Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next
xxxx
Guest
Wed Oct 10, 2007 4:57 pm
Był 7 październik 2007 roku (niedziela) gdy o godz. 23:45, wszystkim znany
*JR* napisał(a):
Quote:
jaka jest praktycznie czułość takiego odbiornika
GM720 USB SIRF STAR III?
sprzedawcy podaja różnie: -159 dBm lub -152 dBm
chodzi mi o to czy bez problemu będzie działał w pomieszczeniu,
powiedzmy 4m od okna?
Obserwuje ten wątek bo jestem zainteresopwany zakupem tego odbiornika
(podejrzewam że chodzi o navbi nGM720 USB SIRF STAR III).
Myslałem że bedą jakieś ciekawe opinie. Dyskusja zeszła jednak na inny tor.
Moze więć którys z kolegów napisze coś wiecej. Zastawiam sie (opcjonarnie)
nad Holuxem na usb. Nie ukrywam ze z uwgi na brak kasy .. przewagę w chwili
obecnej na NAVBI (roznica w cenie 60 zl) ale decyzji jeszcze nie podjąłem.
Interesuje mnie wasze zdanie czy warto dołozyć do tego Holuksa czy też
zostać przy NAVBI (ten sam chipset)
--
Pozdrawiam
---------------
***ERA****
aby wysłać maila:
http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei
JR
Guest
Wed Oct 10, 2007 5:49 pm
za kilka dni napiszę jak sprawuje się navbi
--
pzdr.
JR
xxxx
Guest
Wed Oct 10, 2007 6:32 pm
Był 10 październik 2007 roku (środa) gdy o godz. 18:49, wszystkim znany
*JR* napisał(a):
Quote:
za kilka dni napiszę jak sprawuje się navbi
Kiupiłeś? Kiedy spodziewasz się dostawy
Dzięki.Poczekam ale moze ktoś wie i juz podzieli sie spostrzeniami.. bo
chciałbym podjąć decyzję jak najszybciej
--
Pozdrawiam
---------------
***ERA****
aby wysłać maila:
http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei
A. Grodecki
Guest
Wed Oct 10, 2007 7:22 pm
Marek Lewandowski napisał(a):
Quote:
A mi owszem. Nie po piwnicach, podziemiach i kanalach, tylko po
normalnych parkingach. W cywilizowanym swiecie sporo z nich jest
pietrowych lub podziemnych.
Poza tym - nigdy nie jechales po szosie, ktora sie w tunelu rozwidla?
Po autostradzie, ktora ma po kilometrze tunelu zjazd na rampe?
Jak zwykle dyskusja sprowadza sie do standardu: jesli TY czegos nie
robisz, to jest to bzdurne, niepotrzebne badz dziadowskie.
Ok, więc wycofuję się z takiego podejścia.
Ale również o tym było, ze w takich tunelach są drogowskazy. Ogólnie
zgodzisz się chyba, że trzeba patrzeć głównie na drogę, bo są tam też
inni użytkownicy oraz różnej maści znaki drogowe. A nie ślepo wierzyć i
gapić się bez przerwy na ekran odbiornika. Samochód w mieście to nie
odrzutowiec w chmurach. Wszystko widać, chyba że jest gęsta mgła
Z różnych badań wynika, że nadużywanie elektronicznych gażetów w
samochodach prowadzi do większej liczby wypadków.
Zresztą mapy miewają błędy, nie mówiąc już o odbiornikach wytyczających
trasę.
Quote:
Do odbiornika stacjonarnego mam podłączoną antenę zewnętrzną, która jest
przyklejona do dachu na zewnątrz. Mam odbiór w każdych warunkach.
Pod dachem tez? W tunelach?
Nie. Chyba nie. Ale wtedy zupełnie nie potrzebuję.
--
Pozdrawiam,
A. Grodecki
"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."
A. Grodecki
Guest
Wed Oct 10, 2007 7:26 pm
xxxx napisał(a):
Quote:
Obserwuje ten wątek bo jestem zainteresopwany zakupem tego odbiornika
(podejrzewam że chodzi o navbi nGM720 USB SIRF STAR III).
Myslałem że bedą jakieś ciekawe opinie. Dyskusja zeszła jednak na inny tor.
Jest forum specjalistyczne gps.pl.
Gdybyś chciał słuchać rad, to jeśli myślisz o samochodzie, kup odbiornik
dedykowany a nie palma. Jeśli jesty problem z kasą, to lepiej dozbierać
niż władować się w palma. Niejeden przed tobą w taką pułapkę
oszczędności wpadł i potem żałował.
--
Pozdrawiam,
A. Grodecki
"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."
xxxx
Guest
Wed Oct 10, 2007 7:49 pm
Był 10 październik 2007 roku (środa) gdy o godz. 20:26, wszystkim znany *A.
Grodecki* napisał(a):
Quote:
Jest forum specjalistyczne gps.pl.
Gdybyś chciał słuchać rad, to jeśli myślisz o samochodzie, kup odbiornik
dedykowany a nie palma. Jeśli jesty problem z kasą, to lepiej dozbierać
niż władować się w palma. Niejeden przed tobą w taką pułapkę
oszczędności wpadł i potem żałował.
Nie bardzo sie z tym zgadzam. Do tcyh celów (mam laptopa) uważam ze lepszym
roziwazaniem, oczywiscie z pominięciem komfortu uzywania itp, jest
wydatkowanie 160 -170 zł (w przydpadku holuxa) niz zakupienie np mio - 350
za ok 800 zł (pomijam map), który widziałem w działaniu i wydaje mi sie
(nie obrazając oczywiście nikogo) taką troche zabawką. Nie uzywam samochodu
na tyle, zeby prowadzenie przez nawigatora było mi niezbędne codziennie
albo bardzo często.
Na forum gps.pl rzadko kto zaglada (bo też go obserwuję). Użykowników
odbiornika gps w połaczeniu z laptopem jest troche sadząc chociażby po
sprzedanych odbiornikach ze złaczem USB na jakie sie zdecydowałem.
--
Pozdrawiam
---------------
***ERA****
aby wysłać maila:
http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei
Marek Lewandowski
Guest
Wed Oct 10, 2007 8:42 pm
On Oct 10, 8:26 pm, "A. Grodecki" <b...@adresu.com> wrote:
Quote:
Obserwuje ten wątek bo jestem zainteresopwany zakupem tego odbiornika
(podejrzewam że chodzi o navbi nGM720 USB SIRF STAR III).
Myslałem że bedą jakieś ciekawe opinie. Dyskusja zeszła jednak na inny tor.
Gdybyś chciał słuchać rad, to jeśli myślisz o samochodzie, kup odbiornik
dedykowany a nie palma. Jeśli jesty problem z kasą, to lepiej dozbierać
niż władować się w palma. Niejeden przed tobą w taką pułapkę
oszczędności wpadł i potem żałował.
O Palmie sie nie wypowiem, ale rozwiazanie z Pocket PC jak na razie
sobie chwale ja, chwali dwoch kumpli, ktorzy regularnie jezdza i nie
bardzo widze powod, dla ktorego mialbym tego rozwiazania zalowac...
Jako lepsze uwazam dedykowane nawigacje, ale tylko, jesli sa
fabrycznie zintegrowane w desce rozdzielczej - i to nie ze wzgledu na
jakosc dzialania takiej nawigacji, ale na to, ze takie urzadzenie nie
musi byc zintegrowane ze swoim interfejsem w jednym miejscu - ekran
moze byc na wysokosci oczu, przy zegarach, a sterowanie np. w
podlokietniku, przy czym zadne kable nigdzie sie nie placza i w razie
wypadku nie ma zadnych trzymajek, na ktore sie mozna nadziac. Ale
systemy typu TomTom One, czy NaVue Garmina nie maja tej zalety, a
tylko ograniczona funkcjonalnosc.
--
Marek Lewandowski
A. Grodecki
Guest
Wed Oct 10, 2007 8:49 pm
xxxx napisał(a):
Quote:
Nie bardzo sie z tym zgadzam. Do tcyh celów (mam laptopa) uważam ze lepszym
roziwazaniem, oczywiscie z pominięciem komfortu uzywania itp, jest
wydatkowanie 160 -170 zł (w przydpadku holuxa) niz zakupienie np mio - 350
za ok 800 zł (pomijam map), który widziałem w działaniu i wydaje mi sie
(nie obrazając oczywiście nikogo) taką troche zabawką. Nie uzywam samochodu
na tyle, zeby prowadzenie przez nawigatora było mi niezbędne codziennie
albo bardzo często.
Bo Mio to jest zabawka. Miałem na myśli coś w rodzaju Garmina czy TomToma.
Ale jak ci nie potrzeba do samochodu to w ogóle po co GPS? Laptop w
samochodzie na siedzeniu to koszmar i do tego niebezpieczna sprawa.
A "w miasto" (nieznane) ze sobą laptopa nie zabierzesz. Mio w którym
bateria wytrzymuje pięć godzin w porywach też się nie sprawdzi.
Quote:
Na forum gps.pl rzadko kto zaglada (bo też go obserwuję). Użykowników
odbiornika gps w połaczeniu z laptopem jest troche sadząc chociażby po
sprzedanych odbiornikach ze złaczem USB na jakie sie zdecydowałem.
Ale pokierują Cię do miejsc, gdzie tematy zostały wyczerpującoi omówione.
--
Pozdrawiam,
A. Grodecki
"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."
Marek Lewandowski
Guest
Wed Oct 10, 2007 8:50 pm
A. Grodecki wrote:
Quote:
Ok, więc wycofuję się z takiego podejścia.
Ale również o tym było, ze w takich tunelach są drogowskazy.
Oczywiscie, ze sa. Ale nie zawsze pomocne. Pamietam bladzenie (bez
nawigacji) w okolicy Luxemburga: Drogowskazy do centrum prowadza w
kolko (!) - kto nie wie, kreci runde dookola centrum.
Uprzedzajac: nie, nie spodziewam sie, ze drogowskazy beda prowadzily
do jednego punktu z tabliczka ,,tu jest centrum'', ale niech mnie
prosze nie prowadza w kolko po drogach obwodowych!
Quote:
Ogólnie
zgodzisz się chyba, że trzeba patrzeć głównie na drogę, bo są tam też
inni użytkownicy oraz różnej maści znaki drogowe. A nie ślepo wierzyć i
gapić się bez przerwy na ekran odbiornika.
Ty chyba nie jezdziles nigdy z nawigacja, albo masz taka do kitu.
Po pierwsze: nawigacji sie slucha, a nie sie na nia gapi.
Po drugie: z ekranu - po zaprogramowaniu trasy - korzysta sie najwyzej
do sprawdzania topologii wiekszych nieznanych skrzyzowan. I nie mowie
tu o normalnych zjazdach czy skrzyzowaniach, tylko o wynalazkach typu:
http://img505.imageshack.us/img505/5180/rondob10sa4.jpg
(propouje eksperyment myslowy: przejechac to z poludnia na polnoc, nie
znajac topologii - na mapie oznaczone jest jako rondo).
Quote:
Samochód w mieście to nie
odrzutowiec w chmurach. Wszystko widać, chyba że jest gęsta mgła
Gdzie mieszkasz?
Quote:
Z różnych badań wynika, że nadużywanie elektronicznych gażetów w
samochodach prowadzi do większej liczby wypadków.
Wszystkie nasze firmowe samochody maja systemy nawigacji. Inwestycja
zwrocila sie w kilka miesiecy, mimo horendalnych cen fabrycznych
systemow (BMW: 1200 euro, Volvo: 2000 euro, VW?). Wypadkow nie
stwierdzono.
Quote:
Zresztą mapy miewają błędy, nie mówiąc już o odbiornikach wytyczających
trasę.
W Polsce mapy sa na razie mocno takie sobie, ale poprawiaja sie z
kazdym rokiem. W Niemczech znalazlem dotychczas 3 bledy w mojej
aktualnej mapie: 2 miejsca, gdzie w ostatnie 12 miesiecy wybudowano
cos, 1 miejsce, gdzie miano wybudowac, a nie wybudowano. Fakt, nie
jezdze duzo, cos 50 tysiecy rocznie z czego jakies 10 tysiecy poza
znanymi trasami, ale 3 solidne byki to nie jest duzo.
Quote:
Nie. Chyba nie. Ale wtedy zupełnie nie potrzebuję.
Zapewne zwyczajnie za malo jezdzisz po nieznanych trasach. No i w PL
za duzo tuneli nie ma. Kopnij sie raz w kierunku Alp, czy banalniej -
przez Alzacje na Luksemburg, to pogadamy o gubieniu lokalizacji w
tunelach i zadaszeniach.
--
Marek Lewandowski
Waldemar Krzok
Guest
Wed Oct 10, 2007 10:10 pm
Marek Lewandowski schrieb:
Quote:
Ty chyba nie jezdziles nigdy z nawigacja, albo masz taka do kitu.
Po pierwsze: nawigacji sie slucha, a nie sie na nia gapi.
Po drugie: z ekranu - po zaprogramowaniu trasy - korzysta sie najwyzej
do sprawdzania topologii wiekszych nieznanych skrzyzowan. I nie mowie
tu o normalnych zjazdach czy skrzyzowaniach, tylko o wynalazkach typu:
http://img505.imageshack.us/img505/5180/rondob10sa4.jpg
(propouje eksperyment myslowy: przejechac to z poludnia na polnoc, nie
znajac topologii - na mapie oznaczone jest jako rondo).
to jest lepsze
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Swindon_Magic_Roundabout_eng.png
Quote:
Zresztą mapy miewają błędy, nie mówiąc już o odbiornikach wytyczających
trasę.
W Polsce mapy sa na razie mocno takie sobie, ale poprawiaja sie z
kazdym rokiem. W Niemczech znalazlem dotychczas 3 bledy w mojej
aktualnej mapie: 2 miejsca, gdzie w ostatnie 12 miesiecy wybudowano
cos, 1 miejsce, gdzie miano wybudowac, a nie wybudowano. Fakt, nie
jezdze duzo, cos 50 tysiecy rocznie z czego jakies 10 tysiecy poza
znanymi trasami, ale 3 solidne byki to nie jest duzo.
Nie. Chyba nie. Ale wtedy zupełnie nie potrzebuję.
Zapewne zwyczajnie za malo jezdzisz po nieznanych trasach. No i w PL
za duzo tuneli nie ma. Kopnij sie raz w kierunku Alp, czy banalniej -
przez Alzacje na Luksemburg, to pogadamy o gubieniu lokalizacji w
tunelach i zadaszeniach.
W Polsce mi się udało wjechać na drogę nieutwardzoną, dzięki temu
zakopałem się serdecznie i wyciągano mnie traktorem. Niby moja głupota,
ale nie całkiem. Po prostu nie widziałem, że droga nieutwardzona (bo
dużo śniegu było). A wszystko to dzięki systemowi nawigacyjnemu. Ale nie
bluzgam, bez nawigacji już w nieznane nie ruszam.
Waldek
Marek Lewandowski
Guest
Wed Oct 10, 2007 10:22 pm
On Oct 10, 11:10 pm, Waldemar Krzok <waldemar.kr...@infocity.de>
wrote:
Quote:
Jest lepsze, ale tamto przejezdzam osobiscie minimum 2 razy na
tydzien, a w Swindon nie bylem :)
Quote:
W Polsce mi się udało wjechać na drogę nieutwardzoną, dzięki temu
zakopałem się serdecznie i wyciągano mnie traktorem. Niby moja głupota,
ale nie całkiem. Po prostu nie widziałem, że droga nieutwardzona (bo
dużo śniegu było). A wszystko to dzięki systemowi nawigacyjnemu. Ale nie
bluzgam, bez nawigacji już w nieznane nie ruszam.
Niestety, mapy Polski sa mocno takiesobie, co nie zmienia uzytecznosci
nawigacji jako takiej. Ale pociesze Cie: jesli pojedziesz przez Grecje
na nawigacje, to pochwalisz te polskie
Z jednej strony mapy, ktore mialem, byly - o ile dana droga BYLA na
mapie - dokladne na tyle, ze dziewczyna mogla mnie pilotowac i dzieki
temu przez gorki przeprawialismy sie w znaczaco lepszym tempie, niz
bym sie bez pilota wazyl. Z drugiej: kategorie drog byly totalnie od
czapki, jako dobre byly oznaczone odcinki, ktorych nie daloby sie 4x4
ruszyc, juz nawet nie gruntowki, ale rozjezdzone sciezki do pol.
No ale mapy sie szybko poprawiaja, zachod ma juz praktycznie
stuprocentowe pokrycie, a i nasz kat sie dorabia coraz lepszej
dokumentacji.
--
Marek Lewandowski
J.F.
Guest
Wed Oct 10, 2007 11:05 pm
On Wed, 10 Oct 2007 14:22:05 -0700, Marek Lewandowski wrote:
Quote:
Ale to przeciez wzglednie proste, zobacz np
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=51.560157,-0.532579&spn=0.012139,0.030899&t=k&z=15&om=1
Quote:
To trzeba zobaczyc choc na zdjeciach
http://www.swindonweb.com/life/lifemagi0.htm
Quote:
Niestety, mapy Polski sa mocno takiesobie, co nie zmienia uzytecznosci
nawigacji jako takiej.
Oj, nawigacja jest tylko tak dobra jak mapy.
Ale obecnie kilka map polski jest calkiem niezlych.
J.
Marek Lewandowski
Guest
Wed Oct 10, 2007 11:27 pm
On Oct 11, 12:05 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
BEzkolizyjne?
Eeetam.
Przyjrzyj sie jeszcze raz mojemu obrazkowi i sciezce przejazdu
poludnie->polnoc. Nie sugeruj sie pustka na zdjeciu: B10 jest
normalnie bardzo obciazona.
Quote:
Niestety, mapy Polski sa mocno takiesobie, co nie zmienia uzytecznosci
nawigacji jako takiej.
Oj, nawigacja jest tylko tak dobra jak mapy.
Chodzilo mi o to, ze mimo, ze mapy PL pozostawiaja wiele do zyczenia,
to sa uzyteczne juz w takiej postaci.
Quote:
Ale obecnie kilka map polski jest calkiem niezlych.
iGO, Automapa, kto jeszcze? TomToma nie mialem okazji sprawdzic.
--
Marek Lewandowski
Marek Lewandowski
Guest
Wed Oct 10, 2007 11:39 pm
J. F. wrote:
Quote:
http://maps.google.com/maps?ie=UTF8&ll=48.779016,9.019046&spn=0.023925,0.05785&t=k&z=14&om=1
Dreieck Leonberg, zaliczam 2/tyg.
Dla ludzi nadjezdzajacych z polnocy mamy przypadek p/t: wyjezdzam z
tunelu, gdzie dalej? (to w kwestii dyskusji o uzytecznosci GPSa w
tunelach)
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&time=&date=&ttype=&sll=51.560157,-0.532579&sspn=0.011953,0.028925&ie=UTF8&t=k&om=1&ll=48.705973,9.166954&spn=0.006344,0.014462&z=16
Zjazd Echterdingen - kawalek dalej na A8, zjazd na Reutlingen...
--
Marek Lewandowski
J.F.
Guest
Wed Oct 10, 2007 11:53 pm
On Wed, 10 Oct 2007 15:27:51 -0700, Marek Lewandowski wrote:
Quote:
No wlasnie na bezkolizyjnym trzeba czasem pojechac w prawo zeby
skrecic w lewo :-)
Quote:
Przyjrzyj sie jeszcze raz mojemu obrazkowi i sciezce przejazdu
poludnie->polnoc. Nie sugeruj sie pustka na zdjeciu: B10 jest
normalnie bardzo obciazona.
Nie bardzo widze problem.
Zajmujemy lewy pas [ze strzalka prosto], wjezdzamy na rondo,
przejezdzamy jeden wjazd i przebijamy sie do do zjazdu w prawo.
Po co tu nawigacja ?
Quote:
Niestety, mapy Polski sa mocno takiesobie, co nie zmienia uzytecznosci
nawigacji jako takiej.
Oj, nawigacja jest tylko tak dobra jak mapy.
Chodzilo mi o to, ze mimo, ze mapy PL pozostawiaja wiele do zyczenia,
to sa uzyteczne juz w takiej postaci.
No wlasnie nie bardzo. M.in. dlatego sobie jeszcze nie kupilem -
placic za urzadzenie ktore na zla droge mnie sprowadzi ? Bezsens :-)
Quote:
Ale obecnie kilka map polski jest calkiem niezlych.
iGO, Automapa, kto jeszcze? TomToma nie mialem okazji sprawdzic.
GP Mapa 5, a nawet amatorski projekt UMP.
J.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next