RTV forum PL | NewsGroups PL

Zasilanie subwoofera 250W w samochodzie: przetwornica 13.8V na +43V i -43V?

Przetwornica 13.8V na +43V i -43V

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zasilanie subwoofera 250W w samochodzie: przetwornica 13.8V na +43V i -43V?

Goto page Previous  1, 2

Irokez
Guest

Fri Aug 23, 2013 5:47 pm   



W dniu 2013-08-22 11:50, Adam Wysocki pisze:
Quote:
Wymyśliłem taki układ (masa odseparowana od masy
samochodu):

http://www.chmurka.net/r/IMG_20130822_112158.jpg


Obawiam się, że ta masa przy pierwszej lepszej okazji spowoduje zgon z

powodu zwarcia -40V po podłączeniu jakiegoś źródła typu radio wbudowane

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Aug 26, 2013 7:35 am   



Hello Adam,

Monday, August 26, 2013, 8:17:17 AM, you wrote:

Quote:
Jutro też nie - odbieram syna z Okęcia.
No tak, czytałem na pms. Udało się bez problemu?

Bez problemów - Jerzu pomógł.

[...]

Quote:
Dławik wyjściowy chyba zawsze można dodać? A co do ograniczenia napięcia,
nie wystarczyłby jakiś feedback z wyjścia do wejścia dead time w TL494?
Niby tak, ale to wszystko jest partaninka AKA barokowa rzeźba w g**nie
Sad
Pytanie czy nie będzie działało...

Będzie działało ale nie wiem, czy stabilnie.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

BartekK
Guest

Mon Aug 26, 2013 8:15 am   



W dniu 2013-08-22 15:01, Adam Wysocki pisze:
Quote:
Układ prosty (oprócz tego, że zawiera jeden oczywisty błąd), ale dlaczego
miałby nie działać?
Choćby dlatego, że minus samochodu jest prawie zwarty z -45v zasilania,

czyli na masie wzmacniacza uzyskujesz +45v względem auta - jak
podłączysz sygnał wejściowy (wraz z masą) do radia, to zrobisz zwarcie
jednej połowy zasilania... W dodatku takie przełączane/dzielone
pojemności - będą miały zdecydowanie zbyt niską sprawność i wydajność
prądową, by zasilać wzmacniacz mocy.

Quote:
Widziałem artykuł, który wrzucił Grzegorz, tam jest napisane, żeby po prostu
wyciągnąć rdzeń z zasilacza PC (byle był to rdzeń bez szczeliny)...
Dużo prościej wziąć pierścień toroidalny i nawijać na nim co popadnie Smile

To metodą prób i błędów w końcu uzyskasz sensowne napięcie i sprawność.
Nadal twierdzę że sg3525 jest do tego celu wręcz stworzone:
http://www.electronica.mk/all_articles/Car_Audio_DC_DC/DC_DC_Converter_BUZ11/SMPS.html
- jedynie tranzystorów bym dał więcej (równolegle), i nie BUZ11 tylko np
IRFZ44n


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Adam Wysocki
Guest

Mon Aug 26, 2013 8:17 am   



RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Quote:
Jutro też nie - odbieram syna z Okęcia.

No tak, czytałem na pms. Udało się bez problemu?

Quote:
chyba dopiero za tydzień dam radę coś spokojnie popisać...

Ja i tak na razie odkładam temat, bo mam większy problem Sad
http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/163521-gsxr-1300-2000-r-sie-zalewa/

Quote:
Dławik wyjściowy chyba zawsze można dodać? A co do ograniczenia napięcia,
nie wystarczyłby jakiś feedback z wyjścia do wejścia dead time w TL494?

Niby tak, ale to wszystko jest partaninka AKA barokowa rzeźba w g**nie
Sad

Pytanie czy nie będzie działało...

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zasilanie subwoofera 250W w samochodzie: przetwornica 13.8V na +43V i -43V?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map