Goto page 1, 2, 3 Next
Guest
Mon Feb 13, 2012 9:24 am
Czesc,
cos mi chyba juz akumulator siada.....NIESTETY
Jakie napiecie powinien miec akumulator po ladowaniu w trakcie jazdy?
Ostatnio w trakcie mrozow duzo nie jezdzilem, ale staralem sie zawsze
stawiac auto na spadku i tudziez tak byl odpalany (swobony zjazd). Na
miescie jak byla potrzeba to zapala bez problemu (za pierwszym
razem.....bo juz przejechany znaczy sie cieply).
Ale wczoraj przejechalem sie jakies 430 km w dwie strony (4 razy
odpalony a tak czysta jazda). Ladowanie od 13.8V (wlaczone swiatla,
radio, wentylator, szyba) do 14,0V bez.
Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze
12.6V. Czy to dobrze czy zle???
Co wy na to??
L.
Grejon
Guest
Mon Feb 13, 2012 9:27 am
W dniu 2012-02-13 09:24, lucek@z.pl pisze:
Quote:
Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze
12.6V. Czy to dobrze czy zle???
Dobrze, tylko taki pomiar niewiele mówi o jego kondycji. Sprawdź jeszcze
jak mocno leci napięcie po włączeniu świateł i dmuchawy i ile pokazuje
po kilku godzinach.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi
Ukaniu
Guest
Mon Feb 13, 2012 9:57 am
Uzytkownik <lucek@z.pl> napisal w wiadomosci
news:jfhhj7h7k5khbbb7lfu22pnmd5o19kvgq8@4ax.com...
Quote:
Ale wczoraj przejechalem sie jakies 430 km w dwie strony (4 razy
odpalony a tak czysta jazda). Ladowanie od 13.8V (wlaczone swiatla,
radio, wentylator, szyba) do 14,0V bez.
Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
13,8 nie nadaluje w mróz akumulatora praktycznie w lato - aby, aby. To
prawie napiecie pracy buforowej a nie cyklicznej.
Niby niewielka róznica w napieciu ale dla akumulatora gigantyczna.
--
Pozdrawiam,
Lukasz
wchpikus
Guest
Mon Feb 13, 2012 10:06 am
Witam!
Quote:
Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
Nieprawda, 14.5V dla aku to napiecie troche za duze (gazowanie)
[quote]13,8 nie nadaluje w mr
Grejon
Guest
Mon Feb 13, 2012 10:13 am
W dniu 2012-02-13 09:57, Ukaniu pisze:
Quote:
Uzytkownik<lucek@z.pl> napisal w wiadomosci
news:jfhhj7h7k5khbbb7lfu22pnmd5o19kvgq8@4ax.com...
Ale wczoraj przejechalem sie jakies 430 km w dwie strony (4 razy
odpalony a tak czysta jazda). Ladowanie od 13.8V (wlaczone swiatla,
radio, wentylator, szyba) do 14,0V bez.
Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
13,8 nie nadaluje w mróz akumulatora praktycznie w lato - aby, aby. To
Dobrze że mój akumulator o tym nie wie, bo musiałbym codziennie latać z
prostownikiem.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi
Ukaniu
Guest
Mon Feb 13, 2012 10:41 am
Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości
news:jhajpn$1t9o$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
Nieprawda, 14.5V dla aku to napiecie troche za duze (gazowanie)
Do pracy cyklicznej napięcie normalne i zalecane.
Co wiecej przyjmuję jakieś -(4 do 5)mV na celę od 14,5 (20 stopni) - wyjdzie
w -20 ponad 15.
www.ti.com/lit/an/slua115/slua115.pdf
Do tego mozna sobie poszukać dokładnych danych Yuasy, czy innego producenta.
Quote:
Naladuje
Zobacz sobie czas dochodzenia do 100% naładowania przy -15 przy
stabilizowaniu 13,8 na klemach. Prąd łądowania w tej fazie jest poniżej
ograniczenia alternatora.
To będą wieki w wymiarze samochodowym. Owszem ładunek zgromadzony bedzie
jakiś i umożliwia odpalanie ale lepiej mieć akumulator naladowany szybciej
niż wolniej. I lepiej mieć w nim 100% możliwego ladunku niż średnio znacząco
mniej.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
Ukaniu
Guest
Mon Feb 13, 2012 10:43 am
Użytkownik "Grejon" <grejon83@gmail.com> napisał w wiadomości
news:jhak8p$pvk$1@usenet.news.interia.pl...
Quote:
Dobrze że mój akumulator o tym nie wie, bo musiałbym codziennie latać z
prostownikiem.
Ale pewnie wie, czy ma w sobie 100% możliwego ładunku.
A przy 13,8 w zimie raczej nie ma.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
Karolek
Guest
Mon Feb 13, 2012 10:52 am
W dniu 2012-02-13 09:57, Ukaniu pisze:
Quote:
Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
13,8 nie nadaluje w mróz akumulatora praktycznie w lato - aby, aby. To
prawie napiecie pracy buforowej a nie cyklicznej.
Niby niewielka róznica w napieciu ale dla akumulatora gigantyczna.
Glupoty wypisujesz.
--
Karolek
Ukaniu
Guest
Mon Feb 13, 2012 11:07 am
Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości
news:jhamgt$l27$1@news.mm.pl...
Quote:
Glupoty wypisujesz.
Też miło mi Cię poznać, coś wiecej możesz w temacie?
Charakterystyki, czasy, mile widziane.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
Mario
Guest
Mon Feb 13, 2012 1:03 pm
W dniu 2012-02-13 09:24, lucek@z.pl pisze:
Quote:
Czesc,
cos mi chyba juz akumulator siada.....NIESTETY
Jakie napiecie powinien miec akumulator po ladowaniu w trakcie jazdy?
Ostatnio w trakcie mrozow duzo nie jezdzilem, ale staralem sie zawsze
stawiac auto na spadku i tudziez tak byl odpalany (swobony zjazd). Na
miescie jak byla potrzeba to zapala bez problemu (za pierwszym
razem.....bo juz przejechany znaczy sie cieply).
Ale wczoraj przejechalem sie jakies 430 km w dwie strony (4 razy
odpalony a tak czysta jazda). Ladowanie od 13.8V (wlaczone swiatla,
radio, wentylator, szyba) do 14,0V bez.
Powinno być bliżej 14,4 V i to z małą zależnością od włączanych świateł
czy ogrzewania szyby. Może być ze akumulator jest slaby bo alternator go
słabo ładuje. Miałem tak jak szczotki wyżłobiły mi rowki w pierścieniu
ślizgowym i nowe szczotki nie chciały dobrze leżeć w tych śladach.
Pomogło wygładzenie pilnikiem napędzając wirnik z wiertarki
Quote:
Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze
12.6V. Czy to dobrze czy zle???
Kilka minut po wyłączeniu to powinien raczej pokazywać około 13,5 V.
--
pozdrawiam
MD
Mario
Guest
Mon Feb 13, 2012 1:07 pm
W dniu 2012-02-13 10:06, wchpikus pisze:
Quote:
Witam!
Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
Nieprawda, 14.5V dla aku to napiecie troche za duze (gazowanie)
Chyba na ładowarce. W samochodzie masz regulatory ustawione fabrycznie
zazwyczaj na 14.4 V.
[quote]13,8 nie nadaluje w mr
Desoft
Guest
Mon Feb 13, 2012 1:08 pm
Quote:
Też miło mi Cię poznać, coś wiecej możesz w temacie?
Charakterystyki, czasy, mile widziane.
Zapominacie o jednym: o sposobie (warunkach) pomiaru.
Też kiedyś mierzyłem i byłem zaskoczony, że nie przekracza 14,0V
Napięcie zależy nie tylko od obciążenia, od stanu naładowania też - 14,5V
uzyskiwałem zaraz po odpaleniu samochodu. Sprawa dodatkowa: mierzył napięcie
na alternatorze? pewnie nawet nie na akumulatorze - to alernator ma mieć
napięcie 14,5V - akumulator ma trzymać "swoje". Aby uzyskać spadek 0,5V przy
prądzie 25A wystarczy 20mohm.
I całą teorię burzy jeszcze sprzężenie zwrotne: elektronika silnika pilnuje
stanu nładowania.
Teoria, teorią a samochody jeżdzą przy 14V
--
Desoft
RoMan Mandziejewicz
Guest
Mon Feb 13, 2012 1:14 pm
Hello Mario,
Monday, February 13, 2012, 1:07:08 PM, you wrote:
Quote:
Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
Nieprawda, 14.5V dla aku to napiecie troche za duze (gazowanie)
Chyba na ładowarce. W samochodzie masz regulatory ustawione fabrycznie
zazwyczaj na 14.4 V.
W nowszych samochodach może być 13.8V - dostosowanie do żelowych
akumulatorów...
[quote]13,8 nie nadaluje w mr
Mario
Guest
Mon Feb 13, 2012 1:24 pm
W dniu 2012-02-13 13:14, RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Hello Mario,
Monday, February 13, 2012, 1:07:08 PM, you wrote:
Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
Nieprawda, 14.5V dla aku to napiecie troche za duze (gazowanie)
Chyba na ładowarce. W samochodzie masz regulatory ustawione fabrycznie
zazwyczaj na 14.4 V.
W nowszych samochodach może być 13.8V - dostosowanie do żelowych
akumulatorów...
Łatwo sprawdzić wstawiając dość dobrze podładowany akumulator (aby za
bardzo nie obciążał) i zobaczyć do jakiej wartości dąży napięcie gdy
wyłącza się odbiorniki i wkręca obroty.
[quote]13,8 nie nadaluje w mr
Ukaniu
Guest
Mon Feb 13, 2012 1:29 pm
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:2950355184$20120213131415@squadack.com...
Quote:
W nowszych samochodach może być 13.8V - dostosowanie do żelowych
akumulatorów...
Z racji pracy mam w samochodach przechodzone żelówki z UPSów i bez zmian w
regulatorze śmigają zwykle zaskakująco długo (3-4 lata, sumarycznie z 8 lat
pracy), ot taki eksperyment. W żelowych zresztą przy pracy cyklicznej też
można z napięciem podjechać do znamionowo 14,5V - ale to o czym piszesz
niżej - trudno określić czy to cykliczna czy buforowa.
Z moich doświadczeń wynika, że standardowe padają z racji wytrzęsionego
materiału płyt, zmian w strukturze z racji głębokiego
rozładwania/zasiarczenia. Nie często moje aku wysycha - ubytek elektrolitu
powstaje tylko upalnym latem - gdzie znów powinno się napięcie ładowania
zgodnie z zasadą zmniejszać no i do tego akumulator pracuje non stop praweie
w pełni naładowany.
Regulator w moim samochodzie ustala od prawie 15 przy -25 do 14 przy +30.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
Goto page 1, 2, 3 Next