chodzi aby auto nie poszlo z dymem jak sie cos zepsuje...
Porownaj
http://www.turboninjas.com/camry/ac.pdf strony AC-10 i AC-11.
Pszemol
Guest
Fri Sep 08, 2006 8:01 pm
"Michal Machowski" <machowsk@interia.pl> wrote in message news:edrbmh$jfh$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
To jest nas dwóch, co najmniej, z tego co sobie oglądałem
takie sprzęgło, to ono się nie styka właśnie z szajbą
napędzająca w stanie załączonym, a przynajmniej
ja nie widze takiej mozliwosci, dla mnie jest to
zamocowane na sztywno, chyba ze przesunieciu ulega
cały wałek sprężarki lub siła wymagana do przesuniecia
jest naprawde duża............ale to tylko moja opinia
podobie jak ty nie wiem jak to naprawde działa..
No wlasnie jest to bardzo zagadkowa dla mnie sprawa...
Ciesze sie, ze nie tylko ja mam z tym problem, bo
z wierzchu wyglada urzadzenie prosto, ale jak sie
zagladnie mu w szczegoly to glowa boli...
Quote:
Czy to sprzęgło może się zepsuć na zasadzie pracy
przerywanej? Raz jest ok, raz nie i się nie zacina...
Znaczy się niby widać że jest załaczone ale obraca
się z wielkim trudem...
Sprzęgło nie może w mojej opini się zepsuc na skutek pracy
przerywanej, ponieważ własnie po to sprzęgło jest,
by gdy sprężarka wytworzy odpowiednie ciśnienie czynnika
w układzie, została ona odłaczona, w normmalnych warunkach
klimatycznych praca sprężarki jest okresowa... chyba ze masz
na zewnątrz naprawde gorąco....
Nie zrozumielismy sie - ja rozumiem ze sprzeglo ma sie
wlaczac i wylaczac w razie potrzeby. Ja mowilem o tym,
ze w chwilke po wlaczeniu klimy sie ona wylaczala.
Dzieje sie to tak szybko, doslownie kilka sekund, ze
nie jestem w stanie sam nacisnac guzika i wybiegnac do
przodu aby zagladnac na sprzeglo bo juz jest wylaczone.
Jak druga osoba siedzi w aucie i mi wlaczy klime to
jestem w stanie zobaczyc, ze przyczyna najprawdopodobniej
jest wlasnie to sprzeglo, bo kreci sie ono z oporami,
krotkimi przerwami/zacieciami i szybko sie calkiem wylacza.
W momentach gdy klima dziala dobrze (np. wczoraj w nocy
gdy sprawdzalem przekaznik to akurat zachcialo sie jej
dzialac) to sprzeglo widze kreci sie rowno z pelna
predkoscia razem z kolkiem pasowym... Ale to sie zdarza
rzadko - czesciej klima po prostu nie dziala... i juz.
J.F.
Guest
Fri Sep 08, 2006 8:46 pm
On Fri, 8 Sep 2006 14:02:46 -0500, Pszemol wrote:
Quote:
Mam tylko taka zagwozdke, ze z rysunku wyglada ze cewka
"statora" jest od strony kompresora, plyta dociskowa
jest z drugiej strony rotora (kolka pasowego) i nie wiem
jak dziala ta cewka zza kolka na plytke dociskowa...
Dlatego sugerowalem niemagnetyczne kolko
Przy magnetycznym tez sie moze udac, ale imho rotor
oslabialby pole.
Jakby musialobyc stalowe to bym najchetniej jakies szczeliny wycial.
Quote:
Przeciez to jest samochod - to musi byc jakies proste
"na cepa" rozwiazanie...
Swiete slowa :-)
Quote:
No wlasnie - dosc typowe do mocowania lozysk .. ale te przekrojowe
rysunki to mi do niczego nie pasuja.
Musze poszukac wsrod swoich kolegow jakiegos inzyniera/technika
nieelektronika - powinien sie lepiej znac na takich rysunkach
Te sa pogladowe. Najlepiej byloby to na zywo obejrzec -
nie ma tam jakiegos warsztatu gdzie by pozwoli obejrzec, albo nawet
uszkodzony dali ?
Albo znalezc lepsze rysunki
http://autorepair.about.com/library/faqs/bl168i.htm?rd=1
tu chyba nawet widze te szczeliny na przedostatnim rysunku.
Quote:
Chyba sie przesuwa - bo potem kaza ten luz zmierzyc
Tak, ugiac sie nie moze - ja tego nie widze jak mogloby sie ugiac.
Musi sie przesuwac. Tylko jak ?
Na powyzszym widze jakas podejrzana konstrukcje tej plyty -
podejrzewam ze to na tych trzech tworach w trojkacie.
U ciebie jakos inaczej wyglada.
A propos - kto rysuje takie ladne rysunki ? Nie sa to techniczne,
musza dosc czytelne, troche plastycznych umiejetnosci to wymaga -
jacys specjalisci od tego musza chyba byc.
Quote:
Macie chyba rację. Niestety nie mam takiego czujnika
Tak "mniej niz milimetr" to sie palcem wyczuwa :-)
Problem jest taki, ze klima sie zalaczy TYLKO wtedy gdy silnik
pracuje.
Ech ta nadmierna inteligencja konstrukcji, komu to przeszkadzalo :-)
Odlaczasz ten kabelek sterujacy i podlaczasz wprost pod akumulator.
Albo sciagnij pasek i zapal silnik - nawet jak krecic pompa wody
to pol minuty powinien wytrzymac.
J.
J.F.
Guest
Fri Sep 08, 2006 8:58 pm
On Fri, 8 Sep 2006 13:43:04 -0500, Pszemol wrote:
Quote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:93b3g2t198d15juvvtktu2c87mt486428p@4ax.com...
To sprzeglo jest od tego zeby wlaczac i wylaczac naped sprezarki !
No ale rownie dobrze zamiast sprzegla moglaby wsuwac sie zebatka,
jak przy wrzuceniu biegu, albo wsuwac jakich bolec/zapadka...
Przy tych obrotach blyskawicznie by sie zniszczyla. pomysl co
to znaczy - nagla zmiana obrotow od zera do np 3000.
Quote:
I owszem, byloby milo gdyby robilo za dodatkowy bezpieczniki ..
ale wtedy sprzegla sie beda grzaly i niszczyly w wypadku wypadku.
Pasek tanszy :-)
Tu masz chyba racje, ale awaria sprzegla oznacza, ze siada Ci
tylko klima. Awaria paska oznacza, ze siada Ci klima I ALTERNATOR.
Bez alternatora da sie jechac. Nie za dlugo, ale do warsztatu
spokojnie .. no moze nie wszedzie w USA

.
J.
Franciszek Sosnowski
Guest
Fri Sep 08, 2006 9:04 pm
Dnia Fri, 8 Sep 2006 13:47:23 -0500, Pszemol tak nawijal:
Quote:
Zerknij na diagram elektryczny na stronie AC-11.
Rzeczywiscie... ide do okulisty.
--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...
Nam to nawet wszystko jedno,
czy jest nam wszystko jedno.
Pszemol
Guest
Fri Sep 08, 2006 9:25 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:q0m3g2lstj7g27hfs25mmco20b96v1806m@4ax.com...
Quote:
Przy tych obrotach blyskawicznie by sie zniszczyla. pomysl co
to znaczy - nagla zmiana obrotow od zera do np 3000.
racja.
Quote:
Tu masz chyba racje, ale awaria sprzegla oznacza, ze siada Ci
tylko klima. Awaria paska oznacza, ze siada Ci klima I ALTERNATOR.
Bez alternatora da sie jechac. Nie za dlugo, ale do warsztatu
spokojnie .. no moze nie wszedzie w USA

.
dowcipnis sie kuzwa znalazl
Pszemol
Guest
Fri Sep 08, 2006 9:37 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:l6k3g2lvikel4jli80vnuv2livg3c3li05@4ax.com...
Quote:
On Fri, 8 Sep 2006 14:02:46 -0500, Pszemol wrote:
Mam tylko taka zagwozdke, ze z rysunku wyglada ze cewka
"statora" jest od strony kompresora, plyta dociskowa
jest z drugiej strony rotora (kolka pasowego) i nie wiem
jak dziala ta cewka zza kolka na plytke dociskowa...
Dlatego sugerowalem niemagnetyczne kolko
Przy magnetycznym tez sie moze udac, ale imho rotor
oslabialby pole.
Jakby musialobyc stalowe to bym najchetniej jakies szczeliny wycial.
Racja.
Quote:
Przeciez to jest samochod - to musi byc jakies proste
"na cepa" rozwiazanie...
Swiete slowa
he, he :-)
Quote:
No wlasnie - dosc typowe do mocowania lozysk .. ale te przekrojowe
rysunki to mi do niczego nie pasuja.
Musze poszukac wsrod swoich kolegow jakiegos inzyniera/technika
nieelektronika - powinien sie lepiej znac na takich rysunkach :-)
Te sa pogladowe. Najlepiej byloby to na zywo obejrzec -
nie ma tam jakiegos warsztatu gdzie by pozwoli obejrzec, albo nawet
uszkodzony dali ?
Albo znalezc lepsze rysunki
http://autorepair.about.com/library/faqs/bl168i.htm?rd=1
tu chyba nawet widze te szczeliny na przedostatnim rysunku.
Swietny obrazek! Dzieki. Oczywiscie w mojej toyocie jest ciut
inaczej - ta pressure plate jakby wchodzi do srodka kolka...
Ale pewnie idea jest ta sama i elektromagnes dziala przez
cienkie kolko pasowe ze szczelinami. Dzieki za linka...
Quote:
Chyba sie przesuwa - bo potem kaza ten luz zmierzyc
Tak, ugiac sie nie moze - ja tego nie widze jak mogloby sie ugiac.
Musi sie przesuwac. Tylko jak ?
Na powyzszym widze jakas podejrzana konstrukcje tej plyty -
podejrzewam ze to na tych trzech tworach w trojkacie.
U ciebie jakos inaczej wyglada.
No moja plyta to jakis odlew w ksztalcie waskiego walca.
Ale jest gruba i solidna - przynajmniej tak z daleka wyglada.
Jeszcze tego nie rozbieralem.
Quote:
A propos - kto rysuje takie ladne rysunki ? Nie sa to techniczne,
musza dosc czytelne, troche plastycznych umiejetnosci to wymaga -
jacys specjalisci od tego musza chyba byc.
U nas w USA to sie nazywa "technical drafter". To jest wlasnie
gosciu ktory nie jest inzynierem - jest kims z pogranicza artysty.
On jest od rysowania takich rysunkow a inzynier mu mowi co chce
miec na rysunku.
Quote:
Macie chyba rację. Niestety nie mam takiego czujnika
Tak "mniej niz milimetr" to sie palcem wyczuwa :-)
Problem jest taki, ze klima sie zalaczy TYLKO wtedy gdy silnik
pracuje.
Ech ta nadmierna inteligencja konstrukcji, komu to przeszkadzalo :-)
Odlaczasz ten kabelek sterujacy i podlaczasz wprost pod akumulator.
Albo sciagnij pasek i zapal silnik - nawet jak krecic pompa wody
to pol minuty powinien wytrzymac.
Pompa bedzie sie krecic - pompa ma swoj pasek.
Moge sciagnac pasek od alternatora/klimy - to dobry pomysl.
J.F.
Guest
Fri Sep 08, 2006 11:05 pm
On Fri, 8 Sep 2006 16:37:39 -0500, Pszemol wrote:
Quote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:l6k3g2lvikel4jli80vnuv2livg3c3li05@4ax.com...
Albo znalezc lepsze rysunki
http://autorepair.about.com/library/faqs/bl168i.htm?rd=1
tu chyba nawet widze te szczeliny na przedostatnim rysunku.
Swietny obrazek! Dzieki. Oczywiscie w mojej toyocie jest ciut
inaczej - ta pressure plate jakby wchodzi do srodka kolka...
A w nissanie jest tak
http://www.courtesyparts.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=CP&Product_Code=Z32-CMPCL
Tak na oko to widze i sprezynki, i szczeliny i nawet jakby lozysko w
rotorze.
I jeszcze jeden
http://autorepair.about.com/library/faqs/bl817h.htm?rd=1
.... moze toyote tam znajdziesz ?
J.
Pszemol
Guest
Sat Sep 09, 2006 11:23 pm
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:edrt6d.rv0.0@poczta.onet.pl...
Quote:
Mam tylko taka zagwozdke, ze z rysunku wyglada ze cewka
"statora" jest od strony kompresora, plyta dociskowa
jest z drugiej strony rotora (kolka pasowego) i nie wiem
jak dziala ta cewka zza kolka na plytke dociskowa...
Przeciez to jest samochod - to musi byc jakies proste
"na cepa" rozwiazanie... a ja glupi nie moge wymyslec
z rysunku.
[...]
Chyba sie przesuwa - bo potem kaza ten luz zmierzyc :-)
Tak, ugiac sie nie moze - ja tego nie widze jak mogloby
sie ugiac. Musi sie przesuwac. Tylko jak ?
Musiałem zaspokoić swoją ciekawość, więc dziś odwiedziłem
okoliczny szrot, jak tu mówią lokalni "junkyard" :-)
No więc jednak się tarcza ugina. Oczywiście nie metal.
Ta płyta dociskowa po prostu zrobiona jest z dwu kawałków
stalowych połączonych zalewą gumową! Środek jest na
sztywno dokręcony do ośki kompresora. Zewnętrzna część
tarczy dociskowej rzeczywiście odstaje od kółka pasowego
jakąś małą szparę. Elektromagnes działa przez szpary
w kółku pasowym, czyli pole magnetyczne "prześwituje"
na drugą stronę, albo nawet działa jako "wzmacniacz"
(rdzeń ferro) i ta płyta dociskowa po prostu zamyka
obwód magnetyczny - likwidując szparę.
Jak magnes zadziała to tarcza się na gumie ugina
w stronę kompresora i dotyka na tarcie kółko pasowe.
I już wszystko jasne

))
Tak jak pisalem wczesniej - proste jak konstrukcja CEPA!
Acha - wiem też o co chodziło z tym mierzeniem szczeliny
przy załączonej cewce - chodziło im pewnie o to, że ten
czujnik przykłada się do płyty przy niezasilonej cewce,
zeruje wskaźnik, po czym przykłada napięcie do cewki,
płyta się "przytula" do kółka pasowego i czujnik nam
pięknie pokazuje o ile się płyta dociskowa poruszyła...
Nawiasem mówiąc, wiedząc teraz nieco więcej jak to działa
na przykładzie kompresora zdobytego na szrocie jestem
chyba w stanie zobaczyć co się dzieje z moim kompresorem.
Otóż gdy auto ma wyłączona klimę (czyli cewka elektromagnesu
sprzęgla klimy jest wyłączona) to kółko pasowe kompresora
jest PRZEKRZYWIONE w stronę paska!!! Gdy klima się załącza
to cewka przytulając płytę dociskową prostuje całe kółko
pasowe. Wniosek z tego płynie taki, że albo mam wciąż
pasek naciągnięty za mocno (mimo iż już poluzowałem go!)
albo padło łożysko kółka pasowego i kółko się "chybocze".
Innymi słowy -
niezłe są jaja i szykuje mi się fajna zabawa na jutro
J.F.
Guest
Sun Sep 10, 2006 7:44 am
On Sat, 9 Sep 2006 18:23:55 -0500, Pszemol wrote:
Quote:
Zewnętrzna część
tarczy dociskowej rzeczywiście odstaje od kółka pasowego
jakąś małą szparę. Elektromagnes działa przez szpary
w kółku pasowym, czyli pole magnetyczne "prześwituje"
na drugą stronę, albo nawet działa jako "wzmacniacz"
(rdzeń ferro) i ta płyta dociskowa po prostu zamyka
obwód magnetyczny - likwidując szparę.
Dokladnie tak. Nie "przez szpare", tylko [jak sie domyslam]
cewka jest wsadzona w takie korytko stalowe.
Ktore w przekroju ma ksztalt U i dziala jak magnes podkowiasty.
Przyciagaloby mocno kazda plyte stalowa, wiec specjalnie
w rotorze sa te podluzne obwodowe otwory zeby sie strumien musial
zamykac przez powietrze. Fragmenty rotora robia wiec niejako
za nabiegunniki magnesu, a obwod zamyka dopiero plyta dociskowa.
Quote:
Otóż gdy auto ma wyłączona klimę (czyli cewka elektromagnesu
sprzęgla klimy jest wyłączona) to kółko pasowe kompresora
jest PRZEKRZYWIONE w stronę paska!!! Gdy klima się załącza
to cewka przytulając płytę dociskową prostuje całe kółko
pasowe. Wniosek z tego płynie taki, że albo mam wciąż
pasek naciągnięty za mocno (mimo iż już poluzowałem go!)
albo padło łożysko kółka pasowego i kółko się "chybocze".
Padlo. A potwierdzic to mozesz reka.
Quote:
Innymi słowy -
niezłe są jaja i szykuje mi się fajna zabawa na jutro
Prosta operacja, tylko szczypce do segerow potrzebne :-)
J.
Pszemol
Guest
Sun Sep 10, 2006 1:20 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:iuf7g2tup4q8bfi9g31utv54nuivc0fq71@4ax.com...
Quote:
Dokladnie tak. Nie "przez szpare", tylko [jak sie domyslam]
cewka jest wsadzona w takie korytko stalowe.
Ktore w przekroju ma ksztalt U i dziala jak magnes podkowiasty.
Przyciagaloby mocno kazda plyte stalowa, wiec specjalnie
w rotorze sa te podluzne obwodowe otwory zeby sie strumien musial
zamykac przez powietrze. Fragmenty rotora robia wiec niejako
za nabiegunniki magnesu, a obwod zamyka dopiero plyta dociskowa.
Tak to wygląda. Na dodatek przyjrzałem się temu sprzęgłu ze
szrotu i chyba ma biedak już wytartą całkiem warstwę cierną.
Pójdę jednak do sklepu kupić nowe, a to oddam na szrot...
Nie dają skubańcy spowrotem pieniędzy ale "store credit".
Coś sobie kiedyś znajdę na tym szrocie, na pewno ;-)
Quote:
Padlo. A potwierdzic to mozesz reka.
Na to wygląda. A toyota mogła się tym paskiem za bardzo
naciągniętym dołożyć mi do tego, albo był zwykły zbieg
okoliczności. W końcu sprzęgło to wytrzymało ładne 214 tyś mil.
Quote:
Innymi słowy -
niezłe są jaja i szykuje mi się fajna zabawa na jutro ;-)
Prosta operacja, tylko szczypce do segerow potrzebne
Dziś tego robił chyba nie będę bo deszcz leje jak z cebra.
Szczypce do "segerów"? To ichniejsze 'snap ring' nazywa się
w Polsce segerem ?
Guest
Sun Sep 10, 2006 3:40 pm
Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote:
Quote:
Prosta operacja, tylko szczypce do segerow potrzebne :-)
Dziś tego robił chyba nie będę bo deszcz leje jak z cebra.
Szczypce do "segerów"? To ichniejsze 'snap ring' nazywa się
w Polsce segerem ?
SEEGER Rings. TM of Seeger-Orbis ;)
po angielsku też piszą czasami seger/seeger
http://www.ducati.com/glossary_popup.jhtml?idLemma=143&language=ENG&idLemma=143&language=ENG
http://www.proz.com/kudoz/610857?rifle_url=610857,610891,610915
Pszemol
Guest
Sun Sep 10, 2006 4:29 pm
<pisz_na.mirek@dionizos.zind.ikem.pwr.wroc.pl> wrote in message news:ee17in$7a6$1@panorama.wcss.wroc.pl...
Quote:
Nie znałem tej nazwy - dzięki...
Goto page Previous 1, 2, 3 Next