RTV forum PL | NewsGroups PL

Zakłócenia komunikacji w szynoprzewodzie przy falowniku Danfosa jakie dalej kroki?

Falownik i zakłócenia od niego

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zakłócenia komunikacji w szynoprzewodzie przy falowniku Danfosa jakie dalej kroki?

Goto page Previous  1, 2

Leszek
Guest

Fri Oct 27, 2006 1:29 pm   



Quote:
No - dla radia daj 100W nadajnik zeby fale ZAWSZE przebily sie przez
konstrukcje matalowe a dla podczerwieni babeczke ze sciereczką
zeby czyscila fotoelementy. Ludzie - my tu mowimy o ''prawdziwym'' wozku a
nie kolejce PIKO

W kolejce piko nie ma podczerwieni :-)

Quote:
Owszem - sa specjalne szynoprzewody bedace falowodami gdzie antena jezdzi
wewnatrz ale to da niemale koszty.

Rozwiązań 100% pewnych nie ma. Każde ma jakąś wadę
Trzeba rozważyć które się najlepiej nada.

A babeczka ze ścierką to sprząta podłogę u mnie w firmie :-)

Natomiast czyszczeniem fotokomórek zajmuje się dwudziestu ludzi
od utrzymania ruchu :-)

Leszek

Leszek
Guest

Fri Oct 27, 2006 10:31 pm   



Quote:
Z różnych powodów radiówka nie wchodzi w grę (m.in. klient sobie nie
życzy),

OK

podczerwień też odpada - tor jest ostro zakręcony.

wstawiasz lusterka w kluczowych punktach i masz zasięg nawet na kilometr
Np. wózki bezobsługowe w ZPC Opoczno jeżdżą same po całej hali i jeszcze
nigdy się ze sobą nie zderzyły. Komunikacja w podczerwieni i bariery
bezpieczeństwa
też w podzczerwieni

Quote:
Pozostają dwa szynoprzewody.
Jak wcześniej pisałem pętla prądowa odpada. Docelowo mają być 3 wózki.
Zastanawiałem się też nad CAN-bus`em , ale w zasadzie warstwa fizyczna
jest bardzo podobna do RS485, no chyba że coś przeoczyłem (nie mam na
myśli sprzętowej kontroli komunikacji - CRC, potwierdzenia ect.)
Może jakiś jeszcze inny pomysł?

A dlaczego nie chcesz założyć filtra silnikowego ?- wtedy z falownika
wydostaje
się sinus a nie prostokąt w.cz

Leszek

ELP
Guest

Fri Oct 27, 2006 11:40 pm   



Quote:
wstawiasz lusterka w kluczowych punktach i masz zasig nawet na kilometr
Np. wózki bezobsugowe w ZPC Opoczno jed same po caej hali i jeszcze
nigdy si ze sob nie zderzyy. Komunikacja w podczerwieni i bariery
bezpieczestwa
te w podzczerwieni
Jak pisałem wcześniej, tor jest dość mocno pokręcony, rozjazdy, ect. Poza

tym przebudowa (dobudowa lusterek, itd.) torowiska to też nie jest (w
istniejącej sytuacji) temat łatwy do przełknięcia. Na dzień dzisiejszy
zostaje mi wykorzystanie (jak najlepiej) dwóch szynoprzewodów.

Quote:
A dlaczego nie chcesz zaoy filtra silnikowego ?- wtedy z falownika
wydostaje
si sinus a nie prostokt w.cz
Ja wcale nie powiedziałem, że nie chcę ich zastosować. Właśnie zbieram

dokadne informacje (nie byłem wykonawcą wszystkiego) nt. użytego tam
falownika. Podobno jest to wersja z wbudowanymi filtrami. Pytanie jakimi -
wejściowymi, czy wyjściowym

Pozdrawiam i dziękuję za odzew Smile

neuron
Guest

Sat Oct 28, 2006 6:17 am   



Quote:
A dlaczego nie chcesz założyć filtra silnikowego ?- wtedy z falownika
wydostaje
się sinus a nie prostokąt w.cz


1) Produkowalem kiedys wlasne sterowniki do maszyn i ze 2 lata zajelo mi
doprowadzenie do odpornosci sterownika na zaklocenia do akceptowalnej
wartosci - ale nigdy nie przyszlo mi do glowy aby eliminowac zrodla
zaklocen - to sie nie da !!!!

2) Robilem niedawno oprogramowanie do wezla betoniarskiego gdzie dwa wozki
rozwoza beton na stanowiska - zasilane i sterowane z szynoprzewodu za pomoca
4 faz - ta czwarta faza podawana przez trafa będąc w odpowiedniej korelacji
z 3 fazami a przesunieta o 180 stopni zalaczala odpowiednie styczniki jazdy.
Jak wozki przejezdzaly pod sterownia to mi odginalo obraz na monitorch i
zaklucalo prace myszy - a nie bylo tam zadnych falownikow - czysty sinus :)

Tak sobie mysle ze problemem moze tu byc nie tyle sam fakt zasialnia silnika
z falownika co indukcja pola od silnika na szynoprzewodach.
Zamiast babrac sie w filtry we/wy na falowniku najpierw sprawdzilbym
polaczenie - obudowa silnika, zerowy szynoprzewod, zero/ zero ochronne.
Ostatnio przerabialem sterowanko prostej maszyny - w szafie nie bylo miejsca
wiec stycznik silnika stal zaraz obok sterownika
s7-200 od strony lacza komunikacyjnego i jak sie zalaczal to zrywalo mi
polaczenie z komputerem - starczylo ok 10mm przerwy.

Poza tym caly czas czepialbym sie nie falownika a tego ze rs485
transmitowany jest po linii rownoleglej a nie skretce - powtarzam to co juz
napisalem - kiedys pol dnia gryzlem zeby czemu nie dziala komunikacja
sterownik - panel (nie bylo zkalocen bo nic nie dzialalo) zanim nie wyczulem
ze chopaki dali kabel audio zamiast skretki - 8m skutecznie powalilo
transmisje !!!!
Do transmisji po rownoleglych szynoprzewodach odpowiedniejszy wydaje mi
sie - patrzac na warstwe fizyczna (ale tylko wydaje bo nie mam zadnych
doswiadczen) CanBus - patrzac na jego samochodowe implementacje to jest
wlasnie linia niesymetryczna.

wojtek
www.neuron.com.pl
CMMS Maszyna
Golem OEE
Produkt-Baza Wiedzy

Szymon
Guest

Sat Oct 28, 2006 1:53 pm   



Użytkownik "neuron" <neuron@neuron.com.pl> napisał w wiadomości
news:ehv0ka$e41$1@mx1.internetia.pl...

(...)

Quote:
Do transmisji po rownoleglych szynoprzewodach odpowiedniejszy wydaje mi
sie - patrzac na warstwe fizyczna (ale tylko wydaje bo nie mam zadnych
doswiadczen) CanBus - patrzac na jego samochodowe implementacje to jest
wlasnie linia niesymetryczna.


Ciekawe jak w takiej sytuacji poradzilaby sobie ASi. Tam dopuszczalne sa
"pasywne" odgalezienia i inne wynalzaki niedopuszczalne w zadnej (OIDP)
innej stosowanje powszechnie sieci przemyslowej.

Autor watku pisal ze siec jest terminowana. Tzn. na poczatku i koncu
szynoprzeowdu czy tylko na poczatku i na wozku? To raczej spora roznica:)

Z wlasnych doswiadczen to autorowi polecalbym jednak modemy lub coraz
czesciej uzywane WiFi. Pomysl z ASi tez moglby wypalic. Stosowanie
klasycznej sieci ma jeszcze te wade, ze robienie sieci o zmiennej w czasie
pracy ilosci stacji (np wozek na stacji naprawczej) nie dla kazdego
standardu jest dopuszcalne lub latwe (to przy zalozeniu ze to 485 to np.
profibus).

Pozdrawiam,
Szymon

Leszek
Guest

Sat Oct 28, 2006 11:19 pm   



Quote:
Ja wcale nie powiedziałem, że nie chcę ich zastosować. Właśnie zbieram
dokadne informacje (nie byłem wykonawcą wszystkiego) nt. użytego tam
falownika. Podobno jest to wersja z wbudowanymi filtrami. Pytanie jakimi -
wejściowymi, czy wyjściowym

Z wejściowymi. Wyjściowe filtry sinusoidalne mocno by podniosły cenę
falownika,
miedź trochę kosztuje - i stosuje się tylko w przypadkach uzasadnionych
Najlepiej wypożycz filtr i jak nie bedzie efektu to go oddasz

Leszek

ELP
Guest

Sun Oct 29, 2006 2:22 pm   





Szymon
Guest

Sun Oct 29, 2006 10:38 pm   



Użytkownik "ELP" <elp@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:op.th6p4eqrzxema2@rafal...

(...)

Quote:
Przypadek z życia:
Pewna firma wykonala cuś takiego:

(...)

Quote:
Jak wózek wyjedzie na najbardziej oddaloną pozycję (kabel rozwinięty
prawie całkowicie) to komunikacja ASi jest OK.
Jak zjedzie do pozycji wyjściowej (cały kabel zwinięty na bębnie) to ASi
zaczyna głupieć. Jakikolwiek ruch wózkiem (uruchomienie falownika)
powoduje błędy komunikacji. Coś jakby "trafko" dawało znać o sobie Smile
Wniosek: ASi nie jest odporne na wszystko, je też można "zarżnąć" Smile

W koncu komunikacja ASi to przecież specjalne zakłócenie "biegnące" w sieci
zasilajacej:-)
(Głębokość modulacji 1,5-4V, długośc telegramu 153us)

(...)

Quote:
Z wlasnych doswiadczen to autorowi polecalbym jednak modemy lub coraz
czesciej uzywane WiFi. Pomysl z ASi tez moglby wypalic. Stosowanie
klasycznej sieci ma jeszcze te wade, ze robienie sieci o zmiennej w
czasie
pracy ilosci stacji (np wozek na stacji naprawczej) nie dla kazdego
standardu jest dopuszcalne lub latwe (to przy zalozeniu ze to 485 to np.
profibus).

Tylko raz widziałem (niestety nie mogłem siegnąć szczegółów) sieć
transmitowaną szynoprzewodem. To był jakis moduł oddalonych we/wy Omrona -
jedna stacja. Szyna dlugosci ok. 50-60m. Projekt sprzed około 5-ciu lat.
Musiałbyś gdzieś poszukać co wtedy stosowali.

Któryś z Kolegów proponował CANa. Moje doświadzenia ograniczają się tylko do
pracy przy kilku "klasycznych" aplikacjach DeviceNetu. Może ktoś stosujący
CANa do własnych aplikacji ma jakieś ciekawe spostrzeżenia.

Quote:
Jestem zainteresowany pomysłem.
Co mógłbyś polecić bioroąc pod uwagę, że te moduły muszą być autonomiczne
(nie ASi do S5, S7, ect.). Ja muszę podpiąć do nich swoje urządzenie. Jaki
modem, jakie ASi byś polecił? Jak wcześniej pisałem żadna radiówka nie
wchodzi w grę. Tylko dwa szynoprzewody plus trzeci-PE.

Co do ASi to tu też (niekiedy) stosuje się terminator na końcu najbardziej
oddalonym od mastera, pozwalający zwiększyc długość segmentu do 200m.
Dostępne są również repeatery i terminatory diagnostyczne. Jeżeli chodzi o
mastery to bez problemu dostępne są gateway'e RS232 na ASi (np.
Bihl-Wiedemann). Problem ze slave'ami - tylko 4 kanaly na adres. Nie wiem
jakie rozszerzenia wprowadza ASi 3.0. Chyba wymyślili coś ciekawego skoro to
skok z 2.1Smile Problem nieco sztywnej struktury sieciowej _chyba_ nadal
pozostaje. ASi ma swoje LPS, LDS, LAS i nie jestem w stanie teraz powiedzieć
jaką funkcjonalność ma master pod względem dołączania stacji podczas pracy.

Proponuje jednak zacząć od zastosowania "przykazań" instalowania
falowników...

Pisz jak poszło!
Szymon

P.S. W zeszłym tygodniu pracowałem przy systemie transportu - na wózkach po
cztery serwa i jeden falownik. Cała komunikacja na radiomodemach 9600bps...

neuron
Guest

Mon Oct 30, 2006 12:04 am   



dzis przyszedl mi do glowy pomysl glupi - ale moze i nie tak bardzo. Liniami
ktore masz do rsa puscilbym 220V a na to wlozyl x10 .
Nie wiem tylko czy dwa modemy by sie widzialy - raczej nie -ale jest osprzet
x10 z we/wy cyfrowymi i analogowymi.
Moze znalazl by sie stosowny osprzet EIB.


Co do magistrali ASi - tu trzeba by sie zastanowic czy tasma ASi to chwyt
marketingowy czy cos ala falowod - czesto przy opisie ASi eksponowany jest
jej opis - przekroj zyl i odleglosc miedzy nimi a calosc podparta jest
sugestia ze tylko TAKA wchodzi w gre.

wojtek
www.neuron.com.pl
CMMS Maszyna
Golem OEE
Produkt-Baza Wiedzy

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zakłócenia komunikacji w szynoprzewodzie przy falowniku Danfosa jakie dalej kroki?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map