RTV forum PL | NewsGroups PL

Obawy przy ładowaniu: czy 2,4 A z ładowarki zaszkodzi mojej nawigacji?

Za dużo Amperów?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Obawy przy ładowaniu: czy 2,4 A z ładowarki zaszkodzi mojej nawigacji?

Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next

Zocha
Guest

Wed Jun 08, 2016 12:30 pm   



Proszę o odpowiedź wprost, a nie o wykład,
z którego i tak niewiele zrozumiem.
Szukałam w Internecie i nie znalazłam prostej
odpowiedzi.
Powiedzmy, że moja nawigacja lub smartfon
ma oryginalną ładowarkę samochodową
z napisem output: 1,5 A.
Wiem już, że podłączenie urządzenia do innej
ładowarki, która ma mniej niz. 1,5 A, np. 1 A
spowoduje, że ładowanie się nie rozpocznie.
Nie wiem jednak co się stanie, gdy ładowarka
będzie "dawała" więcej, np. 2,4 A. ?
Czy to czymś grozi, na przykład spaleniem
ładowarki lub ładowanego urządzenia?

Wiem, powinnam to wiedzieć z lekcji fizyki,
ale juz trochę czasu minęło. :-(

Pozdrawiam
Zocha

Jarosław Sokołowski
Guest

Wed Jun 08, 2016 12:34 pm   



Pani Zocha prosi o odpowiedź wprost, a nie o wykład, z którego i tak niewiele zrozumie:

Quote:
Szukałam w Internecie i nie znalazłam prostej
odpowiedzi.
Powiedzmy, że moja nawigacja lub smartfon
ma oryginalną ładowarkę samochodową
z napisem output: 1,5 A.
Wiem już, że podłączenie urządzenia do innej
ładowarki, która ma mniej niz. 1,5 A, np. 1 A
spowoduje, że ładowanie się nie rozpocznie.
Nie wiem jednak co się stanie, gdy ładowarka
będzie "dawała" więcej, np. 2,4 A. ?
Czy to czymś grozi, na przykład spaleniem
ładowarki lub ładowanego urządzenia?

Nie.

--
Jarek

Zocha
Guest

Wed Jun 08, 2016 12:38 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnnlg47c.f06.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Pani Zocha prosi o odpowiedź wprost, a nie o wykład, z którego i tak
niewiele zrozumie:

Szukałam w Internecie i nie znalazłam prostej
odpowiedzi.
Powiedzmy, że moja nawigacja lub smartfon
ma oryginalną ładowarkę samochodową
z napisem output: 1,5 A.
Wiem już, że podłączenie urządzenia do innej
ładowarki, która ma mniej niz. 1,5 A, np. 1 A
spowoduje, że ładowanie się nie rozpocznie.
Nie wiem jednak co się stanie, gdy ładowarka
będzie "dawała" więcej, np. 2,4 A. ?
Czy to czymś grozi, na przykład spaleniem
ładowarki lub ładowanego urządzenia?

Nie.

Dziękuję i pozdrawiam
Zocha

J.F.
Guest

Wed Jun 08, 2016 12:50 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnnlg47c.f06.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Pani Zocha prosi o odpowiedź wprost, a nie o wykład, z którego i tak
niewiele zrozumie:
Quote:
Powiedzmy, że moja nawigacja lub smartfon
ma oryginalną ładowarkę samochodową
z napisem output: 1,5 A.
Wiem już, że podłączenie urządzenia do innej
ładowarki, która ma mniej niz. 1,5 A, np. 1 A
spowoduje, że ładowanie się nie rozpocznie.
Nie wiem jednak co się stanie, gdy ładowarka
będzie "dawała" więcej, np. 2,4 A. ?
Czy to czymś grozi, na przykład spaleniem
ładowarki lub ładowanego urządzenia?

Nie.

Nie badz taki pewny.
Nawigacji samochodowych moze nie dotyczy, ale mam wrazenie, ze
niektore telefony bazuja na ograniczeniu pradu przez ladowarke ...

J.

Jawi
Guest

Wed Jun 08, 2016 1:03 pm   



W dniu 2016-06-08 o 14:30, Zocha pisze:
Quote:
ładowarki, która ma mniej niz. 1,5 A, np. 1 A
spowoduje, że ładowanie się nie rozpocznie.
Może jakiegoś konkretnego modelu, ale w większość jak ładowarka będzie

trochę słabsza od oryginalnej, to się rozpocznie tylko będzie wolniej
ładować aku.

--
"Lubię pracować, a nawet palę się do roboty. Praca tak mnie urzeka,
że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na nią"

Jarosław Sokołowski
Guest

Wed Jun 08, 2016 1:16 pm   



Pan J.F. napisał:

Quote:
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnnlg47c.f06.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Pani Zocha prosi o odpowiedź wprost, a nie o wykład, z którego i tak
niewiele zrozumie:
Powiedzmy, że moja nawigacja lub smartfon
ma oryginalną ładowarkę samochodową
z napisem output: 1,5 A.
Wiem już, że podłączenie urządzenia do innej
ładowarki, która ma mniej niz. 1,5 A, np. 1 A
spowoduje, że ładowanie się nie rozpocznie.
Nie wiem jednak co się stanie, gdy ładowarka
będzie "dawała" więcej, np. 2,4 A. ?
Czy to czymś grozi, na przykład spaleniem
ładowarki lub ładowanego urządzenia?

Nie.

Nie badz taki pewny.
Nawigacji samochodowych moze nie dotyczy, ale mam wrazenie, ze
niektore telefony bazuja na ograniczeniu pradu przez ladowarke ...

Nokia 3310i na przykład. Ma być napięcie 5V (mniej lub więcej też jest
dopuszczalne), ale koniecznie "na miękko", czyli z dużą rezystancją
wewnętrzną. Jeśli się podłączy wprost do źródła o małym oporze, na
przykład do gniazda USB, to po prostu nie zacznie ładować, ale poza
tym nic złego się nie dzieje.

Ale tu miał być smartfon. Jak rozumiem, 5V i microusb, bo chyba innych
już teraz się nie robi. A starsze nie żyją tyle, ile wspomniana Nokia.
No i miało być bez wykładu.

--
Jarek

J.F.
Guest

Wed Jun 08, 2016 1:34 pm   



Użytkownik "Jawi" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:57581789$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-06-08 o 14:30, Zocha pisze:
Quote:
ładowarki, która ma mniej niz. 1,5 A, np. 1 A
spowoduje, że ładowanie się nie rozpocznie.
Może jakiegoś konkretnego modelu, ale w większość jak ładowarka
będzie trochę słabsza od oryginalnej, to się rozpocznie tylko będzie
wolniej ładować aku.

przy "troche" owszem, przy wiekszej roznicy - nawigacja iles tam w
czasie pracy pobiera na prace wlasna, jesli ladowarka nie dostarczy
wiecej, to na ladowanie nie starczy.
(Bo zapas amperazu ladowarki powinien byc - czyli prad nominalny
ladowarki jednak wiekszy niz pobor pradu urzadzenia).

Z tym "nie rozpocznie" ... byc moze ta nawigacja wymaga jakiejs
sygnalizacji ze strony ladowarki, i z innym modelem nie pojdzie.

Gdzies na to naklada sie norma USB, ktora w zasadzie zabrania poboru
(i podawania) ponad 0.1A bez uzgodnienia z hostem - zazwyczaj olewana,
ale moze wyjatkowo nie.

No i zrobil nam sie dluzszy wyklad.

P.S. Mam taka samochodowa "ladowarke USB", z napisem "2.1A" na jednym
z gniazd.
Bez rozkrecania - nie ma roznic miedzy gniazdami, a wycisnac mi sie
udalo raptem 0.5A.
Ale to tez wina kabelkow i miernika - kazdy opor zmniejsza prad :-(

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Wed Jun 08, 2016 1:43 pm   



Pan J.F. napisał:

Quote:
ładowarki, która ma mniej niz. 1,5 A, np. 1 A
spowoduje, że ładowanie się nie rozpocznie.
Może jakiegoś konkretnego modelu, ale w większość jak ładowarka
będzie trochę słabsza od oryginalnej, to się rozpocznie tylko będzie
wolniej ładować aku.

przy "troche" owszem, przy wiekszej roznicy - nawigacja iles tam w
czasie pracy pobiera na prace wlasna, jesli ladowarka nie dostarczy
wiecej, to na ladowanie nie starczy.

Zwierzyli mi się autorzy aplikacji na smartfony, że ich wynalazek
w czasie ciągłej przcy w samochodzie, żre tyle energii, że *firmowe*
ładowarki większości telefonów nie nadążają z ładowaniem, bilans jest
ujemny, trzeba co jakiś czas program wyłączyć, by akumulator nie zdechł
całkiem.

Quote:
(Bo zapas amperazu ladowarki powinien byc - czyli prad nominalny
ladowarki jednak wiekszy niz pobor pradu urzadzenia).

Powinien. Ale widać księgowi producentów doszli do wniosku, że to
"powinien" odnosi się do statystycznego użytkownika.

--
Jarek

Zocha
Guest

Wed Jun 08, 2016 2:12 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnnlg88q.fbo.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Zwierzyli mi się autorzy aplikacji na smartfony, że ich wynalazek
w czasie ciągłej przcy w samochodzie, żre tyle energii, że *firmowe*
ładowarki większości telefonów nie nadążają z ładowaniem, bilans jest
ujemny, trzeba co jakiś czas program wyłączyć, by akumulator nie zdechł
całkiem.

To jaką ładowarkę (ile A) kupić żeby programu nie trzeba było wyłączać?

Pozdrawiam
Zocha

Dariusz Dorochowicz
Guest

Wed Jun 08, 2016 2:16 pm   



W dniu 2016-06-08 o 15:43, Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Pan J.F. napisał:

ładowarki, która ma mniej niz. 1,5 A, np. 1 A
spowoduje, że ładowanie się nie rozpocznie.
Może jakiegoś konkretnego modelu, ale w większość jak ładowarka
będzie trochę słabsza od oryginalnej, to się rozpocznie tylko będzie
wolniej ładować aku.

przy "troche" owszem, przy wiekszej roznicy - nawigacja iles tam w
czasie pracy pobiera na prace wlasna, jesli ladowarka nie dostarczy
wiecej, to na ladowanie nie starczy.

Zwierzyli mi się autorzy aplikacji na smartfony, że ich wynalazek
w czasie ciągłej przcy w samochodzie, żre tyle energii, że *firmowe*
ładowarki większości telefonów nie nadążają z ładowaniem, bilans jest
ujemny, trzeba co jakiś czas program wyłączyć, by akumulator nie zdechł
całkiem.

Podłączyłem telefon z działającą nawigacją przez amperomierz USB.
0.5A przez cały czas, a telefon nawet trochę się nie doładował. Ile miał
na początku, tyle po zakończeniu.
Dopiero przy innej ładowarce dającej 1A telefon dodatkowo się
podładowywał, ale nie miałem wtedy amperomierza więc nie wiem ile
faktycznie tam szło.

Pozdrawiam

DD

Jarosław Sokołowski
Guest

Wed Jun 08, 2016 2:34 pm   



Pani Zocha napisała:

Quote:
Zwierzyli mi się autorzy aplikacji na smartfony, że ich wynalazek
w czasie ciągłej przcy w samochodzie, żre tyle energii, że *firmowe*
ładowarki większości telefonów nie nadążają z ładowaniem, bilans jest
ujemny, trzeba co jakiś czas program wyłączyć, by akumulator nie zdechł
całkiem.

To jaką ładowarkę (ile A) kupić żeby programu nie trzeba było wyłączać?

Gdybyśmy byli przed ostatnią dużą urzędową reformą polszczyzny, to bym
został lepiej zrozumiany. To nie byli autorzy *aplikacyj*, lecz *aplikacji*.
Jednej, konkretnej. W dodatku nieźle skopanej. Przez tychże autorów. Nie
zdarza się aż tak często, że taki knot trafia do szerczej publiczności.

A odpowiedź na pytanie o te ampery (lub tych Amperów) brzmi: im ich więcej
będzie, tym lepiej. To tak bez wdawania się w wykłady i bez rozsiewania
smrodku dydaktycznego. Mniejsza szansa, że coś się spali i smrodek prawdziwy
wydzieli (dopiero co jeden tu się na coś podobnego żalił).

Jarek

--
ciemniejsze czerwieńsze lampy
chrypi cierpki oddech
motor szalał na 400 amper
przeciążony zamilkł
już się poddał
sami

J.F.
Guest

Wed Jun 08, 2016 3:06 pm   



Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości
W dniu 2016-06-08 o 15:43, Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Zwierzyli mi się autorzy aplikacji na smartfony, że ich wynalazek
w czasie ciągłej przcy w samochodzie, żre tyle energii, że
*firmowe*
ładowarki większości telefonów nie nadążają z ładowaniem, bilans
jest
ujemny, trzeba co jakiś czas program wyłączyć, by akumulator nie
zdechł
całkiem.

Podłączyłem telefon z działającą nawigacją przez amperomierz USB.
0.5A przez cały czas, a telefon nawet trochę się nie doładował. Ile
miał
na początku, tyle po zakończeniu.
Dopiero przy innej ładowarce dającej 1A telefon dodatkowo się
podładowywał, ale nie miałem wtedy amperomierza więc nie wiem ile
faktycznie tam szło.

Ten amperomierz mogl mocno ograniczac plynacy prad :-)

Ja musze rozgryzc pewna ciekawostke - nawigacja z zasilaniem mini USB,
i co pewien czas wpada w taki tryb, jakby nie byla ladowana.
Ekran jej przygasa po chwili - tak ustawiona, ale LED sie swieci.
Po dluzszym czasie twierdzi, ze bateria rozladowana - i chyba
faktycznie rozladowana.
A po ponownym wlaczeniu sie laduje.


J.

Dariusz Dorochowicz
Guest

Wed Jun 08, 2016 3:11 pm   



W dniu 2016-06-08 o 17:06, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości
W dniu 2016-06-08 o 15:43, Jarosław Sokołowski pisze:
Zwierzyli mi się autorzy aplikacji na smartfony, że ich wynalazek
w czasie ciągłej przcy w samochodzie, żre tyle energii, że *firmowe*
ładowarki większości telefonów nie nadążają z ładowaniem, bilans jest
ujemny, trzeba co jakiś czas program wyłączyć, by akumulator nie zdechł
całkiem.

Podłączyłem telefon z działającą nawigacją przez amperomierz USB.
0.5A przez cały czas, a telefon nawet trochę się nie doładował. Ile miał
na początku, tyle po zakończeniu.
Dopiero przy innej ładowarce dającej 1A telefon dodatkowo się
podładowywał, ale nie miałem wtedy amperomierza więc nie wiem ile
faktycznie tam szło.

Ten amperomierz mogl mocno ograniczac plynacy prad Smile

Zaczyna protestować przy 1.7A i nie wiem czy to już on sam ogranicza.
0.9A to dla niego pestka.

Quote:
Ja musze rozgryzc pewna ciekawostke - nawigacja z zasilaniem mini USB, i
co pewien czas wpada w taki tryb, jakby nie byla ladowana.
Ekran jej przygasa po chwili - tak ustawiona, ale LED sie swieci.
Po dluzszym czasie twierdzi, ze bateria rozladowana - i chyba faktycznie
rozladowana.
A po ponownym wlaczeniu sie laduje.

M.in. dlatego kupiłem ten amperomierz. Całkiem sporo można się
dowiedzieć co i jak...

Pozdrawiam

DD

Zocha
Guest

Wed Jun 08, 2016 3:26 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnnlgb86.fo1.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

Quote:
To jaką ładowarkę (ile A) kupić żeby programu nie trzeba było wyłączać?

A odpowiedź na pytanie o te ampery (lub tych Amperów) brzmi: im ich więcej
będzie, tym lepiej.

Dla mnie taka odpowiedź jest najłatwiejsza do zastosowania. :-)

Chcę kupić ładowarkę z dwoma portami USB i docelowo podłączać
smartfona w roli nawigacji, a zamiast dotychczasowej nawigacji
(bez Internetu-niestety) chcę podłączać kamerkę (1,5 A).
Myślę więc o zakupie ładowarki 2,4 A + 1,8 A. Mam nadzieję,
że są to ilości A "dostarczane" przy pracy równoczesnej,
a nie tylko jednego z urządzeń.

Pozdrawiam
Zocha

J.F.
Guest

Wed Jun 08, 2016 3:35 pm   



Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:57583581$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-06-08 o 17:06, J.F. pisze:
Quote:
Podłączyłem telefon z działającą nawigacją przez amperomierz USB.
0.5A przez cały czas, a telefon nawet trochę się nie doładował.
Ile miał
na początku, tyle po zakończeniu.
Dopiero przy innej ładowarce dającej 1A telefon dodatkowo się
podładowywał, ale nie miałem wtedy amperomierza więc nie wiem ile
faktycznie tam szło.

Ten amperomierz mogl mocno ograniczac plynacy prad :-)

Zaczyna protestować przy 1.7A i nie wiem czy to już on sam ogranicza.
0.9A to dla niego pestka.

Spadek napiecia jakis niewatpliwie wprowadza, a tu sie kazde 0.1V
liczy ...

Quote:
Ja musze rozgryzc pewna ciekawostke - nawigacja z zasilaniem mini
USB, i
co pewien czas wpada w taki tryb, jakby nie byla ladowana.
Ekran jej przygasa po chwili - tak ustawiona, ale LED sie swieci.
Po dluzszym czasie twierdzi, ze bateria rozladowana - i chyba
faktycznie
rozladowana.
A po ponownym wlaczeniu sie laduje.

M.in. dlatego kupiłem ten amperomierz. Całkiem sporo można się
dowiedzieć co i jak...

Ja tez, ale:
-nawigacja ma mini-USB i opcje mi sie troche kurcza,
-ten spadek napiecia nieszczesny na nim ... i na kabelkach roznych.

J.

Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Obawy przy ładowaniu: czy 2,4 A z ładowarki zaszkodzi mojej nawigacji?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map