RTV forum PL | NewsGroups PL

Zakłócenia obrazu i dźwięku w telewizorze po przejściu na odbiór przez dekoder?

Kłopoty z obrazem i dźwiękiem TV

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zakłócenia obrazu i dźwięku w telewizorze po przejściu na odbiór przez dekoder?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Mario
Guest

Sat Nov 01, 2014 1:28 am   



W dniu 2014-10-31 o 23:28, Zocha pisze:
Quote:
Bardzo dziękuję za odpowiedź.

1.Włącz WiFi
Włączone

2.po zalogowaniu na router
Zalogowane

Może się mylę, ale sądziłem, że wyłączałaś WIFi w oprogramowaniu
modemu po zalogowaniu się na router (no niech będzie ze modem) po
wejściu do niego za pomocą przeglądarki na jakiś adres w rodzaju
192.168.1.1
Tak

3.zobaczysz ilu klientów korzysta z z niego
Zapewne zobaczysz, jeśli znajdziesz sobie ustawienia DHCP i obejrzysz
DHCP clients list. Będzie napisane jaki adres MAC dostał jakie IP.
Ustawienia DHCP
Lista dynamicznych adresów IP przypisanych przez serwer DHCP
Na liście jest tylko komputer stacjonarny-jego nazwa, adres IP i adres MAC
Włączyłam laptopa
Ponownie weszłam na 192.168.1.1
Teraz na liście jest komputer stacjonarny i laptop, każdy ze swoją
nazwą, IP i MAC.
Do tego miejsca jest OK.

No to zostaw na jakiś czas. DHCP przydziela adres na jakiś czas wuięc
zobaczysz obcego nie tylko w momencie gdy jest podpięty, ale że był w sieci.
Quote:

Może być też gdzieś inna lista w System/statistics jeśli masz coś
takiego. Zobaczysz który klient ile zassał danych.
Nie wiem gdzie tego szukać i nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek
na takie informacje natrafiła., ale to nie znaczy, że ich nie ma.

W ogóle w konfiguracji sieci mam następujące zakładki:
DHCP, NAT/PAT, DNS, UPnP, Dynamiczny DNS, DMZ i NTP

Miałem na myśli zakładkę z raportami, logami itp.

Quote:
W zakładce DNS są analogiczne informacje jak w wyżej cytowanej DHCP,
z tym, że oprócz w/w danych dla IPv4, są także dane dla IPv6.

Nigdzie nie widzę informacji o ilości zassanych danych.

Może nie masz tego. Tak sobie zmyślam na podstawie znanych mi routerów.

Quote:
Ponadto gdyby ktoś włączył się do mojej sieci Wi-Fi, to będę mogła
go zobaczyć tylko w czasie gdy jest połączony, tak jak mój laptop.
Po rozłączeniu zniknie. Ilość zassanych danych dotyczyłaby chyba
tylko bieżącego połączenia.

No niekoniecznie bo to są raporty za jakiś czas więc może być w nich
ktoś kto się już rozłączył.

ATSD to zmień nazwę administratora i hasło żeby nie było root root czy
admin admin :)

--
pozdrawiam
MD

Zocha
Guest

Sat Nov 01, 2014 10:42 am   



Quote:
ale sama możesz zrobić reset modemowi, wyłącz go na 30sek i włącz, jak nie
pomoże to poszukaj z tyłu guzika reset lub dziurki trzeba tam wtedy
wykałaczką nacisnąć na 10 sek aż na diodach z przodu pojawi się dyskoteka,
wtedy puszczasz i czekasz, modem się od nowa konfiguruje,
wtedy bada on siłę sygnału i ustawia odpowiednio poziomy odczytu, jak nie
pomoże to technik.

W opisie modemu jest następujący tekst:
Przycisk Reset. Aby go wcisnąć trzeba użyć cienkiego przedmiotu, np.
długopisu.
Aby zresetować modem do ustawień fabrycznych, wciśnij i przytrzymaj przycisk
przez 5s. Wszystkie diody zaczną migać, a jak puścisz przycisk modem
zrestartuje
się z ustawieniami fabrycznymi. Dłuższe przytrzymanie przycisku spowoduje
wyczyszczenie konfiguracji oraz wymuszenie aktualizacji oprogramowania
(wymagane wpisanie nazwy użytkownika i hasła z poziomu menu modemu).

Trzymać 5 sek. czy dłużej?
Jaka jest szansa, że to naprawdę pomoże?

W obsłudze klienta jest natomiast napisane, że w przypadku pikselizacji
obrazu
należy zrestartować (nie zresetować) modem, a następnie dekoder. Zrobiłam
to,
ale nie pomogło.

Mario napisał:
Quote:
ATSD to zmień nazwę administratora i hasło żeby nie było root root czy
admin admin Smile
Była to jedna z pierwszych rzeczy, które zrobiłam.


Pozdrawiam
Zocha

AlexY
Guest

Sat Nov 01, 2014 12:40 pm   



Zocha pisze:
[..]
Quote:
W obsłudze klienta jest natomiast napisane, że w przypadku pikselizacji
obrazu
należy zrestartować (nie zresetować) modem, a następnie dekoder.
Zrobiłam to,
ale nie pomogło.

Jeżeli samo włączenie WiFi powoduje błędy obrazu to obstawiam wadę
modemu, nie wyrabia zasilanie albo procesor ma za dużo roboty z WiFi,
wyślij do naprawy z dokładnym opisem.

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Adam
Guest

Sat Nov 01, 2014 1:41 pm   



W dniu 2014-11-01 12:40, AlexY pisze:
Quote:
Zocha pisze:
[..]
W obsłudze klienta jest natomiast napisane, że w przypadku pikselizacji
obrazu
należy zrestartować (nie zresetować) modem, a następnie dekoder.
Zrobiłam to,
ale nie pomogło.

Jeżeli samo włączenie WiFi powoduje błędy obrazu to obstawiam wadę
modemu, nie wyrabia zasilanie albo procesor ma za dużo roboty z WiFi,
wyślij do naprawy z dokładnym opisem.


Jeszcze inna możliwość:
zbyt wysoki poziom zabezpieczeń (WPA2, długi klucz, jakiś Kerberos) i
brakuje moocy obliczeniowej na inne dane.
Aby tę okoliczność potwierdić/wykluczyć można na chwilę włączyć tylko
WEP i wyłączyć różne WPS, WDS, autentykacje, itp. Może Zocha ma włączoy
przydział pasma?

Ale skoro sama sobie nie chce pomóc, nie podając do tej pory danych
sprzętu, jakim dysponuje, to my możemy tylko zgadywać.


--
Pozdrawiam.

Adam

Zocha
Guest

Sat Nov 01, 2014 2:38 pm   



Quote:
Jeszcze inna możliwość:
zbyt wysoki poziom zabezpieczeń (WPA2, długi klucz, jakiś Kerberos) i
brakuje moocy obliczeniowej na inne dane.
Aby tę okoliczność potwierdić/wykluczyć można na chwilę włączyć tylko WEP
i wyłączyć różne WPS, WDS, autentykacje, itp. Może Zocha ma włączoy
przydział pasma?

Ale skoro sama sobie nie chce pomóc, nie podając do tej pory danych
sprzętu, jakim dysponuje, to my możemy tylko zgadywać.

To nie jest tajemnica i jeśli ma pomóc, to podaję:
Modem: LiveBox 2.0
Dekoder: Sagemcom UHD 88
Wszystko Orange, telefon stacjonarny poza LiveBoxem (nieinternetowy).

Zmieniłam hasło admin na moje, średniej długości.
Protokół IPv4
Klucz zabezpieczeń: 26 znaków, zmieniony w stosunku do tego z
nalepki na LiveBoxie.
Szyfrowanie: WPA2-PSK/AES
Poza tym nic w oprogramowaniu pod 192.168.1.1 nie zmieniałam.

Niestety, pomimo włączenia Wi-Fi, zniekształcenia się zdarzają, chociaż
wydaje mi się, że rzadziej. Z drugiej strony zauważyłam, że nasilają się
one wieczorem. Czyżby liczba użytkowników Internetu/TV miała tutaj wpływ?

Dziękuję i pozdrawiam
Zocha

Zocha
Guest

Sat Nov 01, 2014 2:41 pm   



Quote:
To nie jest tajemnica i jeśli ma pomóc, to podaję:
Modem: LiveBox 2.0
Dekoder: Sagemcom UHD 88
Wszystko Orange, telefon stacjonarny poza LiveBoxem (nieinternetowy).

Zmieniłam hasło admin na moje, średniej długości.
Protokół IPv4
Klucz zabezpieczeń: 26 znaków, zmieniony w stosunku do tego z
nalepki na LiveBoxie.
Szyfrowanie: WPA2-PSK/AES
Poza tym nic w oprogramowaniu pod 192.168.1.1 nie zmieniałam.

Niestety, pomimo włączenia Wi-Fi, zniekształcenia się zdarzają, chociaż
wydaje mi się, że rzadziej. Z drugiej strony zauważyłam, że nasilają się
one wieczorem. Czyżby liczba użytkowników Internetu/TV miała tutaj wpływ?

Przepraszam, zapomniałam dodać: zakup telewizora cyfrowego mam dopiero
w planach.

Pozdrawiam
Zocha

Zocha
Guest

Sat Nov 01, 2014 3:00 pm   



Quote:
Niestety, pomimo włączenia Wi-Fi,
Miało być pomimo _wyłączenia_, oczywiście. Jeszcze raz przepraszam.

Po prostu taki dzień. :-(

Pozdrawiam
Zocha

janusz_k
Guest

Sat Nov 01, 2014 4:47 pm   



W dniu 2014-11-01 10:42, Zocha pisze:
Quote:
ale sama możesz zrobić reset modemowi, wyłącz go na 30sek i włącz, jak
nie pomoże to poszukaj z tyłu guzika reset lub dziurki trzeba tam
wtedy wykałaczką nacisnąć na 10 sek aż na diodach z przodu pojawi się
dyskoteka, wtedy puszczasz i czekasz, modem się od nowa konfiguruje,
wtedy bada on siłę sygnału i ustawia odpowiednio poziomy odczytu, jak
nie pomoże to technik.

W opisie modemu jest następujący tekst:
Przycisk Reset. Aby go wcisnąć trzeba użyć cienkiego przedmiotu, np.
długopisu.
Aby zresetować modem do ustawień fabrycznych, wciśnij i przytrzymaj
przycisk
przez 5s. Wszystkie diody zaczną migać, a jak puścisz przycisk modem
zrestartuje
się z ustawieniami fabrycznymi. Dłuższe przytrzymanie przycisku
spowoduje wyczyszczenie konfiguracji oraz wymuszenie aktualizacji
oprogramowania
(wymagane wpisanie nazwy użytkownika i hasła z poziomu menu modemu).

Trzymać 5 sek. czy dłużej?
5 sek, wystarczy do ustawień fabrycznych,

jak nie pomoże to walcz tzn dzwoń na infolinię niech ci wyślą technika
do sprawdzenia, płacisz wymagasz, ma chodzić bez przycięć.

--
Pozdr

Janusz_K

Zocha
Guest

Mon Nov 03, 2014 12:47 pm   



Quote:
5 sek, wystarczy do ustawień fabrycznych,
jak nie pomoże to walcz tzn dzwoń na infolinię niech ci wyślą technika
do sprawdzenia, płacisz wymagasz, ma chodzić bez przycięć.

Dziękuję.
Zrobiłam i teraz "testuję". Nie chcę wyciągać pochopnych wniosków,
jak to było z wyłączeniem Wi-Fi.

Chciałam jeszcze zapytać o Wi-Fi WPS.
W Internecie są ostrzeżenia, że włączone może ułatwić włamanie
do mojego Wi-Fi.
Co daje włączenie lub wyłączenie WPS użytkownikowi? Czyli
co zyskuję, a co tracę?
Czy z praktyki wynika, że rzeczywiście jest takie niebezpieczne?

Pozdrawiam
Zocha

Zocha
Guest

Mon Nov 03, 2014 4:53 pm   



Quote:
Zrobiłam i teraz "testuję".
Nie pomogło. Sad((


Quote:
Chciałam jeszcze zapytać o Wi-Fi WPS.
W Internecie są ostrzeżenia, że włączone może ułatwić włamanie
do mojego Wi-Fi.
Co daje włączenie lub wyłączenie WPS użytkownikowi? Czyli
co zyskuję, a co tracę?
Czy z praktyki wynika, że rzeczywiście jest takie niebezpieczne?
Te pytania są aktualne.


Pozdrawiam
Zocha

Mario
Guest

Mon Nov 03, 2014 6:14 pm   



W dniu 2014-11-03 o 16:53, Zocha pisze:
Quote:
Zrobiłam i teraz "testuję".
Nie pomogło. Sad((

Chciałam jeszcze zapytać o Wi-Fi WPS.
W Internecie są ostrzeżenia, że włączone może ułatwić włamanie
do mojego Wi-Fi.
Co daje włączenie lub wyłączenie WPS użytkownikowi? Czyli
co zyskuję, a co tracę?
Czy z praktyki wynika, że rzeczywiście jest takie niebezpieczne?
Te pytania są aktualne.

To raczej pytania nie na tę grupę, a na pl.comp.sieci.bezprzewodowe.
WPS ułatwia konfigurowanie w komputerze użytkownika dostępu do routera.
Ostatnio okazało się, że protokół wykorzystywany do WPS ma błąd
ułatwiający hakerowi odgadnięcie numeru PIN routera. Lepiej wyłącz WPS,
a w komputerach wpisuj klucz do WPA2.

--
pozdrawiam
MD

Zocha
Guest

Mon Nov 03, 2014 6:20 pm   



Quote:
To raczej pytania nie na tę grupę, a na pl.comp.sieci.bezprzewodowe.
WPS ułatwia konfigurowanie w komputerze użytkownika dostępu do routera.
Ostatnio okazało się, że protokół wykorzystywany do WPS ma błąd
ułatwiający hakerowi odgadnięcie numeru PIN routera. Lepiej wyłącz WPS, a
w komputerach wpisuj klucz do WPA2.
Bardzo dziękuję i przepraszam, że zapytałam na nieodpowiedniej grupie.


Pozdrawiam
Zocha

Mario
Guest

Mon Nov 03, 2014 6:30 pm   



W dniu 2014-11-03 o 18:20, Zocha pisze:
Quote:
To raczej pytania nie na tę grupę, a na pl.comp.sieci.bezprzewodowe.
WPS ułatwia konfigurowanie w komputerze użytkownika dostępu do
routera. Ostatnio okazało się, że protokół wykorzystywany do WPS ma
błąd ułatwiający hakerowi odgadnięcie numeru PIN routera. Lepiej
wyłącz WPS, a w komputerach wpisuj klucz do WPA2.
Bardzo dziękuję i przepraszam, że zapytałam na nieodpowiedniej grupie.

To dla mnie nie problem, wiec niepotrzebne przeprosiny. Tylko może na
tamtej grupie udzieliliby ci bardziej wiarygodnej odpowiedzi w sprawie
bezpieczeństwa sieci. Powodzenia.


--
pozdrawiam
MD

janusz_k
Guest

Mon Nov 03, 2014 7:26 pm   



W dniu 2014-11-03 16:53, Zocha pisze:
Quote:
Zrobiłam i teraz "testuję".
Nie pomogło. Sad((
No molestuj dostawcę tak aby ci naprawił.



--
Pozdr

Janusz_K

Zocha
Guest

Mon Nov 03, 2014 11:30 pm   



Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi
i pozdrawiam
Zocha

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zakłócenia obrazu i dźwięku w telewizorze po przejściu na odbiór przez dekoder?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map