Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next
ajt
Guest
Fri Oct 31, 2014 11:26 am
W dniu 2014-10-31 10:33, Zocha pisze:
Quote:
Rano wyłączyłam Wi-Fi w oprogramowaniu modemu.
Od tego momentu zarówno zniekształcenia obrazu
jak i zakłócenia dźwięku nie pojawiają się.
Jaki wniosek z tego wynika?
Być może taki, że jak oglądasz TV, a równocześnie ktoś inny (może więcej
osób?) korzysta z Internetu przez Wi-Fi, to te 16Mbps nie wystarcza, by
równocześnie przesłać wszystkie dane, stąd przycięcia transmisji.
--
Pozdrawiam
Andrzej
www.radom.city
Zocha
Guest
Fri Oct 31, 2014 11:35 am
Quote:
Rano wyłączyłam Wi-Fi w oprogramowaniu modemu.
Od tego momentu zarówno zniekształcenia obrazu
jak i zakłócenia dźwięku nie pojawiają się.
Jaki wniosek z tego wynika?
Być może taki, że jak oglądasz TV, a równocześnie ktoś inny (może więcej
osób?) korzysta z Internetu przez Wi-Fi, to te 16Mbps nie wystarcza, by
równocześnie przesłać wszystkie dane, stąd przycięcia transmisji.
Wi-Fi od wielu dni nie było używane. Używam je bardzo rzadko,
właściwie tylko wtedy, gdy przygotowuję coś do zabrania na laptopie
lub tablecie.
Ale być może samo sprawdzanie Wi-Fi, bo chyba takie w pętli się odbywa,
powoduje większe obciążenie Internetu?
Wczoraj wieczorem zrobiłam jeszcze taki eksperyment, że zamknęłam
Outlook Express. Normalnie jest cały czas otwarty i sprawdza czy coś
przyszło co minutę. Po tym zamknięciu efekty na ekranie dalej się
pojawiały, ale wydaje mi się, że dużo rzadziej. Chociaż występowały
one wcześniej z różną częstotliwością, więc głowy za to nie dam.
Wczoraj wieczorem jeszcze Wi-Fi było włączone.
Pozdrawiam
Zocha
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Fri Oct 31, 2014 11:45 am
W dniu 2014-10-31 11:35, Zocha pisze:
Quote:
Rano wyłączyłam Wi-Fi w oprogramowaniu modemu.
Od tego momentu zarówno zniekształcenia obrazu
jak i zakłócenia dźwięku nie pojawiają się.
Jaki wniosek z tego wynika?
Być może taki, że jak oglądasz TV, a równocześnie ktoś inny (może
więcej osób?) korzysta z Internetu przez Wi-Fi, to te 16Mbps nie
wystarcza, by równocześnie przesłać wszystkie dane, stąd przycięcia
transmisji.
Wi-Fi od wielu dni nie było używane. Używam je bardzo rzadko,
A masz zabezpieczone to WiFi? Bo może wyłączyłaś sąsiadom darmowy internet?
Andrzej W.
Guest
Fri Oct 31, 2014 11:50 am
W dniu 2014-10-31 o 11:35, Zocha pisze:
Quote:
Wi-Fi od wielu dni nie było używane. Używam je bardzo rzadko,
właściwie tylko wtedy, gdy przygotowuję coś do zabrania na laptopie
lub tablecie.
To, że Ty nie używasz, nie znaczy, że kilku gówniarzy od sąsiadów nie
siedzi na Twoim Wi-Fi lub nie próbuje się do niego włamać...
Kilka podpowiedzi:
- Masz standardowe hasło do Wi-Fi ustawione przez operatora?
- Używasz WEP?
- Masz włączony FunSpot, Fon, Wi-Free albo inne tego typu usługi?
- Masz "dziurawy" router od UPC?
--
AWa.
Zocha
Guest
Fri Oct 31, 2014 11:56 am
Quote:
Wi-Fi od wielu dni nie było używane. Używam je bardzo rzadko,
właściwie tylko wtedy, gdy przygotowuję coś do zabrania na laptopie
lub tablecie.
To, że Ty nie używasz, nie znaczy, że kilku gówniarzy od sąsiadów nie
siedzi na Twoim Wi-Fi lub nie próbuje się do niego włamać...
Kilka podpowiedzi:
- Masz standardowe hasło do Wi-Fi ustawione przez operatora?
- Używasz WEP?
- Masz włączony FunSpot, Fon, Wi-Free albo inne tego typu usługi?
- Masz "dziurawy" router od UPC?
Miałam i mam włączone szyfrowanie WPA2-PSK/AES i hasło tak
skomplikowane, że sama go nie pamiętam.
Chyba, że ktoś przechwycił sygnał, bo konfigurując sieć na laptopie
skorzystałam z przycisku na modemie (z lenistwa, żeby nie wpalcowywać
tego skomplikowanego hasła).
Nie mam włączonego FunSpot, Fon, Wi-Free albo innej tego typu usługi.
Quote:
Masz "dziurawy" router od UPC?
Już nie korzystam z UPC. Miałam od nich zresztą tylko kablówkę, nie
Internet.
Pozdrawiam
Zocha
janusz_k
Guest
Fri Oct 31, 2014 6:55 pm
W dniu 2014-10-30 23:53, Zocha pisze:
Quote:
Bo nikt już nie nadaje analogowo - to bez sensu.
Nie masz racji.
UPC "starym" klientom kablówki ciągle jeszcze nadaje
analogowo. Nawet przedwczoraj z nimi o tym rozmawiałam.
Masz dekoder z UPC? jeżeli tak to nadają cyfrowo lub jak masz kabel
bezpośrednio wpięty do TV, to dla starych TV jest analog a dla nowych z
kartą CI, cyfrowa.
--
Pozdr
Janusz_K
janusz_k
Guest
Fri Oct 31, 2014 7:01 pm
W dniu 2014-10-30 21:00, Zocha pisze:
Quote:
Wszystko było OK dopóki korzystałam z TV kablowej.
Problemy zaczęły się od czasu zmiany na TV odbieraną
poprzez modem i dekoder.
A kto jest dostawcą?
Quote:
W obu przypadkach przekaz analogowy.
Na pewno przy nowym połączeniu masz cyfrową transmisję.
Quote:
Problem objawia się tym, że z różną częstotliwością,
czasami nawet co chwilę, obraz psuje się do postaci
jakby pikseli. Trwa to krótką chwilę i samo wraca
do normy.
Słaby sygnał i zaniki lub zakłócenia które się tak objawiają,
sygnał spada poniżej możliwości automatycznej korekcji błędów transmisji.
Quote:
Ponadto, też od czasu do czasu, występują jakieś dziwne
dźwięki w rodzaju jakby kliknięcia.
Często te zakłócenia obrazu jak i dziwne dźwięki pojawiają
się równocześnie, ale zdarzają się także oddzielnie.
Zdaję sobie sprawę z tego, że wskazanie konkretnej przyczyny
po podaniu tylko powyższych danych nie będzie możliwe.
Dzwoń do dostawcy aby wysłali do ciebie technika na regulację sygnału,
ale sama możesz zrobić reset modemowi, wyłącz go na 30sek i włącz, jak
nie pomoże to poszukaj z tyłu guzika reset lub dziurki trzeba tam wtedy
wykałaczką nacisnąć na 10 sek aż na diodach z przodu pojawi się
dyskoteka, wtedy puszczasz i czekasz, modem się od nowa konfiguruje,
wtedy bada on siłę sygnału i ustawia odpowiednio poziomy odczytu, jak
nie pomoże to technik.
--
Pozdr
Janusz_K
janusz_k
Guest
Fri Oct 31, 2014 7:06 pm
W dniu 2014-10-31 11:56, Zocha pisze:
Quote:
Wi-Fi od wielu dni nie było używane. Używam je bardzo rzadko,
właściwie tylko wtedy, gdy przygotowuję coś do zabrania na laptopie
lub tablecie.
To, że Ty nie używasz, nie znaczy, że kilku gówniarzy od sąsiadów nie
siedzi na Twoim Wi-Fi lub nie próbuje się do niego włamać...
Kilka podpowiedzi:
- Masz standardowe hasło do Wi-Fi ustawione przez operatora?
- Używasz WEP?
- Masz włączony FunSpot, Fon, Wi-Free albo inne tego typu usługi?
- Masz "dziurawy" router od UPC?
Miałam i mam włączone szyfrowanie WPA2-PSK/AES i hasło tak
skomplikowane, że sama go nie pamiętam.
Chyba, że ktoś przechwycił sygnał, bo konfigurując sieć na laptopie
skorzystałam z przycisku na modemie (z lenistwa, żeby nie wpalcowywać
tego skomplikowanego hasła).
Nie mam włączonego FunSpot, Fon, Wi-Free albo innej tego typu usługi.
Masz "dziurawy" router od UPC?
Już nie korzystam z UPC. Miałam od nich zresztą tylko kablówkę, nie
Internet.
Wi-fi daje swój narzut sieci, dobrze że go wyłączyłaś, zrób jeszcze
reset modemowi jak ci wyżej opisałem, to na pewno pomoże.
--
Pozdr
Janusz_K
Mario
Guest
Fri Oct 31, 2014 9:34 pm
W dniu 2014-10-31 o 11:56, Zocha pisze:
Quote:
Wi-Fi od wielu dni nie było używane. Używam je bardzo rzadko,
właściwie tylko wtedy, gdy przygotowuję coś do zabrania na laptopie
lub tablecie.
To, że Ty nie używasz, nie znaczy, że kilku gówniarzy od sąsiadów nie
siedzi na Twoim Wi-Fi lub nie próbuje się do niego włamać...
Kilka podpowiedzi:
- Masz standardowe hasło do Wi-Fi ustawione przez operatora?
- Używasz WEP?
- Masz włączony FunSpot, Fon, Wi-Free albo inne tego typu usługi?
- Masz "dziurawy" router od UPC?
Miałam i mam włączone szyfrowanie WPA2-PSK/AES i hasło tak
skomplikowane, że sama go nie pamiętam.
Chyba, że ktoś przechwycił sygnał, bo konfigurując sieć na laptopie
skorzystałam z przycisku na modemie (z lenistwa, żeby nie wpalcowywać
tego skomplikowanego hasła).
Włącz WiFi, odczekaj kilka dni i po zalogowaniu na router zobaczysz ilu
klientów korzysta z zniego.
--
pozdrawiam
MD
Zocha
Guest
Fri Oct 31, 2014 9:53 pm
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Quote:
Włącz WiFi, odczekaj kilka dni i po zalogowaniu na router zobaczysz ilu
klientów korzysta z zniego.
Jak mam to zrobić?
Pozdrawiam
Zocha
sundayman
Guest
Fri Oct 31, 2014 10:22 pm
Quote:
Jak mam to zrobić?
zwyczajnie. Zalogować się do routera (musiałaś to zrobić, żeby wyłączyć
WiFI), i w menu routera będzie gdzieś "STATUS WIRELESS" albo coś podobnego.
Jeśli wifi jest aktywne, to powinnaś zobaczyć tam podłączonych
"klientów" - znaczy ich numery MAC i IP.
Jeżeli nie masz niczego co korzysta z WiFi, to klientów powinno być...
zero oczywiście
Zocha
Guest
Fri Oct 31, 2014 10:29 pm
Quote:
Jak mam to zrobić?
zwyczajnie. Zalogować się do routera (musiałaś to zrobić, żeby wyłączyć
WiFI), i w menu routera będzie gdzieś "STATUS WIRELESS" albo coś
podobnego.
Jeśli wifi jest aktywne, to powinnaś zobaczyć tam podłączonych
"klientów" - znaczy ich numery MAC i IP.
Jeżeli nie masz niczego co korzysta z WiFi, to klientów powinno być...
zero oczywiście
Bardzo dziękuję, spróbuję.
Pozdrawiam
Zocha
Mario
Guest
Fri Oct 31, 2014 10:32 pm
W dniu 2014-10-31 o 21:53, Zocha pisze:
Quote:
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Włącz WiFi, odczekaj kilka dni i po zalogowaniu na router zobaczysz
ilu klientów korzysta z zniego.
Jak mam to zrobić?
Pozdrawiam
Zocha
Nie bardzo wiem, która czynność sprawia ci problem.
1.Włącz WiFi
Potrafiłaś wyłączyć to chyba potrafisz włączyć.
2.po zalogowaniu na router
Może się mylę, ale sądziłem, że wyłączałaś WIFi w oprogramowaniu modemu
po zalogowaniu się na router (no niech będzie ze modem) po wejściu do
niego za pomocą przeglądarki na jakiś adres w rodzaju 192.168.1.1
3.zobaczysz ilu klientów korzysta z z niego
Zapewne zobaczysz, jeśli znajdziesz sobie ustawienia DHCP i obejrzysz
DHCP clients list. Będzie napisane jaki adres MAC dostał jakie IP.
Może być też gdzieś inna lista w System/statistics jeśli masz coś
takiego. Zobaczysz który klient ile zassał danych.
--
pozdrawiam
MD
Jawi
Guest
Fri Oct 31, 2014 10:43 pm
W dniu 2014-10-31 11:26, ajt pisze:
Quote:
Być może taki, że jak oglądasz TV, a równocześnie ktoś inny (może więcej
osób?) korzysta z Internetu przez Wi-Fi, to te 16Mbps nie wystarcza, by
równocześnie przesłać wszystkie dane, stąd przycięcia transmisji.
tu wifi nie ma nic do rzeczy. Na sygnał telewizyjny jest wydzielone
pasmo. W wersji SD 4Mb a w HD 8Mb, net podczas oglądania może zwalniać,
ale odwrotnie nigdy raczej.
Zocha
Guest
Fri Oct 31, 2014 11:28 pm
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Quote:
1.Włącz WiFi
Włączone
Quote:
2.po zalogowaniu na router
Zalogowane
Quote:
Może się mylę, ale sądziłem, że wyłączałaś WIFi w oprogramowaniu modemu po
zalogowaniu się na router (no niech będzie ze modem) po wejściu do niego
za pomocą przeglądarki na jakiś adres w rodzaju 192.168.1.1
Tak
Quote:
3.zobaczysz ilu klientów korzysta z z niego
Zapewne zobaczysz, jeśli znajdziesz sobie ustawienia DHCP i obejrzysz
DHCP clients list. Będzie napisane jaki adres MAC dostał jakie IP.
Ustawienia DHCP
Lista dynamicznych adresów IP przypisanych przez serwer DHCP
Na liście jest tylko komputer stacjonarny-jego nazwa, adres IP i adres MAC
Włączyłam laptopa
Ponownie weszłam na 192.168.1.1
Teraz na liście jest komputer stacjonarny i laptop, każdy ze swoją nazwą, IP
i MAC.
Do tego miejsca jest OK.
Quote:
Może być też gdzieś inna lista w System/statistics jeśli masz coś takiego.
Zobaczysz który klient ile zassał danych.
Nie wiem gdzie tego szukać i nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek
na takie informacje natrafiła., ale to nie znaczy, że ich nie ma.
W ogóle w konfiguracji sieci mam następujące zakładki:
DHCP, NAT/PAT, DNS, UPnP, Dynamiczny DNS, DMZ i NTP
W zakładce DNS są analogiczne informacje jak w wyżej cytowanej DHCP,
z tym, że oprócz w/w danych dla IPv4, są także dane dla IPv6.
Nigdzie nie widzę informacji o ilości zassanych danych.
Ponadto gdyby ktoś włączył się do mojej sieci Wi-Fi, to będę mogła
go zobaczyć tylko w czasie gdy jest połączony, tak jak mój laptop.
Po rozłączeniu zniknie. Ilość zassanych danych dotyczyłaby chyba
tylko bieżącego połączenia.
Pozdrawiam
Zocha
Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next