Goto page Previous 1, 2, 3, 4
A. Grodecki
Guest
Thu Oct 11, 2007 12:02 am
Marek Lewandowski napisał(a):
Quote:
A. Grodecki wrote:
Ok, więc wycofuję się z takiego podejścia.
Ale również o tym było, ze w takich tunelach są drogowskazy.
Oczywiscie, ze sa. Ale nie zawsze pomocne. Pamietam bladzenie (bez
nawigacji) w okolicy Luxemburga: Drogowskazy do centrum prowadza w
kolko (!) - kto nie wie, kreci runde dookola centrum.
Uprzedzajac: nie, nie spodziewam sie, ze drogowskazy beda prowadzily
do jednego punktu z tabliczka ,,tu jest centrum'', ale niech mnie
prosze nie prowadza w kolko po drogach obwodowych!
Ogólnie
zgodzisz się chyba, że trzeba patrzeć głównie na drogę, bo są tam też
inni użytkownicy oraz różnej maści znaki drogowe. A nie ślepo wierzyć i
gapić się bez przerwy na ekran odbiornika.
Ty chyba nie jezdziles nigdy z nawigacja, albo masz taka do kitu.
Po pierwsze: nawigacji sie slucha, a nie sie na nia gapi.
W Twoich kategoriach mam taka do kitu. Bo nie chciałem gadającej.
Quote:
Po drugie: z ekranu - po zaprogramowaniu trasy - korzysta sie najwyzej
do sprawdzania topologii wiekszych nieznanych skrzyzowan. I nie mowie
tu o normalnych zjazdach czy skrzyzowaniach, tylko o wynalazkach typu:
http://img505.imageshack.us/img505/5180/rondob10sa4.jpg
(propouje eksperyment myslowy: przejechac to z poludnia na polnoc, nie
znajac topologii - na mapie oznaczone jest jako rondo).
Na takie rondo się nie natknąłem. Ale przypuszczam po widoku z góry, że
kierunkowskazów na wlotach nie brakuje;) Tak więc wystarczy umieć czytać.
Jeśli chodzi o używanie GPS-a w samochodzie, to dla mnie osobiscie
najbardziej użyteczna jest mapa na ekranie jako taka. Bo kiedy chcę
wyprzedzac w dzikim terenie kórego nie znam, szczególnie w nocy, zawsze
sprawdzam czy mi sie nagle jakiś zakręt nie pojawi albo droga wpadająca
w moją. Jako nawigacji używam GPS nieczęsto. Zwykle zadowalam się
wektorem kierunku i tylko czasami włączam trasę dokładną.
Wolę sam podejmowac decyzje, kiedy i gdzie skręcić, niż żeby ktoś/coś to
robiło za mnie. Wtedy mózg wyłącza się z myślenia, co nie jest dobre.
Miałem juz problemy z nawigacją automatyczną w Danii, i wolę ufać sobie.
Ale wolność Tomku w swoim domku - każdy widzi te sprawy inaczej.
Quote:
Samochód w mieście to nie
odrzutowiec w chmurach. Wszystko widać, chyba że jest gęsta mgła :)
Gdzie mieszkasz?
Pod W-wą, na obrzeżach.
Quote:
Wszystkie nasze firmowe samochody maja systemy nawigacji. Inwestycja
zwrocila sie w kilka miesiecy, mimo horendalnych cen fabrycznych
systemow (BMW: 1200 euro, Volvo: 2000 euro, VW?). Wypadkow nie
stwierdzono.
ja tych badań nie robiłem, tyko o nich czytalem.
Quote:
Zapewne zwyczajnie za malo jezdzisz po nieznanych trasach.
Mniej więcej raz na miesiąc jadę w miejsce zupełnie mi nieznane i bardzo
odległe. Bez mapy albo GPS ani rusz.
No i w PL
Quote:
za duzo tuneli nie ma. Kopnij sie raz w kierunku Alp,
Nie mam potrzeby, więc doświadczenia nie wykonam raczej.
czy banalniej -
Quote:
przez Alzacje na Luksemburg, to pogadamy o gubieniu lokalizacji w
tunelach i zadaszeniach.
Chcesz przez to powiedzieć, że nawigacja zamontowana w Volvo "widzi"
sygnał GPS w alpejskim tunelu???
--
Pozdrawiam,
A. Grodecki
"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."
Marek Lewandowski
Guest
Thu Oct 11, 2007 7:28 am
On Oct 11, 1:02 am, "A. Grodecki" <b...@adresu.com> wrote:
Quote:
Ty chyba nie jezdziles nigdy z nawigacja, albo masz taka do kitu.
Po pierwsze: nawigacji sie slucha, a nie sie na nia gapi.
W Twoich kategoriach mam taka do kitu. Bo nie chciałem gadającej.
,, trzeba patrzeć głównie na drogę, bo są tam też
inni użytkownicy oraz różnej maści znaki drogowe. A nie ślepo wierzyć
i
gapić się bez przerwy na ekran odbiornika.''
Twoje slowa, czyli sam uwazasz, ze takiej nawigacji uzywac nie nalezy.
Quote:
http://img505.imageshack.us/img505/5180/rondob10sa4.jpg
(propouje eksperyment myslowy: przejechac to z poludnia na polnoc, nie
Na takie rondo się nie natknąłem. Ale przypuszczam po widoku z góry, że
kierunkowskazów na wlotach nie brakuje;)
Brakowac nie brakuje, ale nie odnosza sie do topologii skrzyzowania:
na zasadzie - droga w prawo do autostrady, na wprost do centrum.
Quote:
Jeśli chodzi o używanie GPS-a w samochodzie, to dla mnie osobiscie
najbardziej użyteczna jest mapa na ekranie jako taka. Bo kiedy chcę
wyprzedzac w dzikim terenie kórego nie znam, szczególnie w nocy, zawsze
sprawdzam czy mi sie nagle jakiś zakręt nie pojawi albo droga wpadająca
w moją.
Czyli wierzysz mapie, jesli chodzi o wlasne zycie...
Quote:
Samochód w mieście to nie
odrzutowiec w chmurach. Wszystko widać, chyba że jest gęsta mgła :)
Gdzie mieszkasz?
Pod W-wą, na obrzeżach.
I co, sama Warszawe znasz na tyle, zeby widziec, jak przejechac z
poludnia na polnoc optymalnie?
Quote:
przez Alzacje na Luksemburg, to pogadamy o gubieniu lokalizacji w
tunelach i zadaszeniach.
Chcesz przez to powiedzieć, że nawigacja zamontowana w Volvo "widzi"
sygnał GPS w alpejskim tunelu???
Bron Boze - wlasnie nie lapie i dlatego ciesze sie z poprawiajacej sie
czulosci odobiornikow i zdolnosci do lokalizacji w coraz trudniejszych
warunkach. Moj stary GPS gubil lokalizacje i w tunelach i pod
zadaszeniami przeciwlawinowymi, nowszy - gubi w tunelach, ale znajduje
sie jeszcze przed koncem tunelu i nie gubi pod zadaszeniami. Jak dla
mnie czysty zysk.
--
Marek Lewandowski
William
Guest
Thu Oct 11, 2007 8:11 am
Quote:
Nie bardzo sie z tym zgadzam. Do tcyh celów (mam laptopa) uważam ze lepszym
roziwazaniem, oczywiscie z pominięciem komfortu uzywania itp, jest
wydatkowanie 160 -170 zł (w przydpadku holuxa) niz zakupienie np mio - 350
za ok 800 zł (pomijam map), który widziałem w działaniu i wydaje mi sie
(nie obrazając oczywiście nikogo) taką troche zabawką. Nie uzywam samochodu
na tyle, zeby prowadzenie przez nawigatora było mi niezbędne codziennie
albo bardzo często.
A możesz podzielić się opinią jaką mapę na PC warto kupić ? IMHO nawigacja na laptopie nie jest złym pomysłem bo jadąc za granicę i tak będzie mnie z niego pilotował pasażer a przy okazji dzieci obejrzą film. A jeżdżąc do pracy czy do kina nawigacja na konsoli mi niepotrzebna.
William
Guest
Thu Oct 11, 2007 8:17 am
Quote:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=51.560157,-0.532579&spn=0.012139,0.030899&t=k&z=15&om=1
Zwróc uwage na finezyjny zjazd z polowie luku np. chcesz zjechac z 79 (jadac od Myslowic czyli ze wschodu) dojechac np. do ul Ryszarda
A. Grodecki
Guest
Thu Oct 11, 2007 8:27 am
Marek Lewandowski napisał(a):
Quote:
Twoje slowa, czyli sam uwazasz, ze takiej nawigacji uzywac nie nalezy.
Z umiarem. Im mniej, tym lepiej. A w miarę możliwosci wcale.
Quote:
Czyli wierzysz mapie, jesli chodzi o wlasne zycie...
Jesli jest noc, a ja będę wyprzedzać tak czy owak, to lepiej wiedzieć
czy jest blisko droga poprzeczna czy raczej jej nie ma. Jeśli jest na
mapie jest też w rzeczywistości. W druga stronę juz nie zachodzi. Przed
rowerami bez światewł też GPS nie chroni. Póki co informacja pionowa w
odbiornikach samochodowych nie jest prezentowana, a to tez bardzo ważne.
Zresztą map topo dla Polski w zasadzie nie ma.
Ale najbardziej uzyteczna jest wiedza o zakrętach w nocy, gdy jedzie się
szybko.
Quote:
I co, sama Warszawe znasz na tyle, zeby widziec, jak przejechac z
poludnia na polnoc optymalnie?
Nie musze optymalnie, byle sprawnie. Do tego lepsza jest znajomość
bieżącej sytuacji niż GPS, bo Warszawa jest rozkopana. Ale ogólnie -
owszem, nie potrzebuję GPS w Wawie ani mapy, dopóki nie szukam
konkretnego, jakiegoś "dziwnego" adresu, gdzie nigdy wcześniej nie byłem.
W 2005 kilkakrotnie przejeżdżałem przez Hamburg, wówczas rozkopany. Bez
GPS i bez mapy, tylko po znakach. I ani razu się nie zgubiłem. Nie
dlatego, że jestem genialny, tylko dlatego, że znaki były wystarczające.
Quote:
Bron Boze - wlasnie nie lapie i dlatego ciesze sie z poprawiajacej sie
czulosci odobiornikow i zdolnosci do lokalizacji w coraz trudniejszych
warunkach. Moj stary GPS gubil lokalizacje i w tunelach i pod
zadaszeniami przeciwlawinowymi, nowszy - gubi w tunelach, ale znajduje
sie jeszcze przed koncem tunelu i nie gubi pod zadaszeniami. Jak dla
mnie czysty zysk.
To zrozumiałe. Ale konkluzja jest taka, że GPS to nie plaster na
wszelkie dolegliwości. W pojedździe pzrede wszystkim trzeba być czujnym.
Quote:
--
Marek Lewandowski
--
Pozdrawiam,
A. Grodecki
"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."
Guest
Thu Oct 11, 2007 12:41 pm
William <nie@ma.mnie.pl> wrote:
Quote:
Dopiero za trzecim razem zrozumiałem oznakowanie (jadąc 10 km/h) :(
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=50.178327,18.888609&spn=0.002982,0.007725&t=h&z=17&om=1
Jadąc z północnego wschodu 44 chcę skręcić na wschód na 81.
Tu na mapie ładnie widać dwa zjazdy w prawo na 81:
- pierwszy na zachód (Katowice)
- drugi na wschód (Wisła)
Ale jak wyłaczysz mapę i powiekszysz zdjęcie to zobaczycie z czym miałem
problem. Oba zjazdy zaczynają się prawie w jednym miejscu - ten drugi jest
niewidoczy nawet jak jedziesz środkowym pasem (przesłonięty barierą czy
skarpą - nie pamiętam).
A jak zaglądasz w pierwszy to widzisz (tylko - nie ma innej) tablicę z
napisem 81 Wisła - sęk w tym, że ta tablica stoi po lewej stronie na skarpie
rodzielającej
JR
Guest
Thu Oct 11, 2007 4:30 pm
odbiornik navbie GM720 USB SIRF STAR III
czułość w trybie śledzenia wg producenta: -159 dBm
===========
warunki odbioru:
trzecie piętro, nade mną tylko strych, pokój z dużym oknem,
z _żaluzjami_, widok na zachód, za oknem logia o głębokośći ok. 1.5m;
wokół budynki o tej samej wysokości;
==========================
zsynchronizowanie/złapanie sg. GPS w pokoju praktycznie niemożliwe,
nawet ok. 0.2m od okna (czekałem ok. 5 minut);
po wystawieniu odbiornika na zewnątrz okna, na parapet,
synchronizuje się w ok. 30..40s, łapie sg. z 6..9 satelitów;
po przeniesieniu odbiornika do pokoju, utrzymuje odbiór
w odległości ok. 3m od okna;
widocznych jest 4..7 satelitów (najczęściej 5,6);
zdarzaja się "zaniki" sg.. jednak "powrót" jest dość szybki;
pozycja "oscyluje" w granicach 10..30m
===
to tak na szybko (godzina testów)
sadziłem, że będzie lepiej z łapaniem/synchronizacja sg.
--
pozdrawiam
JR
J.F.
Guest
Thu Oct 11, 2007 4:36 pm
On Thu, 11 Oct 2007 17:30:43 +0200, JR wrote:
Quote:
warunki odbioru:
trzecie piętro, nade mną tylko strych, pokój z dużym oknem,
z _żaluzjami_, widok na zachód, za oknem logia o głębokośći ok. 1.5m;
Wiesz, dosc istotne bedzie czy strop nad toba drewniany czy zelbetowy,
dach z blachy czy ceramiki, zaluzje rozumiem metalowe poziome,
ale budynek z cegly czy oblozony siatka przy tynkowaniu ...
J.
JR
Guest
Thu Oct 11, 2007 4:48 pm
Użytkownik "J.F." :
Quote:
Wiesz, dosc istotne bedzie czy strop nad toba drewniany czy zelbetowy,
dach z blachy czy ceramiki, zaluzje rozumiem metalowe poziome,
ale budynek z cegly czy oblozony siatka przy tynkowaniu ...
blok z cegły, lata 60-te, stropy -- płyty żelbetowe, dach kryty papa;
budynek ocieplony styropianem (10cm), siatka pod tynkiem
jakieś PCV?[
żaluzje typowe -Al
;-)
xxxx
Guest
Thu Oct 11, 2007 5:46 pm
Był 11 październik 2007 roku (czwartek) gdy o godz. 17:48, wszystkim znany
*JR* napisał(a):
Quote:
Użytkownik "J.F." :
Wiesz, dosc istotne bedzie czy strop nad toba drewniany czy zelbetowy,
dach z blachy czy ceramiki, zaluzje rozumiem metalowe poziome,
ale budynek z cegly czy oblozony siatka przy tynkowaniu ...
blok z cegły, lata 60-te, stropy -- płyty żelbetowe, dach kryty papa;
budynek ocieplony styropianem (10cm), siatka pod tynkiem
jakieś PCV?[
żaluzje typowe -Al
;-)
Dziękuję ci bardzo. Myslałem o nim jako odbiorniku do jakiegos navigatora.
Tak ze planowany jest do pracy w samochodzie na podszybiu lub (o ile da
rade w schowku). A jak z jego prawdziwą lokalizacją. Tzn jaka jest
faktycznie dokłądnośc wskazań czy taka jak podają w danych 2m<
Andrzej
--
Pozdrawiam
---------------
***ERA****
aby wysłać maila:
http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei
JR
Guest
Thu Oct 11, 2007 6:52 pm
Użytkownik "xxxx" :
Quote:
Dziękuję ci bardzo. Myslałem o nim jako odbiorniku do jakiegos navigatora.
Tak ze planowany jest do pracy w samochodzie na podszybiu lub (o ile da
rade w schowku). A jak z jego prawdziwą lokalizacją. Tzn jaka jest
faktycznie dokłądnośc wskazań czy taka jak podają w danych 2m
Andrzej
--
oj.. obawiam się, że to tylko dane marketingowe;
podobno Sirf pod tym względem nie jest najlepszy;
nie sprawdzałem go jeszcze na powietrzu -- w aucie;
teraz ok. 4m od okna przy zasłoniętych żaluzjach widzi
tylko 3 satelity
tu masz specyfikację producenta:
Performance
Receiver 20 parallel channels
Frequency L1, 1.57542 GHz, C/A code
Acquisition time
Cold Approximately 42 seconds, typical TTFF(95%)
Warm Approximately 38 seconds, typical TTFF(95%)
Hot Approximately 01 seconds, typical TTFF(95%)
Re-acquisition Once per 0.1 second, continuous
GPS accuracy
Position 2D RMS: approx. 10m
Sensitivity
Acquisition -149 dBm (average) or less in Normal mode
-159 dBm (average) or less in High sensitivity mode
Tracking -159 dBm (average) or less
Dynamics
Altitude Max. 18000 m
Velocity Max. 515 m/sec
Acceleration ?4g
Power
Power Supply +4.5VCD to +5.5VCD
--
pzdr.
JR
Goto page Previous 1, 2, 3, 4