RTV forum PL | NewsGroups PL

Wstrząsająca tragedia: śmierć kierowcy ciężarówki po zwarciu z linią WN i eksplozji opon

Zwarcie linii WN i wybuch opon

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Wstrząsająca tragedia: śmierć kierowcy ciężarówki po zwarciu z linią WN i eksplozji opon

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

ACMM-033
Guest

Tue Apr 19, 2016 12:58 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:571618cf$0$696$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Z opisu sadzac, przynajmniej jakiegos podobnego wypadku, to nie wiedzial
co sie dzieje.
Zadymilo gdzies spod auta, to wysiadl zobaczyc co.

I teraz zaduma - zjarać się, czy dać się pokopać...?

--
Wyindywidualizowaliśmy się
z rozentuzjazmowanego tłumu
prestidigitatorów.

badworm
Guest

Tue Apr 19, 2016 6:26 pm   



Dnia Mon, 18 Apr 2016 22:13:46 +0200, JaNus napisał:

Quote:
Kiedyś widziałem w TV badanie wpływu trafienia piorunem w samochód
(uwaga!) z ludźmi w środku. Piorun wygenerowano laboratoryjnie, pirzgnął
z kilku metrów widowiskowo, w dach samochodu. Gdy opadł kurz z środka
wysiedli uśmiechnięci pasażerowie, opony nie doznały żadnego uszczerbku.
No ale iskra, nawet o wielokroć większym napięciu - to nie to samo co
przepływ ciągły (sekund kilka, naście? dziesiąt?)... Ale guma jednak
jest niezłym izolatorem? Choć przy 10^5 V to już da przepływ taki, który
szybko rozgrzeje kichy, powyżej tych kilkuset stopni...

Prądy zwarcia jednofazowego na liniach 110kV potrafią osiągać wartość
kilkunastu kA. W stosunku do pioruna niby niewiele, ale czas przepływu
jest wielokrotnie dłuższy - nawet do jednej sekundy. Dla linii SN prąd
doziemny nie przekracza wartości kilkuset A, lecz może płynąć przez
bardzo długi czas.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066

PcmOl
Guest

Thu Apr 21, 2016 6:45 pm   



"Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote in message
news:nf3kc5$aug$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
Marek napisał(a) :
On Mon, 18 Apr 2016 22:21:38 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl
wrote:
Nie taki belkocik chyba - inne zdarzenie
http://www.tvn24.pl/poznan,43/ciezarowka-zahaczyla-o-linie-sredniego-napiecia,608757.html
Opony teraz antyelektrostatyczne, przewodzace znaczy sie - i wybuchaja.

Ale to nie tłumaczy śmierci kierowcy, co zrobił że przez niego (zamiast przez
karoserię) popłynął prąd?

Może wysiadał?

Napisali: podczas rozładunku.
Nie napisali: kierowca siedział w kabinie.

Tomasz WĂłjtowicz
Guest

Fri Apr 22, 2016 12:26 am   



W dniu 2016-04-18 o 23:04, PiteR pisze:
Quote:
J.F. pisze tak:

http://www.tvn24.pl/poznan,43/ciezarowka-zahaczyla-o-linie-srednieg
o-napiecia,608757.html


Mężczyzna zdołał puścić panel sterowania, co uchroniło go przed
natychmiastową śmiercią.


Swoją drogą, ciekawe, jakie było napięcie rażące, tzn. ile się odłożyło
na oponach. Bo linia 15kV ma do ziemi 15kV/sqrt(3) = 8,66kV.

Mnie kiedyś walnęło parę kV z pastucha elektrycznego w stadninie konnej.
O żesz w mordę! Ze dwadzieścia minut dochodziłem do siebie. Potem się
dowiedziałem, że te pastuchy na konie są szczególnie mocne, bo koń to
wyjątkowo uparte zwierzę.

Tomasz WĂłjtowicz
Guest

Fri Apr 22, 2016 12:37 am   



W dniu 2016-04-19 o 11:42, Marek pisze:
Quote:
On Tue, 19 Apr 2016 10:31:27 +0200, "J.F."
jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Wysiadal.

Ale po co? Każdy wie że opuszczanie pojazdu w takiej sytuacji jest
ryzykowne. Nie wspominając już o napięciu krokowym gdy przewody już leżą
na ziemi. Myślisz, że skąd się wzięło "Baczność" w ostrzeżeniach o wys.
nap.? :-)

Dlatego na przykład w trolejbusach cała ta strefa gdzie pasażerowie

wsiadają i wysiadają musi być szczególnie izolowana: podłoga
dielektryczna, poręcze pokryte izolatorem, wszystko jest testowane
napięciem probierczym 3kV. Normalnie trolejbus jest zasilany 600V, a
więc niskim napięciem.

Natomiast jest to wyzwanie dla konstruktorów, bo trolejbus, normalnie
metalowy, musi być urządzeniem II klasy ochronności, dlatego że nie da
się zapewnić skutecznego uziemienia. Nie można dodać trzeciego troleja
szorującego po przewodzie PE, ponieważ troleje za często lubią odpadać
od przewodów trakcyjnych, a rozłączanie PE jest niedopuszczalne, w
dodatku istnieje ryzyko, że trolej uziemiający mógłby, spadając z PE
zahaczyć się o jeden z przewodów zasilających. Dlatego trolejbusy są
urządzeniami II klasy, a ich sieć trakcyjna jest typu IT.

Lepiej mają tramwaje, bo one zasadniczo nie spadają z szyn, więc można
je zasilać w systemie TN-C, gdzie szyny robią za przewód powrotny i PE
jednocześnie.

Marek
Guest

Fri Apr 22, 2016 7:31 am   



On Fri, 22 Apr 2016 02:26:19 +0200, Tomasz
Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
Quote:
dowiedziałem, że te pastuchy na konie są szczególnie mocne, bo koń
to
wyjątkowo uparte zwierzę.

A to jakąś bzdura, mnie uczono na wsi że konie są bardzo wrażliwe ma
przepływ prądu ze względu na mniejszą rezystancję skóry niż
człowieka. Bezpieczny prąd dla konia jest zdaje się 5x mniejszy niż
dla człowieka.

--
Marek

Marek
Guest

Fri Apr 22, 2016 7:35 am   



On Fri, 22 Apr 2016 02:37:46 +0200, Tomasz
Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
Quote:
Natomiast jest to wyzwanie dla konstruktorów, bo trolejbus,
normalnie


Bo kombinują zamiast zmniejszyć mapiecie do wartości bezpiecznych i
stosować lepsze przewodniki Wink.

--
Marek

AlexY
Guest

Fri Apr 22, 2016 8:18 am   



Marek pisze:
Quote:
On Fri, 22 Apr 2016 02:37:46 +0200, Tomasz
Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
Natomiast jest to wyzwanie dla konstruktorów, bo trolejbus,
normalnie

Bo kombinują zamiast zmniejszyć mapiecie do wartości bezpiecznych i
stosować lepsze przewodniki Wink.

Już to widzę, trakcja 24V i i srebrne druty, długo by to nie wisiało,
złodzieje by ściągali na żywca nawet jakby to była miedź. :)


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Tomasz WĂłjtowicz
Guest

Fri Apr 22, 2016 9:40 am   



W dniu 2016-04-22 o 09:31, Marek pisze:
Quote:
On Fri, 22 Apr 2016 02:26:19 +0200, Tomasz
Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
dowiedziałem, że te pastuchy na konie są szczególnie mocne, bo koń
to
wyjątkowo uparte zwierzę.

A to jakąś bzdura, mnie uczono na wsi że konie są bardzo wrażliwe ma
przepływ prądu ze względu na mniejszą rezystancję skóry niż człowieka.
Bezpieczny prąd dla konia jest zdaje się 5x mniejszy niż dla człowieka.

W każdym razie, kopnęło mnie ostro.


J.F.
Guest

Fri Apr 22, 2016 9:45 am   



Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości
W dniu 2016-04-22 o 09:31, Marek pisze:
Quote:
dowiedziałem, że te pastuchy na konie są szczególnie mocne, bo koń
to
wyjątkowo uparte zwierzę.

A to jakąś bzdura, mnie uczono na wsi że konie są bardzo wrażliwe
ma
przepływ prądu ze względu na mniejszą rezystancję skóry niż
człowieka.
Bezpieczny prąd dla konia jest zdaje się 5x mniejszy niż dla
człowieka.

W każdym razie, kopnęło mnie ostro.

Byles spocony ganianien za konmi :-)

Ja tam nie wiem, ale zwacam uwage, ze konie oprocz skory maja jeszcze
siersc, a na bezpieczny prad rezystancja skory nie powinna miec
wplywu - skoro plynie ile mA, to plynie.
Moga miec jakies wrazliwe serce ... albo z powodu wysokiej rezystancji
skory/siersci groza oparzenia w miejscu przylozenia ...

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Apr 22, 2016 10:00 am   



Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

Quote:
dowiedziałem, że te pastuchy na konie są szczególnie mocne, bo koń
to wyjątkowo uparte zwierzę.

A to jakąś bzdura, mnie uczono na wsi że konie są bardzo wrażliwe ma
przepływ prądu ze względu na mniejszą rezystancję skóry niż człowieka.
Bezpieczny prąd dla konia jest zdaje się 5x mniejszy niż dla człowieka.

W każdym razie, kopnęło mnie ostro.

A może to był koń? One też kopią. I to ostro. Zanim się człowiek pozbiera,
to może już nie pamiętać.

--
Jarek

ACMM-033
Guest

Fri Apr 22, 2016 10:47 am   



Użytkownik "AlexY" <alexy@irc.pl> napisał w wiadomości
news:nfcmib$dep$1@dont-email.me...
Quote:
Marek pisze:
On Fri, 22 Apr 2016 02:37:46 +0200, Tomasz
Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
Natomiast jest to wyzwanie dla konstruktorów, bo trolejbus,
normalnie

Bo kombinują zamiast zmniejszyć mapiecie do wartości bezpiecznych i
stosować lepsze przewodniki Wink.

Już to widzę, trakcja 24V i i srebrne druty, długo by to nie wisiało,
złodzieje by ściągali na żywca nawet jakby to była miedź. Smile

Złodzieje złodziejami, ale łuk by to wypalił, zanim by z podstacji spadek
napięcia doleciał.

--
Wyindywidualizowaliśmy się
z rozentuzjazmowanego tłumu
prestidigitatorów.

Marek
Guest

Fri Apr 22, 2016 3:05 pm   



On Fri, 22 Apr 2016 11:40:01 +0200, Tomasz
Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
Quote:
W każdym razie, kopnęło mnie ostro.

Btw. Kiedyś dawno temu w pewnej stajni były konie i krowy przypięte
łańcuchami na sa swoich stanowiskach do takiej stalowej konstrukcji
biegnącej wzdłuż całej stajni. W jakimś końcu budynku postanowiono
coś przyspawać elektrycznie do tej konstrukcji. Jak tylko spawacz
"podłączył" spawarkę do tej konstrukcji i zaczął spawać wszystkie
konie nagle dostały szału, krowy nie. Afera była na maxa

--
Marek

Marek
Guest

Fri Apr 22, 2016 3:05 pm   



On Fri, 22 Apr 2016 09:18:21 +0100, AlexY <alexy@irc.pl> wrote:
Quote:
Już to widzę, trakcja 24V i i srebrne druty, długo by to nie
wisiało,
złodzieje by ściągali na żywca nawet jakby to była miedź. Smile

Miałem raczej na myśli nadprzewodniki....

--
Marek

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Apr 22, 2016 3:16 pm   



Pan Marek napisał:

Quote:
Już to widzę, trakcja 24V i i srebrne druty, długo by
to nie wisiało, złodzieje by ściągali na żywca nawet
jakby to była miedź. :)

Miałem raczej na myśli nadprzewodniki....

To normalne, że trolejbus zasilany jest z nadprzewodników.
Tramwaj też -- ale tam jest jeden zamiast dwóch. Bywa, że
w transporcie szynowym, takim jak metro, stosuje się
podprzewodniki lub obokprzewodniki.

--
Jarek

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Wstrząsająca tragedia: śmierć kierowcy ciężarówki po zwarciu z linią WN i eksplozji opon

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map