Goto page Previous 1, 2, 3 Next
Guest
Mon Feb 13, 2012 1:43 pm
On Mon, 13 Feb 2012 13:03:59 +0100, Mario <mariuszd@w.pl> wrote:
Quote:
Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze
12.6V. Czy to dobrze czy zle???
Kilka minut po wyłączeniu to powinien raczej pokazywać około 13,5 V.
auto stoi na dworze od 16h (w nocy bylo -9 C) - napiecie na
akumulatorze 12.6V nadal tyle ile wczoraj.
Mario
Guest
Mon Feb 13, 2012 2:02 pm
W dniu 2012-02-13 13:43, lucek@z.pl pisze:
Quote:
On Mon, 13 Feb 2012 13:03:59 +0100, Mario<mariuszd@w.pl> wrote:
Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze
12.6V. Czy to dobrze czy zle???
Kilka minut po wyłączeniu to powinien raczej pokazywać około 13,5 V.
auto stoi na dworze od 16h (w nocy bylo -9 C) - napiecie na
akumulatorze 12.6V nadal tyle ile wczoraj.
Moim zdaniem niedoładowane.
--
pozdrawiam
MD
j.r.
Guest
Mon Feb 13, 2012 2:08 pm
Ukaniu wrote:
Quote:
Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości
news:jhajpn$1t9o$1@news2.ipartners.pl...
Nieprawda, 14.5V dla aku to napiecie troche za duze (gazowanie)
Do pracy cyklicznej napięcie normalne i zalecane.
Co wiecej przyjmuję jakieś -(4 do 5)mV na celę od 14,5 (20 stopni) -
wyjdzie w -20 ponad 15.
Może na początek niech autor wątku poda ważne dane:
czy akumulator jest w komorze silnika, w kabienie czy w bagażniku.
Później będziemy dyskutować.
Jeśli w komorze silnika to przy -25stC na zewnątrz po godzinie od odpalenia
akumulator będzie miał?
5stC? 25stC?
--
pzdr ,j.r.
J.F.
Guest
Tue Feb 14, 2012 2:00 pm
Dnia Mon, 13 Feb 2012 09:24:13 +0100, lucek@z.pl napisał(a):
Quote:
Ale wczoraj przejechalem sie jakies 430 km w dwie strony (4 razy
odpalony a tak czysta jazda). Ladowanie od 13.8V (wlaczone swiatla,
radio, wentylator, szyba) do 14,0V bez.
Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze
12.6V. Czy to dobrze czy zle???
Troche zle. Ostatnio taki wymienilem, bo juz sie naladowac nie dawal -
wywalal bezpiecznik w prostowniku.
Swiezo naladowany akumulato powinien miec powyzej 13V - aczkolwiek to
napiecie szybko spada, szczegolnie jak cos prad bierze.
J.
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Wed Feb 15, 2012 9:20 am
,
"J.F." 1apsthwm84gmt.uq3u6jdh96f1.dlg@40tude.net
Quote:
Troche zle. Ostatnio taki wymienilem, bo juz sie naladowac
nie dawal - wywalal bezpiecznik w prostowniku.
Można spróbować ładować bardzo długo (dwie doby) bardzo małym
(pojemność/30h) prądem. Ja tak wniosą 2004 roku uratowałem
zupełnie rozładowany akumulator kupiony w 2001 roku, którego
nie można było naładować. Służył dobrze do końca roku 2008.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Guest
Wed Feb 15, 2012 10:33 am
On Mon, 13 Feb 2012 13:43:58 +0100, lucek@z.pl wrote:
Quote:
On Mon, 13 Feb 2012 13:03:59 +0100, Mario <mariuszd@w.pl> wrote:
Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze
12.6V. Czy to dobrze czy zle???
Kilka minut po wyłączeniu to powinien raczej pokazywać około 13,5 V.
auto stoi na dworze od 16h (w nocy bylo -9 C) - napiecie na
akumulatorze 12.6V nadal tyle ile wczoraj.
+48h akumulator wykazywal 12.38V - nie byl odpalany....
--
ThinkXtra
J.F.
Guest
Wed Feb 15, 2012 10:49 am
Dnia Wed, 15 Feb 2012 09:20:51 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
Quote:
"J.F." 1apsthwm84gmt.uq3u6jdh96f1.dlg@40tude.net
Troche zle. Ostatnio taki wymienilem, bo juz sie naladowac
nie dawal - wywalal bezpiecznik w prostowniku.
Można spróbować ładować bardzo długo (dwie doby) bardzo małym
(pojemność/30h) prądem.
totez podlaczylem przez zarowke i zostawilem na caly dzien, a skor nie
pomoglo to poszedlem wymienic na nowy :-)
J.
Artur(m)
Guest
Wed Feb 15, 2012 12:17 pm
Użytkownik <adresss@poczta.pl> napisał w wiadomości
news:asumj7d8g4ouchh7nub39g054us6lmjdq1@4ax.com...
Quote:
Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze
12.6V. Czy to dobrze czy zle???
Kilka minut po wyłączeniu to powinien raczej pokazywać około 13,5 V.
auto stoi na dworze od 16h (w nocy bylo -9 C) - napiecie na
akumulatorze 12.6V nadal tyle ile wczoraj.
+48h akumulator wykazywal 12.38V - nie byl odpalany....
bez obciazenia nie za wiele można powiedzieć o stanie akumulatora.
Artur(m)
Guest
Wed Feb 15, 2012 1:20 pm
On Wed, 15 Feb 2012 10:33:49 +0100, adresss@poczta.pl wrote:
Quote:
On Mon, 13 Feb 2012 13:43:58 +0100, lucek@z.pl wrote:
On Mon, 13 Feb 2012 13:03:59 +0100, Mario <mariuszd@w.pl> wrote:
Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze
12.6V. Czy to dobrze czy zle???
Kilka minut po wyłączeniu to powinien raczej pokazywać około 13,5 V.
auto stoi na dworze od 16h (w nocy bylo -9 C) - napiecie na
akumulatorze 12.6V nadal tyle ile wczoraj.
+48h akumulator wykazywal 12.38V - nie byl odpalany....
+15hczli dzis okl 13.00 temp 0,5C
bez obciazenia 12.4V
wlaczona dmuchawa, radio, swiatla dlugie
napiecie spadlo do 11,8V
Silnik odpalil za 1. razem, napiecie ladowania 14.4V (chwile po
starcie), potem ustabilizowalo sie na 14.2V, obroty silnika bez wplywu
na napiecie ladowania. Silnik pochodzil 15 minut i zostal wylaczony.
--
ThinkXtra
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Thu Feb 16, 2012 2:19 am
"J.F." 1s8763veh2qae$.155doa8xvbgb7.dlg@40tude.net
Quote:
Można spróbować ładować bardzo długo (dwie doby)
bardzo małym (pojemność/30h) prądem.
totez podlaczylem przez zarowke i zostawilem na caly
dzien, a skor nie pomoglo to poszedlem wymienic na nowy
A ile dawałeś mu amperów i o jakiej pojemności był to akumulator?
(jeśli mogę zapytać, bo w pewny sensie to nie moja sprawa)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
J.F.
Guest
Thu Feb 16, 2012 11:01 am
Dnia Thu, 16 Feb 2012 02:19:29 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
Quote:
"J.F." 1s8763veh2qae$.155doa8xvbgb7.dlg@40tude.net
Można spróbować ładować bardzo długo (dwie doby)
bardzo małym (pojemność/30h) prądem.
totez podlaczylem przez zarowke i zostawilem na caly
dzien, a skor nie pomoglo to poszedlem wymienic na nowy :-)
A ile dawałeś mu amperów i o jakiej pojemności był to akumulator?
(jeśli mogę zapytać, bo w pewny sensie to nie moja sprawa)
aku byl normalny, 75Ah, prostrownik "zwykly", zarowka 45W - i sie tak na
zolto swiecila. to nie jest pierwszy aku ktory laduje.
Co ciekawe - napiecie wlasne aku 12.5v, szczytowe napiecie prostownika 19V,
a prad za duzy. Dobry akumulator ma 12V jak srednio rozladowany i
bezpiecznik nie wyskakuje.
J.
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Thu Feb 16, 2012 6:31 pm
"J.F." 8k1sxxfi3raq$.1cze8rdfnwhk5$.dlg@40tude.net
Quote:
A ile dawałeś mu amperów i o jakiej pojemności był to akumulator?
(jeśli mogę zapytać, bo w pewny sensie to nie moja sprawa)
aku byl normalny, 75Ah, prostrownik "zwykly", zarowka 45W - i sie tak na
zolto swiecila. to nie jest pierwszy aku ktory laduje.
Za 10 złotych można kupić uniwersalny miernik. Nie wiesz, jaki był prąd ładowania?
Quote:
Co ciekawe - napiecie wlasne aku 12.5v, szczytowe napiecie prostownika 19V,
a prad za duzy. Dobry akumulator ma 12V jak srednio rozladowany i
bezpiecznik nie wyskakuje.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
PcmOL
Guest
Thu Feb 16, 2012 7:59 pm
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in
message news:jhjehg$jid$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
"J.F." 8k1sxxfi3raq$.1cze8rdfnwhk5$.dlg@40tude.net
A ile dawałeś mu amperów i o jakiej pojemności był to akumulator?
(jeśli mogę zapytać, bo w pewny sensie to nie moja sprawa)
aku byl normalny, 75Ah, prostrownik "zwykly", zarowka 45W - i sie tak na
zolto swiecila. to nie jest pierwszy aku ktory laduje.
Za 10 złotych można kupić uniwersalny miernik. Nie wiesz, jaki był prąd
ładowania?
Podejrzewam, że J. F. posiada znacznie lepsze przyżądy pomiarowe, niż te
które widujesz za 10 złotych.
Nie bardzo więc widzę związku powyższej informacji matketingowej z pytaniem.
No chyba, że je sprzedajesz.
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Fri Feb 17, 2012 2:10 am
"PcmOL" jhjjnk$u2c$1@opal.futuro.pl
Quote:
aku byl normalny, 75Ah, prostrownik "zwykly", zarowka 45W - i sie tak na zolto swiecila. to nie jest pierwszy aku ktory laduje.
Za 10 złotych można kupić uniwersalny miernik. Nie wiesz, jaki był prąd ładowania?
Podejrzewam, że J. F. posiada znacznie lepsze przyżądy pomiarowe, niż te które widujesz za 10 złotych.
Nie bardzo więc widzę związku powyższej informacji matketingowej z pytaniem.
No chyba, że je sprzedajesz.
Tak -- JF ma bardzo dobre przyrządy. A są nimi żarówki świecące
różnymi kolorami. Niestety ja nie wiem, co znaczy kolor żółty.
Nie umiem tego przeliczyć na ampery.
0. Widzi się albo nie widzi. Można widzieć wyraźnie, długo, wiele.
Nie można widzieć bardzo i mniej bardzo.
1. Podejrzliwy jesteś. :)
2. Posiadać można posiadłość, rezydencję, prawa własności do majątku,
cechy charakteru i właściwości lub wiedzę. Nie można posiadać
miernika, nawet takiego, który wart jest 10 tysięcy złotych.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
J.F.
Guest
Fri Feb 17, 2012 11:23 am
Dnia Fri, 17 Feb 2012 02:10:23 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
Quote:
"PcmOL" jhjjnk$u2c$1@opal.futuro.pl
Za 10 złotych można kupić uniwersalny miernik. Nie wiesz, jaki był prąd ładowania?
Podejrzewam, że J. F. posiada znacznie lepsze przyżądy pomiarowe, niż te które widujesz za 10 złotych.
Nie bardzo więc widzę związku powyższej informacji matketingowej z pytaniem.
No chyba, że je sprzedajesz.
Tak -- JF ma bardzo dobre przyrządy. A są nimi żarówki świecące
różnymi kolorami. Niestety ja nie wiem, co znaczy kolor żółty.
Nie umiem tego przeliczyć na ampery.
No to sobie wez zarowke 12v/45W, podlacz pod zasilacz regulowany i zmierz
jaki prad minimalny musi plynac :-)
amperomierz mam w prostowniku, ale to nie jest przyrzad godny zaufania.
Tym niemniej wystarcza do stwierdzenia ze ok 2A plynie. Plynie, plynie, i
jesli po dobie akumulator nadal wymaga zarowki, to szrot.
J.
Goto page Previous 1, 2, 3 Next